Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

kl

Imorse nångång kom det ett litet föl. Märta lurade mig ;)
I fredags hade hon ju stora vaxproppar o stort juver, det gick tillbaka när det dåliga vädret kom.

Tittade till henne vid 4 i morse: inga vaxproppar, var precis som vanligt så jag gick och sov en stund.
Halv åtta i morse låg det ett litet föl i boxen :angel:

IMG_0600.jpg

IMG_0587.jpg

Tillägg: Ett litet sto som både har diat, bajsat o kissat när jag tittade på :)

Senast ändrad:

Jag förstår inte riktigt var de där benen har fått plats nånstans ;)

Shit altså vad man blir bebissjuk när man lusläser den här tråden.. Jättefina föl ni fått allihopa.. Mitt sto dröjer ännu ett par veckor.. kan knappt vänta..

Sånt förstår jag inte heller :p En cob på gården fick föl. Hon hade inte ens massa mage (mina halvblod har större) och ut kom ett föl med SÅ LÅNGA ben :o Större än vad mitt fjolårsföl var.. man undra hur tusen den vek ihop sig där inne xD

Kom på det! Kinderägg :D Man monterar när den är ute ;) Det är därför de vill föla utan vittnen för hinna montera delarna!

*gilla*

Önskar det fanns en knapp för *gilla* även här inne, är så himla många ggr man vill trycka det!

Sånt förstår jag inte heller :p En cob på gården fick föl. Hon hade inte ens massa mage (mina halvblod har större) och ut kom ett föl med SÅ LÅNGA ben :o Större än vad mitt fjolårsföl var.. man undra hur tusen den vek ihop sig där inne xD

Kom på det! Kinderägg :D Man monterar när den är ute ;) Det är därför de vill föla utan vittnen för hinna montera delarna!

Hahaa kinderägg:D

Och saknar också en gilla-knapp

bollar.jpg

boll.jpg

Dåliga bilder för min kamera ville inte riktigt med solen rakt mot linsen. Men mina bollar :love:

Nej den bruna :p Men skimmeln har börjat få juvrer.. men ska föla först enligt mina beräkningar 15 juli. Så tror hon fölar lite tidigare. :) Men brunis ska följa 28e :)

Fölar hon snart måste de missat befruktningen :p För hon betäcktes i juli första gången ;)

Ojdå, då är det ett tag kvar på skimmeln :p
Men det börjar närma sig för den bruna då, hoppas allt går bra! :)

Med vem/vilka är dina ston dräktiga med? :) Du har säkert skrivit det men har nog missat det ;D

Vårt sto ska föla 7 Juli så känns som det är jätte långt kvar! ;)

Har två som flyttat som fölar före.

Första beräknas 20 juni med Donnerfly, nästa 25 juni med Belamour, sen bruna 28e med Cabachon, sen skimmeln med Cohiba och sist fuxen med Hip Hop :)

Kommer du ha fullt upp nu då när det börjar närma sig fölning ;) Inte många dagar det skiljer sig mellan dom första som ska föla iaf :) Ganska smidigt så kan du vaka på dem samtidigt :D

Tur att dom första bor hos nya ägare ;) Bara fölen som är mina. Så behöver bara fölvaka på tre :)

*KL

Slänger in en bild här på lilla damen innan vi flyttar till 12-ornas tråd. :laugh:

33106941.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 199
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 360
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 707

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka