Best in Show (Ulvlek)

Mirtai röstar på cirkus

För jag tror hon kan vara ond och påpekade igår att det visst kunde finnas info om P. Det är ju sant men ändå, jag upplevde det som att hon ville få fram att hon visste att det var så

DL - 21:00

18:10cirkus röstar på habina
19:52 Habina röstar på blacksmithfarm
20:40 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:53 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
20:55 Snurrfian röstar på Cirkus
20:56 Sasse röstar på Habina
20:57 Mirtai röstar på cirkus

Habina: 3
blacksmithfarm: 2
Cirkus: 2

Eftersom jag känner det som att jag är tillbaka på ruta ett så kan jag lika gärna upprepa min nonsens röst från dag 1. Jag håller visserligen med om att Habina upprepar sig men efter att ha varit med i drevet mot Paddington så vågar jag inte följa med nu när jag känner mig så osäker.

Jag har i och för sig ingen aning om ifall Snurrfian är ond men bristen på inlägg kan ju tyda på att hon inte behöver leta efter onda.
Jag vet att hon har mycket att göra irl, så jag tror inte på teorin men måste rösta på någon.

FiaM röstar på Snurrfian

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, igår följde jag strömmen och då mest Cirkus mot Paddington, det var delvis i brist på bättre alternativ. Just nu funderar jag på om cirkus röst har samma grad av substans som gårdagens. Det vore lättast att haka på men Cirkus pekade, om jag inte mins fel ut Habina redan under lynchen igår. Problemet är att jag inte har något annat hållbart alternativ att rösta på. Vid det här laget borde det kommit ut mer information och en spion rad bör ha nått någon god, då primärt ängeln då hundhimlen borde vara säker på henne. Det har dock inte kommit något nytt sedan Cirkus under natten pekade ut Habina. Habina kan ju även ha får info som ringbärare och jag vill inte rösta ut ringbäraren. Jag får en känsla av att Cirkus fastnat i Habina snarare än att hon verkligen har något på fötterna.

Bsf seglar upp som alternativ, det var hon som först pekade ut Paddington på vaga grunder vilket får mig misstänksam om än långt ifrån säker

Lobelia röstar på Blacksmithfarm

Mirtai röstar på cirkus

För jag tror hon kan vara ond och påpekade igår att det visst kunde finnas info om P. Det är ju sant men ändå, jag upplevde det som att hon ville få fram att hon visste att det var så
Det vet jag inte om jag håller med om. Visst hon var först, men hon hade fel.
Jag tycker nog att hon med sitt teoriande idag har visat att hon ändrat sig. Och jag tycker att det är bra om vi har kvar henne.
Jag är inte helt säker på Habinas ondhet, men cirkus känns godare av de två.

Nu läste jag ju allt efter DL och var inte med IRL, men jag tyckte inte att de var så jättestarka?
Du la ju själv en av de sena rösterna på Paddi...

Det gjorde jag. Se mitt inlägg ovan om varför jag gjorde det.

Jag har säkert helfel, det brukar jag ha ;) men ändå, jag kan inte släppa känslan att Habina är för snurrig och enträgen för att vara ond

Just att det är en godförklaring hon reagerar på gör att det ändå känns som om hon är god. Varför annars reagera så starkt på en "godförklaring"???
Fast om hon är ulv så blir det ännu vettigare att "reagera" och då bli ännu mer godförklarad, som god så skulle jag nog mer avvakta och se var jag har den som godförklarar mig. Nu har det nog aldrig inträffat i mitt fall, förutom med @Ferrari i den här leken och då nojjade jag ur istället. ;)

20:58 FiaM röstar på Snurrfian
20:59 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

blacksmithfarm: 3
Snurrfian: 1

Det vet jag inte om jag håller med om. Visst hon var först, men hon hade fel.
Jag tycker nog att hon med sitt teoriande idag har visat att hon ändrat sig. Och jag tycker att det är bra om vi har kvar henne.
Jag är inte helt säker på Habinas ondhet, men cirkus känns godare av de två.

Ja, det vore ju märkligt om hon inte ändrat sig med tanke på resultatet av lynchen igår

Jag är också osäker på Snurrfian som faktiskt var den första som följde BSF

Det gjorde jag. Se mitt inlägg ovan om varför jag gjorde det.

Jag har säkert helfel, det brukar jag ha ;) men ändå, jag kan inte släppa känslan att Habina är för snurrig och enträgen för att vara ond

Det är lite min känsla också, men det gör ju inte Cirkus ond direkt.

20:58 FiaM röstar på Snurrfian
20:59 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

blacksmithfarm: 3
Snurrfian: 1
:nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Fast va? Jag hänger nog inte riktigt med hur du tänker. Du har ju skrivit en massa gånger nu att du tror att cirkus är god några anledningar, och nu tror du att hon är ond fe? Enbart för att cirkus "slätade över" BSF röst?
Vill förtydliga att jag inte hunnit läsa ikapp leken när jag skrev ovan. Men jag ser att Habina började teoria både om cirkus och BSF efter sida 20/21. Så det var ingen tvärvändning från hennes sida som jag uppfattade det som först. Nåja, fortsätter läsa ikapp.

Habina godförklarade Paddi ganska omgående, för att de tänkte på ungefär samma sätt. Fastnar i någon diskussion om cirkus förstadagsteori om att röstningen mot Q var planerad. Inte allt för långt efteråt tycker hon att cirkus just pga den teorin är åt det goda hållet. Ett resonemang jag har svårt att köpa. Trots att hon har skrivit mycket så känns det mest som att det är samma saker som upprepas.

Nä, jag godförklarade aldrig Paddington. Jag skrev att hon kändes god och att vi "bondat" vilket kunde betyda att hon inte alls var god. Däremot hade hon en god roll, i form av borgmästare, vilket inte sade någonting om hennes ursprungliga roll. Sedan visade det sig att hon faktiskt var god, men jag godförklarade henne aldrig.

Eftersom det finns risk att jag ryker ikväll (igen...) vill jag bara be alla goda att verkligen LÄSA vad jag skrivit. Det kommer att underlätta. :)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 565
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar