Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Här händer inte mycket, men nu verkar ju vädret vara på gång att vända så jag är rätt glad att det inte kommit några föl än som det har regnat...

Piggade upp mig lite med den här bilden - underbara sessan hittar skugga lite överallt när den behövs :love:
skugga.jpg

Saknar också "gilla"-knappen, både på kinderäggsmonteringen och dina vackra damer :love: Dom börjar bli stora och frodiga nu :laugh:

De växer som ogräs. Den bruna damen börjar få lite tuttar nu. Var platt i förrgår men igår började de komma :) :banana: Snaaaart får jag gosa föl!
Fuxdamen hade en brons mellan tuttarna igår och försökte vifta bort den med svansen mellan benen. Sen kom hon fram och ställde höften mot mig o särade benen. Först förstod jag inte vad hon ville men såg när jag kikade ner så slog bort den. Då buffa hon mig mjuk :love:

Fortsätter jämföra Ina med Sessan. :D Så där slimmad ser hon ut att vara oxå när hon ligger ner.
Nu får banne mig dessa två luriga damer klämma ur sig en varsin Junior!!!
Underbar bild by the way! :D

ja jag vågade inte gå närmare ifall hon skulle resa sig och jag inte skulle få det på bild :)

Så här ser Sessan ut från sidan..
Hon är bra i benet igen förresten, ingen hälta sedan någon dag tillbaka.
sessa.jpg

1 juli förra året:
sess1juli2011.jpg

Senast ändrad:

Skönt att hältan är över!! :D

Hon ser ju större ut än förra året, men inte så stor. Precis som min... :/
Brukar hon bli stor vid dräktighet?
Skulle ta å lägga upp en bild jag med så du får se.
Vad tror du då? Några tecken på att föl därinne?

Senast ändrad:

Nä inte är hon stor... jag har gett upp med att fundera över om det är nån där inne eller inte - det visar sig väl inom en månad. Som wrangler säger så är hon jäkligt lurig, och eftersom hon redan antingen har lurat mig att hon inte är dräktig - eller att hon är det - så får det vara.. jag är snurrig nog som det är :)

Jag har ju hingsten hemma så jag ser efter hur hon reagerar på honom när vi ändå passerar hans hage men mer än så håller jag inte koll... hon och tardee delar ju hage och lösdrift (försöker man sära på dem så blir det trasiga staket) så hon vakas ju på ändå så att säga.

Senast ändrad:

fast, måste jag tillägga, man ser faktiskt mage bakifrån nu också! Nytt för i kväll!

Då fölvakar jag Exelencja i natt igen, hon var SÅ på gång för ett par nätter sen (trodde jag ...) men sen gick alltihop tillbaka och mjölken blev blaskigt diskvatten igen.
Men ikväll är den tjock och gulvit och det hänger droppar på spenarna.
Så på med kameran och på med kaffepannan och så får vi se!!:bump:

Hon är på dygn 324.

Hoppas du får vara med om en fölning inatt då :D Låter ju verkligen som att hon är färdig för att föla men man vet ju aldrig med hästar! ;)

Jamen nog tusan tycker jag att hon ser ut att ha nåt därinne!!! :laugh:
Härliga damer du har, verkliga polare :love:

Jag har förresten "hittat" ett gäng dräktiga damer, där en fölade i tisdags och ytterligare en verkar vara på G. Så idag fick jag pussa fölmule, en bedårande grå liten hingstunge som jag vart superkär i direkt!:love::love::love:

Mina har varit nätta fram till nu. min bruna ser inte jättedräktig ut nu heller :) Varit skeptisk med flera av mina.. nu har de dock ätit medicinbollar hela gänget sista veckorna :p

Var länge sen man la upp bilder nu, lite ringrostig. Men här är från ikväll, skymning därav det mörka.
Är det bara bra väder i helgen så blir det mer bilder i det gröna! :D

0-inajuni.jpg

Hon ser inte så rund ut här, men magen är ganska spänd.
Lägg även till vaxpropparna i helgen som var så förstår ni min förvirring... :confused:

Sen lär jag bjuda på en bild på 2 veckor gammal pre/kallblodshingst: Juno. :)
0-juno.jpg

Exelencja fölade i natt, ett litet fuxsto. Dygn 325 hann det bli. Kommer bild under dagen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 360
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 707

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka