Paddington blev utsedd till BM vilket är en viktig specialroll
. Jag tycker att Paddington är kommit med bra tankar så här långt där jag känner att jag kan hålla med om mycket. Det är en skicklig spelare och eftersom hon blev BM vill jag att hon ska vara god men jag vågar inte sätta henne som det så här tidigt i leken speciellt inte eftersom hon har fått en röst på sig från Blacksmithfarm som stöts och blöts en hel del.
Sasse är en rutinerad, listig räv som kan lura mig av planen ganska lätt om hon vill
, därför hoppas jag att hon är god. Jag hittar inget som jag reagerar på i det hon har skrivit så här långt (med risk för att jag har missuppfattat något), jag tror att jag hänger med i hennes resonemang när det gäller Ferrari och även när det gäller q. Detta säger mig dock inget om hennes roll och eftersom det är Sasse så kommer jag att hålla ögonen öppna
.
cirkus är även hon lurig och en spelare som brukar kunna lura mig riktigt bra. Tror att Blacksmithfarm inte hade lagt dagens röst på Paddington utan att ha på fötterna och vill hellre vara helt utan BM än att riskera att rollen hamnat hos de onda och det kan jag hålla med henne om. Även cirkus är en spelare som jag hoppas är god men vågar inte säga att hon är det riktigt än.
Ferrari har i de lekar jag har spelat med henne oftast lyckats få mig att misstänka henne oavsett vilken roll hon har haft. Jag funderade lite igår på hennes kommentar om de som röstade tidigt men vet inte riktigt vad jag ska tro om det hela? Folk röstar väl när de har tid oavsett vilken roll de har? I övrigt tycker jag att hon kommer med bra tankar och funderingar så jag avvaktar lite med henne tillsvidare.
Blacksmithfarm har lagt dagens första röst på Paddington och säger sig ha på fötterna. Även detta är en skicklig spelare men jag är fundersam på om någon från lyan skulle sticka ut hakan så mycket så här tidigt? Kan det vara så att BSF faktiskt vet något eller har hon något annat motiv för att lägga rösten där?
Snurrfian fick min röst igår när jag inte hittade något bättre än OT att gå på (sorry!) men det betyder inte att jag tror att hon sitter i lyan. För tillfället är hon helt neutral för mig då jag inte kan hitta något som hon har skrivit som ger mig någon ledtråd om vilken sida hon befinner sig på.
Mirtai har till och med färre inlägg än mig i den här leken
. Även hon får vara neutral tillsvidare, det finns inte tillräckligt att gå på för att kunna sätta henne på någon sida.
bollen_ missade DL igår och lade i efterhand en röst på quarter4ever (som redan hade åkt). Det gör att hennes röst är lite svårbedömd för mig. Tycker att hon efter det har kommit med ganska vettiga inlägg.
Habina äter choklad reagerar lite på quarter4evers röstmotivering då hon tycker att q själv borde ha nämnt att hon röstade på en misstänkt ond fe i brist på möjlig ulv. Kommenterar sedan att hon kan vara lite färgad av att hon vill att Paddington ska vara god. Röstar på q delvis för att rädda sig själv och det gör att hennes röst känns logisk för mig. Idag röstar hon på Blacksmithfarm mycket för att denna lägger en röst på Paddington som är borgmästare och enligt Habina därför en god specialroll, hur vet hon att Paddington är god? Detta gör att jag känner mig lite osäker på Habina för tillfället.
Lobelia känner att jag inte har tid att gå igenom Lobelia så mycket som jag skulle vilja, får försöka hinna med henne senare. Jag har dock inte, efter vad jag kan plocka från mitt teflonminne
, reagerat på något hon har skrivit när jag har läst igenom leken. Jag håller med henne om att goda ofta är duktiga på att själva rösta ut goda. Sätter henne som neutral för tillfället.