Best in Show (Ulvlek)

UPPDATERING!

Hahiha's Maleficent. Lägg det namnet på minnet. Den hundens ägare, Habina, begick misstaget att försöka spraya sockerlag i jyckens päls när den skulle in i ringen. "För bättre struktur". Oturligt nog fanns sockerlagen i en kanna som den andre greven av Grantham fått i present av... någon. Sådär sjuttonhundrakallt. Ni kan gissa er till Carsons reaktion när någon ur pöbeln (hans ord) togs på bar gärning med familjeklenoden. Habina mår mindre bra. Men jag fick min drink. God!

Habina var.... Äsch! Ond fe!

Natt-DL kl 10.00!

UPPDATERING!

Hahiha's Maleficent. Lägg det namnet på minnet. Den hundens ägare, Habina, begick misstaget att försöka spraya sockerlag i jyckens päls när den skulle in i ringen. "För bättre struktur". Oturligt nog fanns sockerlagen i en kanna som den andre greven av Grantham fått i present av... någon. Sådär sjuttonhundrakallt. Ni kan gissa er till Carsons reaktion när någon ur pöbeln (hans ord) togs på bar gärning med familjeklenoden. Habina mår mindre bra. Men jag fick min drink. God!

Natt-DL kl 10.00!
YEAH!
Hade iof vart bättre med en ulv, men det var en onding i alla fall :D

UPPDATERING!

Natt-DL kl 10.00!

Men vad f-n! :banghead: @cirkus jag lånar toaletten om det är ok?

Just ja, jag glömde.

151229_002_568431d22a6b22a38ef35a0f.jpg

Till alla goda. :rofl:

DL 1
Nomineringar
13:17 Blacksmithfarm nominerar cirkus
14.16 quarter4ever nominerar blacksmithfarm
16:10 Ferrari nominerar Snurrfian
18:39 Sasse nominerar bollen__
19:08 FiaM nominerar Habina
19:18 Cirkus nominerar Ferrari
19:44 Mirtai nominerar Paddington
20:07 Habina nominerar Paddington
20:12 Lobelia nominerar Habina
20:34 Snurrfian nominerar Paddington
20:48 Paddington nominerar Blacksmithfarm
Paddington

(bollen__ missar hade nominerat Paddington)
Röster
13:17 Blacksmithfarm röstar på bollen__

14.16 (quarter4ever röstar på paddington)
19:47 Mirtai röstar på Ferrari
19:55 cirkus röstar på Sasse
19:56 Sasse röstar på Habina
20:12 Lobelia Röstar på Quarter4ever
20:29 Ferrari röstar på Mirtai
20:34 Snurrfian röstar på Habina
20:40 Habina röstar på Quarter4ever
20:49 FiaM röstar på Snurrfian
20:59 Paddington röstar på Quarter4ever
21:00 Quarter4ever ändrar till habina
quarter4ever, bybo

(bollen__ missar hade röstat på quarter4ever)
DL 2
13:42 Blacksmithfarm röstar på Paddington
14:35 Habina röstar på blacksmithfarm

16:51 (Paddington röstar på Cirkus)
17:25 snurrfian röstar på Paddington
17:33 bollen__ röstar på Paddington
17:34 cirkus röstar på Paddington
17:38 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
17:46 FiaM röstar på Paddington
17:47 Mirtai röstar på Paddington
17:51 Lobelia röstar på Paddington.
17:53 Paddington ändrar röst till bsf
Paddington, bybo
bollen__, präst

Sasse missar
DL 3
18:10 cirkus röstar på Habina
19:52 Habina röstar på Blacksmithfarm
20:40 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:53 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
20:55 Snurrfian röstar på cirkus
20:56 Sasse röstar på Habina
20:57 Mirtai röstar på cirkus
20:58 FiaM röstar på Snurrfian
20:59 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
Habina, ond fe

Tar med den här också, kursiverade BM-nomineringarna

Blacksmithfarm: cirkus bollen__ Paddington Habina
cirkus: Ferrari Sasse Paddington Habina
Ferrari: Snurrfian Mirtai Blacksmithfarm Blacksmithfarm
FiaM: Habina Snurrfian Paddington Snurrfian
Habina: Paddington quarter4ever Blacksmithfarm Blacksmithfarm
Lobelia: Habina quarter4ever Paddington Blacksmithfarm
Mirtai: Paddington Ferrari Paddington cirkus
Sasse: bollen__ Habina missar Habina
Snurrfian: Paddington Habina Paddington cirkus

Men för att börja i någon ände, Snurrfian röstar på Habina i lynchen för att jag misstänker att hon försöker använda sig av mig för att göra sig sedd, visserligen jagar jag då den onda feen, men den vore rätt bra att få ut också så slipper jag bli misstänkt för den rollen något mer!

Jag vill bara påpeka att jag hade väldigt rätt i första dl åtminstone! :D Jag borde ha följt upp det spåret istället för att vimsa iväg och rösta helt fel i dl 2... I dagens dl vet jag ju inte om jag har fel än...

Hmm, spontana tankar:

• Ferrari följer Habinas röster på mig. Kan det vara lyan som har hittat sin kompis, tror att hon siat mig och att jag har en roll som de vill ha ut? Eller läser jag in för mycket i det nu?

• Lobelia nominerade onda Habina (ulvarna kände inte till fen, så lyckträff om hon är ond) och har röstat enbart på goda efter det. (jag vet ju min roll).

• FiaM fegar ur idag och röstar på Snurrfian - om lyan inte kände till Habina så kanske de trodde att det var två goda uppe för lynch och då kanske hon inte ville fälla ett avgörande?

Hmm, spontana tankar:

• Ferrari följer Habinas röster på mig. Kan det vara lyan som har hittat sin kompis, tror att hon siat mig och att jag har en roll som de vill ha ut? Eller läser jag in för mycket i det nu?

• Lobelia nominerade onda Habina (ulvarna kände inte till fen, så lyckträff om hon är ond) och har röstat enbart på goda efter det. (jag vet ju min roll).

• FiaM fegar ur idag och röstar på Snurrfian - om lyan inte kände till Habina så kanske de trodde att det var två goda uppe för lynch och då kanske hon inte ville fälla ett avgörande?
Så vitt jag visste kunde ni alla tre vara goda och efter igår ville jag inte riskera att vara med och rösta ut en god till, nej. Hade jag känt mig säker på att Habina var ond hade jag definitivt röstat på henne idag.

Hmm, spontana tankar:

Jag reagerade också på FiaM's röst, eller snarare motiveringen där FiaM skriver att hon inte vet om Snurrfian är ond eller god. Eller något i den stilen. Det är en rätt enkel röst, samtidigt som den sticker ut en del för att hon röstar udda. Får nog gå igenom hennes inlägg mer, för hon har sluppit mig lite förbi (som flera andra också gjort).

Intressant det om Ferrari. Huruvida du läser inte för mycket eller ej låter jag vara osagt, men scenariot du nämner är väl möjligt. Det skulle kanske förklara varför de båda (?) röstat på dig vid två DL's också. Jag förstår heller inte riktigt idén med att du måste vara ond för att du röstade först på Paddington, som Ferrari är inne på. Jag tycker inte det i sig säger något om din roll. Det som jag tycker talar till din fördel däremot är att det känns som att du genuint letar efter ulvar. Och jag håller med om det mesta du skrivit hittills. Med det sagt håller jag bara dig som neutral ;) Men jag förstår inte riktigt teorierna mot dig, och eventuellt är det du nämner ovan ett möjligt scenario. Jag ska nog gå igenom Ferrari's inlägg när jag ändå är igång.

Fasen vad skönt att lotten gick rätt väg denna gång.
Då var mina tankar helt rätt när det gällde Habina. Så kommer hon och börjar tycka att JAG är onda fen, förstår att hon försökte flytta bort fokus från henne. Faktum är att jag hela tiden trodde på henne som onda fen och om jag kunde hitta henne så tror jag att lyan också gjorde det, det gör att jag tror att de som röstade på henne troligtvis inte är i lyan, dvs jag tror att bsf och även Sasse troligen tillhör goda sida. Nu *kan* ju inte alla röster på mig och bsf vara från ulvar för då borde leken varit slut. Även FiaMs uddaröst tål att granskas.

Hmm, spontana tankar:

Jag kan förstå ditt resonemang när det kommer till mig själv. Änsålänge vet jag inte din roll heller så det låter jag vara osagt. Jag följde inte Habina i dl 2, där röstade jag på dig för jag tyckte du var luden som gjorde allt för att få ut Paddi. I dl3 var jag vansinnigt osäker på om jag skulle rösta på dig eller på Habina, men beslutade mig för att rösta på dig som bara hade en röst i dåläget. Lite fegstil, såhär i efterhand så känns det skönt att vi fick ut den ena ondingen, även om en ulv hade varit vettigare med tanke på vad som behövs för att vi ska kunna vinna.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 565
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar