Best in Show (Ulvlek)

Någon som vill ha en kanin? Min har lyckats bita sönder kabeln till tv. Jag har ingen aning om hur hon lyckades komma åt den. O_o Troligtvis ulv. Sedan har hon gnagt på sopborsten som tyvärr fortfarande går att använda.

(tack och lov så är jag nojig för att det ska börja brinna och hade inte i kontakten till tven)

Någon som vill ha en kanin? Min har lyckats bita sönder kabeln till tv. Jag har ingen aning om hur hon lyckades komma åt den. O_o Troligtvis ulv. Sedan har hon gnagt på sopborsten som tyvärr fortfarande går att använda.

(tack och lov så är jag nojig för att det ska börja brinna och hade inte i kontakten till tven)

jag kan byta den mot en valp - en ful skallig chihuahua som biter på det mesta - nä förresten en kanin skull nog bli kattmiddag

Tack, men vi har redan två (för många). :o

Lobelia nominerar Habina för hon får mig att skratta, det värsta jag vet är tråkmånsar i officiella positioner.

Lobelia Röstar på Q för hon verkar vara desperat att rösta på Paddington till den grad att hon använder OT inlägg som motivering. Kan det dölja sig en ulv som vill misstänkliggöra en farlig motspelare?

Nu har jag letat upp ditt röstinlägg
Du vet väl att jag lätt skulle kunnat fiska upp ett gammalt lex q bara för att få rösta på dig - jag hoppas kunna återkomma i ärendet - för du har röstat på en goding och du hade inte gjort något skumt när jag la min röst. Men nu är du genast lite skummare :laugh::laugh::laugh:

FiaM väljer Habina (UK), röstar Snurrfian. Noterar att alla verkar hittat leken, noterar att BSF räknar och tagit över efter Q om rollfrågorna. Fortsätter att BSF tycker cirkus ställt bra frågor som BSF missar och att BSF därför nominerar Cirkus till UK. Tycker BSF lägger en typisk förstadagsröst på Bollen. Noterar att jag försöker teoria om alla deltagare, att Q nominerar BSF till UK och röstar på mig (Paddi) funderar på vad dennes inlägg betyder. Noterar att Ferrari röstar på Snurrfian som UK. Gör sin vana trogen och lägger en udda röst i DL1, röstar på Snurrfian pga att Snurrfian ”alltid” är ond utanför lyan.

bollen__ - först att byta avatar. Missar DL och efterväljer Paddington (UK) och efterröstar på Q4.

Lobelia väljer Habina (UK), röstar Q. Tvåa på bollen, byter avatar och presenterar Blomsterdrottningens Lilla Gullviva. Gör en sammanställning över allas röster, skriver att Sasse reagerat på att det skulle vara ett tecken på ondhet att rösta tidigt, där Sasse förtydligar att hon ifrågasatte Ferrari för att hon tyckte det var skumt m tidigt lagda röster. Lobelia pudlar och ber om ursäkt att hon läst slarvigt/utryckt sig otydligt.

Snurrfian väljer Paddington, Röstar Habina. Byter avatar och presenterar måndagsexemplaret Orvar. Tror sig förstå rollistan, tycker det är spännande med två röster redan nu och är rädd för att rösta fram en ulv till utställningskommissarie. Har fått en dito röst själv från Ferrari. Funderar lite om hon får rösta på samma person till UK och till lynch ;) Blir nojig när någon lägger röst på henne i positiv riktning å nojar därför över Ferrari.

Cirkus väljer Ferrari (UK) röstar Sasse. Kompletterar BSF frågor med en egen fråga som BSF tycker är så bra att hon väljer på Cirkus som utställningskommissarie. Cirkus hedrar oss med Dagmar. Reagerade på Qs röst på mig och sedan Sasses reaktion på Habinas kommentar då hon förstå Habinas tanke om att det är bättre att hitta en ulv än onda fén. Reagerar även lite på FiaMs nomineringsmotivering av Habina till UK fast hon gillar tänket. Tycker min röst på Q är skum, och tycker även Lobelia seglat upp som en skummis efter dennes röst på Q.

Ferrari väljer Snurrfian (UK), röstar Mirtai. tycker det är ett kul tema hundnörd som hon är, ställer upp med Charlie. Funderar kring prästen som får bikten och som måste utlämna ulven som biktat sig. Jag tycker det är en intressant tanke hon väcker. Röstar på Snurrifan som kommissarie dels pga hunden på avataren men även att Snurrfian är moderator och van att ta ansvarsfulla beslut. Röstar på Mirtai då denne reagerade på Ferraris inlägg om de två tidigare rösterna och Ferrari tycker att Mirtai vrider hennes ord.

Habina väljer Paddington, röstar Q4. Leker från mobilen och tycker det är krångligt att byta avatar. Presenterar Feeorins SYTYCD som färgmässigt matchar övriga menageri hemma hos Habina ;) . Tycker BSF ställt de flesta frågor men undrar om onda fén känner till ulvarna eller inte. Tror det kan bli en rolig lek även fastän siare saknas och det är nervöst, har rett ut vad rollerna innebär. Reagerar på Qs röst på mig och den åtföljande teorin. Har en diskussion m Sasse om den samme. Tar upp Ferrari att denne verkar trasslat in sig i en diskussion men var inget hon reagerade på innan Sasse tog upp det. Tycker sig inte märka Cirkus så här långt i leken.

Q4 väljer BSF (UK) röstar Paddington. Tycker BSF frågar bra då hon själv haft tidbrist (prioritera bio framför ulvlek… suck… ;) ) Ställer kompletterande frågor om draken och sedan ber om ett förtydligande om proffshandlern. Röstar på BSF som kommissarie och lägger rösten på mig i lynchen med en i mitt tycke väldigt konstig motivering som jag reagerar på.

BSF väljer Cirkus (UK), röstar bollen__, börjar som vanligt med att räkna på rollfördelningen, tar sedan upp fanan från Q och börjar ställa frågor om rollerna. Tycker det är lite läskigt att vara utan siare så noterar att Habina tycker rollistan känns logisk och bra. Nominerar Cirkus till kommissarie då hon tycker denne ställt en bra fråga som hon själv missat och röstar sedan på bollen pga att denne var först m avatarbytet. Säger inget om BSFs roll eftersom hon var tvungen att rösta först och det fanns inte ngt att gå på.

Mirtai, väljer Paddington (UK), Röstar Ferrari då hon inte riktigt förstår hur denne tänker när hon kommenterar de två tidiga rösterna som om de vore skumma.

Sasse väljer Bollen__ (UK) röstar Habina. Undrar varför Ferrari tycker det är udda med två tidiga röster när den ena alltid röstar tidigt och Q aviserat om tidsbrist. Har en diskussion m Habina över Qs röst röstar därefter på Habina.

@Paddington - din röst på q var inte så JÄTTEkonstig. Hennes röst på dig VAR konstig så att du reagerade var rätt naturligt. Men de andra är ju förstås skummare, även om din är lite skum

DL 1 kl 21

Röster (till lynchningen)
13:17 Blacksmithfarm röstar på bollen__

14.16 quarter4ever röstar på paddington
19:47 Mirtai röstar på Ferrari
19:55 cirkus röstar på Sasse
19:56 Sasse röstar på Habina
20:12 Lobelia Röstar på Quarter4ever
20:29 Ferrari röstar på Mirtai
20:34 Snurrfian röstar på Habina
20:40 Habina röstar på Quarter4ever
20:49 FiaM röstar på Snurrfian
20:59 Paddington röstar på Quarter4ever
21:00 Quarter4ever ändrar till habina

Bollen röstar på Quarter4ever

Habina: 3
Q4:3
bollen__ 1
Ferrari: 1
Sasse: 1
Mirtai: 1
Snurrfian: 1

Det är tyvärr inte så jättemycket att utläsa ur röstresultatet. Det är noterbart att rösterna kommit utspridda och att det funnits tid att reflektera över alla röster Paddington då som lade sin nästsista minuten Och Q som lyckades ändra på rätt sida DL för en gångs skull men inte hade lotten (för inte finns det någon som påverkar rösterna än?) på sin sida.

Jag noterar att FiaM i vanlig ordning lägger en uddaröst och Ferrari gör det samma.

Jag röstar på Q och i det läget är det en uddaröst men så är alla andra fram till nu. Övriga som fått en röst är Bollen__, Sasse, Ferrari, Paddington och Habina.

Snurrfian är den person som lägger en första andra röst och det på Habina.

Och Habina följer upp av naturliga skäl och väljer Q som då får 2 röster. Här kan vi fråga om Q var ett aktivt val från en ulv för att undvika att det blev en omröstning mellan 2 onda eller om det chansning.

Nästa intressanta röst kommer från Paddis som lägger en röst som visar vara avgörande för att Q ska komma upp för lynch eller inte. Paddis måste i högsta grad vara medveten om detta. Det som talar för att Paddis inte är en ulv som försöker rädda en kompis är att jag tvivlar på att Paddi skulle gjort det men utesluter inte det.

Vad som är mest intressant är egentligen bollens__ missade röst. Hon lägger den efter uppdateringen när det uppdagas att Q är god och bybo. Är det bollen__s ärliga röst eller är den friserad efter resultatet? Och på vad sätt i så fall?

@Paddington - din röst på q var inte så JÄTTEkonstig. Hennes röst på dig VAR konstig så att du reagerade var rätt naturligt. Men de andra är ju förstås skummare, även om din är lite skum

Det här förstår jag inte alls, kan du förklara dig närmre vad de olika graderna av skumhet baserar sig på? Menar du att det är mer skumt att Habina räddar sig genom att rösta på Q, eller att jag lägger en förstaröst pga en skum motivering än att Paddington slår spiken i kistan för Q och rimligen medveten om att risken/möjligheten för att Q kommer att ryka i och med rösten är påtaglig och med ungefär samma motivering som mig.

Det här förstår jag inte alls, kan du förklara dig närmre vad de olika graderna av skumhet baserar sig på? Menar du att det är mer skumt att Habina räddar sig genom att rösta på Q, eller att jag lägger en förstaröst pga en skum motivering än att Paddington slår spiken i kistan för Q och rimligen medveten om att risken/möjligheten för att Q kommer att ryka i och med rösten är påtaglig och med ungefär samma motivering som mig.

Det var paddi som skrev att jag tyckte att hennes röst på q var skum. Jag kan inte riktigt komma ihåg att jag har skrivit det specifikt.Och jag tycker inte det var konstigt att Paddi reagerade på Q's röst på henne -det gjorde ju många, men det är mindre konstigt eftersom Paddi var just den som q röstade på - hade du fått Q's röst med samma motivering hade det gällt för dig med, fatta'ru?

Jag missade ju din röst på Q när Habina röstade och det har jag redan tagit tillbax.

Alla som röstade på en som bevisligen var god hamnar naturligtvis under luppen och är skumma tills motsatsen är bevisad

Jag vill bara be att få notera att i detta läget så hade Q inte någon röst alls! Däremot så röstade Paddi på Q lite senare. Detta är något jag tycker är skumt!

Min röst på Sasse känns nu som helt obsolete - det var ingen signal alls

För övrigt så har jag råkat få en dejt med Zinfandel igen - jag blev så himla tagen av min egen avatar att det blev som lite svårt att leka.
Plus att söta sambon kom hem och vi åt middag, med Z

Alltså om man inte kan förstå hur jag syftade här så skyller jag allt på Z.
Det skummaste som jag har tagit tillbax är alltså Habinas röst

Vad som är mest intressant är egentligen bollens__ missade röst. Hon lägger den efter uppdateringen när det uppdagas att Q är god och bybo. Är det bollen__s ärliga röst eller är den friserad efter resultatet? Och på vad sätt i så fall?
Beroende på hur snabb bollen är på att skriva är det även möjligt att hon helt missade LL's uppdatering. 2 minuter är inte så lång tid trots allt.

Det var paddi som skrev att jag tyckte att hennes röst på q var skum. Jag kan inte riktigt komma ihåg att jag har skrivit det specifikt.Och jag tycker inte det var konstigt att Paddi reagerade på Q's röst på henne -det gjorde ju många, men det är mindre konstigt eftersom Paddi var just den som q röstade på - hade du fått Q's röst med samma motivering hade det gällt för dig med, fatta'ru?

Jag missade ju din röst på Q när Habina röstade och det har jag redan tagit tillbax.

Alla som röstade på en som bevisligen var god hamnar naturligtvis under luppen och är skumma tills motsatsen är bevisad

Jag håller inte med där (fetat) det är samma motivering vi reagerar på och det är DL 1 så inte särskilt mycket att gå på. Snarare så är det en del gånger som jag undviker att rösta på den med den skumma motiveringen för att inte "hämndrösta" om jag nu inte har en stark misstanke då.

Jag håller inte med där (fetat) det är samma motivering vi reagerar på och det är DL 1 så inte särskilt mycket att gå på. Snarare så är det en del gånger som jag undviker att rösta på den med den skumma motiveringen för att inte "hämndrösta" om jag nu inte har en stark misstanke då.

Nähä.
Så tänker inte jag. Jag känner mig själv tillräckligt för att veta att jag reagerar starkare på röster som kommer på mig med orimliga motiveringar än på röster på någon annan. Alltså drar jag samma slutsatser om andra, men nu vet jag att jag inte behöver göra det när det gäller dig.

Jag menade om du hade varit i Paddis sits hade jag tänkt likadant om dig att det var något mindre skumt, men som sagt, nu har ju du förklarat att du inte reagerar så

Beroende på hur snabb bollen är på att skriva är det även möjligt att hon helt missade LL's uppdatering. 2 minuter är inte så lång tid trots allt.
Två minuter om man är stressad och måste ha in rösten i tid kan jag köpa men, det flesta kollar nog upp. I synnerhet om man tänker rösta på någon som riskerar att bi lynchad. Detttar inte många sekunder att kolla.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare