Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Hon är rejäl, en Lipizzanare av den lite mer äldre typen om jag förstått det rätt. Hon är max 155 cm hög.
Hon har precis börjat förstå det där med ryttare nu. Det går till och med att svänga och galoppera på banan. :D

Första riktiga ridbilderna på mig och Elle. :laugh: Finns mkt att förbättra ridmässigt på mig. Har korta läder, men det är medvetet och skänkeln åker bak, tittar ner osv. Men jag är bara så glad att det äntligen funkar att rida på min bebis som nu hunnit bli 5 år.

KL

Idag var det dags för bett igen efter 2v på hackamore pga utdragen vargtand... Och hade mamma på besök så fick en liten bild ;)

Idag.jpg

Åh så fin hon är! Hon ser väldigt mjuk och ridbar ut, trots att hon inte är så mycket riden. Älskar hennes "runda" former.

åh vilken underbar dreggeltråd :love:
Varför har jag intre varit här på så länge?
Charlotte, Lancet, Ironwill, Chasmir, Snigeleffekt, Fiorano o säkert några till som jag glömt namnen på, vilka hästar ni har!! O vad bra alla rider :o
Jag lurar ju mest på hoppgnägg annars, men planen är att rida fälttävlan o då är det ju trevligt om man inte kommer sist i dressyrmomentet :p
Har köpt mig en ren hoppehest som inte är så intresserad av det där med att gå på tygeln, utan helst vill springa i full fart med huvudet rätt upp.... Men det tar sig, sen hade det ju underlättat med en bättre ryttare.....

Ngn vecka sen
120318003.jpg

120318035.jpg

120318062.jpg

120318096.jpg

120318120.jpg

Oj vad snygg hon har blivit!

Bison! Vad roligt att du hittat hit, välkommen. Det blir nog superbra med din nya lilla häst, ser ut att passa dig bra. :)
Roligt att det är en ponny också - då är du ju välkommen i ponnymaffian, även om den inte håller ponnymåttet riktigt. ;)

Åh va trevligt det ser ut och vad fina ni är tillsammans! :love: Vilket leende man kunde se på en av bilderna, glädje!

Några bilder på mig o ponnyn från igår :)
sadeln ligger långt fram jag vet, vi prövade den bara igår.

120323023.jpg

120323027.jpg

120323044.jpg

120323083.jpg

120323104.jpg

Senast ändrad:

Tack så jättemycket alla!! =)

Värmer verkligen!!

Tror att det är wolfgang eller något sådant på morfar men är inte säker.

Tre till på ''min'' 6 åring =)

boogie12.jpg

boogie13.jpg

Han är så cool, man släpper tyglarna och han bara sänker huvud och hals hur långt man vill, =)
boogie14.jpg

Vilka fantastiskt vackra bilder! :love:
Du råkar inte låna ut din fotograf ibland? :angel:

Åh tack :love:

Visst får du låna min fotograf om du vill, men han vet knappt fram och bak på en kamera så inställning, uppställningar och allt utom att trycka av får man sköta själv :idea:

Lite bilder från oss, tagna från film och uppriggad filmkamera så sådär kvalitet. :p

201203241745035.jpg

201203241745034.jpg

galopp2.jpg

galopp3.jpg

galopp1.jpg

201203241745031.jpg

+ alla andra. Tack! Det är verkligen fantastiskt kul att de äntligen börjar fungera med ridningen, och att hon växt till sig och blivit en snygging. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 195
Senast: Dyngpeter
·
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
48 49 50
Svar
995
· Visningar
66 942
Senast: MCP
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
8 323
Senast: super
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31