Best in Show (Ulvlek)

UPPDATERING!

Den där historien med silverkannan och sockerlagen blev mer segdragen än jag trodde. Först skulle alla förfasa sig. Sedan måste tydligen varenda handler borsta på sin hund - igen! Och leta rätt på bitar av korv och kokt lever som de förvarar på de mest märkliga ställen.

Där är vi nu. Väntar på att bedömningen ska komma igång. Mama har verkligen en ängels tålamod.

DL kl 21.00!

Deltagare kvar:
Blacksmithfarm
cirkus
Ferrari
FiaM
Lobelia
Mirtai
Sasse
Snurrfian
8st

Roller kvar:
1 Ängel
1 Ringbärare
1 Drake
1-3? bybo(r)

2-4? Ulvar

Ett kärlekspar kan finnas.

Senast ändrad:
Kan du utveckla detta?

För JAG tycker det har en jättstor betydelse och nu är jag nyfiken på vad du tänker

Helt ärligt kan de gå åt båda hållen. Att hon siat dig och du sitter i lyan = försök att visa att hon var en ond fe. Eller ett försök att rikta strålkastaren mot dig (om du är god) ifall hon skulle lynchas.

Helt ärligt kan de gå åt båda hållen. Att hon siat dig och du sitter i lyan = försök att visa att hon var en ond fe. Eller ett försök att rikta strålkastaren mot dig (om du är god) ifall hon skulle lynchas.

Va? Hur skulle det visa att hon var ond fe för lyan tänker du.

Va? Hur skulle det visa att hon var ond fe för lyan tänker du.

Om hon godförklarar en ulv, med förklaringen att du "teoriade om att hon och Paddi skulle sitta i lyan" så känns det lite som att hon försökte hinta att hon visste att du satt i lyan. Men jag vet inte riktigt, det kanske är alldeles för långsökt. Men jag förstår fortfarande inte varför hon godförklarade just dig.... >_<

Om hon godförklarar en ulv, med förklaringen att du "teoriade om att hon och Paddi skulle sitta i lyan" så känns det lite som att hon försökte hinta att hon visste att du satt i lyan. Men jag vet inte riktigt, det kanske är alldeles för långsökt. Men jag förstår fortfarande inte varför hon godförklarade just dig.... >_<

Det har jag en teori om och det var också därför som jag röstade på henne igår. Jag trodde faktiskt inte hon var ulv utan jag var ganska säker på att hon var fe.

Hon hade nog troligen valt full spioninfo första natten (hade i allafall jag gjort) och jag tror att jag möjligen kan ha varit tilltänkt käk - dvs jag tror att ängeln skyddade mig och inte sig själv just av skälet att den onda fén då skulle se vem som var ängeln. Jag reagerade alltså på en godförklaring som jag tyckte kom out-of-the-blue och då tänkte jag att det kan ha varit så att hon ville visa tydligt för lyan att cirkus är god för ni har försökt käka henne och det vet jag. Typ.

Om jag kunde fatta att hon var fe så tror jag att om min teori stämmer så har lyan definitivt också fattat vilken roll som Habina hade. Eller så hade jag en jävla tur och bara har gissat mig rätt. Men det tror jag inte. Så min grundtanke idag är nog att de som röstade på habina inte sitter i lyan

Det har jag en teori om och det var också därför som jag röstade på henne igår. Jag trodde faktiskt inte hon var ulv utan jag var ganska säker på att hon var fe.

Hon hade nog troligen valt full spioninfo första natten (hade i allafall jag gjort) och jag tror att jag möjligen kan ha varit tilltänkt käk - dvs jag tror att ängeln skyddade mig och inte sig själv just av skälet att den onda fén då skulle se vem som var ängeln. Jag reagerade alltså på en godförklaring som jag tyckte kom out-of-the-blue och då tänkte jag att det kan ha varit så att hon ville visa tydligt för lyan att cirkus är god för ni har försökt käka henne och det vet jag. Typ.

Om jag kunde fatta att hon var fe så tror jag att om min teori stämmer så har lyan definitivt också fattat vilken roll som Habina hade. Eller så hade jag en jävla tur och bara har gissat mig rätt. Men det tror jag inte. Så min grundtanke idag är nog att de som röstade på habina inte sitter i lyan
Det låter ju förstås vettigt. Inte tänkt på det ur den vinkeln innan.

Undrar om hon siade isåfall dag 2, och då undrar jag ju lite vem. Får läsa igenom leken... igen.

Funderar över vad som kan ha hänt och när:

DagDL 1
  • BM väljs. (paddi)
  • Q lynchas (bybo)
  • Draken kan ha gjort sitt val här eller vilket som av följande DL
    - Jag tror vi kan sluta oss till att om det finns ett kärlekspar (som inte "tillverkades" senaste DL = DL3) så bör de vara god/god eller ond/ond - för om det vore god/ond så tycker jag nog att den goda antingen borde ha röstat på sin kärlek eller försökt att själv dra till sig röster.
    Det som ställer till det är att det ju kan vara ängeln eller ringbäraren som ingår med en ulv och då kanske den vill skydda sig. Men då borde lyan övervägt att offra ulven för att få ut den goda specialrollen, tänker jag. Ängeln vill de ju säkert bli av med, och Ringbäraren vill de väl gärna äta, hellre än lyncha - för då får de ringen garanterat. Eller, vad tror ni?

NattDL 1
  • (inget käk)
  • Ängeln skyddar någon
  • Ringbäraren använder troligtvis en förmåga (sia, beskydd, extraröst, förhäxning)
    - min gissning är sia eller beskydd (pga inget käk)
  • Den onda fen använder troligtvis en förmåga (sia, skydda sig, spioninfo, förhäxa, trolla)
    - håller med cirkus, troligt med info - om inte annat för att kanske hitta ängeln om denne inte tänker på att fen kan ha info...
  • En ulv kan ha biktat sig (antar att det var NattDL som gällde??)
    - tror inte det skedde, hittade i alla fall inget i bollens inlägg som tyder på det.
  • Hundhimlen får info.
  • (draken?)

DagDL 2
  • Paddington lynchas (bybo, BM)
  • Första infon från hunhimlen anländer till den de valt
  • (draken?)

NattDL 2
  • bollen__ käkas (präst)
  • Ringbäraren använder troligtvis en förmåga (sia, beskydd, extraröst, förhäxning)
  • Den onda fen använder troligtvis en förmåga (sia, skydda sig, spioninfo, förhäxa, trolla)
    - sia, kanske? Hon kan ha siat mig för att vara säker på att jag inte är ulv, tänker jag...
  • Hundhimlen får info
  • (draken?)

DagDL 3
  • Habina lynchas (ond fe)
  • Andra infon från hundhimlen når den de valt (inte samma person som fick den första)
  • (draken?)

NattDL 3
  • inget käk
  • Hundhimlen får info
  • (draken?)

(edit, la till draken på alla DL)

Varför är du så säker på att vara det tilltänka käket? Det känns rätt mycket som en godförklaring av sig själv och ett försök att distansera sig från en ond... Det skulle ju lika gärna kunna vara som Ferrari skriver och Habina hade siat dig och insett att det var en kollega och därför försökte visa för lyan att hon visste det. Speciellt när jag har i bakhuvudet att Paddington ville syna dig, så det känns ju inte så långt sökt att Habina faktiskt gjorde det. Om hon hade siat dig och du var god så hade det logiska varit att istället försöka lyncha dig, speciellt när det dessutom fanns två röster på dig.

Varför är du så säker på att vara det tilltänka käket? Det känns rätt mycket som en godförklaring av sig själv och ett försök att distansera sig från en ond... Det skulle ju lika gärna kunna vara som Ferrari skriver och Habina hade siat dig och insett att det var en kollega och därför försökte visa för lyan att hon visste det. Speciellt när jag har i bakhuvudet att Paddington ville syna dig, så det känns ju inte så långt sökt att Habina faktiskt gjorde det. Om hon hade siat dig och du var god så hade det logiska varit att istället försöka lyncha dig, speciellt när det dessutom fanns två röster på dig.

Och vart leder det dig - att du tror att jag är ond och sitter i lyan och att jag trodde att habina var god? Speciellt efter att hon började yra om mig som fe igår. Och distansera sig - jag behöver inte distansera mig från henne - känns väl som om vi var rätt kraftigt på kollisionskurs igår.

Jag tror inte att Habina hade nyttjat sin sia då - jag tror hon valde spioninfon.

Men då kommer nästa

Jag funderar också på det första du skrev. Om cirkus inte är ängeln, varför skulle då ängeln skydda just cirkus? Om ängeln ville lura fen så kunde ju vem som helst i leken fått skyddet den natten. Eller så skyddade ängeln sig själv och det var denne som var tilltänkta käket? Kan likväl bara ringbäraren som utnyttjade sitt skydd.

Din förklaring känns lite väl genomtänkt @cirkus .

För övrigt så har jag inte skrivit att jag var säker - jag teoriade om en möjlighet. Jag skrev också att det kunde varit ren lyckträff

Och vart leder det dig - att du tror att jag är ond och sitter i lyan och att jag trodde att habina var god? Speciellt efter att hon började yra om mig som fe igår. Och distansera sig - jag behöver inte distansera mig från henne - känns väl som om vi var rätt kraftigt på kollisionskurs igår.

Jag tror inte att Habina hade nyttjat sin sia då - jag tror hon valde spioninfon.

Du kan mycket väl röstat på Hab för att få alibi. Fen styr ju inte utgången av leken.

Sen godförklarade Habina faktiskt Paddington med. Vad har du för teori till det?

Men då kommer nästa

Jag funderar också på det första du skrev. Om cirkus inte är ängeln, varför skulle då ängeln skydda just cirkus? Om ängeln ville lura fen så kunde ju vem som helst i leken fått skyddet den natten. Eller så skyddade ängeln sig själv och det var denne som var tilltänkta käket? Kan likväl bara ringbäraren som utnyttjade sitt skydd.

Din förklaring känns lite väl genomtänkt @cirkus .

Grejen är ju att jag reagerade på Habinas godförklaring out.of.the.blue som dessutom var totalt ologisk i det läget.

Det som är var att min röst på Paddi baserade sig lite på samma tankar - att hon signalerade ngt om mig men jag hade ju fel där, men rätt angående Habina.

Jag tackar för komplimangen att du tycker att jag är genomtänkt - det tycker jag med faktistk :D Även om jag mest känner mig nojjig för jag vet inte vem som är ulv.

Nja du har rätt till hälften, jag tror att du är ond men att du även insåg att Habina var fe och såg en möjlighet att godförklara dig själva, varför skulle ängeln skydda just dig? Jag tror precis som Ferrari att rösten på Habina var ett försök att skapa dig själv ett alibi, jag reagerade redan igår på att du reagerade så märkligt på Habina godförklaring.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 552
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 055
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 596
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 565
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar