Best in Show (Ulvlek)

Äntligen klar med genomgången så här kommer de sista deltagarna, återkommer så snart jag har hunnit läsa igenom allt med lite egna funderingar kring detta. :)

Ferrari anser det udda med två tidiga röster, funderar sedan lite kring hur prästen skulle kunna peka ut en eventuell ulv som biktar sig. Nominerar Snurrfian som BM då hon dels har en hund som faller henne i smaken och dels är moderator och därför borde vara van att fatta ansvarsfulla beslut. Röstar på Mirtai för att denna reagerade på att Ferrari tyckte att ”rösterna var skumma” och därför vrider hennes ord när hon skrev att det var udda med två så tidiga röster, speciellt i DL1. Anser att udda och skumt inte är samma sak och erkänner att hon inte hade koll på att Q hade tidsbrist.

Skriver att det oftast är goda som röstar på goda i första lynchen och att de onda lägger alibiröster på sina egna, tror därför att risken är stor att de som röstade på Q är goda allihop. Funderar på BSF´s tanke om att ulvarna lyckats rösta fram en kollega som BM och tror inte på den tanken och tycker därför att vi ska vänta med att rösta ut BM tills vi vet mer. Undrar varför det inte röstas på de som röstade fram P som BM för att få svar. Diskuterar lite om vem som röstar på vem vid första lynchen med Lobelia då denna inte håller med om att onda oftast lägger alibiröster. Fortsätter därefter att lyfta fram att det är dumt att rösta ut P.

Reagerar på Habinas kommentar där hon godförklarar cirkus. Röstar på BSF då hon är övertygad om att denna är luden och försöker få ut en god specialroll. Tror inte att det bara är ulvar som följde drevet mot P vilket lämnar Habina och Sasse. Tycker även att det är svårt att placera BSF. Konstaterar att vi är ett par som inte har skrivit så mycket och att BSF, cirkus och Habina verka ha fastnat i något triangeldrama. Röstar återigen på BSF då hon tror att en god BSF hade tänkt till lite mer och inte röstat på den som är BM när det finns andar alternativ.

Svarar BSF när det är klart att Habina åkt och visat sig vara ond fe att hon inte följde Habina i DL2 utan röstade på BSF för att hon tyckte att denna var luden som gjorde allt för att få ut P. i DL3 fegade hon ur och röstade på BSF istället för på Habina eftersom den första bara hade en röst när hon lade sin.

Funderar på om Habinas sätt att godförklara cirkus på lösa grunder har någon betydelse. Förtydligar på fråga från cirkus att hon kan ha siat denna och det visat sig att cirkus sitter i lyan och att Habina då försöker visa att hon är ond fe. Påpekar att det även kan vara ett sätt att rikta strålkastaren mot cirkus om denna är god. Skriver att tanken kanske är långsökt men undrar varför Habina godförklarade just cirkus. Anser att cirkus inlägg där hon tar upp att hon var ganska säker på Habina som fe låter vettigt och att hon inte har tänkt på det ur den vinkeln. Funderar på om Habina i så fall siade dag då och då vem?

Håller sedan med Snurrfian när hon funderar på varför cirkus är så säker på att hon var det tilltänkta käket. Anser sedan att förklaringen känns lite väl genomtänkt. Skriver att cirkus kan ha röstat på Habina för att få alibi då fen inte styr utgången av leken och påpekar att Habina faktiskt godförklarade P med.

Cirkus börjar med att ställa frågor. Nominerar Ferrari som BM med motiveringen att hennes kommentar om prästen och ulvarna var smart. Reagerar på Q´s röst på P och Sasses reaktion på Habinas kommentar. Funderar på om Q är ond fe och försöker tala om det för lyan genom att rösta med motiveringen att den är fen. Undrar sedan om Sasses reaktion är ett sätt att släta över och att hon då är en ulv som signalerar tillbaka. Röstar därefter på Sasse. Menar att Q inte hade någon röst när Habina lägger sin röst där för att rädda sig själv, backar på att Sasse ska ha signalerat och tar även tillbaka kommentaren om Habina.

Tycker att det är naturligt att P reagerade på Q´s röst då den var konstig. Konstaterade att Q var så pass skum att hon själv hade kunnat rösta på henne som misstänkt ond fe men valde att gå vidare till de som kunde ha nappat på en sådan vink.

Frågar Habina hur hon vet att BM är en god specialroll den här leken. Tror att om BSF inte hade haft ganska mycket på fötterna för att lägga sin röst på den som är BM så hade hon inte gjort det. Tror inte att lyan har gått ihop och nominerat P om hon är ond och tar sedan åter upp att hon tror att BSF har på fötterna med sin röst. Säger även att hon hellre är utan god BM än med en ond dito.

Säger att hon inte följer BSF utan att hon konstaterat att det är onödigt djärvt att rösta på P om BSF inte har på fötterna och att om P är god så lär BSF åka vid nästa lynch. Röstar på P då hon tror att BSF har på fötterna och att hon har förstått att BM är ond. Hon anser även att P har förvrängt en del saker t ex att cirkus ska ha placerat vissa personer i lyan och lägger en röst på cirkus för att hon tror att BSF har på fötterna och inte reflekterat över att det kan finnas olika typ av info som BSF kan ha.

Håller med Ferrari om att Habina uttrycker sig märkligt om cirkus och P, tror att Habina försöker signalera något. Kommer sedan med ett långt inlägg där hon åter tar upp att hon trodde att BSF hade på fötterna om P och att hon baserade det på att P pekade ut cirkus som ond efter nattDL vilket skulle betyda att P visste något om cirkus som endast onda eller någon med full spioninfo skulle veta. Detta gjorde att cirkus trodde att P var ond fe. Nu tror hon att Habina nappade på kroken som ulv eller fe.

Diskuterar Habina och hennes godförklaring av cirkus med Lobelia och därefter följer en diskussion med Habina. Håller med Ferrari om att tillräckligt många ulvar röstade på P och att någon/några röstade på BSF. Menar nu att BSF nu inte är luden då hon inte direkt eldade på mot P utan att det var en förstadagsteori och att det därför vore ett misstag att rösta ut BSF nu. Är skeptisk mot Habina och Sasse.

Röstar på Habina då hon anser henne vara skum som lagt cirkus åt det goda sidan på felaktiga grunder. Vill sätta BSF och Sasse som troliga goda när habina visar sig vara fe då hon tror att lyan lokaliserat Habina och därför inte röstat på henne.

Vill veta vad Ferrari menar när hon undrar vad Habinas sätt att godförklara cirkus på lösa grunder ha för betydelse. Diskuterar möjligt scenario med Ferrari om hur Habina kan ha tänkt. Svarar Snurrfian att hon inte behöver distansera sig från Habina då de var på kollisionskurs igår. Tror inte att Habina har utnyttjat sian utan spioninfon.

Kommenterar att det svåra med Habina är att hon inte kände till lyan så att det därför är svårt att hitta vilka hon försökte peka ut åt ena eller andra hållet. menar att hon kan ha siat någon och att det då skedde natt 2. Sätter BSF och Sasse på den goda kanten då de röstade på Habina och cirkus tror att lyan hade hittat Habina och att de därför inte lagt några röster där. Tror att Snurrfian spelar på rätt planhalva den här gången trots att hon ifrågasätter cirkus och att ulvarna finns bland resten av deltagarna. Påpekar att ringbäraren kan ha skyddat men bara sig själv när Sasse funderar på några olika möjligheter och tar upp att ringbäraren inte kan få full spioninfo när Lobelia säger att den kan det varpå Lobelia medger att hon trott det och då förstår cirkus frustration bättre.

Tycker att det är svårt när det är flera som inte är med och diskuterar utan kanske kommer in senare. Det kan leda till att goda hamnar i dispyt och då kan de onda åka med i svallvågorna och undvika att synas. Svarar Sasse att hon inte tror att Snurrfian är i lyan eftersom hon inte reagerar på ett bondande vis när Habina fiskar efter ulv genom att säga något i stil med att Snurrfian borde vara ond utanför.

Fick visst dela upp det på två inlägg då det blev för många tecken... :o

Blacksmithfarm inleder sin vana trogen med att räkna roller, jag tycker fortfarande att matten känns rimlig. Tar därefter över efter Q och ställer en massa frågor vilket leder till träningsvärk J. Tycker att det känns läskigt att vara i princip utan siare när Habina tycker att rollistan känns logisk och bra. Kommenterar även att ulvarna har en möjlighet att sno åt sig BM-rollen eftersom den ska röstas fram. Kort sagt verkar det kunna bli en spännande lek.

Är som vanligt den som röstar först och nominerar cirkus till BM då hon ställer en relevant fråga som BSF själv har förbisett och röstar sedan på bollen_ för att denna är först med att byta avatar och misstänker att detta kan vara ett försök att ställa sig in hos domarna? Funderar efter hemkomsten på hur pass vågade lyan har varit med BM-nomineringarna. Tycker att det kan vara svårt att säga något innan vi vet om P är ond eller inte men att det skaver lite att de kan ha nominerat P för att ”så skulle lyan inte göra”. Håller då Mirtai och Snurrfian som skummast och sätter in Habina som god/ej i lyan. Håller med P om att Q brukar kunna slänga ur sig skumma inlägg för att se vilka reaktioner hon får och menar att fel personer kan ha nappat på detta. Funderar på om cirkus är något på spåren, försöker rikta misstankar åt något annat håll eller om det är Mr Z som har varit i farten.

Kommer tillbaka till cirkus lite senare och ser hennes motivering som en långsökt förstadagsmotivering där hon istället för att rösta på någon som hon tror är fe går steget längre och röstar på en som enligt den motiveringen skulle kunna vara ulv. På grund av tidigare diskussion om just detta är det inget som får BSF att misstänka cirkus för i alla fall.

Tar upp diskussionen mellan Sasse, Habina, Ferrari och även Mirtai om Ferraris reaktion på de tidiga rösterna till DL1 och vad som är skumt och udda och vet inte vad hon ska tro om detta. Antingen håller en ond Ferrari på att måla in sig i ett hörn eller så är det en eller flera onda som lobbar för att få Ferrari misstänkt eller så är alla/majoriteten goda…

Måste rösta tidigt även till DL2 och röstar på P med den teori som hon lanserade i natt, att det är ulvarna som har röstat fram en kollega som BM. Hon anser även att P verkar vilja förstora cirkus teori och kommentarer från gårdagen som något som är värt att ta upp (rösta på?) och BSF ser inte samma sak när hon läser igenom leken vilket hon påpekar att även cirkus påpekat. Tar även upp möjligheten att Q kastat ut bete med sin röstmotivering och tycker att Habina och Lobelia platsar som skumma.

Habina undrar vad som gör att BSF sätter henne som möjlig god och får svaret att eftersom BSF misstänker att lyan består av tre deltagare så går det inte ihop om P om alla som lagt BM-röster på henne sitter i lyan och då är Habina minst trolig då hon lade sin i mitten. Poängterar här åter att detta är en förstadagsteori och påpekar för Habina att hon gör ett misstag som röstar på BSF. Svarar sedan Ferrari att det kanske inte är logiskt att ulvarna gjort på detta sätt men att det är en möjlighet och att det är den bästa/enda teorin som hon hittar just nu som är tillräckligt bra för att rösta efter.

Anser att det talar till Habinas och Ferraris fördel att de undviker drevet mot P. Tror att cirkus var först att kommentera att hon trodde att BSF hade info men att Snurrfian var den första som följde rösten. Vågar inte gissa på om det innebär att någon av dem är ond. Svarar Lobelia att det kan finnas ett kärlekspar när hon funderar över vilken info som finns.

Svarar Ferrari att hon inte tänkte så långt när denna undrar varför det inte röstades på någon av de som nominerade P till BM om det misstänktes att ulvarna kuppat rollen. Dessutom blev hon stressad för att hon inte hittade något annat som hon tyckte var tillräckligt misstänkt för en röst. Kommenterar att cirkus är först med att skriva att hon tror att BSF har på fötterna angående P men att Snurrfian lägger första rösten. Tar upp att Habina lägger lynchens andra röst på BSF och att den följs av Ferrari och sedan av P när hon försöker rädda sig själv och anser att det kan tyda på godhet att inte följa ett drev mot en god. Tar sedan än en gång upp att det var en förstadagsteori och att hon inte hittade något annat att rösta på och att hon inte räknade med att vi andra skulle följa rösten.

I nästa inlägg tar hon åter upp att Ferrari och Habina har plus i kanten för att de inte följde hennes röst mot P och anser att vem som helst kan vara ond av resten.

Diskuterar med Habina om kommentarerna om cirkus, Habina och P och håller med cirkus att Habina skriver om det på ett sätt som inte cirkus gjorde. Menar sedan att cirkus inte är knepig utan att hon kan förstå att det som ut som att BSF hade info igår och att cirkus därför följde det. Tar även upp att hon tror att misstankarna mot Habina kom efter dagDL2 då den goda lyan skickade ut sin info och funderar på om cirkus kanske vet något om Habina.

Anser att Mirtai har en poäng i att det kan finnas onda som skaffade sig alibi genom att inte följa lynchen mot P och att det därför inte går att godförklara någon enbart på det. Menar att hon gjorde det mest för att börja nysta någonstans. Fortsätter att påpeka för Habina att hon inte tror att cirkus skulle protestera mot att Habina godförklarar henne (på felaktiga antaganden om vad cirkus menar) om det inte vore så att cirkus hade info om Habina. Speciellt inte med tanke på lynchen mot P dagen innan. Fortsätter att diskutera med Habina och konstaterar att hon tror mer på cirkus som god än på Habina som god. Röstar sedan på Habina då hon tror att cirkus kan ha fått info. Om inte så tycker hon ändå att Habina baserar sitt påstående om cirkus som ulv på något som inte finns.

Visar diskussionen kring att cirkus missade Lobelias röst på Q för Sasse samt även när Habina tar upp att cirkus ska ha menat att hon (Habina) och P sitter i lyan. Håller med Mirtai om att det känns logiskt att sia den som blev BM men att någon då borde ha protesterat mot det igår? Kommenterar Ferraris röst på sig med att hon blev stressad dagen innan och inte tänkte klart. Tycker att Ferraris röst på sig vid DL2 talar till hennes fördel då det innebar att hon inte följde drevet men att den är fel vid denna DL.

Anser att det är att cirkus reagerar på en godförklaring som gör att det känns som att hon är god, varför annars reagera på en ”godförklaring”?

Funderar efter att Habina visat sig vara ond fe över Ferrari, Lobelia och mig. Ferrari på grund av att hon följer Habinas röst på BSF, undrar om det kan vara lyan som har hittat sin kompis, tror att BSF är siad och har en roll som är viktig att få ut eller läser hon in för mycket?
Lobelia nominerade Habina och har enbart röstat på goda efter det.
Jag fegar ur och röstar på Snurrfian.

Går därefter igenom vilka deltagare och roller som finns kvar samt gör en genomgång av vad som kan ha hänt och när. Försvarar cirkus mot Snurrfian när hon tar upp möjligheten att cirkus såg en möjlighet att godförklara sig själv och skapa ett alibi. BSF undrar här varför cirkus skulle dra igång mot Habina och rösta ut en som jobbar för den egna sidan?

Börjar därefter gå igenom leken, börjar med att fokusera på Habina och hur hon sätter alla deltagare. Tar därefter upp Ferrari och tycker att det talar för henne att hon protesterade mot drevet mot P men att det skaver att hon hänger fast vid BSF även dagen efter, vågar därför inte sätta henne som god. Går därefter igenom rösterna på P och hamnar därefter på Habina igen. Svarar Sasse att hon inte tror att hon får ut något vettigt av vad Habina har skrivit… Diskuterar sedan vidare med Sasse om hur Habina kan ha tänkt. Gör en sammanställning av alla deltagarna.

Det som talar till cirkus godhet skulle vara att hon inte röstar på mig idag :D . Trots allt, jag har gått på både henne och Bsf ganska hårt idag :angel: .

Jag vet inte vad jag har att tillägga. Om jag utgår från att Bsf och cirkus faktiskt är goda som de hävdar hela tiden (fast det gjorde ju Habina med :idea:), så finns det bara Lobelia, Snurrfian, FiaM, Mirtai och Sasse kvar. Av dessa bör de vara åtminstone tre ulvar, skulle man ta och köra ole, dole & doff?

Lobelia tycker jag känns god, hon resonerar klokt som vanligt och allt det där. De andra fyra har jag svårare att placera, Snurrfian känns väldigt osnurrig och har inte röstat ut den onda fen, så det gör mig också tveksam :nailbiting: . Jobbig lek, minst sagt. Sen har vi också ett kärlekspar, har vi otur är det två goda... bästa vore väl om det var två onda som blivit ihop-parade:angel:

Tja, det stämmer ju att vi har liknande tankar.

Jag känner mig säkrare på cirkus (pga hon hittade Habina...) än sasse, men jag hänger med på cirkus teori kring att lyan kan ha hittat Habina och är det så så bör Sasse vara god. Det stämmer överrens med hur jag har uppfattat Sasses teorier också.
Och jag ser det nästan tvärt om.. ;) Jag vet att @LenaH som ulv hittade mig som ond utanför lyan i en tidigare lek och gick på stenhår drev mot mig och blev godförklarad på kuppen, hela leken igenom. Så av den anledningen så är jag väldigt skeptisk till att godförklara någon bara för att denne hittar och jagar en ond utanför lyan. Men med det sagt så tycker jag att Cirkus kommer med vettiga tankar runt Mirtai idag och jag funderar på om det kanske ändå kan vara så att Cirkus är god, men övertygad är jag inte.
Jag tycker att det är lite intressant att du väljer att försvara Cirkus, det tycker jag inte talar så mycket för att ni båda skulle vara i lyan. Men så nojjar jag ur igen och tänker varför inte. ;)
På samma sätt tycker jag att Ferrari känns god, men det är mest för att hon tänker på samma sätt som mig och att hon aktivt försöker fundera på olika scenarion, men frågan är om det verkligen gör henne god?

Sen funderar jag en hel del på FiaM, långa inlägg men egentligen bara sammanfattningar av vad alla har skrivit och inte så mycket egna reflektioner över det. Men hon har utlovad reflektioner.

Sasse tycker jag alltid är svår, jag vet aldrig var jag har henne... Verkar fundera och vrida och vända lite på saker vilket jag tycker är positivt men vad det egentligen säger om hennes roll, ja det vet jag inte. ;)

Men då kommer nästa

Jag funderar också på det första du skrev. Om cirkus inte är ängeln, varför skulle då ängeln skydda just cirkus? Om ängeln ville lura fen så kunde ju vem som helst i leken fått skyddet den natten. Eller så skyddade ängeln sig själv och det var denne som var tilltänkta käket? Kan likväl bara ringbäraren som utnyttjade sitt skydd.

Din förklaring känns lite väl genomtänkt @cirkus .
Vi har en hundhimmel som ska dela ut spioninfo. De får full sia och behöver veta vem som är god så de inte ger ut infon till fel person. Eftersom utfallet av första natten blev som det blev (inget käk) kan vi vara ganska säkra på att spioninfon dagDL2 hamnade hos ängel eller den ängeln skyddade (vilket kan vara samma person).

Ringbäraren kan ha skyddat sig, men samtidigt så skulle nog de flesta valt att få spioninfo om möjligt, då får man lite överblick och kan ofta gissa sig till vissa roller.

Ringbäraren kan ha skyddat sig, men samtidigt så skulle nog de flesta valt att få spioninfo om möjligt, då får man lite överblick och kan ofta gissa sig till vissa roller.

"Sprayen innehåller några fördelar. En sia, ett beskydd, en extra röst och en förhäxning."

Finns tyvärr ingen möjlighet att få spioninfo med sprayen... så mest troligt så valde väl ringbäraren att sia? Eller vad känns mest vettigt att använda..?

Jag har tidsbrist fortfarande och känner inte att jag hinner gå igenom leken som jag önskat. Jag har reagerat på Mirtai, Ferrari, FiaM och Snurrfian mest. Lobelia tycker jag är svår, men jag ska ta ett tag med hennes inlägg när jag har mer tid. Samt Snurrfian som jag inte heller har hunnit teoria om.

Det lämnar Mirtai, Ferrari och FiaM till dagens röstning.

Mirtai känner jag glider mig ur näven (liksom FiaM). Hon har kommit med, för mig, två rätt enkla röster. En på Paddington och den andra på cirkus. Jag håller med i cirkus teorier att Mirtai vänder lite. Först var det om Paddington, att hon inte verkade vilja rösta på P, men sedan gör hon det ändå. Samt att det känns som att hon hade cirkus åt lite mer goda hållet ett tag (?) men sedan väljer M att rösta på C i nästföljande DL. Jag håller med någon annan (minns inte vem) som sa att det inte känns som att Mirtai försöker leda leken framåt.

Ferrari funderar jag kanske främst på för att vi har så skilda tankar. Hon misstänker BSF för att vara luden redan den dag Paddington lynchades. Sedan började hon även misstänka cirkus, och att BSF och cirkus troligen är två ulvar som håller av varandra. Det som kan tala till Ferrari's fördel är i så fall att hon inte ville rösta på Paddington. Jag tror jag måste fundera lite här.

FiaM Samma som ovan med Mirtai. FiaM's röst på Paddington hade ingen direkt teori, inte i röstinlägget, men däremot hade hon teoriat i ett långt inlägg tidigare. Sedan kommer det in en uddaröst igår, som jag inte vet vad jag ska tro om. Det kan tala lite till hennes fördel att hon lägger en uddaröst, som då är en röst som sticker ut. Som ulv hade hon kanske röstat någon annanstans, om hon inte kör med omvänd psykologi? Jag tror jag behöver fundera lite här också.

FiaM kom just med ett mastodontinlägg, men det är bara sammanfattningar än så länge. Väntar på teorierna ;)

"Sprayen innehåller några fördelar. En sia, ett beskydd, en extra röst och en förhäxning."

Finns tyvärr ingen möjlighet att få spioninfo med sprayen... så mest troligt så valde väl ringbäraren att sia? Eller vad känns mest vettigt att använda..?
Och igen, jag har fastnat vid att det finns spioninfo. Fel igen :o

Jag håller med om att ringbäraren troligen siat i det här läget och personligen hade jag förmodligen siat Paddis som blev BM. Cirkus är annars populär att sia tidigt.

Insåg nu att Lobelia helt har gått förbi mig idag, kanske för att hon inte hade kommit med så mycket utan mest snurrat in sig i spion info och vem som faktiskt kan få det. :p Så antingen är hon en jäkligt skicklig ringbärare som lurar bort oss eller så är hon inte ringbärare... :idea: Men i övrigt vet jag inte om jag kan säga så mycket om Lobelia, varken ond eller god utan väldigt neutral för mig än så länge.

Mirtai känner jag glider mig ur näven (liksom FiaM). Hon har kommit med, för mig, två rätt enkla röster. En på Paddington och den andra på cirkus. Jag håller med i cirkus teorier att Mirtai vänder lite. Först var det om Paddington, att hon inte verkade vilja rösta på P, men sedan gör hon det ändå. Samt att det känns som att hon hade cirkus åt lite mer goda hållet ett tag (?) men sedan väljer M att rösta på C i nästföljande DL. Jag håller med någon annan (minns inte vem) som sa att det inte känns som att Mirtai försöker leda leken framåt.
Äsch, jag får göra så här. Till viss del för att jag håller cirkus lite mer åt goda sidan. Men såklart även för att jag tycker Mirtai är skum. Sasse röstar på Mirtai

Nu kommer jag försvinna ett tag, men kanske hinner in innan DL igen.

Jag har varit i stallet hela dagen och blev spontanbjuden på middag på ett ställe helt utan täckning på mobilen O_o

Hur som, jag förstår att ni röstar på mig. Tidsbrist och uselt spel är förklaringen.

Jag trodde verkligen jag hade en bra teori igår runt @cirkus som ond fe! Nu hade jag helfel och den där @Habina lurade mig totalt! (Men antar att vi är lika nu, eftersom jag lurade dig häromsistens :p )

Jag vet inte alls hur jag ska rösta idag. Är lite rädd för att rösta på Mirtai då jag inte sett tillräckligt mycket av henne för att kunna avgöra om cirkus & Sasse är på rätt spår. Cirkus & bsf vet jag inte alls var jag har.

Det borde kännas lättare nu, såhär dl 4.

För mig är frågan mycket om Cirkus är en förslagen ulv som lurar skiten av mig eller den goda hon utger sig för. Blev hon verkligen skyddad första natten som hon antyder, och ingen har riktigt protesterat här så är hon god. Hennes envetna jakt på Habina stärker också mig i tron, varför jaga någon som lite oförklarligt godförklarar en? För all del det är ett bra alibi men lite långsökt, en ond smart Cirkus hade förmodligen låtit det passera och koncentrerat sig på annat än att få ut den hon tror är ond spion. Och om hon är god så är det värt att följa hennes röst. Mirtai har inte skrivit så mycket i leken.

Till Mirtais främsta meriter hör inte omröstningen igår, hon lade en röst på cirkus, den som ligger närmst att vara godförklarad. Skulle en ulv göra det? Ja då har ulv dos and don'ts, ulvar gör precis vad f-n de vill. Ju mer oväntat dess bättre. Ett Omvänt alibi, gör något riktigt skumt/oväntat och du är för skum för att vara ulv, ulvar är inte så "uppenbara"

Mirtai trodde att att cirkus var den onda fen och hade och hade siat paddi som god och satsade på att få ut henne. Det är för mig uppenbart att cirkus som ond fe (vilket hon bevisligen inte är) skulle siat över huvudtaget. Det mest naturliga är spioninformationen. Omöjligt är det förvisso inte.

Jag hittar tyvärr inte så mycket mer matnyttigt om Mirtai och bara det kan vara ett litet tecken på ondska, att dölja sig och skriva lite och neutralt är ett sätt att undgå blickarna.

Lobelia röstar på Mirtai enligt ovan.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare