Best in Show (Ulvlek)

Hon kan lika gärna konstaterat att det såg konstigt ut eller tittat för djupt i glaset. Inlägget kom drygt trekvart efter DL och vid det laget borde alla kunna läsa sig till vem som röstade på vem.

Vill man försöka tolka missen så bör Cirkus inte sitta i lyan med någon av oss, mig paddis eller dig då hon i så fall borde vetat vad kollegorna röstat på. Eller så spelar hon högt och låtsas missa.

Nä. Jag vet ju min roll och att jag inte är i lyan. Nu vet vi även Paddingtons roll, men jag har oavsett svårt att se någon av oss i lyan. Jag tror att vi var tre goda som tyvärr röstade ut en god. :(

Mest för att lyan bör vara 3 och då går det inte ihop om paddi och alla om lagt bmröster på henne sitter i lyan.
Då var du minst trolig i mitten eftersom jag tänkte att en ond lägger första och hoppas att goda hänger på. När inte tillräckligt många gjorde det fick nästa onda lägga sista rösten.

MEN, detta är i pricip en förstadagsteori från min sida, ska till jobbet nu, så detta är nog det absolut sista jag hinner med innan DL.

Du gör ett misstag som röstar på mig. :)

Tack, då hänger jag med i hur du tänker. :) Däremot är jag inte lika säker på att det var fel att rösta på dig igår.

Fast hur vet du att det är en GOD specialroll?
Jag tror att om blacksmithfarm inte hade haft ganska mycket på fötterna för att lägga sin röst på den som är borgmästare hade hon inte gjort det.

När jag skrev visste jag inte Paddingtons roll, men borgmästare är för mig en god specialroll. Det var så jag menade. Nu vet vi att Paddington dessutom var god.

Det här får jag inte ihop? Hur kan det få dig att tro att hon kan vara god utifrån en motivering där hon säger att du och Paddi sitter i lyan ihop? Så om jag skulle hålla med cirkus, gör det mig god också?

Om du läser allt kring mig och Paddington som cirkus anfört tidigare blir det klarare hur jag menar.

Cirkus missade lobelias röst i dl1 och trodde att jag röstade på Q med vetskap om att Paddington också skulle rösta på Q. Dvs att vi pratat ihop oss i lyan. Hon backade på teorin sedan, när hon insåg att hon missat lobelias röst.

Detta gör att jag inte tror att hon sitter i lyan, för då skulle hon ju vetat att vi inte satt i lyan och därmed inte ens kläckt teorin från början.

jag håller med dig om att habina är synnerligen märklig i den kommentaren. Vad jag minns har jag inte placerat Habina och Paddi i lyan ihop dessutom. Kan @Habina eller nån annan citera det? Och om jag hade gjort det - varför gör det mig god i habinas ögon? Nej, jag tror hon (habina) försöker signalera nånting helt annat här. Jag tror att Habina borde vara nästa att fästa blicken på oavsett vem som åker nu.

Jag tycker att jag förklarat mig flera gånger nu. Behöver du att jag gör det igen? Ren logik handlar det om...

Nej, du har inte missat något. jag känner mig mest som en idiot.Just ett sånt uttalande direkt efter DL blir i allafall jag stressad över för då finns risk att någon låtsas veta saker som den inte vet. Jag tyckte att Paddi agerade på ett vis som om hon låtsas något om mig. Sen dessvärre - så såg det ut som om bsf de facto hade info om Paddi- the rest is history.

Det är inte bara en ny dag - det är ett nytt år också. Nya tag. Jag kom på redan igår att jag reagerade på Habina förutom på debaclet med Paddi. Jag tyckte hon godförklarade mig på märkliga grunder nämligen att jag hade nånstans fått det till att Habina och paddi satt i lyan. Ännu har jag inte hittat det inlägget. Oavsett så undrar jag hur och varför man godförklarar någon av en sån sak. Visste hon att Paddi inte vari lyan och om Paddi sedan rök så skulle det se fint ut för henne? Sen tyckte jag hennes säkra uttalande om borgmästaren som GOD också var något jag undrar hur hon kunde veta. Habina är för tillfället allra överst på min lista över misstänkta.

Jag har som sagt redan förklarat mig om och om igen, men tagga mig ifall jag behöver göra det en tredje gång.

Jag tyckte det var logiskt att du inte satt i lyan, däremot kan du vara ond fe (vilket jag påpekat) så jag har INTE godförklarat dig.

Ja och nej. Det är jättekonstig godförklaring av mig som jag öht inte förstår även om det alltid är fint att någon tror på ens godhet. Det som jag också funderade över är det inlägg där jag ska ha lanserat teorin om Habina och Paddi ihop i lyan, jag minns liksom inte att jag har resonerat så.

NEJ jag har inte godförklarat dig. Jag har lagt dig något mer åt goda sidan. Du har inte skrivit något om mig, Paddington och lyan, men hur skulle jag annars (enligt dig) veta att Paddington skulle rösta på Q. Vi har ju inga tvillingar i denna lek. ;)

Vilken härlig monolog jag haft medan jag läst ikapp mig... ;)

Cirkus tycker jag beter sig märkligt. Först ser hon ett "bevis" från Paddington om att hon är ond fe och försöker svartmåla cirkus (vilket ingen annan än cirkus har upptäckt), sedan lägger hon fram att blacksmithfarm måste veta något för att rösta på Paddington. Nu försöker hon få mig att verka ond, genom att påstå att jag godförklarat henne (vilket jag inte har) och "vetat" att Paddington hade en god roll (vilket jag var TYDLIG med att jag inte visste, utöver borgmästarrollen). Så just nu lutar jag mer åt att cirkus är ond fe som försöker så misstankar överallt.

Blacksmithfarm gjorde egentligen inget superkonstigt igår, men tillräckligt för att få min röst (och ferraris och Paddingtons) på sig och resten av gänget att lydigt följa henne. Dock har det ju hänt förut när blacksmithfarm tvingats rösta tidigt och folk trott hon haft info... Fasiken, vet inte alls var jag har henne.

Ferrari vill jag ha lite (OBS @cirkus detta är inte en godförklaring) åt godare hållet eftersom hon var lika förvånad som jag över hur alla kastade sig över stackars Paddington.

Lobelia fastnar i språkliga funderingar med Ferrari, men det är ändå inget som gör att hon känns ond. Därför fortsätter jag ha henne neutral, men hon är som vanligt svår att få grepp om. Kan hon vara ond fe kanske? Om nu inte cirkus är det...

Det var mina tankar just nu, nu måste jag vila.

Om du läser allt kring mig och Paddington som cirkus anfört tidigare blir det klarare hur jag menar.

Cirkus missade lobelias röst i dl1 och trodde att jag röstade på Q med vetskap om att Paddington också skulle rösta på Q. Dvs att vi pratat ihop oss i lyan. Hon backade på teorin sedan, när hon insåg att hon missat lobelias röst.

Detta gör att jag inte tror att hon sitter i lyan, för då skulle hon ju vetat att vi inte satt i lyan och därmed inte ens kläckt teorin från början.

Fast det är väl ett märkligt resonemang? Hon kan väl visst sitta i lyan och helt enkelt hittat på en teori om det?

Jag är inte beredd att hålla någon som god baserat på att de inte röstade på P igår. Snarare att jag det som en möjlighet att onda skaffat alibi genom att rösta på någon annan. Så jag reagerar snarare på de som vill hålla någon åt det godare hållet baserat på det

Jag tycker att jag förklarat mig flera gånger nu. Behöver du att jag gör det igen? Ren logik handlar det om...
Jag tappar den logiska kedjan precis i inledningen, när du talar om att cirkus trodde på ett visst vis. Hur kan du veta vad Cirkus trodde? Cirkus förnekar det också och jag kan inte hitta något inlägg som pekar på att cirkus parat ihop dig och Paddis i lyan. Kan du citera var hon menat det?

Jag tappar den logiska kedjan precis i inledningen, när du talar om att cirkus trodde på ett visst vis. Hur kan du veta vad Cirkus trodde? Cirkus förnekar det också och jag kan inte hitta något inlägg som pekar på att cirkus parat ihop dig och Paddis i lyan. Kan du citera var hon menat det?

Tack Lobelia!
Just precis det inlägget letar jag också febrilt efter!

Jag vill bara be att få notera att i detta läget så hade Q inte någon röst alls! Däremot så röstade Paddi på Q lite senare. Detta är något jag tycker är skumt!

Min röst på Sasse känns nu som helt obsolete - det var ingen signal alls

För övrigt så har jag råkat få en dejt med Zinfandel igen - jag blev så himla tagen av min egen avatar att det blev som lite svårt att leka.
Plus att söta sambon kom hem och vi åt middag, med Z

Kan det vara ovanstående som habina försöker få det till att jag trodde att hon var i lyan med Paddi? Det är inlägget tog jag tillbaka strax senare när jag upptäckte att det de facto FANNS en röst på Q (från Lobelia) det skumma var alltså att säga att hon lägger en röst på en som redan har en, när det i mina ögon inte alls fanns nån röst på Q ännu. Kommentaren om Paddi var egentligen helt ovidkommande

Habinas motivering till att rösta på Q var ju bland annat att det var en som redan hade en röst och hon ville rädda sig själv - hon valde alltså i det läget mellan bollen__, Ferrari, Paddington, Sasse, Mirtai och Q som alla hade röster. Av dessa så vet vi nu att Paddington, bollen__ och Q var goda.

Röster (till lynchningen)
13:17 Blacksmithfarm röstar på bollen__

14.16 quarter4ever röstar på paddington
19:47 Mirtai röstar på Ferrari
19:55 cirkus röstar på Sasse
19:56 Sasse röstar på Habina
20:12 Lobelia Röstar på Quarter4ever
20:29 Ferrari röstar på Mirtai
20:34 Snurrfian röstar på Habina
20:40 Habina röstar på Quarter4ever
20:49 FiaM röstar på Snurrfian
20:59 Paddington röstar på Quarter4ever
21:00 Quarter4ever ändrar till habina

Bollen röstar på Quarter4ever

Fast va? Poängen i mitt inlägg var inte Paddington utan just att jag missade Lobelias röst - vetskapen om att Paddi skulle rösta på Q har du hittat på. Jag konstaterade däremot att så skedde. Inte att det fanns någon vetskap runt detta. För övrigt så kan vi ju konstatera att Paddis röst på Q i allafall inte var någon räddning av dig eftersom paddington var god.

Jag har läst nu. Och, nä. Jag håller med cirkus där. Du skriver om det på ett sätt som inte hon gjorde.

Vilken härlig monolog jag haft medan jag läst ikapp mig... ;)

Cirkus tycker jag beter sig märkligt. Först ser hon ett "bevis" från Paddington om att hon är ond fe och försöker svartmåla cirkus (vilket ingen annan än cirkus har upptäckt), sedan lägger hon fram att blacksmithfarm måste veta något för att rösta på Paddington. Nu försöker hon få mig att verka ond, genom att påstå att jag godförklarat henne (vilket jag inte har) och "vetat" att Paddington hade en god roll (vilket jag var TYDLIG med att jag inte visste, utöver borgmästarrollen). Så just nu lutar jag mer åt att cirkus är ond fe som försöker så misstankar överallt.

Blacksmithfarm gjorde egentligen inget superkonstigt igår, men tillräckligt för att få min röst (och ferraris och Paddingtons) på sig och resten av gänget att lydigt följa henne. Dock har det ju hänt förut när blacksmithfarm tvingats rösta tidigt och folk trott hon haft info... Fasiken, vet inte alls var jag har henne.

Ferrari vill jag ha lite (OBS @cirkus detta är inte en godförklaring) åt godare hållet eftersom hon var lika förvånad som jag över hur alla kastade sig över stackars Paddington.

Lobelia fastnar i språkliga funderingar med Ferrari, men det är ändå inget som gör att hon känns ond. Därför fortsätter jag ha henne neutral, men hon är som vanligt svår att få grepp om. Kan hon vara ond fe kanske? Om nu inte cirkus är det...

Det var mina tankar just nu, nu måste jag vila.
Alltså, så knepig tycker inte jag att cirkus är. Visst, hon hade fel som hakade på mig igår - men jag kan förstå att det såg ut som om jag visste något.
Om jag inte minns helt fel så kom tankarna om dig efter dagDL igår - då goda lyan skickat ut sin info - så jag undrar om kanske cirkus vet något om dig?

Jag är inte beredd att hålla någon som god baserat på att de inte röstade på P igår. Snarare att jag det som en möjlighet att onda skaffat alibi genom att rösta på någon annan. Så jag reagerar snarare på de som vill hålla någon åt det godare hållet baserat på det
Erkänner mig skyldig där. Det var mest för att börja nysta någonstans - och för att ev goda som kan ha info (prästen, som vi nu vet var bollen__ , ringbäraren, ev kärlekspar - som paddi inte lär ha varit...,) om paddi valt att rösta på mig. Fast - då borde den med info protesterat högre...
Du har helt klart en poäng ang. alibi.

Jag känner rent spontant, att jag har svårt att tro att alla ulvar följde drevet mot Paddington. Jag vet min roll, så det lämnar Habina och Sasse. Sen har jag också svårt att placera BSF, som mycket väl kan vara luden för att "så skulle en ulv inte göra, starta en lynch mot Paddi". Jag är lite lagom förvirrad nu..

Och så är jag upptagen och firar min nyblivna 6 åring som fyller år första dagen på året. Så kanske inte kommer hinna skriva något vettigt förräns senare :O)

Jag känner rent spontant, att jag har svårt att tro att alla ulvar följde drevet mot Paddington. Jag vet min roll, så det lämnar Habina och Sasse. Sen har jag också svårt att placera BSF, som mycket väl kan vara luden för att "så skulle en ulv inte göra, starta en lynch mot Paddi". Jag är lite lagom förvirrad nu..

Och så är jag upptagen och firar min nyblivna 6 åring som fyller år första dagen på året. Så kanske inte kommer hinna skriva något vettigt förräns senare :O)

jag tror som du - det var tillräckligt många ulvar som såg till att rösta på Paddington så att de med säkerhet skulle se till att hon rök. Jag tro som du att någon/några röstade på bsf. Själv tror jag inte att bsf är luden - inte minst med avseende på att hon egentligen inte direkt eldade på mot Paddi - utan hon uttrycker ju sig som att teorin var mer som en förstadagsteori. Personligen så tror jag att det vore ett misstag att rösta ut bsf för det är precis den effekten som ulvarna antagligen hoppades på igår när det blev ett drev mot Paddi.

Jag är ju skeptisk som fasen mot habina och Sasse har jag sett alldeles för lite av och att motivera rösten som hon gjorde på bsf känns logiskt. Du råkar ju också falla in i tanken att någon/några ulvar kan ha röstat annorlunda än att följa drevet. Å andra sidan så är typ alla i drevet också potentiella ulvar

Määä. Jag tror inte jag kommer komma på något vettigare än att rösta på habina. Jag var skeptisk till henne redan igår och dagens resonemang av henne har inte alls fört henne upp på pluskontot.

cirkus röstar på habina - då jag tycker hon är skum när hon lag mig åt goda sidan på grunder som var alldeles felaktiga - och att hon trots att jag (och flera andra) bett henne förklara vilket inlägg jag har satt henne och Paddi i lyan ihop inte har lyckats. Däremot så har hon snurrat in sig i snack om att jag plötsligt är ond fe. Nä, här luktar det inte hundschampo av kvalitet - sorry toypudeln, men jag tror du spelar i fel lag.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 565
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar