Betalning vid valpköp?

Sv: Betalning vid valpköp?

Jag har också haft med mig kontanter, har inte varit några proplem med det, lagt dom i ett kuvärt som lämnats över till uppfödaren.

Vi hade, som sagt, också kontanter. Räknade upp dem på uppfödarens köksbord för att se så att allt var med.

Om man inte vill ha 10 000 kr i kontanter?????

Gå in på banken och få en postväxel på beloppet utskriven på uppfödaren. Den lämnar du över vid hämtningen av valpen, och bara uppfödaren kan hämta ut pengarna.

Skulle den bli stulen på vägen är det ingen ko på isen alltså.

Glömde ju bort detta....:o
Jag använde just en sådan när jag köpte min häst:banana:
Var betydligt högre summa och just det vågade jag inte ha i ett kuvärt...
Är enkelt och smidigt.

Tog med internetbank-dosan.. Lånade deras dator! Oerhört smidigt :bow:

Jag hade inte fragat vad min kostade :o , sa jag tog med lite extra till hamtningen, och hon kostade ganska exakt vad jag hade gissat att hon skulle kosta, sa de fick pengarna ovikta pa koksbordet!

Liknande trådar

Övr. Hund Japp. Det är praktiskt med en enfärgad kull, då kan alla valpköpare få välja namn och trots det spara urvalet till veterinärbesiktningen :)
5 6 7
Svar
126
· Visningar
2 383
Senast: MML
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 032
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
861
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka