Jag gillar att kalla mina hundar för något av namnen i stamtavlan, eller något som iaf kan härledas till stamtavlenamnet. Det blir så mycket lättare när man möter andra och snabbt kan koppla vilken kull en viss hund kommer från. Tex tyckte jag det var jobbigt när en väns hund var från en B-kull, men sedan fick ett vardagsnamn på C (som lät som att det var en del av ett stamtavlenamn), jag tänkte hela tiden att hunden kom från just C-kullen (men självklart får ju folk kalla sina hundar för precis vad som helst)
Nu har jag fått vara med och döpa de hundar jag haft från valpstadiet, och då har det varit enkelt även om uppfödarna haft specifika teman att hålla sig till. De andra har haft stamtavlenamn som passat bra som vardagsnamn och då har jag använt det också.
Nu har jag fått vara med och döpa de hundar jag haft från valpstadiet, och då har det varit enkelt även om uppfödarna haft specifika teman att hålla sig till. De andra har haft stamtavlenamn som passat bra som vardagsnamn och då har jag använt det också.