Sv: Bildpublicering, rätt eller fel.
Du ska inte ge upp. Hopp finns alltid.
Du kan få en liten tröststory här av mig från min vännkrets.
En kompis mötte en tjej och bara några månader senare var de gravida så de gifte sig. Köpte en stooor lägenhet som de totalrenoverade. Allt för hans pengar. Barnet kom och bara en månad senare vill hon skiljas. Killen fattade ingenting.
Det blev en väldigt infekterad vårdnadstvist men också en lika infekterad tvist om lägenheten, bilen, sommarstugan han hade sen innan, pengarna på banken mm. Hon krävde hälften av allt. Trotts att hon inget hade innan. Full vårdnad skulle hon ha också. Hon erbjöd delad vårdnad om killen gick med på att ge henne hälften.
Han nappade inte och förlorade han så skulle han ju åka på att betala rättegångskostnaderna också.
Han vann! Hon fick inte ett öre. Varför vet jag inte men hon fick det som hon hade haft med sig. Han fick behålla sitt. Rättegången delade de på.
Och barnet då. Ja de hade delad vårdnad ett kort tag men en dag kom hon aldrig och hämtade barnet mer. Hennes förklaring var att hon ville ha allt ( familjeidyllen) eller inget och ville inte leva som ensamstående deltidsmamma med dålig ekonomi
Han är sen ett år ensamstående pappa och mamman har flyttat från orten. Oerhört tragiskt för barnet och tyvärr så har inte alla mammor "stjärnglans".
Sensmoralen i detta är väl att det behöver inte alltid vara jusst barnet i sig som utgör grunden för tjaffs. Det kan vara annat med. Hon kanske fortfarande har känslor för dig men så möter hon någon annan och vipps så blir hon medgörligare. Hon kanske känner någon oförrätt av något slag och när den bleknat så ger hon med sig.
Ge det tid och var storsint.