Betala för mockning?

Sv: Betala för mockning?

Näe, jag har det som skickat i min utbox...vad konstigt...men erbjudandet kvarstår om du ändrar dig.

Jag kan ju se, vi kan ju höras om ridning. Jag vet inte om jag har möjlighet att åka in till stan.

Senast ändrad:

I vårt stall kan man köpa till mockning utöver grundhyran. Tror det kostar 600 kr/månad och då är det vitt såklart.

för tillfället inget alls. en av dom vill inte längre mocka eftersom det skulle bli för mycket och den andra som kunde tänka sig har höjt priset med det dubbla som sagts från början så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

ingen i uppsala som vill låna häst en vecka över julen??:angel:

Jag kan tänka mig att det skulle vara mycket mindre tjafs i många stall om man kom överens om att "frånvaro" kostar en viss summa istället för att förlita sig på "tjänster och gentjänster".

Är det bara jag som tycker 50/kr dag är rätt billigt för att få hjälp? Om man nu verkligen vill åka bort?

för tillfället inget alls. en av dom vill inte längre mocka eftersom det skulle bli för mycket och den andra som kunde tänka sig har höjt priset med det dubbla som sagts från början så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

ingen i uppsala som vill låna häst en vecka över julen??:angel:

var i uppsala bor du? verkar ju vansinnigt att du inte ska kunna få hjälp för så kort tid.

hade jag bott lite närmre så hade jag åkt dit och tagit hand om den åt dig!

Du hade gärna fått ställa din häst hos oss i en vecka, men det lär ju va omständigare och betydligt dyrare... Trista stallkamrater du har, kanske byta stall?

Jag kan tänka mig att det skulle vara mycket mindre tjafs i många stall om man kom överens om att "frånvaro" kostar en viss summa istället för att förlita sig på "tjänster och gentjänster".

Absolut!! Håller med till fullo.

mvh Eva

kl

hjälper till med en häst, relativt ofta, minst 6 ggr/ måndag
där får jag 50 kr/ dag vilket jag egentligen kan tycka är lite snålt, för att ibland tar det upp till en timme eller mer om hon vill att jag ska gå ut och gå med honom eller mocka hagen osv. för att mocka, samt göra foder och kanske ta in ngn häst är det rimligt.
fast det är även normalt med c:a 100/ dag för övriga i stallet, det är ju beroende på vem som ska göra de, och under julen så har de nog bättre saker för sig.

det lättaste är ju egentligen bara att fråga vad de vill ha betalt för, och sedan bestämma sig efter det. om det är värt att resa eller ej.

Men vad är det för människor ?!?!

Stod i ett kollektivstall och skulle resa bort över hela julen, alla i stallet hjälptes åt att ta hand om min häst, mocka, mat och borsta, kolla hovar.
Inget snack om saken.

Man kan väl ändå vara schyssta mot varann.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 863
Senast: Oh_really
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 610
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 130
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar