Skickar in detta så länge. Jag är bara på sida 20 än så länge. Eftersom jag missade gårdagen har jag fått läsa ikapp idag, men ja... det är lite segt.
Jag är inte speciellt förvånad över att det blev så mycket röster på Paddington, om nu flera fått för sig att BSF fått specialinfo. Däremot finns de ju både de som röstat med teorier och de som bara följt med i stil med ”tror att BSF siat och därför hamnar min röst…”, vilket jag tycker är tråkigt. (Lika tråkigt tyckte jag det var i förra leken jag var med när jag siat Mammas och alla bara ”Sasse har säkert siat så jag röstar efter henne” utan att ha någon motivering mot Mammas). Det blir väldigt svårt att ta på folk om de inte skriver en ordentlig teori.
Så med den i åtanke tänkte jag kika närmre på de som inte har någon motivering/teori att tala om. Och där hamnar FiaM och Mirtai. Resterande tycker jag skriver en del om varför de röstar som de gör. Av de båda har FiaM ett längre teoriinlägg där hon nämner alla, men jag hittar inget sådant eller liknande av Mirtai. Och i så fall är hennes röst väldigt enkel, som hon skriver:
FiaM’s röstinlägg:
Jag vet inte vad det säger om deras roller dock, mer än att det ser väldigt enkelt ut och i mitt tycke ger sken av att vara en ”följa flödet”-röst. Nu hade som sagt FiaM teorier i ett annat inlägg, men jag ser inte att Mirtai teoriat om detta. Med förbehåll för att jag kanske missat något inlägg? Jag håller med, förstår inte alls den teorin.
För mig blir den här teorin lite skev. Om man utgår från att Paddington var god (som hon ju var) så är det väl inte konstigt alls att hon inte har en tanke på att BSF kan ha fått info om henne? För uppenbarligen var det inte så, åtminstone inte i fråga om att BSF som god fått info om Paddington som ond.
Det kan ju vara så att ingen annan fått information, eller så har någon protesterat men inte så tydligt?
Var säger BSF att hon har på fötterna?