Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Knappen

Nu är det 12 dagar kvar till bf och damen visar inga som helst tecken på att vilja ploppa ut nått föl... :mad: Mjölkbaren är påfylld men bara genomskinligt än så länge och musklerna har börjat bli slappa på rumpan. Men inget mer...
Åååå vad jag vill ha bäbis nu!

Jag är GLAD, hade önskat mig ett fuxsto eftersom jag aldrig haft en fux, och minsann ploppade det ut en sådan!!!
Tror att hon får förbli fux, trots att mamma är flugskimmel, hon har helt ljusa ögonkanter och alla fuxattribut.

Här är hon, lilla Eliza Day:

533380_426360720728830_26315164_n.jpg

Jag är GLAD, hade önskat mig ett fuxsto eftersom jag aldrig haft en fux, och minsann ploppade det ut en sådan!!!
Tror att hon får förbli fux, trots att mamma är flugskimmel, hon har helt ljusa ögonkanter och alla fuxattribut.

Här är hon, lilla Eliza Day:

533380_426360720728830_26315164_n.jpg

Naaaaw, lilla sötnosen! Så kul att det blev precis det du ville ha i :) grattis!

Nu har vi lite genomskinligt läckade ur Tardees juver och grågrumligt ur Sessans :banana: Inte så att det droppar och läcker, men det kommer vätska när man tar i dem och spenarna är lite fuktiga i "toppen". Sessan har ändrat lite form på juvret sedan i morse - de är större, rundare och mer mellanrum liksom.. samt att hon har fyllt på runt om/framför också.
Tardee ser likadan ut fortfarande.

Hur gör ni med knott och andra insekter? Vanligtvis smörjer jag ju in dem med skillingarydssalvan men det kan jag ju inte göra runt juvret nu direkt...

Någon som har tips?

Senast ändrad:

*KL*
Här händer inte mycket, mer än att hon fortfarande stånkar och stönar som om vore döende när hon ligger ner. Ligger ner gör hon konstant, aldrig stående mer än 5-10 minuter. Resten av natten ligger hon. Skittrött, superslappa bäckenband, mörk rosaröd i slemhinnor och juver i storlek mjölkkossa nu på kvällen, är nog t o m större än den andra märren hade. Hon står jättebredbent och tidigare kvällar har juvret varit helt slappt och inte alls fyllt så här. Det är mycket mycket större än i morse . Men spenarna är små och ingen vit mjölk (men återigen så har ingen av mina ston läckt vit mjölk förrän fölis mer eller mindre varit ute).

Vem var det som föreslog en röd knapp/skylt? Jag vill ha en sån! :D

Jag har faktiskt inte vågat ha på något på min märr som fölade. Nu har hon varit rätt obekymrad av knotten, men den jag vakar på nu är det desto värre med - så jag tar också gärna tips på hur man ska/bör/kan göra :)

jag frågade en kompis med och hon har använt Renons. Både på fölen och smörjt med svamp på juvret också, bara vara noga att inte det inte kommer på spenarna, speciellt de första dagarna.

Jag har bara ultrashield över kroppen. Inget annat och sen flugluvor för att slippa flugor i ansiktet :)

Mitt sto fölade till slut imorse. Vakat en gång i halvtimmen - var 40:e minut hela natten. 05,30 var allt lugnt, så jag sov i knappt en timme. strax innan halv sju väckte pappa mig och sa att hon hade fölat. Skitmärr och stort IG på fölvak till mig.

Blev en enorm hingstunge, brun med 4 vita och bläs. Föddes på dag 329. Inte konstigt att hon såg ut som hon skulle brisera som en atombomb igår kväll.

Åh vilken jättefin!!

Det är skitsvårt att hålla sig vaken/kravla sig upp de där sista timmarna på morgonen!

Grattis till en snygging!! :love:

Knapp.
Nu börjar mjölken bli lite lite grumlig och rumpmusklerna lite slappa! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 360
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 707

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka