Best in Show (Ulvlek)

Jo men Cirkus påstod aldrig att du vistse att Paddis skulle rösta på Q, hon verkade mest ställd över den försvunna rösten.

Ja, hon tyckte det var skumt. Jag drog slutsatsen att det bara fanns ett sätt jag kunde veta om paddingtons röst på Q och det var om vi satt i lyan ihop. Vilket följer därpå att cirkus förmodligen (OBS! INTE SÄKER!) sitter i lyan.

Det är möjligt. Men jag tror mer på cirkus som god än dig. För det känns som det är du som förvränger vad cirkus skrev.
Hon har dessutom förklara att hon reagerade på att du skrev att du ville rädda dig själv och så missade hon Lobelias röst - som hon strax därefter uppmärksammade. Det är i mina ögon inte "Habina visste att paddi skulle rösta på Q" jag hänger inte med i den kopplingen.

Nä, men jag har förklarat så många gånger hur jag tänkt att jag börjar tröttna på det hela. Nu går jag vidare och försöker hitta någon ulv istället.

För hundrafyrtiofjärde gången. Det var INTE en godförklaring. Jag skrev att hon var troligare god eller ond fe (som är en OND roll). Jag gissar inte, jag använde mig av logik. Jag vet inte, självklart kan cirkus vara i lyan också, men jag tycker det känns OLOGISKT när hon skriver att det är skumt att jag vet att paddington skall rösta på Q men inte röstat på henne ännu.
Och jag tycker ditt resonemang, logiskt eller inte, bygger på icke existerade fakta ;) . Om det gör dig ond vet jag inte riktigt men även om jag är rädd för att cirkus ännu en gång lurar byxorna av mig (har inge skjorta :p) så verkar hennes resonemang och tankar med solid här. Ingen har heller motsatt sig det hon skrivit och påstår. Jag tvekar men har inga bättre förklaringar själv.

Ok, cirkus eller blacksmithfarm? Vem är skummast? Kan bägge vara ulvar som passar på att sätta strålkastaren på mig istället, för att jag tänkte logiskt och missade att cirkus egentligen menade "skumt, jag förstår inte varför hon skrev så" istället för "skumt, de har diskuterat det i lyan".

Vad gör alla de andra? Om cirkus och blacksmithfarm faktiskt ÄR ulvar, så saknas det ändå en ulv till. Det är flera spelare jag inte ens reflekterat över (mest för att jag bara fått försvara mig).

Kan lobelia vara någonting på spåret när hon ger sig på ferrari för diverse formuleringar? Kan hon veta någonting?

Mirtai har gått mig helt förbi, likaså FiaM. Sasse hävdar att hon också skulle ha röstat på blacksmithfarm, men det säger ju egentligen ingenting om hennes roll. Nä, jag måste försöka hinna kolla på några fler spelare innan dl...

Och jag tycker ditt resonemang, logiskt eller inte, bygger på icke existerade fakta ;) . Om det gör dig ond vet jag inte riktigt men även om jag är rädd för att cirkus ännu en gång lurar byxorna av mig (har inge skjorta :p) så verkar hennes resonemang och tankar med solid här. Ingen har heller motsatt sig det hon skrivit och påstår. Jag tvekar men har inga bättre förklaringar själv.

Klart att det inte är någon fakta, eftersom cirkus tydligen menade någonting helt annat med skumt än vad jag menar med skumt. Men jag måste släppa det nu för att hitta ulvar istället. För oavsett vad cirkus har för roll, så är hon fel ute med att misstänka mig och det betyder att ulvarna finns någon annanstans.

Kan lobelia vara någonting på spåret när hon ger sig på ferrari för diverse formuleringar? Kan hon veta någonting?
.
Jag vet ju inget om Ferrais roll egentligen, men hon försvarade Paddis ganska hårt, så trots alla sina knepigheter så sätter jag henne något åt det goda hållet tills vidare och koncentrerar mig på andra.

Mirtai röstar ferrari - paddington. Nominerade paddington innan.
Sasse röstar habina - missat. Nominerade bollen__.
Fiam röstar snurrfian - paddington. Nominerade habina.
Snurrfian röstar habina - paddington. Nominerade paddington innan.

De här fyra känns helt okända för mig, så därför kikade jag lite närmare på dem. Jag reagerar på att de två (förutom jag) som nominerade paddington till borgmästare sedan fick kalla fötter och röstade på henne igår. Kan det ligga någonting i teorin att ulvarna mirtai och snurrfian nominerade paddington till borgmästare? Men varför då direkt hoppa på tåget och rösta ut henne? Det är ju inte så de blir mindre misstänkta för det.

Eller är det det klassiska "så skulle aldrig en ulv göra så därför gör vi så?". :banghead:

Jag vet ju inget om Ferrais roll egentligen, men hon försvarade Paddis ganska hårt, så trots alla sina knepigheter så sätter jag henne något åt det goda hållet tills vidare och koncentrerar mig på andra.

Sant... Jag kan inte annat än instämma, just nu tycker jag de fyra jag precis postade om känns mest knepiga, för jag tycker ingen av dem gjort något intryck på mig. :nailbiting:

jag tror som du - det var tillräckligt många ulvar som såg till att rösta på Paddington så att de med säkerhet skulle se till att hon rök. Jag tro som du att någon/några röstade på bsf. Själv tror jag inte att bsf är luden - inte minst med avseende på att hon egentligen inte direkt eldade på mot Paddi - utan hon uttrycker ju sig som att teorin var mer som en förstadagsteori. Personligen så tror jag att det vore ett misstag att rösta ut bsf för det är precis den effekten som ulvarna antagligen hoppades på igår när det blev ett drev mot Paddi.

Jag reagerade på det här inlägget redan när jag läste det första gången och eftersom jag är osäker på vem som kan vara ond av de fyra jag nyss skrev om, så väljer jag att rösta på den jag tror är ond istället. :p Eftersom cirkus verkar ha byggt upp någonting kring att jag godförklarade henne (vilket jag inte gjort!) så vill jag lägga en röst på någon som skulle kunna vara ulv. Min teori är att cirkus är ond fe och blacksmithfarm är ulv. Ovanstående citat är från när cirkus "slätar över" att blacksmithfarm faktiskt satte igång ett drev mot paddington. Cirkus skriver att blacksmithfarm var tydlig med att det var en förstadagsteori, men det märkte inte jag av, det var ju därför jag lade min röst på henne, för att jag tyckte det kändes helt fel att rösta på vår borgmästare.

Habina röstar på blacksmithfarm

Då jag tror att hon är ulv och cirkus är ond fe, hur jag än läser (skulle kunna hitta fler citat om jag hade mer tid) så tycker jag de verkar "hittat varandra" och håller varandra om ryggen hela tiden. Eftersom jag tror mer på cirkus som ond fe än ulv, så bör blacksmithfarm vara ulven. Därför hamnar min röst där.

Jag kommer inte hinna in igen innan dl, men tycker att jag har teoriat massor idag och hoppas att det skall hjälpa någon god i alla fall. :)

Skickar in detta så länge. Jag är bara på sida 20 än så länge. Eftersom jag missade gårdagen har jag fått läsa ikapp idag, men ja... det är lite segt.

Jag är inte speciellt förvånad över att det blev så mycket röster på Paddington, om nu flera fått för sig att BSF fått specialinfo. Däremot finns de ju både de som röstat med teorier och de som bara följt med i stil med ”tror att BSF siat och därför hamnar min röst…”, vilket jag tycker är tråkigt. (Lika tråkigt tyckte jag det var i förra leken jag var med när jag siat Mammas och alla bara ”Sasse har säkert siat så jag röstar efter henne” utan att ha någon motivering mot Mammas). Det blir väldigt svårt att ta på folk om de inte skriver en ordentlig teori.

Så med den i åtanke tänkte jag kika närmre på de som inte har någon motivering/teori att tala om. Och där hamnar FiaM och Mirtai. Resterande tycker jag skriver en del om varför de röstar som de gör. Av de båda har FiaM ett längre teoriinlägg där hon nämner alla, men jag hittar inget sådant eller liknande av Mirtai. Och i så fall är hennes röst väldigt enkel, som hon skriver:
Mirtai röstar på Paddington

För att jag tror att BSF har info om henne.
FiaM’s röstinlägg:
Jag tror inte att Blacksmithfarm skulle sticka ut hakan som hon har gjort om hon satt i lyan så jag tror på att hon kan sitta på information om Paddington som inte jag har, därför:

FiaM röstar på Paddington
Jag vet inte vad det säger om deras roller dock, mer än att det ser väldigt enkelt ut och i mitt tycke ger sken av att vara en ”följa flödet”-röst. Nu hade som sagt FiaM teorier i ett annat inlägg, men jag ser inte att Mirtai teoriat om detta. Med förbehåll för att jag kanske missat något inlägg?
Fast det är väl ett märkligt resonemang? Hon kan väl visst sitta i lyan och helt enkelt hittat på en teori om det?
Jag håller med, förstår inte alls den teorin.
Om jag tänker rätt nu med dl tider så anar jag att Bsf har på fötterna och när Paddington inte ens vill tänka att det kan finnas information så misstänker jag att jag lyckades göra precis det jag har rädd för att göra igår och röstade från en ulv till borgmästare. Därför snurrfian röstar på Paddington eftersom jag tror att hon är ulv och att Bsf har fått information.
För mig blir den här teorin lite skev. Om man utgår från att Paddington var god (som hon ju var) så är det väl inte konstigt alls att hon inte har en tanke på att BSF kan ha fått info om henne? För uppenbarligen var det inte så, åtminstone inte i fråga om att BSF som god fått info om Paddington som ond.
Hundhimlen (goda lyan): Döda goda spelare får varje morgon full spioninfo. Till DagDL får de skicka en spionrad till valfri deltagare. De får inte skicka till samma person fler än två gånger och inte två dagar i rad.

Jag var mest övertygad om att Paddington var ulv eftersom hon inte ens reflekterade över att det fanns info ute, och när det inte var någon annan som protesterade när jag och Cirkus skrev att det BSF skriver tyder på att hon har fått information så var jag övertygad om att det faktiskt var så. Jag tycker att den som hade fått information från hundhimlen borde ha protesterat annars...
Det kan ju vara så att ingen annan fått information, eller så har någon protesterat men inte så tydligt?
Blacksmithfarm har lagt dagens första röst på Paddington och säger sig ha på fötterna. Även detta är en skicklig spelare men jag är fundersam på om någon från lyan skulle sticka ut hakan så mycket så här tidigt? Kan det vara så att BSF faktiskt vet något eller har hon något annat motiv för att lägga rösten där?
Var säger BSF att hon har på fötterna?

Jag vet inte riktigt var jag ska börja idag :(. Trodde verkligen att BSF hade någon form av info om Paddington och när flera andra verkade tro samma sak så hakade jag på.

Som det känns nu får jag börja om lite.

BSF ond som försökte (och lyckades) lura flera att rösta på en god eller en god som var tvungen att lägga en tidig röst som missuppfattades av goda och utnyttjades av onda? Jag tror mest på det senare men tänker inte godförklara henne bara på det.

Mirtai, Snurrfian och Sasse har jag sett för lite av för att kunna sätta som annat än neutrala i dagsläget.

Habina är en av de som inte hakade på tåget mot Paddington igår. Har idag fått misstankar mot sig från cirkus och de har diskuterat en hel del under kvällen om vem som har skrivit det eller menat det. Jag känner mig osäker det kan vara två goda som har misstolkat/missförstått varandra, det skulle även kunna vara två onda (ulv och fe) även om det är det scenario som jag tror minst på. De skulle också kunna befinna sig på var sin sida och vem är då var?
Båda är skickliga och har lyckats lura mig mer än en gång i tidigare lekar. Av det jag kommer ihåg så känns det som att cirkus kan vara den med mest på fötterna av de båda men jag känner mig inte helt säker.

För hundrafyrtiofjärde gången. Det var INTE en godförklaring. Jag skrev att hon var troligare god eller ond fe (som är en OND roll). Jag gissar inte, jag använde mig av logik. Jag vet inte, självklart kan cirkus vara i lyan också, men jag tycker det känns OLOGISKT när hon skriver att det är skumt att jag vet att paddington skall rösta på Q men inte röstat på henne ännu.
Kan du inte citera var hon säger det? Jag hittar inte.

Skickar in detta så länge. Jag är bara på sida 20 än så länge. Eftersom jag missade gårdagen har jag fått läsa ikapp idag, men ja... det är lite segt.

Jag är inte speciellt förvånad över att det blev så mycket röster på Paddington, om nu flera fått för sig att BSF fått specialinfo. Däremot finns de ju både de som röstat med teorier och de som bara följt med i stil med ”tror att BSF siat och därför hamnar min röst…”, vilket jag tycker är tråkigt. (Lika tråkigt tyckte jag det var i förra leken jag var med när jag siat Mammas och alla bara ”Sasse har säkert siat så jag röstar efter henne” utan att ha någon motivering mot Mammas). Det blir väldigt svårt att ta på folk om de inte skriver en ordentlig teori.

Så med den i åtanke tänkte jag kika närmre på de som inte har någon motivering/teori att tala om. Och där hamnar FiaM och Mirtai. Resterande tycker jag skriver en del om varför de röstar som de gör. Av de båda har FiaM ett längre teoriinlägg där hon nämner alla, men jag hittar inget sådant eller liknande av Mirtai. Och i så fall är hennes röst väldigt enkel, som hon skriver:
FiaM’s röstinlägg:

Jag vet inte vad det säger om deras roller dock, mer än att det ser väldigt enkelt ut och i mitt tycke ger sken av att vara en ”följa flödet”-röst. Nu hade som sagt FiaM teorier i ett annat inlägg, men jag ser inte att Mirtai teoriat om detta. Med förbehåll för att jag kanske missat något inlägg? Jag håller med, förstår inte alls den teorin.

För mig blir den här teorin lite skev. Om man utgår från att Paddington var god (som hon ju var) så är det väl inte konstigt alls att hon inte har en tanke på att BSF kan ha fått info om henne? För uppenbarligen var det inte så, åtminstone inte i fråga om att BSF som god fått info om Paddington som ond.

Det kan ju vara så att ingen annan fått information, eller så har någon protesterat men inte så tydligt?

Var säger BSF att hon har på fötterna?

Jag har själv letat efter det nu ikväll och inser att det är Paddington som påpekar att BSF inte har på fötterna med sin röst. :o:(

Jag tror att cirkus kanske har info. Om inte så tycker jag ändå att Habina baserar sitt påstående om att cirkus inte skulle vara ulv på något som inte finns. Cirkus nämnde inte att habina och Paddi skulle vara i lyan.
Och att cirkus protesterar mot en"godförklaring" (god eller fe....) tycker jag sticker ut. Att hon påpekade det är en sak, men hon hänger kvar i det.
Habinas försök att förklara sig känns tyvärr inte övertygande så därför:

Blacksmithfarm röstar på Habina

För att hon hävdar att cirkus skrivit en teori med habina och paddi i lyan när hon inte gjort det.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 565
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar