Best in Show (Ulvlek)

Nomineringar
13:17 Blacksmithfarm nominerar cirkus
14.16 quarter4ever nominerar blacksmithfarm
16:10 Ferrari nominerar Snurrfian
18:39 Sasse nominerar bollen__
19:08 FiaM nominerar Habina
19:18 cirkus nominerar Ferrari
19:44 Mirtai nominerar Paddington
20:07 Habina nominerar Paddington
20:12 Lobelia nominerar Habina
20:34 Snurrfian nominerar Paddington
20:48 Paddington nominerar Blacksmithfarm
Paddington blir BM

DL 1 21.00
13:17 Blacksmithfarm röstar på bollen__
14.16 quarter4ever röstar på paddington
19:47 Mirtai röstar på Ferrari
19:55 cirkus röstar på Sasse
19:56 Sasse röstar på Habina
20:12 Lobelia röstar på Quarter4ever
20:29 Ferrari röstar på Mirtai
20:34 Snurrfian röstar på Habina
20:40 Habina röstar på Quarter4ever
20:49 FiaM röstar på Snurrfian
20:59 Paddington röstar på Quarter4ever
21:00 Quarter4ever ändrar till habina

Bollen_ missar att rösta
quarter4ever, bybo

DL 2 18:00
13:42 Blacksmithfarm röstar på Paddington
14:35 Habina röstar på blacksmithfarm

16:51 Paddington röstar på Cirkus
17:25 snurrfian röstar på Paddington
17:33 bollen__ röstar på Paddington
17:34 cirkus röstar på Paddington
17:38 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
17:46 FiaM röstar på Paddington
17:47 Mirtai röstar på Paddington
17:51 Lobelia röstar på Paddington.
17:53 Paddington ändrar röst till bsf

Sasse missar att rösta
Paddington, bybo/borgmästare

Även jag vill önska er alla ett riktigt Gott Nytt År! Jag instämmer med Q - ni vet inte hur mycket ni betyder för mig och jag är så glad att ha träffat på er alla via lekarna :love:

(nu ska vi bara övertyga @Gunnar att ändra antal deltagare i konversationerna och att vi får utse årets Buke-Robinson varje år :angel:)

Gott slut och Gott Nytt År!
Även jag instämmer med q och Paddington, de här lekarna och alla ni som gör dem så roliga är fantastiska människor som betyder massor! :love: Hoppas att 2016 bjuder på fler roliga lekar och träffar! :heart

10561563_1013798992014626_1650379354257385504_n.jpg

Vill också önska er ett gott nytt år! :heart:heart

Okej, ger mig på att teoria lite nu....

Varför inte då rösta på de som dom röstat fram Paddi till BM och se om teorin håller, istället för att riskera att rösta ut en som vi vet har en viktig roll?
Jag tänkte faktiskt inte så långt när jag skulle rösta. Blev stressad för att jag inte hittade något annat som jag tyckte var tillräckligt misstänkt för en röst.

@bollen__
cirkus är först med att skriva att hon tror att jag har på fötterna angående Paddi, men Snurrfian lägger första rösten.
Fast hur vet du att det är en GOD specialroll?
Jag tror att om blacksmithfarm inte hade haft ganska mycket på fötterna för att lägga sin röst på den som är borgmästare hade hon inte gjort det.
Om jag tänker rätt nu med dl tider så anar jag att Bsf har på fötterna och när Paddington inte ens vill tänka att det kan finnas information så misstänker jag att jag lyckades göra precis det jag har rädd för att göra igår och röstade från en ulv till borgmästare. Därför snurrfian röstar på Paddington eftersom jag tror att hon är ulv och att Bsf har fått information.

Habina lägger lynchens andra röst, på mig - den föler sedan Ferrari (och Paddi ändrar till mig för att försöka rädda sig)
Att faktiskt inte följa ett drev mot en god (som jag aldrig menade att starta) tyder nog på godhet, tror jag.
Ferrari röstar på Blacksmithfarm

För jag är rätt övertygad om att hon är luden och försöker få väck en god specialroll. Hon baserar allt på att lyan skulle gått ihop och nominerat fram Paddi som BM utan någon egentlig grund. Igår tyckte hon att Snurrfian och Mirtai var de som var mest misstänkta utifrån det scenariot, varför inte rösta på dem? Nej, jag tycker det känns ludet.

Alltså, jag gick tillbaka till min teori från natten - innan NattDL - för att jag inte hittade något annat som jag tyckte höll för en röst, och jag var tvungen att rösta då eftersom jag skulle jobba. Hann stanna lite i tråden efter rösten och hann in på lunchrasten men det var inget jag räknat med att hinna... Därför poåängterade jag att det var en förstadagsteori, jag trodde ni skulle förstå att jag inte ville att ni skulle följa mig blint...

Det är inte första gången det blir ett drev för att någon tror att jag vet något bara för att jag måste lägga en tidig röst pga jobbet - och jag kan ju förstå att det händer. Men jag hoppas att ni minns detta och inte håller det mot mig innan utan att vi kan hjälpas åt att hitta ulvar (fen går också bra) istället :)

Nomineringar
13:17 Blacksmithfarm nominerar cirkus
14.16 quarter4ever nominerar blacksmithfarm
16:10 Ferrari nominerar Snurrfian
18:39 Sasse nominerar bollen__
19:08 FiaM nominerar Habina
19:18 cirkus nominerar Ferrari
19:44 Mirtai nominerar Paddington
20:07 Habina nominerar Paddington
20:12 Lobelia nominerar Habina
20:34 Snurrfian nominerar Paddington
20:48 Paddington nominerar Blacksmithfarm
Paddington blir BM

DL 1 21.00
13:17 Blacksmithfarm röstar på bollen__
14.16 quarter4ever röstar på paddington
19:47 Mirtai röstar på Ferrari
19:55 cirkus röstar på Sasse
19:56 Sasse röstar på Habina
20:12 Lobelia röstar på Quarter4ever
20:29 Ferrari röstar på Mirtai
20:34 Snurrfian röstar på Habina
20:40 Habina röstar på Quarter4ever
20:49 FiaM röstar på Snurrfian
20:59 Paddington röstar på Quarter4ever
21:00 Quarter4ever ändrar till habina

Bollen_ missar att rösta
quarter4ever, bybo

DL 2 18:00
13:42 Blacksmithfarm röstar på Paddington
14:35 Habina röstar på blacksmithfarm

16:51 Paddington röstar på Cirkus
17:25 snurrfian röstar på Paddington
17:33 bollen__ röstar på Paddington
17:34 cirkus röstar på Paddington
17:38 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
17:46 FiaM röstar på Paddington
17:47 Mirtai röstar på Paddington
17:51 Lobelia röstar på Paddington.
17:53 Paddington ändrar röst till bsf

Sasse missar att rösta
Paddington, bybo/borgmästare
Tja, som sagt. Ferrari och Habina har för tillfället + i kanten för att de inte röstade på Paddington. Sedan är de fel ute med att rösta på mig.

Spontant kan vem som helst vara ond av resten.
Snurrfian - först att följa min röst på Paddi, röstade på Habina DL1. Och iom att jag lutar åt att knuffa Habina åt det goda hållet så skaver det lite. Men som någon sa (ferrari?) ofta röstar väl goda på goda DL1 så slutsatser fråt det kan vara kniviga.
bollen__ - missade DL 1, måste läsa mer vad hon har skrivit för att bilda mig en uppfattning.
cirkus - var ganska beslutsam om att jag skulle ha vetat något, vilket jag tyvärr inte hade tid att komma in och dementera, men gör det cirkus ond? Alltså, cirkus är ju cirkus, men hade en ond cirkus stuckit ut hakan så som hon gjorde igår?
FiaM, Mirtai och Lobelia lägger de tre sista rösterna på Paddi. Och här kan jag mycket väl se en ulv gömma sig.
FiaM la, sin vana trogen, en uddaröst DL 1, sent på Snurrfian.
Mirtai röstade på ferrari DL1, känns som en förstadagsteori. Ok, men inte stark.
Lobelia på quarter4ever, den första Q-rösten. Det skaver kanske lite. För Lobelia vet ju att Q kan slänga ut lite beten och så för att sedan kunna räkna ut saker med hjälp av reaktionerna. Och att Lobelia då röstar på Q har fått mig att fundera.

Fy för den lede!
Det var verkligen inte som jag trodde!

Jag trodde att bsf hade på fötterna att paddi var ond. Det baserade jag på samma saker som bsf antagligen gjorde - nämligen Paddi pekade på mig som ond direkt efter NattDL. Det skulle betyda att paddi visste nånting om mig - som endast antingen onda eller någon med full spioninfo kan veta - dvs att jag är god (hur spioninfon sett ut vet jag dock inte - men en tanke är att jag var tilltänkt käk) - så jag trodde helt enkelt att Paddi var den onda fen (FÖRLÅT Paddi) eller ulv - men som försökte peka på mig ( ha ha jag har stora tankar om mig själv ) som den som var tilltänkt käk - vore hon ulv så var det för att visa för fen - vore hon fen så var det för att visa för ulvarna vedm hon är. Jag tänker att fen valde full spioninfo och alltså visste vem som var tilltänkt käk. Fast det är jävligt outgrundligt om det verkligen var jag som var tilltänkt - men det är i allfall en fundering som jag har

Vart leder allt detta då? jo, jag tror at Habina nappade på kroken när hon sa att jag är god (hon ville visa för någon - antingen fen eller ulvarna - beroende hennes roll(ulv eller fe) att hon faktiskt vet att jag är god. Så om jag inte lever imorgon - så tror jag att Habina är väldigt värd att nagelfara i första hand.

(samma tanke om med Paddi fast med ny huvudrollsinnehavare om man ska vara noga). Tyvärr så tror jag att bsf tänkt i samma banor som jag. Jag tror alltså med stor sannolikhet att bsf är god - trots hennes otroligt djärva tankar om Paddi.

Eller så har jag lika jävla fel igen i min hjärna.

Gott nytt år förresten

Jag trodde att bsf hade på fötterna att paddi var ond. Det baserade jag på samma saker som bsf antagligen gjorde - nämligen Paddi pekade på mig som ond direkt efter NattDL.
Det här skrev @Paddington om dig direkt efrer natt DL:
Däremot är jag lite inne på att kika närmare på Cirkus nu, hon ville ju gärna se ett samband mellan Sasse och Q4 - nu vet vi att det inte fanns ngt samband och det skriver Cirkus efter lynchen också. Men att så tidigt se samband mellan två personer gör att jag funderar på att om hon inte försöker rikta blickarna lite bort från något annat? Nu vet jag att hon träffade herr Zinfandel igår men jag funderar även över lite att hon tycker det är "skumt", "skummare", "skummast" med rösterna på Q - jag trodde vi hade lagt ner Lex Q, det är iaf vad Cirkus skrev till mig i en tidigare lek ;)

Alltså Paddis teoriar om dig och säger att hon ska kika närmre på dig.utan att hålla dig åt varken onda eller goda hållet. Det är inte någon direkt solid ondförklaring i mina ögon. Hur fick du detta till en ondförklaring.

*mutter, borde kollat upp noggrannare innan jag följde efter.*

Eller är det något jag missat?

Vad för info skulle någon fått?

Sia och spioninfo som ringbärare är de enda jag kan komma på. Ringbäraren kan ha använt sitt beskydd också. Det blev inget käk i natt.

Hundhimlen (goda lyan): Döda goda spelare får varje morgon full spioninfo. Till DagDL får de skicka en spionrad till valfri deltagare. De får inte skicka till samma person fler än två gånger och inte två dagar i rad.

Jag var mest övertygad om att Paddington var ulv eftersom hon inte ens reflekterade över att det fanns info ute, och när det inte var någon annan som protesterade när jag och Cirkus skrev att det BSF skriver tyder på att hon har fått information så var jag övertygad om att det faktiskt var så. Jag tycker att den som hade fått information från hundhimlen borde ha protesterat annars...

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 565
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar