Best in Show (Ulvlek)

Fast det är väl ett märkligt resonemang? Hon kan väl visst sitta i lyan och helt enkelt hittat på en teori om det?

Nä, det har jag väldigt svårt att tro. Just på sättet hon först trodde stenhårt på det, och hur hon sedan ändrade sig när hon insåg att hon helt missat lobelias röst. Min magkänsla säger att det inte är spelat utan att hon var äkta.

Jag vill bara be att få notera att i detta läget så hade Q inte någon röst alls! Däremot så röstade Paddi på Q lite senare. Detta är något jag tycker är skumt!

Min röst på Sasse känns nu som helt obsolete - det var ingen signal alls

För övrigt så har jag råkat få en dejt med Zinfandel igen - jag blev så himla tagen av min egen avatar att det blev som lite svårt att leka.
Plus att söta sambon kom hem och vi åt middag, med Z

Här är inlägget @Lobelia Logiskt finns det inget annat sätt för mig att veta att paddington skall rösta på Q än att jag och paddington är i lyan tillsammans. I och med att det är dl1 detta hände.

Jag misstänkte nästan att det var så men tror att jag reagerade på hur du uttryckte dig. Har inte tid att gå tillbaka och kolla just nu. :)

Jag var rätt tydlig med att jag inte visste säkert (eftersom jag råkat ut för att man efter min död (när jag var siare) hävdade att jag hade godförklarat en person jag inte siat) om hon var god, just för att jag bara vill göra sådant när jag är helt säker.

Fast va? Poängen i mitt inlägg var inte Paddington utan just att jag missade Lobelias röst - vetskapen om att Paddi skulle rösta på Q har du hittat på. Jag konstaterade däremot att så skedde. Inte att det fanns någon vetskap runt detta. För övrigt så kan vi ju konstatera att Paddis röst på Q i allafall inte var någon räddning av dig eftersom paddington var god.

Jag tänkte logiskt. Men det är okej för mig om min logik är felaktig och du sitter i lyan. ;) Men jag tror inte det. Jag tror att du har en god roll eller är ond fe.

Alltså, så knepig tycker inte jag att cirkus är. Visst, hon hade fel som hakade på mig igår - men jag kan förstå att det såg ut som om jag visste något.
Om jag inte minns helt fel så kom tankarna om dig efter dagDL igår - då goda lyan skickat ut sin info - så jag undrar om kanske cirkus vet något om dig?

Fast om cirkus visste någonting om mig så måste det i sådana fall vara att hon är på fel sida, eftersom hon ifrågasätter mig en massa för att jag tror att hon är god. Vet hon något om min roll baserat på spioninfo, så skulle hon inte jaga efter mig om hon var god. Alltså måste hon då vara ond. :(

Määä. Jag tror inte jag kommer komma på något vettigare än att rösta på habina. Jag var skeptisk till henne redan igår och dagens resonemang av henne har inte alls fört henne upp på pluskontot.

cirkus röstar på habina - då jag tycker hon är skum när hon lag mig åt goda sidan på grunder som var alldeles felaktiga - och att hon trots att jag (och flera andra) bett henne förklara vilket inlägg jag har satt henne och Paddi i lyan ihop inte har lyckats. Däremot så har hon snurrat in sig i snack om att jag plötsligt är ond fe. Nä, här luktar det inte hundschampo av kvalitet - sorry toypudeln, men jag tror du spelar i fel lag.

Vadå inte lyckats?! Jag har förklarat, förklarat och förklarat. Jag tycker att du är väldigt skum nu, som fortsätter att jaga efter mig fast jag varit tydlig med exakt hur jag tänkt. Det är inget jag snurrat in mig i, det är ren logik.

Kan du förklara för mig hur du annars skulle tyckt det varit skumt att jag "visste" att paddington skulle rösta på Q? Enda förklaringen i det skedet skulle ju vara att du trodde att vi satt i lyan ihop och att vi diskuterat det. Nu stämde inte den teorin eftersom 1) lobelia röstade före mig på Q 2) paddington var god.

@cirkus att du är ond fe baserar jag på logiken att du inte borde sitta i lyan (eftersom du då skulle ha vetat att jag och paddington inte diskuterade att rösta på Q bägge två), men eftersom du envisas med att jaga efter mig kan du inte vara god. Då kvarstår ond fe. Återigen, logik...

Jaha, då har jag försvarat mig en massa igen. Hoppas någon (...) faktiskt läser vad jag skriver, så det inte fortsätter att spridas påståenden som inte stämmer.

Fast om cirkus visste någonting om mig så måste det i sådana fall vara att hon är på fel sida, eftersom hon ifrågasätter mig en massa för att jag tror att hon är god. Vet hon något om min roll baserat på spioninfo, så skulle hon inte jaga efter mig om hon var god. Alltså måste hon då vara ond. :(
Tja.
Jag ser inte varför hon skulle protestera så mycket mot att du sätter henne som god (på felaktiga antaganden om vad cirkus menar - ?) än att hon faktiskt kan veta ngt.
Jag menar, se vad som hände igår - skulle cirkus gå ut så hårt mot dig idag om hon inte trodde du var ond? Med tanke på att alla följde mig igår mot en god Paddi (fast det inte var min mening) så tror jag hon skulle tänkt en och två gånger innan hon agerade som hon gjort idag...

Jag måste bestämma mig för vem jag skall rösta på inom en halvtimme och jag är kluven. Jag tror verkligen inte att cirkus är i lyan och det känns onödigt att rösta på henne om hon är ond fe, eftersom vi inte måste få ut onda fen.

Samtidigt har jag bara blacksmithfarm som misstänkt i övrigt och hon kan faktiskt vara en god som hittade en felaktig teori och som hade oturen att vara tvungen att rösta tidigt. Eller så är hon ulv... :nailbiting:

Tja.
Jag ser inte varför hon skulle protestera så mycket mot att du sätter henne som god (på felaktiga antaganden om vad cirkus menar - ?) än att hon faktiskt kan veta ngt.
Jag menar, se vad som hände igår - skulle cirkus gå ut så hårt mot dig idag om hon inte trodde du var ond? Med tanke på att alla följde mig igår mot en god Paddi (fast det inte var min mening) så tror jag hon skulle tänkt en och två gånger innan hon agerade som hon gjort idag...

Fast om hon är ond fe kanske hon vet någonting om min roll och inser att det kan vara bra att bli av med mig? Ser man till onda sidan så gör det ju ingenting om hon sedan blir lynchad, ulvarna kan ju vinna ändå? Dvs att hon är beredd att offra sig själv för att först bli av med mig pga min roll.

Vadå inte lyckats?! Jag har förklarat, förklarat och förklarat. Jag tycker att du är väldigt skum nu, som fortsätter att jaga efter mig fast jag varit tydlig med exakt hur jag tänkt. Det är inget jag snurrat in mig i, det är ren logik.

Kan du förklara för mig hur du annars skulle tyckt det varit skumt att jag "visste" att paddington skulle rösta på Q? Enda förklaringen i det skedet skulle ju vara att du trodde att vi satt i lyan ihop och att vi diskuterat det. Nu stämde inte den teorin eftersom 1) lobelia röstade före mig på Q 2) paddington var god.
Men cirkus skrev ju aldrig något om att du skulle ha vetat att paddi skulle rösta på q efter dig??
Hon citerade det strax innan sin röst och förklarade det - hur tänker du kring det?

Information vi kollektivt borde ha tillgång till.

Ringbäraren har kunnat använda sprayet och kan ha fått spioninfo och/eller Sia
Vi har fått en rad från hundhimlen, gissningsvis har den gått till ängeln.
Draken kan ha part ihop två stycken och det kan synas i spioninfon

Är det något jag missat?

Det är inte så jättemycket men ändå en del. Goda lyan har haft förutsättningar att pricka en god med sin info.

Och sedan har den onda fen troligen Siat och fått spioninfo ungefär som ringbäraren.
------------------------------

Rollerna som troligen finns kvar:

Ca 3 ulvar
Ond fe

Ringbärare
Ängel
Drake
Ca 2 bybor

Totalt 9

---------

Nu tar jag bara detta från minnet utan att kontrollera fakta så det är mest min känsla

Ferrari - Kämpade hårt för att få gehör frö att Paddi visst kunde vara god igår. Kommer med konstiga teorier och uttalanden tidvis och jag har ärligt svårt att få grepp om henne oavsett roll. Hon har inte gjort några jätte missar men jag reagerar på uttalanden ibland och så tillbakavisar hon dem och säger samam sak igen. Undrar om jag någonsin kommer att begripa mig på henne. Det innebär knappast att hon är ond. Tvärt om så misstänker jag att hon kan vara god denna gången, håller henne lite åt det hållet tills vidare.

Cirkus - Cirkus är impulsiv och drar lätt med sig folk i sin entusiasm. Frågan är nu om hon var "blåögd" och trodde på BSF eller om hon är en ulv som spelar god, hon menar i vart fall att bara de med info kan ha haft skäl att tro hon är god. Hon har siktet inställt på Habina just nu, och det för Habina godförklarad henne. Habina förnekar godförklaringen och menar att hon bara satte cirkus utanför lyan baserat på en tankegång Habina anser Cirkus har haft och som Cirkus förnekar (och jag inte ser spår av).

Snurris - Jag har knappt sett henne, minns att hon var med i diskussionerna om Paddis och vem som röstade fram henne som BM, oh hon valde tidigt att rösta på Paddis i lynchen. Jag håller det inte till hennes fördel åtminstone.

Habina Har i mina ögon spelat konstigt, hon hakar upp en godförklaring på tveksamma indicier och frågan är om hon har information eller bara gissar. Och om hon har information är hon då god eller ond. Det finns möjligheter till både och.

BSF Spelade oavsiktligt en huvudroll i lynchen av Paddis och så här i efterhand önskar jag att jag läst en gång till, jag trodde hennes åsikt om Paddis var mer förankrad än den var. Det är lätt att vara efterklok. Däremot säger det int så mycket om BSF roll. Hon är dock inte överst bland de jag misstänker.

Mirtai, Fiam och Sasse- Har gått mig spårlöst förbi. Antingen behöver de skriva mer eller jag läsa bättre. Måste läsa på här för att ha någon slags åsikt.

Men cirkus skrev ju aldrig något om att du skulle ha vetat att paddi skulle rösta på q efter dig??
Hon citerade det strax innan sin röst och förklarade det - hur tänker du kring det?

Nä, men hon skrev att det var skumt. På vilket annat vis skulle det vara skumt förutom att vi satt i lyan ihop och kom överens om att rösta på Q?

Här är inlägget @Lobelia Logiskt finns det inget annat sätt för mig att veta att paddington skall rösta på Q än att jag och paddington är i lyan tillsammans. I och med att det är dl1 detta hände.
Jo men Cirkus påstod aldrig att du vistse att Paddis skulle rösta på Q, hon verkade mest ställd över den försvunna rösten.

Fast om hon är ond fe kanske hon vet någonting om min roll och inser att det kan vara bra att bli av med mig? Ser man till onda sidan så gör det ju ingenting om hon sedan blir lynchad, ulvarna kan ju vinna ändå? Dvs att hon är beredd att offra sig själv för att först bli av med mig pga min roll.
Det är möjligt. Men jag tror mer på cirkus som god än dig. För det känns som det är du som förvränger vad cirkus skrev.
Hon har dessutom förklara att hon reagerade på att du skrev att du ville rädda dig själv och så missade hon Lobelias röst - som hon strax därefter uppmärksammade. Det är i mina ögon inte "Habina visste att paddi skulle rösta på Q" jag hänger inte med i den kopplingen.

Habina Har i mina ögon spelat konstigt, hon hakar upp en godförklaring på tveksamma indicier och frågan är om hon har information eller bara gissar. Och om hon har information är hon då god eller ond. Det finns möjligheter till både och.

För hundrafyrtiofjärde gången. Det var INTE en godförklaring. Jag skrev att hon var troligare god eller ond fe (som är en OND roll). Jag gissar inte, jag använde mig av logik. Jag vet inte, självklart kan cirkus vara i lyan också, men jag tycker det känns OLOGISKT när hon skriver att det är skumt att jag vet att paddington skall rösta på Q men inte röstat på henne ännu.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 565
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar