• Gnägg
  • Trådstartare Trådstartare Vinur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 247
  • Visningar Visningar 17 819
Första gången vi tömkör utanför manegen/paddocken, men som vanligt är hon helt okomplicerad 🥰
IMG_1048.webp

Hur har det gått med henne? Och vad tyckte alexandra? 🐴
Jodå vi kämpar på! När hon var ute testade jag en lånad sadel för första gången (dåligt beslut) som hästen visade tydligt att hon ogillade så det blev ingen bra ridning där. Sen tömkörde vi lite. Fick lite tips men kommer inte ta ut henne igen 😊

Säg att det är fällningssäsong utan att säga att det är fällningssäsong.

20250318_174953.webp

Som bonus inkluderar jag även mina lertäckta skor i bilden, som är just lertäckta eftersom att ingången till hagen är en enda stor lervälling just nu. Men det håller på att torka upp, sakta men säkert! :up:

Säg att det är fällningssäsong utan att säga att det är fällningssäsong.

Visa bifogad fil 164511

Som bonus inkluderar jag även mina lertäckta skor i bilden, som är just lertäckta eftersom att ingången till hagen är en enda stor lervälling just nu. Men det håller på att torka upp, sakta men säkert! :up:
Jag hatar verkligen fällningssäsongen! 😝

Klippte halva ponnyn i helgen nu när värmen kommit. Hon är inte klippt vintertid då vi alltid rider ute och hästarna är ute mycket i ur och skur.
När hon kom till oss från Skåne i februari för fem år sedan var hennes vinterpäls obefintlig, såg ut som sommarpäls. Det ändrade hon snabbt på och nu har hon päls som en isbjörn, flera cm tjock! 😅

IMG_0567.webp

IMG_5409.webp

Hedwig är väl en av de hästar som funnits på buke av och till längst och som fortfarande är i livet.
Hon fyller 23 år den 19 maj och i sommar har jag ägt henne i 20 år.
Hon har gett mig allt och lite till.
Först en helt fantastisk tränings och tävlingskompis, sen underbar läromästare åt en yngre ryttare. Sen två fina föl.
Hon ska inte ridas mer men ska få njuta av en härlig pension så länge hon mår bra. ❤️

8
Visa bifogad fil 164646
Hedwig är väl en av de hästar som funnits på buke av och till längst och som fortfarande är i livet.
Hon fyller 23 år den 19 maj och i sommar har jag ägt henne i 20 år.
Hon har gett mig allt och lite till.
Först en helt fantastisk tränings och tävlingskompis, sen underbar läromästare åt en yngre ryttare. Sen två fina föl.
Hon ska inte ridas mer men ska få njuta av en härlig pension så länge hon mår bra. ❤️

Tänk att hon är så gammal nu ❤️
Känns som nyss som du köpte henne 😅

Liknande trådar

Gnägg Har inget nytt att komma med men en ny tråd för galna/ roliga/ intressanta/ointressanta annonser måste det ju finnas?! 3 4 5
Svar
91
· Visningar
8 669
Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 184
Senast: ufot
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 335
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en... 5 6 7
Svar
139
· Visningar
11 636

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka