Best in Show (Ulvlek)

Två minuter om man är stressad och måste ha in rösten i tid kan jag köpa men, det flesta kollar nog upp. I synnerhet om man tänker rösta på någon som riskerar att bi lynchad. Detttar inte många sekunder att kolla.
Det finns de som inte uppdaterar inlägg i leken innan de postar, det var det jag menade :)

Hemma igen. hoppas att du kan göra ett bra jobb i goda lyan nu, @quarter4ever

DL 1
Nomineringar
13:17 Blacksmithfarm nominerar cirkus
14.16 quarter4ever nominerar blacksmithfarm
16:10 Ferrari nominerar Snurrfian
18:39 Sasse nominerar bollen__
19:08 FiaM nominerar Habina
19:18 cirkus nominerar Ferrari
19:44 Mirtai nominerar Paddington
20:07 Habina nominerar Paddington
20:12 Lobelia nominerar Habina
20:34 Snurrfian nominerar Paddington
20:48 Paddington nominerar Blacksmithfarm
Paddington blir BM

Funderar över hur pass vågade lyan har varit i BM-nomineringen. Det kanske kan vara svårt att säga något om innan vi vet om Paddi är ond eller inte. Men det skaver lite, lite i mig att de kan ha slått till och nominerat Paddi, lite för att "så skulle inte lyan göra, särskilt inte med tanke på hur det gick förra gången, när @fio nominerade sin kollega..." som ett slags alibi. (eller, ulvleksparanoia... hos mig...)
Min tanke då är att Mirtai och Snurrfian är skummast. Habina är i scenariet god/ej i lyan, och så måste Snurrfian hoppa in på slutet för att kollegan ska få rollen?

Röster
13:17 Blacksmithfarm röstar på bollen__
14.16 quarter4ever röstar på paddington
19:47 Mirtai röstar på Ferrari
19:55 cirkus röstar på Sasse
19:56 Sasse röstar på Habina
20:12 Lobelia röstar på Quarter4ever
20:29 Ferrari röstar på Mirtai
20:34 Snurrfian röstar på Habina
20:40 Habina röstar på Quarter4ever
20:49 FiaM röstar på Snurrfian
20:59 Paddington röstar på Quarter4ever
21:00 Quarter4ever ändrar till habina
quarter4ever, bybo

Lobelia, Habina och Paddi röstar på Q. Jag spånar lite:
Habina delvis för att rädda sig själv, q är då en av de som redan har röster. Jag kan hålla med om att Q's motivering var skum, men så här i efterhand tänker jag att det kanske var lite meningen? För att Q efteråt ville få ut något av vilka som gick på henne och vilka som släppte det? Nu åkte hon ju ut, men...
Det jag vill komma till är alltså Paddington, hon kan vara god som tycker Q är skum - eller så är hon ond och tacksam för att kunna rösta på en god med hyfsat bra motivering...
Det skulle kunna vara så att Habina blev räddad, kanske??
Lobelia la förstarösten, säger mig inget just nu.

Så, nu har jag i alla fall funderat lite. tog bara utefter röstningen, har inte dubbelkollat teorier osv annat än det jag mindes från att ha läst tråden.

Nu ska jag sova, hoppas att jag får komma tillbaka imorgon :) (idag...:meh:)

DL 1 kl 21

Röster (till lynchningen)
13:17 Blacksmithfarm röstar på bollen__

14.16 quarter4ever röstar på paddington
19:47 Mirtai röstar på Ferrari
19:55 cirkus röstar på Sasse
19:56 Sasse röstar på Habina
20:12 Lobelia Röstar på Quarter4ever
20:29 Ferrari röstar på Mirtai
20:34 Snurrfian röstar på Habina
20:40 Habina röstar på Quarter4ever
20:49 FiaM röstar på Snurrfian
20:59 Paddington röstar på Quarter4ever
21:00 Quarter4ever ändrar till habina

Bollen röstar på Quarter4ever

Habina: 3
Q4:3
bollen__ 1
Ferrari: 1
Sasse: 1
Mirtai: 1
Snurrfian: 1

Det är tyvärr inte så jättemycket att utläsa ur röstresultatet. Det är noterbart att rösterna kommit utspridda och att det funnits tid att reflektera över alla röster Paddington då som lade sin nästsista minuten Och Q som lyckades ändra på rätt sida DL för en gångs skull men inte hade lotten (för inte finns det någon som påverkar rösterna än?) på sin sida.

Jag noterar att FiaM i vanlig ordning lägger en uddaröst och Ferrari gör det samma.

Jag röstar på Q och i det läget är det en uddaröst men så är alla andra fram till nu. Övriga som fått en röst är Bollen__, Sasse, Ferrari, Paddington och Habina.

Snurrfian är den person som lägger en första andra röst och det på Habina.

Och Habina följer upp av naturliga skäl och väljer Q som då får 2 röster. Här kan vi fråga om Q var ett aktivt val från en ulv för att undvika att det blev en omröstning mellan 2 onda eller om det chansning.

Nästa intressanta röst kommer från Paddis som lägger en röst som visar vara avgörande för att Q ska komma upp för lynch eller inte. Paddis måste i högsta grad vara medveten om detta. Det som talar för att Paddis inte är en ulv som försöker rädda en kompis är att jag tvivlar på att Paddi skulle gjort det men utesluter inte det.

Vad som är mest intressant är egentligen bollens__ missade röst. Hon lägger den efter uppdateringen när det uppdagas att Q är god och bybo. Är det bollen__s ärliga röst eller är den friserad efter resultatet? Och på vad sätt i så fall?

Jag trodde att jag skulle hinna lägga rösten innan resultatet kom, hade inte läst det innan jag skickade iväg min röst. :) Det kan ju dock inte ni veta förstås.

Jobbar en timme till. 5% på telefonen. Ska ladda men uttaget är i ett annat rum.

Ferrari röstar på Mirtai
För att hon reagerade på att jag tyckte "rösterna var skumma", vrider mina ord. Jag skrev att det var udda med två så tidiga röster. Speciellt i DL 1.

Nu ska jag försöka sköta mitt jobb. :love:
Jag undrar också vad du menar med udda, om du inte menar att de är skumma?
Varför är två så tidiga röster "udda" just i DL1? Bsf brukar ofta rösta tidigt, pga jobb har jag för mig, och Q aviserade ju att hon hade tidsbrist. Så att de röstade tidigt kan jag inte se som udda? Fast i mina ögon är ju udda ungefär samma sak som skumt..

Jag reagerar också på @quarter4ever s röst på @Paddington

Dels för att hon har en konstig teori om varför Paddington skulle vara ond fe och dessutom väljer hon att jaga efter någon hon tror är ond fe istället för att leta ulv. Förvisso kan onda fen ställa till med en hel del, men vi måste inte bli av med onda fen för att goda sidan skall vinna...
Jag förstår inte riktigt hur du tänker här Habina :p Om man inte hittar någon man misstänker för ulveri är det väl bättre att rösta på någon man ändå tror är ond? Vad är annars alternativet tänker du - rösta på någon man tror är god? Får som inte riktigt ihop din tankegång kring det. Jag är absolut med på att det är viktigare att få ut ulvarna eftersom vi inte behöver hitta onda fen för att kunna vinna, men den kan ändå ställa till med besvär för oss och det är ju bättre att en ond ryker än en god..

Jag undrar också vad du menar med udda, om du inte menar att de är skumma?
Varför är två så tidiga röster "udda" just i DL1? Bsf brukar ofta rösta tidigt, pga jobb har jag för mig, och Q aviserade ju att hon hade tidsbrist. Så att de röstade tidigt kan jag inte se som udda? Fast i mina ögon är ju udda ungefär samma sak som skumt..

Udda är inte samma sak som skumt, då hade jag skrivit att det var skumt. Och jag hade helt ärligt inte koll på att Q hade tidsbrist innan. Så att hon röstade så tidigt fick mig att bli lite förvånad. Det var annorlunda för mig att se två såpass tidiga röster i en lek.

Udda är inte samma sak som skumt, då hade jag skrivit att det var skumt. Och jag hade helt ärligt inte koll på att Q hade tidsbrist innan. Så att hon röstade så tidigt fick mig att bli lite förvånad. Det var annorlunda för mig att se två såpass tidiga röster i en lek.

Nu är du visserligen ganska ny, men knappast så ny att du inte sett att det vanligen är någon/några tidiga röster inför vart DL, ju fler som är kvar dess fler röster som kan komma att läggas tidigt. Om det är så värst ulvigt att ha missat det vet jag inte, troligen inte, men du har skrivit mycket lite i tråden och det är udda att fastna vid något sådant och nästan inget annat.

Nu är du visserligen ganska ny, men knappast så ny att du inte sett att det vanligen är någon/några tidiga röster inför vart DL, ju fler som är kvar dess fler röster som kan komma att läggas tidigt. Om det är så värst ulvigt att ha missat det vet jag inte, troligen inte, men du har skrivit mycket lite i tråden och det är udda att fastna vid något sådant och nästan inget annat.

Jag jobbar på att skriva mer och komma med annat i leken ;) är på sidan 9 och ska återkomma dit så snart som jag svarat på detta inlägg. *måste kolla vem som citerat mig först*

3. Ferrari Har med Charlie- en Cavalier King Charles Spaniel (har de så mundana namn?)
Ferrari röstar på Snurrfian som kommissarie
Kommer med någon konstig teori om att prästen kan hålla alla onda utom den som biktar sig och på så vis peka ut ulven, låter inte helsmart att outa sin roll så. Reagerar på att två röstat tidig, varav en BSF alltid röstar tidigt. Jag skulle reagera mer om ingen tvingades rösta tidigt, Det är nstan jämnt så.
Ja, han hade ett sånt namn. Inte jag som döpte honom så ;) Vivistugans Franz Charlie hette han lite vackert i tavlan.

Teorin om att prästen kan hålla alla onda utom den som biktar sig tycker jag inte är så konstig. Ofta så håller man ju flera misstänkta till höger och vänster, men om det är en man utelämnar så blir ju det en alarmklocka. Något som vi goda kanske ska försöka snappa upp?

Sen börjar jag bli lite nojjig när jag börjar misstänka att även Ferrari är ulv eftersom hon röstar på mig som kommissarie :cautious::arghh: Borde man inte bli glad för en sån röst istället för att misstänka den för att vara ulv?

Haha, så jävla skön är du :D:bow: . Jag vet hur awesome du är på att rösta ut onda Snurris, spelar ingen roll om du är god eller ond. Du är duktig på det! :angel: (vis av erfarenhet)

Ja, han hade ett sånt namn. Inte jag som döpte honom så ;) Vivistugans Franz Charlie hette han lite vackert i tavlan.

Teorin om att prästen kan hålla alla onda utom den som biktar sig tycker jag inte är så konstig. Ofta så håller man ju flera misstänkta till höger och vänster, men om det är en man utelämnar så blir ju det en alarmklocka. Något som vi goda kanske ska försöka snappa upp?
Visserligen, men det är det samma som att outa sin egen roll. Det krävs också att någon ulv biktar sig och ulvarna vet ju också när det sker (om det sker) och någon ulv kan göra det samma. Visst det är fullt möjligt men jag trro inte riktigt på att det skulle hända.

Jag har aldrig riktigt förstått poängen med att en ulv biktar sig över huvudtaget om det inte är så att det är jämnt och ulvarna kan utnyttra det genom att åtminstone en god inte röstar på den misstänkte ulven. Det scenariot är förmodligen svårt att få till så att det blir en reel nytta.

Men vad betyder udda i sammanhanget? Jag fattar inte riktigt vad du menar/menade med det. Dessutom skrev väl Q att hon hade tidsbrist i själva röstinlägget.

Visserligen, men det är det samma som att outa sin egen roll. Det krävs också att någon ulv biktar sig och ulvarna vet ju också när det sker (om det sker) och någon ulv kan göra det samma. Visst det är fullt möjligt men jag trro inte riktigt på att det skulle hända.

Jag har aldrig riktigt förstått poängen med att en ulv biktar sig över huvudtaget om det inte är så att det är jämnt och ulvarna kan utnyttra det genom att åtminstone en god inte röstar på den misstänkte ulven. Det scenariot är förmodligen svårt att få till så att det blir en reel nytta.

Visserligen, där har du en klar poäng. En präst och ulv som biktar sig är en ny roll för min del, jag vet att jag drog upp den tanken om prästen i samband med att vi inte hade någon siare. Och då påpekade jag mest att visst så kunde det faktum att en ulv "biktar" sig vara en slags sia.

Men vad betyder udda i sammanhanget? Jag fattar inte riktigt vad du menar/menade med det. Dessutom skrev väl Q att hon hade tidsbrist i själva röstinlägget.

Jag läste nu under morgonen att Q hade aviserat om tidsbrist i samma inlägg. Har en tendens att läsa för fort och missa saker. Känns som om det hakas upp lite väl mycket på det faktum att jag tyckte det var lite udda/annorlunda med två tidiga röster. Alltid trevligt när folk röstar tidigt tycker jag. Istället för de hektiska sista minuterna.

UPPDATERING!

Ja, det säger väl sig självt? Nu när vi flyttat hela evenemanget till 1920-talets England så gäller det engelska utställningssystemet. Och det är annorlunda. Så nu måste domaren aka Mama ta sig en titt till på samtliga hundar igen, se dem en gång till. Jag, Granny och Cousin Isobel hänger vid ringside och är expertkommentatorer. Som på så mycket annat.

DL kl 18.00 OBS TIDEN!

Den som missar kommer Carson att sticka upp en raket någonstans på säger han. Nu när Barrow är ny butler har Carson massor med tid att fundera på hur han bäst ska uppfylla mina önskningar och straffa utställare som på något sätt gör mig missbelåten.

Lobelia, Habina och Paddi röstar på Q. Jag spånar lite:
Habina delvis för att rädda sig själv, q är då en av de som redan har röster. Jag kan hålla med om att Q's motivering var skum, men så här i efterhand tänker jag att det kanske var lite meningen? För att Q efteråt ville få ut något av vilka som gick på henne och vilka som släppte det? Nu åkte hon ju ut, men...
Det jag vill komma till är alltså Paddington, hon kan vara god som tycker Q är skum - eller så är hon ond och tacksam för att kunna rösta på en god med hyfsat bra motivering...
Det skulle kunna vara så att Habina blev räddad, kanske??
Lobelia la förstarösten, säger mig inget just nu.

Jag är faktiskt inne på lite samma linje som dig. Q brukar inte ha några problem med att kasta ur sig lite skumma inlägg för att se vilka reaktioner hon väcker.

Nu vet jag ju min roll och jag hade gärna sett att hon varit in och kommenterat mitt första inlägg där för att jag skulle få en förklaring till hur hon tänkte. Nu hann hon inte det och jag hittade inget annat som jag reagerade mer på under leken och därför röstade jag på henne.

Däremot är jag lite inne på att kika närmare på Cirkus nu, hon ville ju gärna se ett samband mellan Sasse och Q4 - nu vet vi att det inte fanns ngt samband och det skriver Cirkus efter lynchen också. Men att så tidigt se samband mellan två personer gör att jag funderar på att om hon inte försöker rikta blickarna lite bort från något annat? Nu vet jag att hon träffade herr Zinfandel igår men jag funderar även över lite att hon tycker det är "skumt", "skummare", "skummast" med rösterna på Q - jag trodde vi hade lagt ner Lex Q, det är iaf vad Cirkus skrev till mig i en tidigare lek ;)

Visserligen, där har du en klar poäng. En präst och ulv som biktar sig är en ny roll för min del, jag vet att jag drog upp den tanken om prästen i samband med att vi inte hade någon siare. Och då påpekade jag mest att visst så kunde det faktum att en ulv "biktar" sig vara en slags sia.

Har funderat lite över dina tankar som jag igår tyckte var spännande nytänk, MEN nu har jag tänkt ett varv till och för att det ska funka så måste ju prästen veta vilka övriga ulvar är så att denne kan peka ut dem? Och dessa får den väl inte reda på? Så jag funderar lite grann på om du gör en tankevurpa?

Har funderat lite över dina tankar som jag igår tyckte var spännande nytänk, MEN nu har jag tänkt ett varv till och för att det ska funka så måste ju prästen veta vilka övriga ulvar är så att denne kan peka ut dem? Och dessa får den väl inte reda på? Så jag funderar lite grann på om du gör en tankevurpa?
Ahh nu ser jag att jag läste ditt inlägg fel - det stod ju ulvförklarar ALLA andra spelare..
Glöm ovanstående

Jag är faktiskt inne på lite samma linje som dig. Q brukar inte ha några problem med att kasta ur sig lite skumma inlägg för att se vilka reaktioner hon väcker.

Nu vet jag ju min roll och jag hade gärna sett att hon varit in och kommenterat mitt första inlägg där för att jag skulle få en förklaring till hur hon tänkte. Nu hann hon inte det och jag hittade inget annat som jag reagerade mer på under leken och därför röstade jag på henne.

Däremot är jag lite inne på att kika närmare på Cirkus nu, hon ville ju gärna se ett samband mellan Sasse och Q4 - nu vet vi att det inte fanns ngt samband och det skriver Cirkus efter lynchen också. Men att så tidigt se samband mellan två personer gör att jag funderar på att om hon inte försöker rikta blickarna lite bort från något annat? Nu vet jag att hon träffade herr Zinfandel igår men jag funderar även över lite att hon tycker det är "skumt", "skummare", "skummast" med rösterna på Q - jag trodde vi hade lagt ner Lex Q, det är iaf vad Cirkus skrev till mig i en tidigare lek ;)
Jo, det är ju möjligt att fel personer har nappat sas. Men det är ändå något jag har i bakhuvudet.

Vad gäller cirkus - det kan som du säger vara ett sätt att försöka rikta blickarna ngn annans, eller så trodde hon att hon var något på spåren? Mr Z kan ju också haft ett litet finger med...
Det är ju inte ovanligt att börja nysta bland dem som röstat ut första goda?
Ska läsa om vad hon skrivit...

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare