Best in Show (Ulvlek)

Funderar lite grann på borgmästarvalet

13:17 Blacksmithfarm nominerar cirkus
14.16 quarter4ever nominerar blacksmithfarm
16:10 Ferrari nominerar Snurrfian
18:39 Sasse nominerar bollen__
19:08 FiaM röstar på Habina
19:18 Cirkus nominerar Ferrari
19:44 Mirtai nominerar Paddington
20:07 Habina nominerar Paddington
20:12 Lobelia nominerar Habina
20:34 Snurrfian nominerar på Paddington
20:48 Paddington nominerar BSF

21ngnting Bollen__ nominerar Paddington (för sen)

Precis som BSF så funderar jag lite grann på borgmästarvalet. Jag hamnade ju i hetluften direkt i förra leken jag var med i när det var borgmästarval pga vad en medspelare i lyan gjorde då, så jag är inte så säker på att lyan velat outa/styra det här valet eftersom flera har den leken i färskt minne. Så mina tankar är att lyan nog velat ligga lite lågt och låta andra styra valet och därför röstat udda/spritt ut sina röster.

De 7 första rösterna är udda ända till Habina lägger en andra röst på mig och sedan lägger Lobelia en andra röst på Habina. Snurrfian nominerar mig och sedan nominerar jag BSF.

Det enda jag är säker på är iaf att Q inte hade ngn baktanke med sin nominering av BSF. Det säger inget om BSFs roll, men kan vara bra att komma ihåg när man börjar granska rösterna mer noggrant.

Jo, det är ju möjligt att fel personer har nappat sas. Men det är ändå något jag har i bakhuvudet.

Vad gäller cirkus - det kan som du säger vara ett sätt att försöka rikta blickarna ngn annans, eller så trodde hon att hon var något på spåren? Mr Z kan ju också haft ett litet finger med...
Det är ju inte ovanligt att börja nysta bland dem som röstat ut första goda?
Ska läsa om vad hon skrivit...
Senare i leken kan det förmodligen fungera väl, men vid DL1 så nappar folk på i stort sett vad som helst som de kan bygga en teori kring och att skilja ut ulvar/onda från de goda på en utkastad tokig delvis OT teori låter långsökt - vem skulle nappat/låtit bli att nappa? Skillnaden är att ulvarna har god koll på vilka som är goda (men onda utanför lyan ställer till det) och kan styra sina röster utifrån kunskaper. De goda famlar i blindo.

Ursäkta våra ärande LLs @Artline @Myrten @Monstermom
En liten fråga ang valet till utställningskommissarie - utställningskommissarien har ju utslagsröst vid lika ställning. Gällde den förmåga redan vid DL1 oxå?
My God, Paddington blev ju inte utställningskommisarie förrän vid DL. Stör ni mig i min lunch för sådant?
- Barrow, more champagne!
- Certainly, my lady!

Svaret är alltså NEJ.:p

Jag skulle också behöva rösta lite tidigt idag. Det som jag reagerat på såhär långt är q's röst på Paddington och även Sasses raktion på Habinas kommentar (Sasses inlägg #81). Jag kan förstå Habinas tanke om att hellre hitta en ulv än en ond fe.

Jag funderar själv i banorna på att om q är den onda fen är detta hennes sätt att tala om det för lyan - typ rösta på en med motivering att den är ond fe. Är då Sasses reaktion ett sätt att försöka släta över q's skumma röst, jag fick den känslan lite - men varför skulle hon göra det? Kan hon göra det för att q är ond fe och Sasse ulv som signalerar tillbaka?

Jag har också reagerat lite på FiaM's nomineringsmotivering av Habina - för att Habina alltid känns GLAD? Vill vi i första hand ha en glad kommissarie? (Samtidigt så gillar jag tänket - det är *lekar*)

Äh, nu måste jag rösta och eftersom Lobelia inte gjort något skumt än och inte bsf heller så måste jag ju hitta nån annan ;)

cirkus röstar på Sasse, jag tycker hennes kommentar om q's röst skaver och jag får ulv-vinkar-tillbaka-till-fe-vibbar
cirkus motivering.
Alltså. Jag ser det mer som en långsökt förstadagsmotivering där cirkus istället för att rösta på någon hon tror är fe går steget längre och röstar på en som enligt den motiveringen skulle kunna vara ulv. Iom diskussionen som var innan hennes röst att man bör rösta på ulvar hellre än fén så förstår jag att hon tar det ett steg längre sas.
Så nä. Det är inget som får mig att misstänka cirkus just nu i alla fall.

Hur var det nu med den där TVn och TV-kommentatorerna... just asking.... :angel::D;)

Moderniteter får du fråga min sondotter om, sådant befattar jag mig inte med. Att delge min åsikt kring vad som händer är dock något jag alltid bemödat mig om - för omgivningens upplysning och fortbildning - och om jag idag genom något tekniskt påfund kan nå fler anser jag det som ett stort framsteg.

Jag må aldrig ha satt min fot i en biografteater, men det betyder inte att jag inte känner till att fenomenet existerar.

Jag är faktiskt inne på lite samma linje som dig. Q brukar inte ha några problem med att kasta ur sig lite skumma inlägg för att se vilka reaktioner hon väcker.

Nu vet jag ju min roll och jag hade gärna sett att hon varit in och kommenterat mitt första inlägg där för att jag skulle få en förklaring till hur hon tänkte. Nu hann hon inte det och jag hittade inget annat som jag reagerade mer på under leken och därför röstade jag på henne.

Däremot är jag lite inne på att kika närmare på Cirkus nu, hon ville ju gärna se ett samband mellan Sasse och Q4 - nu vet vi att det inte fanns ngt samband och det skriver Cirkus efter lynchen också. Men att så tidigt se samband mellan två personer gör att jag funderar på att om hon inte försöker rikta blickarna lite bort från något annat? Nu vet jag att hon träffade herr Zinfandel igår men jag funderar även över lite att hon tycker det är "skumt", "skummare", "skummast" med rösterna på Q - jag trodde vi hade lagt ner Lex Q, det är iaf vad Cirkus skrev till mig i en tidigare lek ;)

Så jäkla gärna ville jag inte se ett samband - men det var vad jag hittade just då. Uppenbarligen hade jag fel. Jag släppte det direkt efter DL.

Vad jag menade med ett lex Q var faktiskt att jag själv tyckte hon var såpass skum att jag igår hade kunnat rösta på henne (som tänkt ond fe) men valde att gå ett steg till och se vem som kunde ha nappat på en eventuell fe-vink.

Själv tycker inte det är särskilt onaturligt att välja att börja med att nagelfara de som röstat på en bevisligt god. Varför är det något som du reagerar på?

Hm när man lägger mer fokus på den samlade LL skaran istället för leken i sig så tappar man lätt tråden i vem man egentligen misstänker... :rofl:
Paddington gör fina sammanställningar men det säger inget om hennes roll egentligen, hon och @cirkus verkar ha lite motsatta tankar eller om det bara är missförstånd.
Jag kan hålla med @Ferrari att det är en aning udda, då som i ovanligt med två så pass tidiga röster, och därmed inget som säger något om Ferrari eller de som har röstat. Det har antagligen med almanackan att göra snarare än något annat. ;)
@bollen__ missade dl igår, lätt hänt, jag fick påminna mig själv flera gånger att det var dl kl 21... :angel:

Jag ska försöka kolla vidare, men nu ska jag göra choklad mousse till kvällen! :d

Sasse är först med att undra varför ferrari tycker att de två först lagda rösterna är udda.

Habina kommenterar sasses fynd.

Mirtai använder det i sin röst, men skriver då "som om de vore skumma"

efter det använder sasse (mfl?) skumma istället för udda.

Ferrari reagerar med att rösta på Mirtai för att ha bytt ut ordet udda till skum - något Mirtai menar att hon inte gjort.

Sasse undrar vad udda betyder om inte just skumt.

Efter DL:
Udda är inte samma sak som skumt, då hade jag skrivit att det var skumt. Och jag hade helt ärligt inte koll på att Q hade tidsbrist innan. Så att hon röstade så tidigt fick mig att bli lite förvånad. Det var annorlunda för mig att se två såpass tidiga röster i en lek.

Nu är du visserligen ganska ny, men knappast så ny att du inte sett att det vanligen är någon/några tidiga röster inför vart DL, ju fler som är kvar dess fler röster som kan komma att läggas tidigt. Om det är så värst ulvigt att ha missat det vet jag inte, troligen inte, men du har skrivit mycket lite i tråden och det är udda att fastna vid något sådant och nästan inget annat.

Jag jobbar på att skriva mer och komma med annat i leken ;) är på sidan 9 och ska återkomma dit så snart som jag svarat på detta inlägg. *måste kolla vem som citerat mig först*

Men vad betyder udda i sammanhanget? Jag fattar inte riktigt vad du menar/menade med det. Dessutom skrev väl Q att hon hade tidsbrist i själva röstinlägget.

Visserligen, där har du en klar poäng. En präst och ulv som biktar sig är en ny roll för min del, jag vet att jag drog upp den tanken om prästen i samband med att vi inte hade någon siare. Och då påpekade jag mest att visst så kunde det faktum att en ulv "biktar" sig vara en slags sia.

Jag läste nu under morgonen att Q hade aviserat om tidsbrist i samma inlägg. Har en tendens att läsa för fort och missa saker. Känns som om det hakas upp lite väl mycket på det faktum att jag tyckte det var lite udda/annorlunda med två tidiga röster. Alltid trevligt när folk röstar tidigt tycker jag. Istället för de hektiska sista minuterna.

Alltså, jag har fastnat vid detta och vet inte vad jag ska tro riktigt...
Antingen håller en ond Ferrari på att måla in sig i ett hörn - eller så har en eller flera onda börjat lobba för att få Ferrari misstänkt.

Eller
så är alla inblandade/majoriteten goda...

Sasse är först med att undra varför ferrari tycker att de två först lagda rösterna är udda.

Ferrari reagerar med att rösta på Mirtai för att ha bytt ut ordet udda till skum - något Mirtai menar att hon inte gjort.

Efter DL:

Antingen håller en ond Ferrari på att måla in sig i ett hörn - eller så har en eller flera onda börjat lobba för att få Ferrari misstänkt.

Eller
Jag tror nog mest att folk försöker reda ut begreppen och vad Ferrari verkligen menar, själv brukar jag uppfatta henne som skum oavsett roll.

T

Efter DL:

Eller
Nu mobilsurfar jag och buke strejkar, så pallar inte redigera i inlägget ovan.

Men för att svara för mig själv så undrade jag vad Ferrari menade. Eftersom hon inte svarade direkt så återkom frågan. Jag fattar fortfarande inte riktigt vad som var udda med två tidiga röster. Men F har numera svarat på vad hon reagerade på iaf.

Vad jag menade med ett lex Q var faktiskt att jag själv tyckte hon var såpass skum att jag igår hade kunnat rösta på henne (som tänkt ond fe) men valde att gå ett steg till och se vem som kunde ha nappat på en eventuell fe-vink.

Själv tycker inte det är särskilt onaturligt att välja att börja med att nagelfara de som röstat på en bevisligt god. Varför är det något som du reagerar på?

Ok, jag har hela tiden tolkat lex Q som att om man inte "får" rösta på Q i första DL, då hänger jag med vad du menar.

Det är inte onaturligt att nagelfara dem, det var lite mer hur du skrev det du skrev - men det har kanske m herr Zinfandel att göra ;)

Vems idé var det att ha ulvlek på nyår? :arghh:

Skall försöka hinna skriva något iaf, men får se om det blir skräp bara.

Okej, jag måste rösta tidigt idag också.

Och jag blir inte mycket klokare just nu känner jag. Så jag går på min teori från inatt. Att ulvarna stuckit ut hakan och lyckats rösta fram en kollega till BM.

Blacksmithfarm röstar på Paddington
För om det är så (som ulvarna aldrig skulle göra) att lyan lyckats få en kollega till BM så vill jag gärna bli av med den.
Hon verkar dessutom vilja förstora upp cirkus teori och kommentarer från gårdagen som något värt att se över (jag tolkar det som ev. värt en röst) och när jag läste om leken ser jag inte alls samma sak där. Vilket även cirkus själv påpekat.
Och utöver det även möjligheten att Q kastat ut bete för att se vad som hände med hennes röstmotivering. (då platsar Habina och Lobelia som skumma, men eftersom Paddi isf kan vara ond BM röstar jag där).

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare