Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

:love: Varför anstränga sig och ställa sig upp om matbaren redan finns där :love::love:

Tack :)

Jag trodde verkligen när hela natten var över och hon fortfarande inte gjort något väsen av sig att jag skulle kunna sova en timme. Det var väldigt dumt av mig att tro det :devil:
Nu gick det ju bra ändå, men det är retligt. Särskilt som jag redan på kvällen trodde att hon skulle föla och därför satte alarmet hela natten och faktiskt kravlade mig upp.

Tack alla andra också! Man blir så glad när de väl kommit ut och verkar ok. Nu har jag inte sett honom kissa, men han kan mycket väl ha gjort det ändå. Jag ska kolla lite extra och är jag osäker imorgon så ringer jag veterinär bara för säkerhets skull.

Vica: Hoppas att du får din fölis snart, det är ju en sån härlig adrenalinkick!

GRATTIS!!!

Det var den roligaste stil jag någonsin sett!!:D

Attans vad praktiskt för mamma med, som kan ligga och slagga under tiden!:rofl:

Grattis dee79! :D Vilken liten godbit!!!

Jag tycker att Ina har blivit lite rundare om magen nu sista tiden. Nu ikväll fick jag mig en riktig mysstund då hon låg i halmen utan att ha minsta plan på att resa sig upp.
Myspropp.

Inget föl en lewellyn?

nej inget föl än, lovar att meddela så fort det ändras :) Första läckaget från juvret på dem båda i gårkväll så det dröjer nog - helt ok med tanke på vädret!!

Jag har också haft mys-stund med Sessan i knät och Tardee puffandes i örat i kväll. De är så goa mina hjärtegryn :love:

GRATTIS!!!

Det var den roligaste stil jag någonsin sett!!:D

Attans vad praktiskt för mamma med, som kan ligga och slagga under tiden!:rofl:

Tackar!! :)

Ja, jag har inte sett den stilen innan, men de fortsätter i lite samma stil. Nu när han är aningens stadigare så ligger mamma ner och han står och diar henne. Hon är rätt cool måste jag säga, förstagångsmamma och allt.

Fölungen är enorm och har faktiskt varit lite "slow" och lite vinglig, men efter en knapp timme i hagen så är han i mycket bättre balans och verkar pigg. Han galopperar och bockar och studsar lite, så det kanske bara är att han har sjukt långa ben och ett stort huvud som gör honom framtung.

Vakade till strax innan 2 inatt, då fick jag äntligen se honom kissa, så nu har jag is i magen ett tag till och väntar in bättre styrsel. Han har ju egentligen inga problem att lägga och ställa sig - han bara gör det på sitt eget fumliga sätt :love: Han ser lite ut som en kamel-korsning :D

Tack :laugh:

Jag lämnar nu denna tråden, för nu är mina fölningar över för i år. Tittar säkert in och ser hur det går för er som väntar och jag håller tummarna för att allt går bra och att ni snart får gosa föl!

Lite földans i förskott till de som behöver :bump::banana::bump::banana::bump::banana:

Här stpr det ganska stilla.. förutom att Tardee har ett sorgligt platt juver nu igen, dock med helt klar vätska som droppar ur om man kommer åt... jag gissar att det är helt normalt, men lite skumt känns det ändå.

I dag har vi äntligen haft någon timmes sol i alla fall, skönt för dem att kunna torka upp lite och mysa i någorlunda värme en stund!

KL

Nu har mitt stos juver börjat växa lite tycker jag allt :) Hon är beräknad till 7 Juli. Förra året så började juvret växa sakta men säkert fram tills att hon fölade så hon följer nog samma mönster i år igen :)

DSC_0697+copy.jpg

DSC_0704+copy.jpg

DSC_0672+copy.jpg

Well - han har sin egen unika stil när det kommer till att dia :love:
Vem är pappa till föl?

Mitt fullblod är på 323dygn idag. Jätte slapp i bäckenband o slida, rosa/röd bak idag. Sur o grinig mot de andra i hagen, står o hänger, trampar, slår med svansen, fiser o känns allmät irriterad. Men juvert ej helt i fyllt o grumligmjölk.

DSC_0672+copy.jpg

Well - han har sin egen unika stil när det kommer till att dia :love:[/QUOTE]

Måste vara bland det gulligaste jag sett! Finns det ingen fototävling du kan skicka in den där till? Vid vilket skede var detta? Hade han varit uppe och diat en gång redan eller var det här premiärmaten?

Beedårande :love:

Mitt fullblod är på 323dygn idag. Jätte slapp i bäckenband o slida, rosa/röd bak idag. Sur o grinig mot de andra i hagen, står o hänger, trampar, slår med svansen, fiser o känns allmät irriterad. Men juvert ej helt i fyllt o grumligmjölk.

Det blir till att vaka för dig i natt då gissar jag? :)

Mina har nog gett sig f*n på att lura mig båda två - de verkar ta det hela i etapper. Varannan kväll verkar det vara på gång inom de närmsta dagarna och andra kvällar räknar jag med att det är ett par veckor kvar... 330 dygn på Tardee i dag, Sessan ligger några dagar efter.

Har precis vart o tagit in henne, grumlig mjölk o fyllt juver men inte helt, ej i spenar heller. Men kan ju gå fort oxå. Magen har hon ändrat, hade inte alls denna formen som hon har nu.
Blir o hålla mera koll nu ja... gäääsp. haha

543016_10150894991424261_420007156_n.jpg
Bilden är ifrån igår.

Mitt shetlandsto börjat fylla lite juver, beräkn till slutet på juli. här ca 284 dygn kanske.
600359_10150894987794261_1032076470_n.jpg

Kl
min tjej har haft lite halvfyllt juver ett tag nu, ser likadant ut hela tiden typ. Hon är beräknad till 13 juli, så ligger väl kring 305 dygn nu. Har dock sett att magen rör sig bakåt nu, den har ändrat form ganska mycket nu senaste veckan. ska ta nån bild i veckan :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 359
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 705

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat