Best in Show (Ulvlek)

Jag ska iväg och måste rösta nu för jag lär inte komma in ngt mer innan DL.

Idag röstar jag på Cirkus för att hon utan att reflektera över BSFs motiv till att rösta på mig, tror att BSF har ngn form av extra information. Det får mig att fundera över Cirkus motiv.

Paddington röstar på Cirkus

Det som gör mig nojjig är att jag först ladenen röst på Paddis som BM med motiveringen att jag gärna ger en god Paddis en extraröst. Sedan följer Habina och Snurrfian med nästan samma motivering.

Kan de vara så att lyan outat sig redan? Att onda Habina och Snurrfian tog chansen att hänga på mig och få fram kollegan Paddis till BM?

Jag ligger i soffan och har läst ikapp mig i leken samtidigt som jag kämpar för att hålla mig vaken och hjärnan känns som gröt. Får inte riktigt in något. :S

Paddington blev utsedd till BM vilket är en viktig specialroll :bow:. Jag tycker att Paddington är kommit med bra tankar så här långt där jag känner att jag kan hålla med om mycket. Det är en skicklig spelare och eftersom hon blev BM vill jag att hon ska vara god men jag vågar inte sätta henne som det så här tidigt i leken speciellt inte eftersom hon har fått en röst på sig från Blacksmithfarm som stöts och blöts en hel del.

Sasse är en rutinerad, listig räv som kan lura mig av planen ganska lätt om hon vill :cautious:, därför hoppas jag att hon är god. Jag hittar inget som jag reagerar på i det hon har skrivit så här långt (med risk för att jag har missuppfattat något), jag tror att jag hänger med i hennes resonemang när det gäller Ferrari och även när det gäller q. Detta säger mig dock inget om hennes roll och eftersom det är Sasse så kommer jag att hålla ögonen öppna :D.

cirkus är även hon lurig och en spelare som brukar kunna lura mig riktigt bra. Tror att Blacksmithfarm inte hade lagt dagens röst på Paddington utan att ha på fötterna och vill hellre vara helt utan BM än att riskera att rollen hamnat hos de onda och det kan jag hålla med henne om. Även cirkus är en spelare som jag hoppas är god men vågar inte säga att hon är det riktigt än.

Ferrari har i de lekar jag har spelat med henne oftast lyckats få mig att misstänka henne oavsett vilken roll hon har haft. Jag funderade lite igår på hennes kommentar om de som röstade tidigt men vet inte riktigt vad jag ska tro om det hela? Folk röstar väl när de har tid oavsett vilken roll de har? I övrigt tycker jag att hon kommer med bra tankar och funderingar så jag avvaktar lite med henne tillsvidare.

Blacksmithfarm har lagt dagens första röst på Paddington och säger sig ha på fötterna. Även detta är en skicklig spelare men jag är fundersam på om någon från lyan skulle sticka ut hakan så mycket så här tidigt? Kan det vara så att BSF faktiskt vet något eller har hon något annat motiv för att lägga rösten där?

Snurrfian fick min röst igår när jag inte hittade något bättre än OT att gå på (sorry!) men det betyder inte att jag tror att hon sitter i lyan. För tillfället är hon helt neutral för mig då jag inte kan hitta något som hon har skrivit som ger mig någon ledtråd om vilken sida hon befinner sig på.

Mirtai har till och med färre inlägg än mig i den här leken :D. Även hon får vara neutral tillsvidare, det finns inte tillräckligt att gå på för att kunna sätta henne på någon sida.

bollen_ missade DL igår och lade i efterhand en röst på quarter4ever (som redan hade åkt). Det gör att hennes röst är lite svårbedömd för mig. Tycker att hon efter det har kommit med ganska vettiga inlägg.

Habina äter choklad reagerar lite på quarter4evers röstmotivering då hon tycker att q själv borde ha nämnt att hon röstade på en misstänkt ond fe i brist på möjlig ulv. Kommenterar sedan att hon kan vara lite färgad av att hon vill att Paddington ska vara god. Röstar på q delvis för att rädda sig själv och det gör att hennes röst känns logisk för mig. Idag röstar hon på Blacksmithfarm mycket för att denna lägger en röst på Paddington som är borgmästare och enligt Habina därför en god specialroll, hur vet hon att Paddington är god? Detta gör att jag känner mig lite osäker på Habina för tillfället.

Lobelia känner att jag inte har tid att gå igenom Lobelia så mycket som jag skulle vilja, får försöka hinna med henne senare. Jag har dock inte, efter vad jag kan plocka från mitt teflonminne :o, reagerat på något hon har skrivit när jag har läst igenom leken. Jag håller med henne om att goda ofta är duktiga på att själva rösta ut goda. Sätter henne som neutral för tillfället.

Sedan funderar jag också på BSFs röst! Jag håller med @cirkus att det vore konstigt av BSF att rösta på borgmästaren om hon bara har en svag teori att gå på? Om nu inte BSF är ond och låtsas ha info om en god Paddis?

Om jag tänker rätt nu med dl tider så anar jag att Bsf har på fötterna och när Paddington inte ens vill tänka att det kan finnas information så misstänker jag att jag lyckades göra precis det jag har rädd för att göra igår och röstade från en ulv till borgmästare. Därför snurrfian röstar på Paddington eftersom jag tror att hon är ulv och att Bsf har fått information.

DL 2 18:00 (!)
13:42 Blacksmithfarm röstar på Paddington
14:35 Habina röstar på blacksmithfarm
16:51 Paddington röstar på Cirkus
17:25 snurrfian röstar på Paddington

Paddi: 2
Bsf: 1
Cirkus: 1

Cirkus har jag nämnt innan, jag tror att hon skulle kunna vara god, baserat på att hon fick för sig att jag och paddington satt i lyan ihop. :D

Det här får jag inte ihop? Hur kan det få dig att tro att hon kan vara god utifrån en motivering där hon säger att du och Paddi sitter i lyan ihop? Så om jag skulle hålla med cirkus, gör det mig god också?

Jag tänker att om BSF inte har information om paddington, utan tex är en ulv som vill få oss att tro att Paddi är ond, så lär ju BSF ryka väldigt snabbt imorgon. Just eftersom hon faktiskt röstar på den enda specialrollen som vi vet innehavaren av. Det är ju otroligt vanskligt att göra det såhär tidigt, om man inte har info. Jag tror att om hon är god utan info så hade hon nog inte röstat på Paddi? (alltså att man som god inte röstar på BM om man inte har tillräckligt på fötterna för att tro att den är ond helt enkelt)
Så, tja, det känns som att min röst hamnar här också. En ond borgmästare vill jag inte ha.
bollen__ röstar på Paddington
Då jag tror att BSF vet något om Paddi och det gör isåfall att vi har en ond BM.

Jag har väldigt sporadiskt med tid att läsa leken, strax kommer det typ 12 gäster.

Jag tycker att det är en väldigt djärv röst av bsf om inte paddington är ond. Jag tror hon har förstått att vår borgmästare är ond. Jag tycker dessutom att Paddington har förvrängt en del saker till exempel så skrev hon nånstans att jag har placerat vissa personer i lyan. Hon lägger dessutom en röst på mig nu för att jag tror att bsf har på fötterna, som Snurrfian skriver - hon reflekterar inte ens över att det kan finnas olika typ av information som bsf faktiskt besitter. Jag känner att det är tillräckligt för mig.

cirkus röstar på Paddington

tillägg: om Paddi i egenskap av BM dessutom har två röster så lär hennes andra röst också hamna på mig och jag vill försöka säkerställa att jag blir kvar

17:33 bollen__ röstar på Paddington
17:34 cirkus röstar på Paddington

Paddi: 4
Bsf: 1

Paddington Igår hoppades jag att vi hade fått en god BM. Men iom BSF´s röst så känns läget just nu som att vi inte har det. Visar sig Paddi trots allt vara god så kan man ju anta att BSF är ond isåfall..
Blacksmithfarm kan troligtvis vara god eftersom hon lägger en röst på vår BM.
Habina Habina röstar på BSF eftersom hon menar att Paddis är god. Habina nominerade också Paddi till BM. Är Paddi ond så vill jag kolla upp Habina..

Nu ska jag nog sova lite..

Ferrari röstar på Blacksmithfarm

För jag är rätt övertygad om att hon är luden och försöker få väck en god specialroll. Hon baserar allt på att lyan skulle gått ihop och nominerat fram Paddi som BM utan någon egentlig grund. Igår tyckte hon att Snurrfian och Mirtai var de som var mest misstänkta utifrån det scenariot, varför inte rösta på dem? Nej, jag tycker det känns ludet.

17:38 Ferrari röstar på Blacksmithfarm

Paddi: 4
Bsf: 2

Jag tror inte att Blacksmithfarm skulle sticka ut hakan som hon har gjort om hon satt i lyan så jag tror på att hon kan sitta på information om Paddington som inte jag har, därför:

FiaM röstar på Paddington

17:38 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
17:46 FiaM röstar på Paddington
17:47 Mirtai röstar på Paddington

Paddi: 6
Bsf: 2

Sasse och Lobelia kvar att rösta

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 550
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 563
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare