Best in Show (Ulvlek)

Nja du har rätt till hälften, jag tror att du är ond men att du även insåg att Habina var fe och såg en möjlighet att godförklara dig själva, varför skulle ängeln skydda just dig? Jag tror precis som Ferrari att rösten på Habina var ett försök att skapa dig själv ett alibi, jag reagerade redan igår på att du reagerade så märkligt på Habina godförklaring.

Men - jag måste gå tillbaka och läsa om för att vara säker - var det inte @cirkus som drog igång mot Habina?
Varför göra det och rösta ut en från den egna sidan om det inte behövdes?
Den onda fen jobbar ju trots allt för deras sida - och om vi antar att den väljer info/sia i början så minskar ju risken att den ska råka ställa till det för lyan.
Jag ser inte varför en ond cirkus skulle vara så drivande?

Har äntligen haft lite tid till leken och har spenderat förmiddagen åt att gå igenom några av deltagarna lite mer ordentligt. Hoppas hinna med resten under eftermiddagen/kvällen så att jag kan lägga en vettig röst med en dito motivering idag :cautious:.

Lobelia hittar leken tidigt, kommer med ett ordentligt inlägg som tar upp det som hänt inklusive vilka som röstar/nominerar vem så långt. Har med lite reflektioner i det inlägget och jag kan inte hitta något där som känns märkligt då jag själv hade samma funderingar.

Nominerar Habina som BM för att hon får henne att skratta och röstar på Q för att denna verkar desperat att rösta på P. Det har nu visat sig att Habina var ond fe och både Q och P var goda men säger detta något om Lobelias roll? Vid den här tiden tror jag inte att någon utom Habina själv visste vem som var ond fe och hon laden en första röst på Q och kunde i det läget inte veta att Q var den som skulle åka. Påpekar för cirkus att Q visst hade en röst (hennes) när Habina lade sin röst för att rädda sig själv.

Konstaterar att det inte går att utläsa så mycket av DL1. Noterar att rösterna har kommit utspridda och att alla borde ha hunnit se alla röster. Tar upp att jag och Ferrari lade udda röster, att Snurrfian är den första att lägga en andra röst (på Habina) och att Habina av naturliga skäl själv lägger en andra röst, då på Q. Diskuterar lite med cirkus om hurvida Q och P´s röster på varandra är skumma och har även en diskussion med Ferrari kring prästen och sannolikheten att någon ulv skulle bikta sig. Håller med Ferrari om att goda ofta lyckas rösta ut goda men inte att onda oftast lägger alibiröster, det senare händer men inte alltid.

Hon anser vidare att det är långsökt att lyan skulle ha gått samman för att rösta fram P som BM. Väljer att lägga rösten på Paddington vid DL2. Funderar kring vilken information som borde finnas och vem som kan ha fått den.

Diskuterar lite med Habina kring hennes tankar om cirkus. Går sedan igenom vilken information som borde finnas samt listar vilka roller som borde finnas kvar. Gör därefter en sammanställning ur minnet om samtliga deltagare. Verkar där reagera lite på Snurrfina och Habina (min tolkning) och fortsätter därefter att diskutera med Habina.

Lägger en tredjeröst på BSF (#465) Funderar lite på om hon skulle följa cirkus igen vilket hon tydligen gjorde DL2 men vågar inte då hon har en känsla av att cirkus fastnat på Habina.

Snurrfian undrar på om man får rösta på och nominera samma person. Funderar på om Habina försöker använda henne för att vinka till lyan i egenskap av ond fe men tycker sedan att det känns lite väl uppenbart. Velar lite då hon anser att Habina faktiskt skulle vara en bra BM men inte som ond och lägger istället sin röst på henne och nominerar Paddington som BM.

Funderar på om Ferrari är ond som nominerar Snurrfian som BM, dock med glimten i ögat. Tar kort upp Paddington, cirkus, Ferrari och bollen_ och håller där med Ferrari att det är ovanligt med två så pass tidiga röster man att det inte säger något om varken Ferrari eller om de som har röstat.

Röstar på Paddington då hon misstänker att BSF har på fötterna om hon har rätt om DL-tiderna och funderar sedan lite kring vem som kan ha fått info istället för BSF och inte protesterat när Paddington visade sig vara god. Medger sedan att hon tänkte fel. Funderar lite kring BSF, Habina och cirkus. Anser sig förstå vad Habina menar även om hon inte håller med och kan därför inte förstå varför cirkus slår bakut när Habina godförklarar henne. Lyfter sedan en tanke om Habina och cirkus som kollegor som försöker ta avstånd från varandra och röstar därför på cirkus. Påpekar sedan att hon hade rätt angående Habina.

Mirtai inleder med att nominera på Paddington som BM. Röstar sedan på Ferrari på grund av hennes kommentar om de tidiga rösterna. Funderar på om det är lyan som har outat sig då Habina och Snurrfian nominerar P som BM med nästan samma motivering som hon använt sig av. Funderar även på BSF´s röst på P. Håller med cirkus att det vore konstigt att rösta på den som är BM med en svag teori om inte BSF är ond och låtsas ha info om en god P? Väljer sedan att ändå följa BSF då hon tror att BSF har info.

Tror att cirkus var den första som skrev att BSF kanske hade info om P. Diskuterar med Habina och anser att cirkus visst kan sitta i lyan. Vill inte sätta någon av de som inte röstade på P som goda enbart baserat på detta då det lika gärna kan vara onda som passade på att skaffa sig alibi. Reagerar då mer på de som godförklarar dessa. Anser att Habina har snurrat in sig men blir lite skraj av rösterna på henne efter gårdagens drev mot P. Funderar på om onda fen kan ha siat BM och anser att det talar för att i alla fall en av de som försvarade P igår är god. Detta gör att hon tror att Habina är lite godare och kanske även Ferrari även om hon inte håller med om allt de skriver. Habina på grund av desperationen i hennes försvar och Ferrari då hon resonerar klokare och klokare.

Röstar på cirkus då hon påpekade att det fanns information om P. Är osäker på Snurrfian då hon var den första som följde BSF.

Sasse undrar vas som är udda med två tidiga röster när den ena är från BSF som alltid röstar tidigt och den andra är från Q som påpekar att hon inte har tid senare. Anser att det inte är konstigt att rösta på en vanlig ond vid DL1 då ulvarna kan vara svåra att hitta så tidigt i leken. Nominerar bollen_ på grund av hundrasen och då hon tror att bollen_ kan tillföra något i leken senare.

Anser inte att man behöver vara övertydlig i leken, håller med om att Q´s röst är svag men tycker inte att det är märkligt vid den tiden i leken. Tycker snarare att det är underligt att misstänka henne för att hon borde ha uttryckt sig annorlunda. Röstar på Habina då hon anser det märkligt att Habina i sin tur tycker att det är märkligt att Q röstar på en eventuell ond fe istället för en ulv. Förstår tanken med att hellre ulv än vanlig ond men anser att det är overkill att ”kräva” att folka ska hitta en ulv när inget har hänt och att det då är bättre att rösta på vem som helst som ond.

Diskuterar med Lobelia och Ferrari om vad som är skumt och udda. Missade att rösta i DL2 då det inte gick att mobilsurfa där hon befann sig men säger att hon skulle ha röstat på BSF då logiken slinter. Är inte förvånad över att P röstades ut om flera trodde att BSF hade info kommer dock att studera de som inte hade några ordentliga motiveringar, dvs Mirtai och FiaM. Här är jag osäker på vad hon kommer fram till.

Röstar på Habina då hon varken hänger med i hennes teorier eller håller med om dem. Håller fortfarande på att läsa igenom leken när rösten läggs och reagerar sedan på min motivering till gårdagens röst på Snurrfian.

Men - jag måste gå tillbaka och läsa om för att vara säker - var det inte @cirkus som drog igång mot Habina?
Varför göra det och rösta ut en från den egna sidan om det inte behövdes?
Den onda fen jobbar ju trots allt för deras sida - och om vi antar att den väljer info/sia i början så minskar ju risken att den ska råka ställa till det för lyan.
Jag ser inte varför en ond cirkus skulle vara så drivande?

För att få ett stadigt alibi kanske? Du verkar ju försvara cirkus, vilket också får mig att fundera på vilken roll du har. Enda möjligheterna till att känna till någon annans roll är ju kärlekspar eller att man som ringbärare har sist någon. Och som du sa tidigare så är det väl mest troligt att draken parat ihop två på samma sida för annars hade väl det varit någon som försökt få sig själv,eller sin partner utröstad.

Den här leken är lite skum. Habina som ond fe godförklarade Paddington (god) och cirkus (okänd). Du, Bsf, som tar cirkus i försvar och startar lunchen av Paddington (god).

Resterande I leken har jag ärligt sämre koll på. Det är mest du och cirkus som syns.

Den här leken är lite skum. Habina som ond fe godförklarade Paddington (god) och cirkus (okänd). Du, Bsf, som tar cirkus i försvar och startar lunchen av Paddington (god).
Jag håller med, förutom då att jag inte ville starta ett drev mot Paddi, tror snarare att det kan ha varit en eller flera ulvar som såg chansen att haka på och göra mig till sydabock (med tanke på att alla nu levande utom du röstade på Paddi den lynchen så måste det ju finnas ulvar där - frågan är var...)

Börjar så smått gå igenom leken och hajjade till här: (det är ett svar till Snurrfian, före DL1)
Skall aldrig låtsas att du varit ond utanför lyan fler gånger. ;)
Frågan är om Habina hintar här - och om hon gör det, är det till någon hon tror är ulv? Eller bara " första bästa"?
Snurris svarar:
:mad: Låtsas? Jag måste inneha något slags rekord på att inneha den sortens roll... :rofl:

Samlar lite från Habina...
Jag funderar över att cirkus missade lobelias röst på Q. Hennes teori (antar jag) är att jag och paddington sitter i lyan ihop och att jag därmed vet att paddington kommer att rösta på Q.

Detta gör att jag nog vill hålla cirkus lite mer åt goda hållet. Hon kan förstås vara ond fe också, men jag har lite svårt att se att hon sitter i lyan, för då skulle hon ju ha vetat att jag och paddington inte diskuterat detta (och inte heller sitter i lyan ihop. ;) ).
"godförklaringen" efter NattDL1

Jag är ledsen, jag måste rösta nu. :(

Återigen tycker jag att Ferrari blir misstänkt för att hon är som hon brukar vara. :crazy: Därmed vill jag inte placera henne någonstans, utan hon fortsätter att vara neutral.

Cirkus
har jag nämnt innan, jag tror att hon skulle kunna vara god, baserat på att hon fick för sig att jag och paddington satt i lyan ihop. :D

Paddington... Ja... Vad skall jag säga? Återigen har jag fått den här känslan av att vi är på samma sida och har "bondat", måste försöka göra mig av med den känslan. :p Men jag hänger med i hur hon resonerar och vi verkar tycka rätt lika om vissa grejer (tex ferrari).

Därför blir det automatiskt att jag reagerar på blacksmithfarm som lägger en röst på paddington, mest för att paddington är borgmästare och röstade ut en god Q igår. O_o

Snurrfian röstade på mig igår, med en teori om att jag vinkade till lyan genom att hävda att hon var onda fen. Nu var det i och för sig på skämt jag skrev det, men jag förstår ändå hennes tanke och det är en helt ok förstadagsteori, så jag tänker inte skälla på henne för den. :p Hon nämner dessutom varför hon väljer att gå efter en misstänkt ond fe istället för en misstänkt ulv, så :up: för det.

Sasse är lite mer knepig, hon röstar på mig för att jag tyckte Q borde rösta på en misstänkt ulv istället för en misstänkt ond fe, samtidigt var det ju inte det enda jag reagerade på med Q. Å andra sidan hade jag ingen röst alls i det läget, så hon kanske hade tänkt lägga en uddaröst utan betydelse. För inte kan HON vara onda fen och därmed försöka vinka till lyan? :confused: Hrm... Jag tror inte det är nyttigt för min hjärna att ha sådana där onda roller utanför lyan som bara förvirrar. :arghh:
cirkus - "skulle kunna vara god"
Tycker att stycket om Snurrfian är lite intressant. En del fe-prat samt att hon inte kommer misstänka Snurris p.g.a. det
Ferrari - neutral
Sasse - knepig (fe-prat)

Hon tar inte upp: FiaM, Mirtai bollen__(vet vi var god) eller Lobelia...
Just ja... Rösta också. Jag kommer göra mitt yttersta för att komma in runt dl och se hur läget är. Men jag är bortbjuden på fest från kl 17 så det kan hända att jag inte kommer undan. Samtidigt vet @JohannaB om att jag leker ulvlek, så det är kanske okej? ;)

Habina röstar på blacksmithfarm

Då hon lägger en röst på vår borgmästare (som jag tror/hoppas/vill är god) och det känns väldigt ulvigt att vilja få ut en god specialroll som vi alla faktiskt känner till.
Röstar på mig. Och hon borde ju i alla fall inte rösta på någon hon tror är ulv - och det såg ju bra ut att ha röstat på mig när sedan "alla" hängde på min röst ohch det blev drev mot Paddi.

Varför inte då rösta på de som dom röstat fram Paddi till BM och se om teorin håller, istället för att riskera att rösta ut en som vi vet har en viktig roll?
Så sant, men är det inte dumt att rösta ut en eventuellt GOD specialroll med teorin att Paddi är ulv och att resten av ulvarna har gått ihop och röstat fram henne som BM?

Känns inte det lite som en för stor risk att ta?

Visst, chansen är väl 50% att Paddi är ond. Men om man baserar en röst på det faktum att lyan har gått ihop och röstat fram P, så finns det ju tre andra som potentiellt är onda.

19:44 Mirtai nominerar Paddington
20:07 Habina nominerar Paddington
20:34 Snurrfian nominerar Paddington

Då skulle det innebära att minst en, eller i fallet att de gått ihop, två stycken - ha röstat fram Paddi som BM. Och då skulle det kunna vara både Mirtai, Habina och Snurrfian. Tre personer som vi INTE vet vilken roll de har, mer än att de kan vara antingen eller. Men vi vet att Paddi är BM, om hon är ond är tveksamt. Så då bör man ju istället rösta på någon av de som nominerade henne, om man nu tror att lyan röstade fram sin egna som BM

Snurrigt? Jag fastnade nog lite >P
Protester mot Paddi-drevet. Det talar för Ferrari's godhet.
Men det skaver att hon hänger fast vid mig dagen efter så jag vågar inte sätta henne som god, än i alla fall.

Rösterna på Paddi

Om jag tänker rätt nu med dl tider så anar jag att Bsf har på fötterna och när Paddington inte ens vill tänka att det kan finnas information så misstänker jag att jag lyckades göra precis det jag har rädd för att göra igår och röstade från en ulv till borgmästare. Därför snurrfian röstar på Paddington eftersom jag tror att hon är ulv och att Bsf har fått information.
Först att hänga på min röst på Paddi
Sedan kommer cirkus, som jag har en bra känsla för - hon pekade ut Habina i går, och bollen__(god)

Och sedan kommer FiaM och Mirtai, båda med minimala teorier:
Jag tror inte att Blacksmithfarm skulle sticka ut hakan som hon har gjort om hon satt i lyan så jag tror på att hon kan sitta på information om Paddington som inte jag har, därför:

FiaM röstar på Paddington

Mirtai röstar på Paddington

För att jag tror att BSF har info om henne.

Det skaver. Och om man lägger till FiaMs röst på Snurrfian DL3 - där hon erkänner att hon tar den lätta vägen så får det mig att fundera på om vi har en ulv här?

Lobelia kommer med sista rösten på Paddi (sasse missar) och utvecklar sin teori mer än FiaM och Mirtai gjorde.
Jag velar fram och tillbaks, jag tror i och för sig inte ett dyft på att alla som röstat på @Paddington är onda, men för dens skull innebär det inte att Paddis skulle vara god.

Ser man på vad för information som kan vara i omlopp så är det ringens förmågor som kan vara utnyttjade och eventuellt kan en ulv ha biktat sig. Hade jag varit ringbärare hade jag nog använt spioninfon i första hand med sian som outsider.

Jag vet inte riktigt men BSF verkade så säker och lyan kan mycket väl ha haft tur eller ha lagt någon röst på Paddis för att få henne som borgmästare.

Lobelia röstar på Paddington.
Det behöver inte betyda att hon är god.

Mer från Habina:

Till Lobelia:
Nä. Jag vet ju min roll och att jag inte är i lyan. Nu vet vi även Paddingtons roll, men jag har oavsett svårt att se någon av oss i lyan. Jag tror att vi var tre goda som tyvärr röstade ut en god. :(
Tolkar detta som att hon sätter Lobelia åt det godare hållet?

Ferrari vill jag ha lite (OBS @cirkus detta är inte en godförklaring) åt godare hållet eftersom hon var lika förvånad som jag över hur alla kastade sig över stackars Paddington.

Lobelia fastnar i språkliga funderingar med Ferrari, men det är ändå inget som gör att hon känns ond. Därför fortsätter jag ha henne neutral, men hon är som vanligt svår att få grepp om. Kan hon vara ond fe kanske? Om nu inte cirkus är det...
Ferrari åt det godare hållet, Libelia neutral "känns inte ond".¨

Nja du har rätt till hälften, jag tror att du är ond men att du även insåg att Habina var fe och såg en möjlighet att godförklara dig själva, varför skulle ängeln skydda just dig? Jag tror precis som Ferrari att rösten på Habina var ett försök att skapa dig själv ett alibi, jag reagerade redan igår på att du reagerade så märkligt på Habina godförklaring.

Varför var det märkligt att reagera på habinas godförklaring? Det var ju den som var väldigt konstig och helt ologisk. Det måste funnets ett skäl till den och jag kan inte se någon annan anledning än att hon försökte vinka till lyan.

Jag behöver inte skapa mig ett alibi, för jag är inte ond.
Angående ängeln så kan ängeln såklart ha skyddat någon annan sig själv tillexempel, men jag vet inte, jag säger ju inte heller att det måste ha varit så.

Det har jag en teori om och det var också därför som jag röstade på henne igår. Jag trodde faktiskt inte hon var ulv utan jag var ganska säker på att hon var fe.

Hon hade nog troligen valt full spioninfo första natten (hade i allafall jag gjort) och jag tror att jag möjligen kan ha varit tilltänkt käk - dvs jag tror att ängeln skyddade mig och inte sig själv just av skälet att den onda fén då skulle se vem som var ängeln. Jag reagerade alltså på en godförklaring som jag tyckte kom out-of-the-blue och då tänkte jag att det kan ha varit så att hon ville visa tydligt för lyan att cirkus är god för ni har försökt käka henne och det vet jag. Typ.

Om jag kunde fatta att hon var fe så tror jag att om min teori stämmer så har lyan definitivt också fattat vilken roll som Habina hade. Eller så hade jag en jävla tur och bara har gissat mig rätt. Men det tror jag inte. Så min grundtanke idag är nog att de som röstade på habina inte sitter i lyan
Jag funderar också på det första du skrev. Om cirkus inte är ängeln, varför skulle då ängeln skydda just cirkus? Om ängeln ville lura fen så kunde ju vem som helst i leken fått skyddet den natten. Eller så skyddade ängeln sig själv och det var denne som var tilltänkta käket? Kan likväl bara ringbäraren som utnyttjade sitt skydd.

Din förklaring känns lite väl genomtänkt @cirkus .
Cirkus citat ovan får mig att tänka på några olika möjligheter. Antingen är cirkus ängeln och skyddade sig själv eller så är hon ulv och vill ge sken av att hon är ängeln. Ett tredje alternativ är att hon blev skyddad av ängeln, men jag tycker det känns ologiskt. Det vanligaste är att ängeln skyddar sig själv, varför skulle den välja någon annan? Och om nu ängeln skyddat någon annan trots allt, varför har cirkus fått för sig att det är hon som skyddats? Det är ju en rätt mäktig godförklaring av sig själv, och jag vet inte hur jag ska tolka den. Cirkus skriver ingenting om att ringbäraren kan ha utnyttjat sin roll, utan som det framstår är det ängeln som skyddat rätt.

Är cirkus inte ängeln antar jag att den riktiga ängeln skulle protestera här, vilket får mig att undra över Ferrari och Snurrfian, som båda går rätt hårt mot cirkus.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det hela, men det som talar till cirkus fördel, enligt mig, är att hon var den som först gick på Habina, åtminstone har jag för mig det. Ska dubbelkolla. Jag ser inte riktigt varför cirkus som ulv skulle göra det. Alibi? Nja. Om cirkus nu fattade att Habina var ond fe känns det rätt märkligt att hon ändå lade sin röst där. Hon hade kunnat rösta på vem som helst, varför fen som kan vara bra för ulvarna att ha? Om de nu funnit varandra.

Det som talar till cirkus nackdel är Habinas ”godförklaring” av henne. Personligen fattar jag inte skälet till godförklaringen alls. Godförklarade Habina för att cirkus är ond, och på så vis kanske ville ”hinta” till cirkus? Eller godförklarade Habina för att cirkus är god och på så sätt ville förvirra återstående goda? Oavsett känns det som att hon lyckades få mig bortkollrad, för jag vet inte var cirkus står riktigt med det här. Men som sagt tycker jag att det talar till cirkus fördel på något sätt att cirkus röstade på Habina. Fattar inte varför en ulv skulle dra igång mot den onda fen.

Jag funderar lite över dig, Ferrari, och Snurrfian. Ni båda går rätt hårt på cirkus nu. Jag kan inte bestämma mig för vad det innebär riktigt. Ska gå igenom era inlägg.
Sasse - Är inte förvånad över att P röstades ut om flera trodde att BSF hade info kommer dock att studera de som inte hade några ordentliga motiveringar, dvs Mirtai och FiaM. Här är jag osäker på vad hon kommer fram till.
Jag kom inte fram till något vettigt. Du hade teorier men inte i röstinlägget direkt, och Mirtai förklarade varför hon inte teoriat om Paddington. Eftersom det var nyår har jag förståelse för att aktiviteten var låg.
Röstar på mig. Och hon borde ju i alla fall inte rösta på någon hon tror är ulv - och det såg ju bra ut att ha röstat på mig när sedan "alla" hängde på min röst ohch det blev drev mot Paddi.
Det här håller jag inte med om. Jag har känslan av att Habina gått in för att förvilla när hon nu blev ond utanför lyan, åtminstone kändes det så med kommentaren när hon lynchades. Så varför skulle hon inte kunnat rösta på någon hon tror är ulv? Jag tycker det är vansinnigt svårt att teoria om hur Habina kan ha tänkt, det beror ju helt och hållet på hur hon gått in i sin roll.

Så jag skulle i alla fall inte sätta dig på goda sidan enbart på grund av det ;)

Problemet med Habina är att hon inte kände till lyan, så det är skitsvårt för mig att hitta vilka hon försökte peka ut åt ena eller andra hållet. Förutom mig då som hon först trodde var god och sen fe O_o.

Hon kan ha siat någon - och det tror jag skedde natt2.
Full spioninfo natt1 bör ha innehållit en del info också men ffa om goda spelare.

Mina tankar är i allafall att bsf och Sasse röstade på Habina och det gör att jag vågar sätta dom på goda kanten. Jag tror lyan hittat Habina och ingen i lyan har röstat där.

Snurrfian ifrågasätter mig på ett sätt som jag borde bli stressad av det gör henne däremot inte ond. Jag tror hon kan spela på rätt planhalva denna gång.

Det gör att vi har kvar
Ferrari, Lobelia, Mirtai och FiaM. Alla kan inte vara i lyan, men jag är säker på att vi hittar deltagare i den skaran.

Cirkus citat ovan får mig att tänka på några olika möjligheter. Antingen är cirkus ängeln och skyddade sig själv eller så är hon ulv och vill ge sken av att hon är ängeln. Ett tredje alternativ är att hon blev skyddad av ängeln, men jag tycker det känns ologiskt. Det vanligaste är att ängeln skyddar sig själv, varför skulle den välja någon annan? Och om nu ängeln skyddat någon annan trots allt, varför har cirkus fått för sig att det är hon som skyddats? Det är ju en rätt mäktig godförklaring av sig själv, och jag vet inte hur jag ska tolka den. Cirkus skriver ingenting om att ringbäraren kan ha utnyttjat sin roll, utan som det framstår är det ängeln som skyddat rätt.

Är cirkus inte ängeln antar jag att den riktiga ängeln skulle protestera här, vilket får mig att undra över Ferrari och Snurrfian, som båda går rätt hårt mot cirkus.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det hela, men det som talar till cirkus fördel, enligt mig, är att hon var den som först gick på Habina, åtminstone har jag för mig det. Ska dubbelkolla. Jag ser inte riktigt varför cirkus som ulv skulle göra det. Alibi? Nja. Om cirkus nu fattade att Habina var ond fe känns det rätt märkligt att hon ändå lade sin röst där. Hon hade kunnat rösta på vem som helst, varför fen som kan vara bra för ulvarna att ha? Om de nu funnit varandra.

Ringbäraren kan också ha skyddat men den kan bara välja sig själv.

Det här håller jag inte med om. Jag har känslan av att Habina gått in för att förvilla när hon nu blev ond utanför lyan, åtminstone kändes det så med kommentaren när hon lynchades. Så varför skulle hon inte kunnat rösta på någon hon tror är ulv? Jag tycker det är vansinnigt svårt att teoria om hur Habina kan ha tänkt, det beror ju helt och hållet på hur hon gått in i sin roll.
Visst, men hon har väl ändå som mål att stöda/hjälpa lyan? Så om hon tror att jag är ond och har lyckats få ut Paddi - då bör hon ha insett att fler antagligen skulle komma att rösta på mig. Tror hon då att jag är ulv så bör hon inte rösta på mig - hellre offra sig själv. pga vinstvillkoren.

Jag kommer behöva rösta ganska tidigt.
Jag ska göra värdens grej idag. Helt galet och jag är nästan litet nervös. Jag tror inte jag kommer kunna komma in och rösta efter att det hänt. Vi ska bort och fira en födelsedag vid 19 så innan det måste jag rösta. Hjälp!

Varför var det märkligt att reagera på habinas godförklaring? Det var ju den som var väldigt konstig och helt ologisk. Det måste funnets ett skäl till den och jag kan inte se någon annan anledning än att hon försökte vinka till lyan.

Jag behöver inte skapa mig ett alibi, för jag är inte ond.
Angående ängeln så kan ängeln såklart ha skyddat någon annan sig själv tillexempel, men jag vet inte, jag säger ju inte heller att det måste ha varit så.

För mig finns det många anledningar att godförklara folk. Här i leken hade vi Habina som kunde skaffa sig full spioninfo som fe men även ringbärare som kunde göra det samma. Jag tvekade att följa dig mot Habina delvis för att jag var osäker på om godförklaringen var utslag av en god persons spioninfo eller en ond och nu är jag fundersam på hur du kunde veta, eller om du ens visste. Jag ville inte riskera att lyncha ringbäraren.

DL 1
Nomineringar
13:17 Blacksmithfarm nominerar cirkus
14.16 quarter4ever nominerar blacksmithfarm
16:10 Ferrari nominerar Snurrfian
18:39 Sasse nominerar bollen__
19:08 FiaM nominerar Habina
19:18 Cirkus nominerar Ferrari
19:44 Mirtai nominerar Paddington
20:07 Habina nominerar Paddington
20:12 Lobelia nominerar Habina
20:34 Snurrfian nominerar Paddington
20:48 Paddington nominerar Blacksmithfarm
Paddington

(bollen__ missar hade nominerat Paddington)
Röster
13:17 Blacksmithfarm röstar på bollen__

14.16 (quarter4ever röstar på paddington)
19:47 Mirtai röstar på Ferrari
19:55 cirkus röstar på Sasse
19:56 Sasse röstar på Habina
20:12 Lobelia Röstar på Quarter4ever
20:29 Ferrari röstar på Mirtai
20:34 Snurrfian röstar på Habina
20:40 Habina röstar på Quarter4ever
20:49 FiaM röstar på Snurrfian
20:59 Paddington röstar på Quarter4ever
21:00 Quarter4ever ändrar till habina
quarter4ever, bybo

(bollen__ missar hade röstat på quarter4ever)
DL 2
13:42 Blacksmithfarm röstar på Paddington
14:35 Habina röstar på blacksmithfarm

16:51 (Paddington röstar på Cirkus)
17:25 snurrfian röstar på Paddington
17:33 bollen__ röstar på Paddington
17:34 cirkus röstar på Paddington
17:38 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
17:46 FiaM röstar på Paddington
17:47 Mirtai röstar på Paddington
17:51 Lobelia röstar på Paddington.
17:53 Paddington ändrar röst till bsf
Paddington, bybo
bollen__, präst

Sasse missar
DL 3
18:10 cirkus röstar på Habina
19:52 Habina röstar på Blacksmithfarm
20:40 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:53 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
20:55 Snurrfian röstar på cirkus
20:56 Sasse röstar på Habina
20:57 Mirtai röstar på cirkus
20:58 FiaM röstar på Snurrfian
20:59 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
Habina, ond fe

Tar med den här också, kursiverade BM-nomineringarna

Blacksmithfarm: cirkus bollen__ Paddington Habina
cirkus: Ferrari Sasse Paddington Habina
Ferrari: Snurrfian Mirtai Blacksmithfarm Blacksmithfarm
FiaM: Habina Snurrfian Paddington Snurrfian
Habina: Paddington quarter4ever Blacksmithfarm Blacksmithfarm
Lobelia: Habina quarter4ever Paddington Blacksmithfarm
Mirtai: Paddington Ferrari Paddington cirkus
Sasse: bollen__ Habina missar Habina
Snurrfian: Paddington Habina Paddington cirkus

Svårt idag. Sammanfattar mina tankar:

Blacksmithfarm Jag :)

cirkus: Följde mig, och "försvarade" mig i Paddi-lynchen. Hon hittade Habina. Och det tycker jag pekar på hennes godhet. För jag tror att goda lyan borde ha kunnat pricka en god med sin info (?), inte helt helt säker, men jag tror det. Och då borde Habina vara den enda onda med extra info sas.

Ferrari: Följer Habinas röster. Och om det är som cirkus funderar över - att lyan hittat Habina - så kanske det är så att lyan tror att Habina signalerat att jag är en man bör få ut?

FiaM: har lagt svaga röster och det känns inte som hon bidragit med mycket egna teorier - kan vara IRL, men noterar det för att jag har reagerat på det.

Lobelia: har lyckats nominera en ond till BM och röstat enbart på goda - tur eller otur? Rösten på mig igår puttade upp mig till lottning mot Habina, vilket (återigen, om lyan hittat Habina) kan tyda på att lyan kanske försökt rädda Habina?

Mirtai: Känns delvis logisk, men rösten på cirkus skaver nog lite. + den minimala teorin mot Paddi.

Sasse: Missade DL2, men verkar ha jobbat på för att komma ikapp. om lyan hittat Habina så tyder Sasses röst på Habina på att hon inte ingår i lyan. Tycker även att hennes grävande igår känns positiva.

Snurrfian: Röstade på cirkus igår, vilket skaver. Först att följa mot Paddi, verkade ha tagit fel på DL-tider för info från goda lyan?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 550
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 563
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare