Best in Show (Ulvlek)

Jag vill bara be att få notera att i detta läget så hade Q inte någon röst alls! Däremot så röstade Paddi på Q lite senare. Detta är något jag tycker är skumt!

Min röst på Sasse känns nu som helt obsolete - det var ingen signal alls

För övrigt så har jag råkat få en dejt med Zinfandel igen - jag blev så himla tagen av min egen avatar att det blev som lite svårt att leka.
Plus att söta sambon kom hem och vi åt middag, med Z

Jag funderar över att cirkus missade lobelias röst på Q. Hennes teori (antar jag) är att jag och paddington sitter i lyan ihop och att jag därmed vet att paddington kommer att rösta på Q.

Detta gör att jag nog vill hålla cirkus lite mer åt goda hållet. Hon kan förstås vara ond fe också, men jag har lite svårt att se att hon sitter i lyan, för då skulle hon ju ha vetat att jag och paddington inte diskuterat detta (och inte heller sitter i lyan ihop. ;) ).

Jag vet ju min roll....
Ofta brukar ju goda vara duktiga på att rösta ut goda i början när det inte finns mycket att gå på, men nog kan det finnas onda överallt.

Ja, det var tre ulvar hon gissar på och jag tror samma sak - dvs tre i lyan och en ond utanför.

Ja och jag vet min roll. ;) Men som du säger, tre ulvar (och en ond fe) går ju "lätt" att gömma precis var som helst i rösterna. :crazy:

Jag förstår inte riktigt hur du tänker här Habina :p Om man inte hittar någon man misstänker för ulveri är det väl bättre att rösta på någon man ändå tror är ond? Vad är annars alternativet tänker du - rösta på någon man tror är god? Får som inte riktigt ihop din tankegång kring det. Jag är absolut med på att det är viktigare att få ut ulvarna eftersom vi inte behöver hitta onda fen för att kunna vinna, men den kan ändå ställa till med besvär för oss och det är ju bättre att en ond ryker än en god..

Jo, det är klart att det är bättre. Men jag saknade den analysen från Q, som brukar kunna brodera ut sitt svar lite. Dvs hade hon haft med "ja, jag vet att det är bättre att rösta på en misstänkt ulv än en misstänkt ond fe, men jag hittar ingen ulv såhär innan första dl" så hade det varit mindre knepigt.

Med facit i hand hade hon uppenbart tidsbrist. ;)

Okej, jag måste rösta tidigt idag också.

Och jag blir inte mycket klokare just nu känner jag. Så jag går på min teori från inatt. Att ulvarna stuckit ut hakan och lyckats rösta fram en kollega till BM.

Blacksmithfarm röstar på Paddington
För om det är så (som ulvarna aldrig skulle göra) att lyan lyckats få en kollega till BM så vill jag gärna bli av med den.
Hon verkar dessutom vilja förstora upp cirkus teori och kommentarer från gårdagen som något värt att se över (jag tolkar det som ev. värt en röst) och när jag läste om leken ser jag inte alls samma sak där. Vilket även cirkus själv påpekat.
Och utöver det även möjligheten att Q kastat ut bete för att se vad som hände med hennes röstmotivering. (då platsar Habina och Lobelia som skumma, men eftersom Paddi isf kan vara ond BM röstar jag där).

Fast jag vet att det åtminstone hänt i en lek jag varit med i - där @Niyama blev BM och satt i lyan så att de aldrig skulle göra det går jag inte med på, däremot vet jag att de inte gjort det i den här leken - jag vet ju min roll. Sedan m tanke på vad som hände senast jag kommer ihåg det var borgmästarval där hela lyan outades pga av en persons röst så tror jag att de valt att ligga lågt denna gång.

Som sagt, jag sa att det var värt att se över, inte att jag nödvändigtvis kommer att rösta där. Men jag tycker det var intressant.

Vad som är mest intressant är egentligen bollens__ missade röst. Hon lägger den efter uppdateringen när det uppdagas att Q är god och bybo. Är det bollen__s ärliga röst eller är den friserad efter resultatet? Och på vad sätt i så fall?

Beroende på hur snabb bollen är på att skriva är det även möjligt att hon helt missade LL's uppdatering. 2 minuter är inte så lång tid trots allt.

Två minuter om man är stressad och måste ha in rösten i tid kan jag köpa men, det flesta kollar nog upp. I synnerhet om man tänker rösta på någon som riskerar att bi lynchad. Detttar inte många sekunder att kolla.

Fast när bollen lägger sin röst 21.19 så är det 19minuter efter DL, så det var ju garanterat inte ngn risk att den hon röstade på riskerade att åka?

Jag är ledsen, jag måste rösta nu. :(

Återigen tycker jag att Ferrari blir misstänkt för att hon är som hon brukar vara. :crazy: Därmed vill jag inte placera henne någonstans, utan hon fortsätter att vara neutral.

Cirkus har jag nämnt innan, jag tror att hon skulle kunna vara god, baserat på att hon fick för sig att jag och paddington satt i lyan ihop. :D

Paddington... Ja... Vad skall jag säga? Återigen har jag fått den här känslan av att vi är på samma sida och har "bondat", måste försöka göra mig av med den känslan. :p Men jag hänger med i hur hon resonerar och vi verkar tycka rätt lika om vissa grejer (tex ferrari).

Därför blir det automatiskt att jag reagerar på blacksmithfarm som lägger en röst på paddington, mest för att paddington är borgmästare och röstade ut en god Q igår. O_o

Snurrfian röstade på mig igår, med en teori om att jag vinkade till lyan genom att hävda att hon var onda fen. Nu var det i och för sig på skämt jag skrev det, men jag förstår ändå hennes tanke och det är en helt ok förstadagsteori, så jag tänker inte skälla på henne för den. :p Hon nämner dessutom varför hon väljer att gå efter en misstänkt ond fe istället för en misstänkt ulv, så :up: för det.

Sasse är lite mer knepig, hon röstar på mig för att jag tyckte Q borde rösta på en misstänkt ulv istället för en misstänkt ond fe, samtidigt var det ju inte det enda jag reagerade på med Q. Å andra sidan hade jag ingen röst alls i det läget, så hon kanske hade tänkt lägga en uddaröst utan betydelse. För inte kan HON vara onda fen och därmed försöka vinka till lyan? :confused: Hrm... Jag tror inte det är nyttigt för min hjärna att ha sådana där onda roller utanför lyan som bara förvirrar. :arghh:

Just ja... Rösta också. Jag kommer göra mitt yttersta för att komma in runt dl och se hur läget är. Men jag är bortbjuden på fest från kl 17 så det kan hända att jag inte kommer undan. Samtidigt vet @JohannaB om att jag leker ulvlek, så det är kanske okej? ;)

Habina röstar på blacksmithfarm

Då hon lägger en röst på vår borgmästare (som jag tror/hoppas/vill är god) och det känns väldigt ulvigt att vilja få ut en god specialroll som vi alla faktiskt känner till.

Fast när bollen lägger sin röst 21.19 så är det 19minuter efter DL, så det var ju garanterat inte ngn risk att den hon röstade på riskerade att åka?
Det var inte så jag menade, risken som finns när folk röstar sent är att resultatet påverkar hur man lägger rösten. Frågan är då dels om hon hunnit se resultatet och dels om det spelade någon som helst roll för val av lynchoffer.

Själv tycker inte det är särskilt onaturligt att välja att börja med att nagelfara de som röstat på en bevisligt god. Varför är det något som du reagerar på?

Oftast är det goda som röstar på goda i första lynchen, och de onda lägger alibiröster på sina egna. Visst kan man börja med de som röstade på Q, risken är stor dock att alla dom som gjorde det var goda. Och hur mycket har vi vunnit på det?

Okej, jag måste rösta tidigt idag också.

Och jag blir inte mycket klokare just nu känner jag. Så jag går på min teori från inatt. Att ulvarna stuckit ut hakan och lyckats rösta fram en kollega till BM.

Är det verkligen logiskt? Jag tror inte ulvarna har varit så vågade, men det är kanske bara jag. Det är ju svårt att säga, de vet väl inte om den onda fen heller va? Så det hade väl varit en möjlighet, men jag hoppas ju på att vår borgmästare är god. Jag tycker också det är dumt att rösta ut henne tidigt pga detta innan vi vet mer, känns marigt. :nailbiting:

Jag begriper inte varför @Lobelia och @bollen__ hakat upp sig på en formulering från @Ferrari som egentligen inte säger något viktigt öht?

ärligt, det gör inte jag det heller..

@Lobelia hakar alltid upp sig på allt jag skriver :D . Men ja, i överlag så känns det som om det blev lite för mycket pga ett ordval. Istället för att fokusera på annat. Om vi skulle ta och släppa vad jag sa om tidiga röster, och se vad som hänt därefter :idea:

Jag funderar över att cirkus missade lobelias röst på Q. Hennes teori (antar jag) är att jag och paddington sitter i lyan ihop och att jag därmed vet att paddington kommer att rösta på Q.

Detta gör att jag nog vill hålla cirkus lite mer åt goda hållet. Hon kan förstås vara ond fe också, men jag har lite svårt att se att hon sitter i lyan, för då skulle hon ju ha vetat att jag och paddington inte diskuterat detta (och inte heller sitter i lyan ihop. ;) ).
Hon kan lika gärna konstaterat att det såg konstigt ut eller tittat för djupt i glaset. Inlägget kom drygt trekvart efter DL och vid det laget borde alla kunna läsa sig till vem som röstade på vem.

Vill man försöka tolka missen så bör Cirkus inte sitta i lyan med någon av oss, mig paddis eller dig då hon i så fall borde vetat vad kollegorna röstat på. Eller så spelar hon högt och låtsas missa.

Nog för att jag tycker om att vara god/ej i lyan, men hur menar du egentligen att du kommit fram till att jag är det? :)
Mest för att lyan bör vara 3 och då går det inte ihop om paddi och alla om lagt bmröster på henne sitter i lyan.
Då var du minst trolig i mitten eftersom jag tänkte att en ond lägger första och hoppas att goda hänger på. När inte tillräckligt många gjorde det fick nästa onda lägga sista rösten.

MEN, detta är i pricip en förstadagsteori från min sida, ska till jobbet nu, så detta är nog det absolut sista jag hinner med innan DL.

Fast jag vet att det åtminstone hänt i en lek jag varit med i - där @Niyama blev BM och satt i lyan så att de aldrig skulle göra det går jag inte med på, däremot vet jag att de inte gjort det i den här leken - jag vet ju min roll. Sedan m tanke på vad som hände senast jag kommer ihåg det var borgmästarval där hela lyan outades pga av en persons röst så tror jag att de valt att ligga lågt denna gång.

Som sagt, jag sa att det var värt att se över, inte att jag nödvändigtvis kommer att rösta där. Men jag tycker det var intressant.
Missatd ""-tecken där. Vi brukar ju ofta diskutera om vad lyan borde/inte borde göra och om de gör det just för att de inte "borde" osv.

Jag är ledsen, jag måste rösta nu. :(

Återigen tycker jag att Ferrari blir misstänkt för att hon är som hon brukar vara. :crazy: Därmed vill jag inte placera henne någonstans, utan hon fortsätter att vara neutral.

Cirkus har jag nämnt innan, jag tror att hon skulle kunna vara god, baserat på att hon fick för sig att jag och paddington satt i lyan ihop. :D

Paddington... Ja... Vad skall jag säga? Återigen har jag fått den här känslan av att vi är på samma sida och har "bondat", måste försöka göra mig av med den känslan. :p Men jag hänger med i hur hon resonerar och vi verkar tycka rätt lika om vissa grejer (tex ferrari).

Därför blir det automatiskt att jag reagerar på blacksmithfarm som lägger en röst på paddington, mest för att paddington är borgmästare och röstade ut en god Q igår. O_o

Snurrfian röstade på mig igår, med en teori om att jag vinkade till lyan genom att hävda att hon var onda fen. Nu var det i och för sig på skämt jag skrev det, men jag förstår ändå hennes tanke och det är en helt ok förstadagsteori, så jag tänker inte skälla på henne för den. :p Hon nämner dessutom varför hon väljer att gå efter en misstänkt ond fe istället för en misstänkt ulv, så :up: för det.

Sasse är lite mer knepig, hon röstar på mig för att jag tyckte Q borde rösta på en misstänkt ulv istället för en misstänkt ond fe, samtidigt var det ju inte det enda jag reagerade på med Q. Å andra sidan hade jag ingen röst alls i det läget, så hon kanske hade tänkt lägga en uddaröst utan betydelse. För inte kan HON vara onda fen och därmed försöka vinka till lyan? :confused: Hrm... Jag tror inte det är nyttigt för min hjärna att ha sådana där onda roller utanför lyan som bara förvirrar. :arghh:
Mest för att jag hittade en möjlighet/risk att lyan röstat fram henne som BM. Det är största anledningen.

Just ja... Rösta också. Jag kommer göra mitt yttersta för att komma in runt dl och se hur läget är. Men jag är bortbjuden på fest från kl 17 så det kan hända att jag inte kommer undan. Samtidigt vet @JohannaB om att jag leker ulvlek, så det är kanske okej? ;)

Habina röstar på blacksmithfarm

Då hon lägger en röst på vår borgmästare (som jag tror/hoppas/vill är god) och det känns väldigt ulvigt att vilja få ut en god specialroll som vi alla faktiskt känner till.
Du gör ett misstag som röstar på mig. :)

Oftast är det goda som röstar på goda i första lynchen, och de onda lägger alibiröster på sina egna. Visst kan man börja med de som röstade på Q, risken är stor dock att alla dom som gjorde det var goda. Och hur mycket har vi vunnit på det?

Är det verkligen logiskt? Jag tror inte ulvarna har varit så vågade, men det är kanske bara jag. Det är ju svårt att säga, de vet väl inte om den onda fen heller va? Så det hade väl varit en möjlighet, men jag hoppas ju på att vår borgmästare är god. Jag tycker också det är dumt att rösta ut henne tidigt pga detta innan vi vet mer, känns marigt. :nailbiting:

@Lobelia hakar alltid upp sig på allt jag skriver :D . Men ja, i överlag så känns det som om det blev lite för mycket pga ett ordval. Istället för att fokusera på annat. Om vi skulle ta och släppa vad jag sa om tidiga röster, och se vad som hänt därefter :idea:
Logiskt vet jag inte, möjligt tycker jag nog.
Men mest är det den bästa/enda teorin jag hittade/hittar just nu som jag tycker är tillräckligt bra att rösta efter.

Jo ofta är det goda som röstar ut goda men att onda oftast lägger alibiröster vill jag inte hålla med om. Det händer ibland, men oftast nej, där är du ute och cyklar. Det vore alltför förutsebart.

Jo jag hakar upp mig på vad du skriver, men jag misstänker inte nödvändigtvis dig för det.

Edit - Korrigerat citatet så det blev begripligt

Jo ofta är det goda som röstar ut goda men att onda oftast lägger alibiröster vill jag inte hålla med om. Det händer ibland, men oftast nej, där är du ute och cyklar. Det vore alltför förutsebart.

Jo jag hakar upp mig på vad du skriver, men jag misstänker inte nödvändigtvis dig för det.

Jag skrev "Oftast är det goda som röstar på goda i första lynchen, och de onda lägger alibiröster på sina egna. " återigen läggs ord in som jag inte sagt. Jag säger inte att de oftast gör det, men jag vet ju att någon åtminstone brukar göra det (alibiröster). Det är ju svårt att avgöra exakt hur lyan tänker, det är ju olika från gång till gång. Såklart. Så det är svårt att veta hur de tänker såhär tidigt i leken.

Jag vet att du inte misstänker mig nödvändigtvis, jag vet bara att du alltid varit väldigt snabb med att påpeka vad jag skriver. Vilket är helt okej, det får mig att tänka igenom saker både tre och fyra gånger..

Mest för att jag hittade en möjlighet/risk att lyan röstat fram henne som BM. Det är största anledningen.

Och du har inte funderat över att om nu lyan gått samman och röstat fram mig som BM, att de haft en baktanke med det? Vad säger att jag måste vara i lyan bara för att de hypotetiskt kan ha röstat fram mig?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare