Best in Show (Ulvlek)

För mig finns det många anledningar att godförklara folk. Här i leken hade vi Habina som kunde skaffa sig full spioninfo som fe men även ringbärare som kunde göra det samma. Jag tvekade att följa dig mot Habina delvis för att jag var osäker på om godförklaringen var utslag av en god persons spioninfo eller en ond och nu är jag fundersam på hur du kunde veta, eller om du ens visste. Jag ville inte riskera att lyncha ringbäraren.

Ringbäraren kan inte få full spioninfo:
Proffshandler (ringbärare) - Har en vitaminspray som hjälper till att vinna. Sprayen innehåller några fördelar. En sia, ett beskydd, en extra röst och en förhäxning. När ringbäraren dör så ärver någon som var delaktig i ringbärarens död sprayet. Blir ringbäraren käk så lotttas vitaminsprayet bland ulvarna. Blir ringbäraren lynchad så lottas vitaminsprayet bland de som var med och lynchade ringbäraren

Visst, men hon har väl ändå som mål att stöda/hjälpa lyan? Så om hon tror att jag är ond och har lyckats få ut Paddi - då bör hon ha insett att fler antagligen skulle komma att rösta på mig. Tror hon då att jag är ulv så bör hon inte rösta på mig - hellre offra sig själv. pga vinstvillkoren.
Ja, absolut. Så borde hon rent logiskt göra, men det behöver ju inte betyda att hon skulle ha gjort det. Åtminstone när jag brukade leka förr så hände det relativt ofta (?) att de utanför lyan faktiskt röstade på ulvar. Nu tycker jag att du känns genuin och jag håller med om mycket som du skriver, men just detta, vad Habina ville ha ut av sina teorier och röster, tycker jag inte nödvändigtvis behöver vara logiska.

Jag tycker att det blir väldigt svårt när det är flera stycken som inte alls är med och diskuterar - de kanske kommer in senare. Det problematiska i det är att det kanske blir ett par goda som hamnar i dispyt och därefter så kan ondingarna åka med i svallvågorna och inte synas eller sticka ut alls och lägga en röst på någon av de som dividerat och varit oense och kanske röstat på varann innan.

Är det förresten någon som har röstsammanställningarna till hands?
Japp, här:

DL 1
Nomineringar
13:17 Blacksmithfarm nominerar cirkus
14.16 quarter4ever nominerar blacksmithfarm
16:10 Ferrari nominerar Snurrfian
18:39 Sasse nominerar bollen__
19:08 FiaM nominerar Habina
19:18 Cirkus nominerar Ferrari
19:44 Mirtai nominerar Paddington
20:07 Habina nominerar Paddington
20:12 Lobelia nominerar Habina
20:34 Snurrfian nominerar Paddington
20:48 Paddington nominerar Blacksmithfarm
Paddington

(bollen__ missar hade nominerat Paddington)
Röster
13:17 Blacksmithfarm röstar på bollen__

14.16 (quarter4ever röstar på paddington)
19:47 Mirtai röstar på Ferrari
19:55 cirkus röstar på Sasse
19:56 Sasse röstar på Habina
20:12 Lobelia Röstar på Quarter4ever
20:29 Ferrari röstar på Mirtai
20:34 Snurrfian röstar på Habina
20:40 Habina röstar på Quarter4ever
20:49 FiaM röstar på Snurrfian
20:59 Paddington röstar på Quarter4ever
21:00 Quarter4ever ändrar till habina
quarter4ever, bybo

(bollen__ missar hade röstat på quarter4ever)
DL 2
13:42 Blacksmithfarm röstar på Paddington
14:35 Habina röstar på blacksmithfarm

16:51 (Paddington röstar på Cirkus)
17:25 snurrfian röstar på Paddington
17:33 bollen__ röstar på Paddington
17:34 cirkus röstar på Paddington
17:38 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
17:46 FiaM röstar på Paddington
17:47 Mirtai röstar på Paddington
17:51 Lobelia röstar på Paddington.
17:53 Paddington ändrar röst till bsf
Paddington, bybo
bollen__, präst

Sasse missar
DL 3
18:10 cirkus röstar på Habina
19:52 Habina röstar på Blacksmithfarm
20:40 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:53 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
20:55 Snurrfian röstar på cirkus
20:56 Sasse röstar på Habina
20:57 Mirtai röstar på cirkus
20:58 FiaM röstar på Snurrfian
20:59 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
Habina, ond fe

Tar med den här också, kursiverade BM-nomineringarna

Blacksmithfarm: cirkus bollen__ Paddington Habina
cirkus: Ferrari Sasse Paddington Habina
Ferrari: Snurrfian Mirtai Blacksmithfarm Blacksmithfarm
FiaM: Habina Snurrfian Paddington Snurrfian
Habina: Paddington quarter4ever Blacksmithfarm Blacksmithfarm
Lobelia: Habina quarter4ever Paddington Blacksmithfarm
Mirtai: Paddington Ferrari Paddington cirkus
Sasse: bollen__ Habina missar Habina
Snurrfian: Paddington Habina Paddington cirkus

Vad är det som får dig att tro det? Dina tankar?

En tanke som bland annat gör att jag tror att hon inte är i lyan är Habinas fiskeri efter ulv där hon säger ngt i stil med att Snurris borde vara ond utanför - jag tycker Snurrfian inte reagerar på ett bondande vis vare sig då eller hur hon senare agerat, vilket jag tror att hon hade gjort om hon vore ulv

Har äntligen haft lite tid till leken och har spenderat förmiddagen åt att gå igenom några av deltagarna lite mer ordentligt. Hoppas hinna med resten under eftermiddagen/kvällen så att jag kan lägga en vettig röst med en dito motivering idag :cautious:.

Lobelia hittar leken tidigt, kommer med ett ordentligt inlägg som tar upp det som hänt inklusive vilka som röstar/nominerar vem så långt. Har med lite reflektioner i det inlägget och jag kan inte hitta något där som känns märkligt då jag själv hade samma funderingar.

Nominerar Habina som BM för att hon får henne att skratta och röstar på Q för att denna verkar desperat att rösta på P. Det har nu visat sig att Habina var ond fe och både Q och P var goda men säger detta något om Lobelias roll? Vid den här tiden tror jag inte att någon utom Habina själv visste vem som var ond fe och hon laden en första röst på Q och kunde i det läget inte veta att Q var den som skulle åka. Påpekar för cirkus att Q visst hade en röst (hennes) när Habina lade sin röst för att rädda sig själv.

Konstaterar att det inte går att utläsa så mycket av DL1. Noterar att rösterna har kommit utspridda och att alla borde ha hunnit se alla röster. Tar upp att jag och Ferrari lade udda röster, att Snurrfian är den första att lägga en andra röst (på Habina) och att Habina av naturliga skäl själv lägger en andra röst, då på Q. Diskuterar lite med cirkus om hurvida Q och P´s röster på varandra är skumma och har även en diskussion med Ferrari kring prästen och sannolikheten att någon ulv skulle bikta sig. Håller med Ferrari om att goda ofta lyckas rösta ut goda men inte att onda oftast lägger alibiröster, det senare händer men inte alltid.

Hon anser vidare att det är långsökt att lyan skulle ha gått samman för att rösta fram P som BM. Väljer att lägga rösten på Paddington vid DL2. Funderar kring vilken information som borde finnas och vem som kan ha fått den.

Diskuterar lite med Habina kring hennes tankar om cirkus. Går sedan igenom vilken information som borde finnas samt listar vilka roller som borde finnas kvar. Gör därefter en sammanställning ur minnet om samtliga deltagare. Verkar där reagera lite på Snurrfina och Habina (min tolkning) och fortsätter därefter att diskutera med Habina.

Lägger en tredjeröst på BSF (#465) Funderar lite på om hon skulle följa cirkus igen vilket hon tydligen gjorde DL2 men vågar inte då hon har en känsla av att cirkus fastnat på Habina.

Snurrfian undrar på om man får rösta på och nominera samma person. Funderar på om Habina försöker använda henne för att vinka till lyan i egenskap av ond fe men tycker sedan att det känns lite väl uppenbart. Velar lite då hon anser att Habina faktiskt skulle vara en bra BM men inte som ond och lägger istället sin röst på henne och nominerar Paddington som BM.

Funderar på om Ferrari är ond som nominerar Snurrfian som BM, dock med glimten i ögat. Tar kort upp Paddington, cirkus, Ferrari och bollen_ och håller där med Ferrari att det är ovanligt med två så pass tidiga röster man att det inte säger något om varken Ferrari eller om de som har röstat.

Röstar på Paddington då hon misstänker att BSF har på fötterna om hon har rätt om DL-tiderna och funderar sedan lite kring vem som kan ha fått info istället för BSF och inte protesterat när Paddington visade sig vara god. Medger sedan att hon tänkte fel. Funderar lite kring BSF, Habina och cirkus. Anser sig förstå vad Habina menar även om hon inte håller med och kan därför inte förstå varför cirkus slår bakut när Habina godförklarar henne. Lyfter sedan en tanke om Habina och cirkus som kollegor som försöker ta avstånd från varandra och röstar därför på cirkus. Påpekar sedan att hon hade rätt angående Habina.

Mirtai inleder med att nominera på Paddington som BM. Röstar sedan på Ferrari på grund av hennes kommentar om de tidiga rösterna. Funderar på om det är lyan som har outat sig då Habina och Snurrfian nominerar P som BM med nästan samma motivering som hon använt sig av. Funderar även på BSF´s röst på P. Håller med cirkus att det vore konstigt att rösta på den som är BM med en svag teori om inte BSF är ond och låtsas ha info om en god P? Väljer sedan att ändå följa BSF då hon tror att BSF har info.

Tror att cirkus var den första som skrev att BSF kanske hade info om P. Diskuterar med Habina och anser att cirkus visst kan sitta i lyan. Vill inte sätta någon av de som inte röstade på P som goda enbart baserat på detta då det lika gärna kan vara onda som passade på att skaffa sig alibi. Reagerar då mer på de som godförklarar dessa. Anser att Habina har snurrat in sig men blir lite skraj av rösterna på henne efter gårdagens drev mot P. Funderar på om onda fen kan ha siat BM och anser att det talar för att i alla fall en av de som försvarade P igår är god. Detta gör att hon tror att Habina är lite godare och kanske även Ferrari även om hon inte håller med om allt de skriver. Habina på grund av desperationen i hennes försvar och Ferrari då hon resonerar klokare och klokare.

Röstar på cirkus då hon påpekade att det fanns information om P. Är osäker på Snurrfian då hon var den första som följde BSF.

Sasse undrar vas som är udda med två tidiga röster när den ena är från BSF som alltid röstar tidigt och den andra är från Q som påpekar att hon inte har tid senare. Anser att det inte är konstigt att rösta på en vanlig ond vid DL1 då ulvarna kan vara svåra att hitta så tidigt i leken. Nominerar bollen_ på grund av hundrasen och då hon tror att bollen_ kan tillföra något i leken senare.

Anser inte att man behöver vara övertydlig i leken, håller med om att Q´s röst är svag men tycker inte att det är märkligt vid den tiden i leken. Tycker snarare att det är underligt att misstänka henne för att hon borde ha uttryckt sig annorlunda. Röstar på Habina då hon anser det märkligt att Habina i sin tur tycker att det är märkligt att Q röstar på en eventuell ond fe istället för en ulv. Förstår tanken med att hellre ulv än vanlig ond men anser att det är overkill att ”kräva” att folka ska hitta en ulv när inget har hänt och att det då är bättre att rösta på vem som helst som ond.

Diskuterar med Lobelia och Ferrari om vad som är skumt och udda. Missade att rösta i DL2 då det inte gick att mobilsurfa där hon befann sig men säger att hon skulle ha röstat på BSF då logiken slinter. Är inte förvånad över att P röstades ut om flera trodde att BSF hade info kommer dock att studera de som inte hade några ordentliga motiveringar, dvs Mirtai och FiaM. Här är jag osäker på vad hon kommer fram till.

Röstar på Habina då hon varken hänger med i hennes teorier eller håller med om dem. Håller fortfarande på att läsa igenom leken när rösten läggs och reagerar sedan på min motivering till gårdagens röst på Snurrfian.

Var är dina reflektioner?
Det är sammanställningar om vad som hänt, men inga reflektioner? Särskilt intressant tycker jag att det vore att se lite tankar runt Habina i ljuset av att hon faktiskt var ond utanför lyan troligtvis med spioninfo/sia (det kan jag iofs inte veta mer än gå på vad jag hade valt själv)

Var är dina reflektioner?
Det är sammanställningar om vad som hänt, men inga reflektioner? Särskilt intressant tycker jag att det vore att se lite tankar runt Habina i ljuset av att hon faktiskt var ond utanför lyan troligtvis med spioninfo/sia (det kan jag iofs inte veta mer än gå på vad jag hade valt själv)
Håller på att gå igenom resten av deltagarna, kommer med reflektioner efter det när jag förhoppningsvis har lite koll på vem som har skrivit vad. :)

Mina tankar är i allafall att bsf och Sasse röstade på Habina och det gör att jag vågar sätta dom på goda kanten. Jag tror lyan hittat Habina och ingen i lyan har röstat där.

Snurrfian ifrågasätter mig på ett sätt som jag borde bli stressad av det gör henne däremot inte ond. Jag tror hon kan spela på rätt planhalva denna gång.

Det gör att vi har kvar
Ferrari, Lobelia, Mirtai och FiaM. Alla kan inte vara i lyan, men jag är säker på att vi hittar deltagare i den skaran.

Du tror, du utesluter helt någon för att de röstat på Habina, för det är aldrig någon som alibiröstar? Jag minns senaste leken väl och då röstades det på den utanför lyan - inklusive LYAN röstade på denna... >_< Du är väldigt snabb med att godförklara bsf och även Sasse. Samt dig själv.

Jag undrar fortfarande över hur du kan vara så säker på din teori om VARFÖR Habina gick efter dig? Hon godförklarade ju faktiskt Paddi med så det skulle väl kunna innebära att teorin kunde inpräntas även på henne. Och Paddi röstade du ju ut...

cirkus: Följde mig, och "försvarade" mig i Paddi-lynchen. Hon hittade Habina. Och det tycker jag pekar på hennes godhet. För jag tror att goda lyan borde ha kunnat pricka en god med sin info (?), inte helt helt säker, men jag tror det. Och då borde Habina vara den enda onda med extra info sas.

Det faktum att hon försvarade det faktum att du startade Paddi-lynchen tycker jag känns mer ludet än någon annan. Det upplevs som att ni är lyakompisar... det är svårt att komma ifrån, och att ni med gemensamma krafter kom överens om att lyncha fen för att skapa alibi.

Hmm. När jag tänker på hur min karta ser ut så tror jag att lyan inte har nominerat någon kollega. Enda som jag tror kan vara ulv är den som jag själv nominerat :crazy:

Jag funderar mest på FiaM, Mirtai, Ferrari och Lobelia just för stunden.

Mirtai's röst på Paddi är rätt så märklig hon var först skeptisk och sen följde hon ändå med med motiveringen att bsf kan ha vetat något om P; igår så röstade hon på mig med motiveringen att det var jag som drog ingång att det kunde funnits info om Paddi...det går inte ihop.Alls.

FiaM Igår la hon inte en tredjeröst på bsf eller mig. Hon röstade inte heller på Habina utan valde feg-alternativet att rösta på någon helt annan. Visst är hon alltid försiktig, men jag blir fundersam. De flesta ulvar vill dock inte sticka ut och lägga udda-röster.

Du tror, du utesluter helt någon för att de röstat på Habina, för det är aldrig någon som alibiröstar? Jag minns senaste leken väl och då röstades det på den utanför lyan - inklusive LYAN röstade på denna... >_< Du är väldigt snabb med att godförklara bsf och även Sasse. Samt dig själv.

Jag undrar fortfarande över hur du kan vara så säker på din teori om VARFÖR Habina gick efter dig? Hon godförklarade ju faktiskt Paddi med så det skulle väl kunna innebära att teorin kunde inpräntas även på henne. Och Paddi röstade du ju ut...
Var det till mig?
Det verkar som om du skriver till cirkus, men du har citerat mig.

Det faktum att hon försvarade det faktum att du startade Paddi-lynchen tycker jag känns mer ludet än någon annan. Det upplevs som att ni är lyakompisar... det är svårt att komma ifrån, och att ni med gemensamma krafter kom överens om att lyncha fen för att skapa alibi.

Hur menar du att jag skulle veta att Habina var fen om jag satt i lyan?

Var det till mig?
Det verkar som om du skriver till cirkus, men du har citerat mig.

Jag blev själv förvirrad när jag läste citatet i efterhand. Jag citerade dig men så stod det "Mina tankar är i allafall att bsf och Sasse röstade på Habina och det gör att jag vågar sätta dom på goda kanten. " och då började jag fundera på ifall det var cirkus jag citerade. Men ni hade väl samma tanke om det.

Vilket alibi då? Jag har svårt att se att två ulvar skulle köra ett så högt spel som du antyder, jag vet ju med säkerhet min roll, och jag känner mig ganska säker på cirkus (hon hittade Habina, osv....)

@Ferrari Ditt citat verkar knasigt. För när jag följer pilen så kommer jag till cirkus inlägg:
Problemet med Habina är att hon inte kände till lyan, så det är skitsvårt för mig att hitta vilka hon försökte peka ut åt ena eller andra hållet. Förutom mig då som hon först trodde var god och sen fe O_o.

Hon kan ha siat någon - och det tror jag skedde natt2.
Full spioninfo natt1 bör ha innehållit en del info också men ffa om goda spelare.

Mina tankar är i allafall att bsf och Sasse röstade på Habina och det gör att jag vågar sätta dom på goda kanten. Jag tror lyan hittat Habina och ingen i lyan har röstat där.

Snurrfian ifrågasätter mig på ett sätt som jag borde bli stressad av det gör henne däremot inte ond. Jag tror hon kan spela på rätt planhalva denna gång.

Det gör att vi har kvar
Ferrari, Lobelia, Mirtai och FiaM. Alla kan inte vara i lyan, men jag är säker på att vi hittar deltagare i den skaran.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare