Best in Show (Ulvlek)

Jag velar fram och tillbaks, jag tror i och för sig inte ett dyft på att alla som röstat på @Paddington är onda, men för dens skull innebär det inte att Paddis skulle vara god.

Ser man på vad för information som kan vara i omlopp så är det ringens förmågor som kan vara utnyttjade och eventuellt kan en ulv ha biktat sig. Hade jag varit ringbärare hade jag nog använt spioninfon i första hand med sian som outsider.

Jag vet inte riktigt men BSF verkade så säker och lyan kan mycket väl ha haft tur eller ha lagt någon röst på Paddis för att få henne som borgmästare.

Lobelia röstar på Paddington.

DL 2 18:00 (!)
13:42 Blacksmithfarm röstar på Paddington
14:35 Habina röstar på blacksmithfarm

16:51 Paddington röstar på Cirkus
17:25 snurrfian röstar på Paddington
17:33 bollen__ röstar på Paddington
17:34 cirkus röstar på Paddington
17:38 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
17:46 FiaM röstar på Paddington
17:47 Mirtai röstar på Paddington
17:51 Lobelia röstar på Paddington.
17:53 Paddington ändrar röst till bsf

Paddi: 7
Bsf: 3

Då är det bara Sasse och eventuella rösträkningar kvar.

Det här får jag inte ihop? Hur kan det få dig att tro att hon kan vara god utifrån en motivering där hon säger att du och Paddi sitter i lyan ihop? Så om jag skulle hålla med cirkus, gör det mig god också?

jag håller med dig om att habina är synnerligen märklig i den kommentaren. Vad jag minns har jag inte placerat Habina och Paddi i lyan ihop dessutom. Kan @Habina eller nån annan citera det? Och om jag hade gjort det - varför gör det mig god i habinas ögon? Nej, jag tror hon (habina) försöker signalera nånting helt annat här. Jag tror att Habina borde vara nästa att fästa blicken på oavsett vem som åker nu.

Hon hade tagit sitt jobb som utställningskommissarie på stort allvar. Men vart var hennes hund Kling? Paddi hade haft fult upp med sitt jobb så hon hade glömt av sin egna hund. Paddi ropade och ropade.

Hon letade i alla tomma rum. Hon hade nästan gett upp i sista rummet hon letade i så hittade hon kling. Dörren stängs bakom henne och hon är instängd. Paddi börjar känna sig yr.

Paddington var bybo

DL imorgon är 12:00

Piskar lite på @Sasse

Hon hade tagit sitt jobb som utställningskommissarie på stort allvar. Men vart var hennes hund Kling? Paddi hade haft fult upp med sitt jobb så hon hade glömt av sin egna hund. Paddi ropade och ropade.

Hon letade i alla tomma rum. Hon hade nästan gett upp i sista rummet hon letade i så hittade hon kling. Dörren stängs bakom henne och hon är instängd. Paddi börjar känna sig yr.

Paddington var bybo

Piskar lite på @Sasse
:banghead: Men vad sjutton, och om det nu inte var BSF som hade fått info, vem är det då som inte protesterade när det framstod som om BSF hade fått? Jag får fundera på det tills imorgon och hoppas på att jag kommer fram till något vettigt innan dl... :crazy:

Jahapp, synd att förlora dig @Paddington :heart

Nu är jag än mer övertygad om att BSF är luden och var beredd att sticka ut hakan så mycket för att bli av med Paddi, som är en skarp spelare och dessutom BM på det... klart ulvarna ville få väck henne... nu gäller det bara att sålla bland de röster som hamnade på Paddi.

:banghead: Men vad sjutton, och om det nu inte var BSF som hade fått info, vem är det då som inte protesterade när det framstod som om BSF hade fått? Jag får fundera på det tills imorgon och hoppas på att jag kommer fram till något vettigt innan dl... :crazy:
Vad för info skulle någon fått?

Sia och spioninfo som ringbärare är de enda jag kan komma på. Ringbäraren kan ha använt sitt beskydd också. Det blev inget käk i natt.

Nähopp då vändes tankarna upp och ner.
Vem var först med att skriva att BSF kanske hade info? Jag får för mig att det var @Snurrfian men har inte gått tillbaka och tittat. Om det stämmer, tillsammans med hennes kommentar nu ->känns lite som en ulv som fiskar efter ringbäraren..
Bsf kan förstås vara ond ändå. Men lite osäker kring det blir jag trots allt då ulvarna borde veta att blickarna riktas mot Bsf när Paddi visade sig vara god..

Paddington var bybo

Piskar lite på @Sasse

Vad hände med min underbara kompanjon Bumbibjörnens One of a kind Wonderboy???

Inte undra på att jag inte hade koll på Kling, drt är ju inte min hund :p ;)

Heja goda!!!!

Bsf kan förstås vara ond ändå. Men lite osäker kring det blir jag trots allt då ulvarna borde veta att blickarna riktas mot Bsf när Paddi visade sig vara god..

Kan vara värt att riskera, trots allt, nu blev de av med borgmästaren. Kanske är värt att offra en ulv för...

Nähopp då vändes tankarna upp och ner.
Vem var först med att skriva att BSF kanske hade info? Jag får för mig att det var @Snurrfian men har inte gått tillbaka och tittat. Om det stämmer, tillsammans med hennes kommentar nu ->känns lite som en ulv som fiskar efter ringbäraren..

Var det inte cirkus som var först?

DL 2 18:00 (!)
13:42 Blacksmithfarm röstar på Paddington
14:35 Habina röstar på blacksmithfarm

16:51 Paddington röstar på Cirkus
17:25 snurrfian röstar på Paddington
17:33 bollen__ röstar på Paddington
17:34 cirkus röstar på Paddington
17:38 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
17:46 FiaM röstar på Paddington
17:47 Mirtai röstar på Paddington
17:51 Lobelia röstar på Paddington.
17:53 Paddington ändrar röst till bsf

Paddi: 7
Bsf: 3

Då är det bara Sasse och eventuella rösträkningar kvar.
Habina och Ferrari är de som undviker drevet. Det tycker jag i nuläget talar till deras fördel.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 565
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar