Best in Show (Ulvlek)

Okej, jag måste rösta tidigt idag också.

Och jag blir inte mycket klokare just nu känner jag. Så jag går på min teori från inatt. Att ulvarna stuckit ut hakan och lyckats rösta fram en kollega till BM.

Varför inte då rösta på de som dom röstat fram Paddi till BM och se om teorin håller, istället för att riskera att rösta ut en som vi vet har en viktig roll?

Just ja... Rösta också. Jag kommer göra mitt yttersta för att komma in runt dl och se hur läget är. Men jag är bortbjuden på fest från kl 17 så det kan hända att jag inte kommer undan. Samtidigt vet @JohannaB om att jag leker ulvlek, så det är kanske okej? ;)

Habina röstar på blacksmithfarm

Då hon lägger en röst på vår borgmästare (som jag tror/hoppas/vill är god) och det känns väldigt ulvigt att vilja få ut en god specialroll som vi alla faktiskt känner till.

Fast hur vet du att det är en GOD specialroll?
Jag tror att om blacksmithfarm inte hade haft ganska mycket på fötterna för att lägga sin röst på den som är borgmästare hade hon inte gjort det.

Och du har inte funderat över att om nu lyan gått samman och röstat fram mig som BM, att de haft en baktanke med det? Vad säger att jag måste vara i lyan bara för att de hypotetiskt kan ha röstat fram mig?
Ähum, det låter långsökt att lyan skulle gått samman för att rösta fram någon som BM alls och för att rösta fram en god? Vad skulle de vinna på det? Att bli godförklarade för att ha röstat fram en god BM?

Tja allt är möjligt men sannolikt? Nej jag tror inte det, men lyan gör i och för sig ofta osannolika saker bara för att.

Paddington... Ja... Vad skall jag säga? Återigen har jag fått den här känslan av att vi är på samma sida och har "bondat", måste försöka göra mig av med den känslan. :p Men jag hänger med i hur hon resonerar och vi verkar tycka rätt lika om vissa grejer (tex ferrari).

Och själv nojar jag lite över dig O_o
Lite grann som Snurrfian var inne på tidigare, varför vill ngn vara så snäll så här tidigt i leken. Jag är nog lite paranoid eller ulvspelsnojig.. :o

Ähum, det låter långsökt att lyan skulle gått samman för att rösta fram någon som BM alls och för att rösta fram en god? Vad skulle de vinna på det? Att bli godförklarade för att ha röstat fram en god BM?

Tja allt är möjligt men sannolikt? Nej jag tror inte det, men lyan gör i och för sig ofta osannolika saker bara för att.
jag tycker det är lika långsökt som att lyan gått ihop för att välja en av deras kompanjoner till BM (sedan vet jag ju också att den teorin inte stämmer så därför jag vill visa på andra möjligheter...)

Tycker faktiskt @Ferrari har en poäng i sitt inlägg.

Men det är väl ändå ingen som kan rösta på fler än EN ;)

Så sant, men är det inte dumt att rösta ut en eventuellt GOD specialroll med teorin att Paddi är ulv och att resten av ulvarna har gått ihop och röstat fram henne som BM?

Känns inte det lite som en för stor risk att ta?

Visst, chansen är väl 50% att Paddi är ond. Men om man baserar en röst på det faktum att lyan har gått ihop och röstat fram P, så finns det ju tre andra som potentiellt är onda.

19:44 Mirtai nominerar Paddington
20:07 Habina nominerar Paddington
20:34 Snurrfian nominerar Paddington

Då skulle det innebära att minst en, eller i fallet att de gått ihop, två stycken - ha röstat fram Paddi som BM. Och då skulle det kunna vara både Mirtai, Habina och Snurrfian. Tre personer som vi INTE vet vilken roll de har, mer än att de kan vara antingen eller. Men vi vet att Paddi är BM, om hon är ond är tveksamt. Så då bör man ju istället rösta på någon av de som nominerade henne, om man nu tror att lyan röstade fram sin egna som BM

Snurrigt? Jag fastnade nog lite >P

Jag skrev "Oftast är det goda som röstar på goda i första lynchen, och de onda lägger alibiröster på sina egna. " återigen läggs ord in som jag inte sagt. Jag säger inte att de oftast gör det, men jag vet ju att någon åtminstone brukar göra det (alibiröster). Det är ju svårt att avgöra exakt hur lyan tänker, det är ju olika från gång till gång. Såklart. Så det är svårt att veta hur de tänker såhär tidigt i leken.

Jag vet att du inte misstänker mig nödvändigtvis, jag vet bara att du alltid varit väldigt snabb med att påpeka vad jag skriver. Vilket är helt okej, det får mig att tänka igenom saker både tre och fyra gånger..
Även med din förklaring har jag svårt att göra en annan tolkning än att du menade att onda ofta (eller oftast) lägger alibiröster på sina egna. Du skriver inte ibland eller liknande. Och jag håller inte med dig ;)

jag tycker det är lika långsökt som att lyan gått ihop för att välja en av deras kompanjoner till BM (sedan vet jag ju också att den teorin inte stämmer så därför jag vill visa på andra möjligheter...)

Tycker faktiskt @Ferrari har en poäng i sitt inlägg.
Jag tycker både och är långsökt, framgick inte det? Men som sagt lyan gör långsökta saker ganska ofta men just denna, jag vet inte riktigt, visst är det möjligt.

Så sant, men är det inte dumt att rösta ut en eventuellt GOD specialroll med teorin att Paddi är ulv och att resten av ulvarna har gått ihop och röstat fram henne som BM?

Visst, chansen är väl 50% att Paddi är ond. Men om man baserar en röst på det faktum att lyan har gått ihop och röstat fram P, så finns det ju tre andra som potentiellt är onda.

Då skulle det innebära att minst en, eller i fallet att de gått ihop, två stycken - ha röstat fram Paddi som BM. Och då skulle det kunna vara både Mirtai, Habina och Snurrfian. Tre personer som vi INTE vet vilken roll de har, mer än att de kan vara antingen eller. Men vi vet att Paddi är BM, om hon är ond är tveksamt. Så då bör man ju istället rösta på någon av de som nominerade henne, om man nu tror att lyan röstade fram sin egna som BM

Jag tror att om Paddi är ond så är jag tveksam till att HELA lyan gått ihop och nominerat henne.

Jag vidhåller dock att jag inte tror att bsf hade röstat på henne om hon inte hade haft tillräckligt bra på fötterna. Ska jag vara ärlig så är jag hellre utan god borgmästare än MED en ond dito. En extraröst hos onda sidan har alltför stor påverkan.

Nu har jag letat upp ditt röstinlägg
Du vet väl att jag lätt skulle kunnat fiska upp ett gammalt lex q bara för att få rösta på dig - jag hoppas kunna återkomma i ärendet - för du har röstat på en goding och du hade inte gjort något skumt när jag la min röst. Men nu är du genast lite skummare :laugh::laugh::laugh:
och vad tycker du om @Lobelia idag?

Jag vidhåller dock att jag inte tror att bsf hade röstat på henne om hon inte hade haft tillräckligt bra på fötterna. Ska jag vara ärlig så är jag hellre utan god borgmästare än MED en ond dito. En extraröst hos onda sidan har alltför stor påverkan.
Och jag vet att BSF inte kan ha ngt på fötterna i sin röst, så därför undrar jag varför du så gärna vidhåller det?

Jag tror att om Paddi är ond så är jag tveksam till att HELA lyan gått ihop och nominerat henne.

Jag är böjd att hålla med dig där, frågan är vad som får BSF att vara såpass säker som hon verkar. Oavsett vem som röstade på Paddis kan hon var ond.

Jag hänger med hur du tänker och gillar att du tänker lite utanför "boxen" :)

Sedan tror jag inte att hela lyan gått samman och röstat fram mig, men det är mycket möjligt att ngn av ondingarna döljer sig i rösterna på mig.

Habina är väl isf den jag har bäst känsla för - men det kan ju vara för att hon vill bonda med mig hela tiden ;)

När det gäller Mirtai har jag inte sett tillräckligt för att bilda mig en uppfattning om henne, men funderar över hennes teori om dig i DL1, medan Snurrfian känns anonym så här långt.

DL 18 DL 18 DL 18 DL 18 DL 18 DL 18 DL 18 :angel: :o

Har nyss vaknat och ska åka ut i spårskogen med vovven. Men innan 18 bör jag va tillbaka!

Öhm nu är kl 16.47 och jag undrar HUR trött jag var när jag vaknade egentligen eftersom jag inte ens lyckades skicka iväg inlägget? :o

Undrar om det är den här som skaver lite för mig samtidigt som du nu gärna följer i BSF tankar utan att fundera själv.....

Är det där riktat till mig?
Jag har inte följt bsf - jag har bara konstaterat att jag tror att det är onödigt djärvt att rösta på dig om hon inte har på fötterna. Är du god så lär hon ryka all värdens väg i nästa lynch.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare