Hemma igen. hoppas att du kan göra ett bra jobb i goda lyan nu,
@quarter4ever
DL 1
Nomineringar
13:17 Blacksmithfarm nominerar cirkus
14.16 quarter4ever nominerar blacksmithfarm
16:10 Ferrari nominerar Snurrfian
18:39 Sasse nominerar bollen__
19:08 FiaM nominerar Habina
19:18 cirkus nominerar Ferrari
19:44 Mirtai nominerar Paddington
20:07 Habina nominerar Paddington
20:12 Lobelia nominerar Habina
20:34 Snurrfian nominerar Paddington
20:48 Paddington nominerar Blacksmithfarm
Paddington blir BM
Funderar över hur pass vågade lyan har varit i BM-nomineringen. Det kanske kan vara svårt att säga något om innan vi vet om Paddi är ond eller inte. Men det skaver lite, lite i mig att de kan ha slått till och nominerat Paddi, lite för att "så skulle inte lyan göra, särskilt inte med tanke på hur det gick förra gången, när
@fio nominerade sin kollega..." som ett slags alibi. (eller, ulvleksparanoia... hos mig...)
Min tanke då är att Mirtai och Snurrfian är skummast. Habina är i scenariet god/ej i lyan, och så måste Snurrfian hoppa in på slutet för att kollegan ska få rollen?
Röster
13:17 Blacksmithfarm röstar på bollen__
14.16 quarter4ever röstar på paddington
19:47 Mirtai röstar på Ferrari
19:55 cirkus röstar på Sasse
19:56 Sasse röstar på Habina
20:12 Lobelia röstar på Quarter4ever
20:29 Ferrari röstar på Mirtai
20:34 Snurrfian röstar på Habina
20:40 Habina röstar på Quarter4ever
20:49 FiaM röstar på Snurrfian
20:59 Paddington röstar på Quarter4ever
21:00 Quarter4ever ändrar till habina
quarter4ever, bybo
Lobelia, Habina och Paddi röstar på Q. Jag spånar lite:
Habina delvis för att rädda sig själv, q är då en av de som redan har röster. Jag kan hålla med om att Q's motivering var skum, men så här i efterhand tänker jag att det kanske var lite meningen? För att Q efteråt ville få ut något av vilka som gick på henne och vilka som släppte det? Nu åkte hon ju ut, men...
Det jag vill komma till är alltså Paddington, hon kan vara god som tycker Q är skum - eller så är hon ond och tacksam för att kunna rösta på en god med hyfsat bra motivering...
Det skulle kunna vara så att Habina blev räddad, kanske??
Lobelia la förstarösten, säger mig inget just nu.
Så, nu har jag i alla fall funderat lite. tog bara utefter röstningen, har inte dubbelkollat teorier osv annat än det jag mindes från att ha läst tråden.
Nu ska jag sova, hoppas att jag får komma tillbaka imorgon
(idag...
)