Best in Show (Ulvlek)

Hundhimlen (goda lyan): Döda goda spelare får varje morgon full spioninfo. Till DagDL får de skicka en spionrad till valfri deltagare. De får inte skicka till samma person fler än två gånger och inte två dagar i rad.

Jag var mest övertygad om att Paddington var ulv eftersom hon inte ens reflekterade över att det fanns info ute, och när det inte var någon annan som protesterade när jag och Cirkus skrev att det BSF skriver tyder på att hon har fått information så var jag övertygad om att det faktiskt var så. Jag tycker att den som hade fått information från hundhimlen borde ha protesterat annars...

Dag DL1 - ingen finns i hundhimlen
Natt DL1 - hundhimeln får full spioninfo.
Dag DL2 - @Paddington lynchas, spioninfo rad delas ut från hundhimlen.

Det fanns ingen som kunde protestera för de fått spioninfo från hundhimlen åtminstone. Med tanke på att jag kom på "rollen" och ventilerade den med Paddis så vet jag att hon var fullt insatt i den och mekaniken.

Jag hängde tyvärr också på Cirkus och andra som trodde på BSF, det är lätt att vara efterklok men jag ser faktiskt endast att Paddis önkskade titta närmre på cirkus och inte ett ord om att hon trodde cirkus var ond eller för den delen god. Jag reagerade ju själv på Cirkus inlägg, samma som Paddis gjorde, men släppte det halvt då Cirkus förklarade sig och lät det bero. Jag kunde inte få det till varken ulvigt eller gott beteende. Cirkus verkar ärligt ha trott på att Paddis var ond och utpekad som ond.

Ber om ursäkt att jag missade rösta igår. Det gick inte alls att mobilsurfa igår... Så jag har inte hängt med på händelseutvecklingen direkt (mer än vad röstlistorna säger). Nu är jag vaken, men inte uppe (och har därför inte heller läst igenom leken än). Om jag ska lägga en röst nu, och troligen den röst det hade blivit om inte mitt buke dött... Sasse röstar Blacksmithfarm för att jag tycker/tyckte logiken slinter med att ulvarna skulle röstat fram en kollega som BM. Har för mig att någon annan ifrågasatt varför BSF inte röstade på någon av de tilltänkta ulvarna som röstade fram P. BSF höll också Habina som god utan synbar anledning i samma veva.

Så det reagerade jag på när jag hade tillfälle att läsa igår. Har dock skummat lite och vet att P röstades ut för att fllk trodde BSF siat? När jag gått upp blir det att ta en nrmäre titt på de som röstat på P (och kanske mest de som bara hakat på flödet). Återkommer.

SmileyUpdate.gif~c200

chat.gif%7Eoriginal
:idea: =
money.gif
smileys-winner-627079.gif

[IMG]http://www.freesmileys.org/emoticons/emoticon-object-030.gif[/IMG]
smiley-angry039.gif
smiley-chores033.gif

:eek: :nailbiting: ... :rage:

smiley-angry027.gif
smiley-violent017.gif

[IMG]http://www.freesmileys.org/emoticons/emoticon-object-030.gif[/IMG] (
1eveque.gif
) =
coffin.gif

11188_content_Westminster-Dog-Show.jpg
stock-photo-34423414-flip-clock-60-years-indicates-hours-21-00.jpg

Jag börjar bli haj på att tolka monster... ;)

Måste ut och utnyttja sista timmarna med dagsljus, så jag återkommer runt 16 för att läsa ikapp mig. Har bara konstaterat att leken är konstig...

Dom andra fick för sig att det var en lämplig idé att följa BSF :banghead::devil:

Suck... Jaja, det MÅSTE ju inte betyda att bsf är ond för det. Nu skall jag pussa på gula och lilla grå en stund, sedan skall vi se om det går att hitta någon ulv.

Ve LL om det här är leken utan onda. ;)

Nomineringar
13:17 Blacksmithfarm nominerar cirkus
14.16 quarter4ever nominerar blacksmithfarm
16:10 Ferrari nominerar Snurrfian
18:39 Sasse nominerar bollen__
19:08 FiaM nominerar Habina
19:18 cirkus nominerar Ferrari
19:44 Mirtai nominerar Paddington
20:07 Habina nominerar Paddington
20:12 Lobelia nominerar Habina
20:34 Snurrfian nominerar Paddington
20:48 Paddington nominerar Blacksmithfarm

bollen__ missar
Paddington blir BM

DL 1 21.00
13:17 Blacksmithfarm röstar på bollen__
14.16 quarter4ever röstar på paddington
19:47 Mirtai röstar på Ferrari
19:55 cirkus röstar på Sasse
19:56 Sasse röstar på Habina
20:12 Lobelia röstar på Quarter4ever
20:29 Ferrari röstar på Mirtai
20:34 Snurrfian röstar på Habina
20:40 Habina röstar på Quarter4ever
20:49 FiaM röstar på Snurrfian
20:59 Paddington röstar på Quarter4ever
21:00 Quarter4ever ändrar till habina

Bollen_ missar att rösta
quarter4ever, bybo

DL 2 18:00
13:42 Blacksmithfarm röstar på Paddington
14:35 Habina röstar på blacksmithfarm

16:51 Paddington röstar på Cirkus
17:25 snurrfian röstar på Paddington
17:33 bollen__ röstar på Paddington
17:34 cirkus röstar på Paddington
17:38 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
17:46 FiaM röstar på Paddington
17:47 Mirtai röstar på Paddington
17:51 Lobelia röstar på Paddington.
17:53 Paddington ändrar röst till bsf

Sasse missar att rösta
Paddington, bybo/borgmästare
bollen__ präst

Det här skrev @Paddington om dig direkt efrer natt DL:

Alltså Paddis teoriar om dig och säger att hon ska kika närmre på dig.utan att hålla dig åt varken onda eller goda hållet. Det är inte någon direkt solid ondförklaring i mina ögon. Hur fick du detta till en ondförklaring.

*mutter, borde kollat upp noggrannare innan jag följde efter.*

Eller är det något jag missat?
Nej, du har inte missat något. jag känner mig mest som en idiot.Just ett sånt uttalande direkt efter DL blir i allafall jag stressad över för då finns risk att någon låtsas veta saker som den inte vet. Jag tyckte att Paddi agerade på ett vis som om hon låtsas något om mig. Sen dessvärre - så såg det ut som om bsf de facto hade info om Paddi- the rest is history.

Det är inte bara en ny dag - det är ett nytt år också. Nya tag. Jag kom på redan igår att jag reagerade på Habina förutom på debaclet med Paddi. Jag tyckte hon godförklarade mig på märkliga grunder nämligen att jag hade nånstans fått det till att Habina och paddi satt i lyan. Ännu har jag inte hittat det inlägget. Oavsett så undrar jag hur och varför man godförklarar någon av en sån sak. Visste hon att Paddi inte vari lyan och om Paddi sedan rök så skulle det se fint ut för henne? Sen tyckte jag hennes säkra uttalande om borgmästaren som GOD också var något jag undrar hur hon kunde veta. Habina är för tillfället allra överst på min lista över misstänkta.

Jag funderar över att cirkus missade lobelias röst på Q. Hennes teori (antar jag) är att jag och paddington sitter i lyan ihop och att jag därmed vet att paddington kommer att rösta på Q.

Detta gör att jag nog vill hålla cirkus lite mer åt goda hållet. Hon kan förstås vara ond fe också, men jag har lite svårt att se att hon sitter i lyan, för då skulle hon ju ha vetat att jag och paddington inte diskuterat detta (och inte heller sitter i lyan ihop. ;) ).
Är det detta du letar efter @cirkus??

Är det detta du letar efter @cirkus??

Ja och nej. Det är jättekonstig godförklaring av mig som jag öht inte förstår även om det alltid är fint att någon tror på ens godhet. Det som jag också funderade över är det inlägg där jag ska ha lanserat teorin om Habina och Paddi ihop i lyan, jag minns liksom inte att jag har resonerat så.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 565
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar