Best in Show (Ulvlek)

Jag har försökt läsa igenom och fastnar lik förbannat. Detta är en bökig lek där jag inte får grepp om någon.

Vi har ett par stycken som inte skrivit jättemycket, så det gör ju allt ännu svårare... Mirtai brukar vara duktig på att smyga runt obemärkt, oavsett roll. Sasse kom inte in på buke under gårdagen, men ser nu att hon skrivit ett inlägg med ett antal citat. Hon konstaterar samma sak som jag snappat upp, att de flesta som följde BSF inte egentligen motiverade sin röst mer än att de "trodde att BSF hade siat". Snurrfian har haft mycket på det privata planet, antar jag, har noll koll på henne.

@Sasse Här är ang att cirkus först inte såg Lobelias röst:
Jag vill bara be att få notera att i detta läget så hade Q inte någon röst alls! Däremot så röstade Paddi på Q lite senare. Detta är något jag tycker är skumt!

Min röst på Sasse känns nu som helt obsolete - det var ingen signal alls

För övrigt så har jag råkat få en dejt med Zinfandel igen - jag blev så himla tagen av min egen avatar att det blev som lite svårt att leka.
Plus att söta sambon kom hem och vi åt middag, med Z

Habina röstade 20:40 min röst kom

20:12 Lobelia Röstar på Q

Jag kan inte se det minsta skumt i att Habina försöker rädda sig

Va - den rösten såg inte jag. Jag inser att när jag läste röstlistan så letade jag efter ett LÅNGT namn som börjar på Q och insåg att någon bara hade skrivit att du röstade på Q
Tar genast tillbaka mitt graverande inlägg mot Habina

Zinfandel gör en lite okoncentrerad minsann om ni inte visste det

DL - 21:00

18:10cirkus röstar på habina
19:52 Habina röstar på blacksmithfarm
20:40 Blacksmithfarm röstar på Habina

Habina: 2
blacksmithfarm: 1

@Sasse det stämmer att jag inte teoriande om Paddis igår. Jag hann inte alls vara aktiv men läste BSFs röst och sedan cirkus kommentar innan jag gjorde en @Klara och tog en dusch. Ju mer jag tänkte på det, ju rimligare verkade det att BSF siat Paddis och att cirkus fått spioninfo om det.

@Sasse
Här tar Habina upp att Cirkus ska ha som teori att hon( habina) och paddi sitter i lyan
Jag funderar över att cirkus missade lobelias röst på Q. Hennes teori (antar jag) är att jag och paddington sitter i lyan ihop och att jag därmed vet att paddington kommer att rösta på Q.

Detta gör att jag nog vill hålla cirkus lite mer åt goda hållet. Hon kan förstås vara ond fe också, men jag har lite svårt att se att hon sitter i lyan, för då skulle hon ju ha vetat att jag och paddington inte diskuterat detta (och inte heller sitter i lyan ihop. ;) ).
cirkus har inte varit inne mellan dessa inlägg, men här låter habina säkrare på "teorin"
Cirkus har jag nämnt innan, jag tror att hon skulle kunna vara god, baserat på att hon fick för sig att jag och paddington satt i lyan ihop. :D

Sen har vi då de som skrivit absolut mest, och det är ju BSF, Cirkus och Habina som verkar ha fastnat i något triangeldrama ;) .

Bsf röstade jag på igår då jag tyckte hennes röst kändes luden, ogenomtänkt. Ännu mer frustrerad vart jag när flera hakade på, det var ju egentligen ingenting att gå på. Ville man följa teorin så kunde man ju röstat på de som hade nominerat Paddi, och inte tvärtom. Det vidhåller jag fortfarande bestämt. Bsf sätter mig och Habina åt det goda hållet strax efter DL2 just för att vi inte följde drevet mot Paddi. Men jag ser nu att hon följer cirkus exempel och röstar på Habina. Där är jag väl lite med på tankarna, så sett, känns orimligt att alla ondingar har lagt sina röster på Paddi, och eftersom jag vet min roll. Ja, då återstår Habina.

Habina godförklarade Paddi ganska omgående, för att de tänkte på ungefär samma sätt. Fastnar i någon diskussion om cirkus förstadagsteori om att röstningen mot Q var planerad. Inte allt för långt efteråt tycker hon att cirkus just pga den teorin är åt det goda hållet. Ett resonemang jag har svårt att köpa. Trots att hon har skrivit mycket så känns det mest som att det är samma saker som upprepas.

Jag tycker verkligen att @Habina snurrat in sig idag. Hon menar att teorin bygger på logik men jag ser det verkligen inte på samma sätt eller landar i samma slutsats.

Vet inte vad det säger om hennes roll dock. Ser också att det börjat trilla in lite röster på henne vilket jag kan förstå men efter gårdagen gör drev mig lite skraj

Ferrari röstar på Blacksmithfarm
För att jag tror att en god BSF hade tänkt till lite mer och inte röstat på våran BM när det fanns andra alternativ. Det faktum att BM bara hade två röster vid ETT tillfälle gör att denne inte är så farlig. Och det faktum att vi visste vem som var BM gör att vi också kunde veta vem som vägde tyngst vid en eventuell situation med lika antal röster. Så njae... jag håller fast vid att du känns luden denna gången BSF, så du får min röst idag.

Ferrari röstar på Blacksmithfarm
För att jag tror att en god BSF hade tänkt till lite mer och inte röstat på våran BM när det fanns andra alternativ. Det faktum att BM bara hade två röster vid ETT tillfälle gör att denne inte är så farlig. Och det faktum att vi visste vem som var BM gör att vi också kunde veta vem som vägde tyngst vid en eventuell situation med lika antal röster. Så njae... jag håller fast vid att du känns luden denna gången BSF, så du får min röst idag.
Jag var stressad för jag var tvungen att lägga rösten tidigt - så jag tänkte inte klat. Synd om det ska resultera i att jag åker ut.
Jag tycker som sagt att det talade till din fördel att du inte följde drevet igår, men idag tycker jag att valet är fel ;)

Okej, och då kanske även ond fen siade BM för att veta.

Med det sagt så tycker jag det talar för att iaf en av de som försvarade P igår är god. Och i det kan jag dels tro att @Habina är lite godare och kanske även @Ferrari (även om jag inte håller med dem i allt de skriver) Habina eftersom hon känns väldigt desperat i sitt försvar och vill få oss att se något och Ferrari för att jag tycker hon resonerat klokare och klokare

Sorry, fullt hus hela dagen med övernattande gäster som blev kvar till sextiden och sen har jag varit helt slut och mest glott på tv utan att få ihop en enda vettig tanke...

Jag trodde som jag skrev tidigare idag att BSF hade fått någon information och jag trodde faktiskt att hundhimlen skulle ge den informationen före dag-dl, men om det nu är som @Lobelia skriver så tänkte jag fel. Vilket jag även la med i min motivering, "om jag tänker rätt med dl tider" igår...

Jag har försökt läsa ikapp och tittat på På spåret samtidigt och jag blir inte riktigt klok på vad jag ska tro, rent spontant skulle jag vilja få på BSF för att jag känner mig en aning lurad från igår, men det kanske inte är BSF som är boven i det dramat utan min egen tankeverksamhet. @Habina snurrar in sig rätt bra i sina försvarstal och jag själv hur jäklar svårt det kan vara även om man är god.

Sen kan jag inte sluta tänka på att Paddington själv skrev att hon ville granska @cirkus och det får mig att fundera på om hon skulle kunna vara något på spåren och jag snällt gick ulvarnas ärenden och la min röst på den som kanske hade lite koll...

Summasumarum så har jag inte en aning... :crazy:

Sen är det flera liksom mig själv inte har skrivit så mycket, vilket jag har full förståelse för! :angel:

Men för att få fram en röst, så tycker jag att det är lite knepigt med Cirkus fullständiga bakutslag när Habina vill godförklara henne, lite märklig reaktion och jag förstår vad Habina menar även om jag inte håller med henne om att det skulle godförklara Cirkus. Snurrfian röstar på Cirkus eftersom jag tycker att hennes reaktion på godklaringen från Habinas sida är rätt märklig, en tanke skulle kunna vara att Habina och Cirkus skulle kunna vara kollegor som nu försöker ta avstånd från varandra. Så om det visar sig att jag har rätt och att Cirkus är ulv så skulle jag titta närmare på Habina också, men å andra sidan visar det sig att Cirkus är god så kan Habina både vara god eller ond... ;)

Jag reagerade på det här inlägget redan när jag läste det första gången och eftersom jag är osäker på vem som kan vara ond av de fyra jag nyss skrev om, så väljer jag att rösta på den jag tror är ond istället. :p Eftersom cirkus verkar ha byggt upp någonting kring att jag godförklarade henne (vilket jag inte gjort!) så vill jag lägga en röst på någon som skulle kunna vara ulv. Min teori är att cirkus är ond fe och blacksmithfarm är ulv. Ovanstående citat är från när cirkus "slätar över" att blacksmithfarm faktiskt satte igång ett drev mot paddington. Cirkus skriver att blacksmithfarm var tydlig med att det var en förstadagsteori, men det märkte inte jag av, det var ju därför jag lade min röst på henne, för att jag tyckte det kändes helt fel att rösta på vår borgmästare.
Fast va? Jag hänger nog inte riktigt med hur du tänker. Du har ju skrivit en massa gånger nu att du tror att cirkus är god några anledningar, och nu tror du att hon är ond fe? Enbart för att cirkus "slätade över" BSF röst?

Sedan får jag nog säga att en förstaröstare aldrig är den som sätter igång ett drev, drevet startar ju först när andra följer.

Jag har lite tidspress så jag fattar mig kort. Sasse röstar på Habina för att jag inte vare sig hänger med i dina teorier eller håller med. Du verkar göra omskrivningar av vad cirkus själv sagt, i så stor mån att cirkus själv ställer sig frågande till dig. Jag håller inte heller med i teorin om att BSF måste vara ulv, eller att hon inte var tydlig med att hennes motivering igår var kass.

Nu blev det rätt kass motivering från min sida, men jag kan inte fokusera alls.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 565
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar