Best in Show (Ulvlek)

Vilket alibi då? Jag har svårt att se att två ulvar skulle köra ett så högt spel som du antyder, jag vet ju med säkerhet min roll, och jag känner mig ganska säker på cirkus (hon hittade Habina, osv....)

Alibi, högt spel, om ni nu fått TVÅ ulvar rentvådda genom att rösta ut Habina, och det krävs att ulvarna är mer än de goda för att vinna. Så har ni ju snarare gjort ett bra jobb genom att rösta ut Habina. Hade ni inte röstat ut en enda onding, och speciellt efter Paddi-lynchen, så hade det varit lättare att se er som onda. Nu kan ni ju faktiskt hävda er godhet genom att ni startade lynchen av Habina.

Faaast, jag börjar tro att ni är "kära" genom drakens inverkan. Två ulvar skulle inte skydda varandra lika hårt... eller så är ni två kära ulvar.... haha, jag gör mig själv förvirrad.

Jag blev själv förvirrad när jag läste citatet i efterhand. Jag citerade dig men så stod det "Mina tankar är i allafall att bsf och Sasse röstade på Habina och det gör att jag vågar sätta dom på goda kanten. " och då började jag fundera på ifall det var cirkus jag citerade. Men ni hade väl samma tanke om det.
Tja, det stämmer ju att vi har liknande tankar.

Jag känner mig säkrare på cirkus (pga hon hittade Habina...) än sasse, men jag hänger med på cirkus teori kring att lyan kan ha hittat Habina och är det så så bör Sasse vara god. Det stämmer överrens med hur jag har uppfattat Sasses teorier också.

Alibi, högt spel, om ni nu fått TVÅ ulvar rentvådda genom att rösta ut Habina, och det krävs att ulvarna är mer än de goda för att vinna. Så har ni ju snarare gjort ett bra jobb genom att rösta ut Habina. Hade ni inte röstat ut en enda onding, och speciellt efter Paddi-lynchen, så hade det varit lättare att se er som onda. Nu kan ni ju faktiskt hävda er godhet genom att ni startade lynchen av Habina.

Faaast, jag börjar tro att ni är "kära" genom drakens inverkan. Två ulvar skulle inte skydda varandra lika hårt... eller så är ni två kära ulvar.... haha, jag gör mig själv förvirrad.

Nej du har fel
Vinstvillkor
Goda vinner när alla ulvar är döda.
Onda vinner när de är fler än de goda.

Det faktum att hon försvarade det faktum att du startade Paddi-lynchen tycker jag känns mer ludet än någon annan. Det upplevs som att ni är lyakompisar... det är svårt att komma ifrån, och att ni med gemensamma krafter kom överens om att lyncha fen för att skapa alibi.
Jag tror inte på att att två ulvar skulle gått in och hållit varandra om ryggen på det sättet. Snacka om att outa sig själva.

Deltagare kvar:
Blacksmithfarm
cirkus
Ferrari
FiaM
Lobelia
Mirtai
Sasse
Snurrfian
8st

Roller kvar:
1 Ängel
1 Ringbärare
1 Drake
1-3? bybo(r)

2-4? Ulvar

Troligast står det 3-5 nu va?

Tar med den här också... för att inte tappa bort den.
Funderar över vad som kan ha hänt och när:

DagDL 1
  • BM väljs. (paddi)
  • Q lynchas (bybo)
  • Draken kan ha gjort sitt val här eller vilket som av följande DL
    - Jag tror vi kan sluta oss till att om det finns ett kärlekspar (som inte "tillverkades" senaste DL = DL3) så bör de vara god/god eller ond/ond - för om det vore god/ond så tycker jag nog att den goda antingen borde ha röstat på sin kärlek eller försökt att själv dra till sig röster.
    Det som ställer till det är att det ju kan vara ängeln eller ringbäraren som ingår med en ulv och då kanske den vill skydda sig. Men då borde lyan övervägt att offra ulven för att få ut den goda specialrollen, tänker jag. Ängeln vill de ju säkert bli av med, och Ringbäraren vill de väl gärna äta, hellre än lyncha - för då får de ringen garanterat. Eller, vad tror ni?

NattDL 1
  • (inget käk)
  • Ängeln skyddar någon
  • Ringbäraren använder troligtvis en förmåga (sia, beskydd, extraröst, förhäxning)
    - min gissning är sia eller beskydd (pga inget käk)
  • Den onda fen använder troligtvis en förmåga (sia, skydda sig, spioninfo, förhäxa, trolla)
    - håller med cirkus, troligt med info - om inte annat för att kanske hitta ängeln om denne inte tänker på att fen kan ha info...
  • En ulv kan ha biktat sig (antar att det var NattDL som gällde??)
    - tror inte det skedde, hittade i alla fall inget i bollens inlägg som tyder på det.
  • Hundhimlen får info.
  • (draken?)

DagDL 2
  • Paddington lynchas (bybo, BM)
  • Första infon från hunhimlen anländer till den de valt
  • (draken?)

NattDL 2
  • bollen__ käkas (präst)
  • Ringbäraren använder troligtvis en förmåga (sia, beskydd, extraröst, förhäxning)
  • Den onda fen använder troligtvis en förmåga (sia, skydda sig, spioninfo, förhäxa, trolla)
    - sia, kanske? Hon kan ha siat mig för att vara säker på att jag inte är ulv, tänker jag...
  • Hundhimlen får info
  • (draken?)

DagDL 3
  • Habina lynchas (ond fe)
  • Andra infon från hundhimlen når den de valt (inte samma person som fick den första)
  • (draken?)

NattDL 3
  • inget käk
  • Hundhimlen får info
  • (draken?)

(edit, la till draken på alla DL)

Hörni - jag ska på kalas strax. Alltså jag ska ge bort den finaste present jag nånsin givit till någon och är så jävla nervös att jag ska börja gråta redan innan hon fått presenten - jag lovar att berätta för er sen.

Så jag måste rösta nu och jag har fiskat fram endel av Mirtai (hoppas att jag lyckats få in dom i tidsordning

Sedan funderar jag också på BSFs röst! Jag håller med @cirkus att det vore konstigt av BSF att rösta på borgmästaren om hon bara har en svag teori att gå på? Om nu inte BSF är ond och låtsas ha info om en god Paddis?
Här så håller hon med mig.

Mirtai röstar på Paddington

För att jag tror att BSF har info om henne.
Här så röstar hon på Paddi

@Sasse det stämmer att jag inte teoriande om Paddis igår. Jag hann inte alls vara aktiv men läste BSFs röst och sedan cirkus kommentar innan jag gjorde en @Klara och tog en dusch. Ju mer jag tänkte på det, ju rimligare verkade det att BSF siat Paddis och att cirkus fått spioninfo om det.
Här så försvarar hon sin röst och att bsf ev hade siat paddi och jag fått info om det - MEN det spricker på att spioninfon delas ut först efter nästa DagDL, dvs än fanns ingen spioninfo som goda lyan delat ut

Mirtai röstar på cirkus

För jag tror hon kan vara ond och påpekade igår att det visst kunde finnas info om P. Det är ju sant men ändå, jag upplevde det som att hon ville få fram att hon visste att det var så
Här har hon svängt som attan och nu är jag plötsligt ond även fast hon så glatt följde mig (jag erkänner att jag hade åt helvete fel) men jag saknar verkligen teorier från Mirtai - hon gör det obehagligt enkelt för sig

Min tanke är ju att den onda fen också siat P och vet att hon är god och då tar chansen att underblåsa tankarna om ev info.
Här har hon en annan tanke - nämligen att onda fen har siat Paddi - tror hon att det är jag som är onda fen nu eller?

Alltså jag tror att hon försöker signalera till habina att de fattat att hon (Habina) är onda fen och det är därför hon följer Habinas röst ..

Jag tycker att Mirtai har varit väldigt följsam och inte alls kommit med egna tankar runt i stort sett någon alls. Jag tror hon kan vara ulv.

Jag måste rösta NU och jag har svår ångest.

Men idag så får det bli såhär - enligt inlägg 570

cirkus röstar på Mirtai
Hon har inte bidragit till att leta ulvar och hon svänger alldeles för mycket för att vara intresserad av att få ut onda - dessutom så tycker jag mig se nån sorts signal till Habina när hon (Mirtai också börjar svamla om fen)

jag tar telefonen med och de har en fin facilitet så jag kanske kommer in och kikar lite senare

Jag har lite tidsbrist och har inte hunnit gå igenom hela leken ännu, och således inte heller alla deltagare. Skickar med det jag skrivit upp än så länge.

Blacksmithfarm – Jag pallar inte rannsaka alla hennes typ 80 inlägg i leken. Men hon syns rätt mycket och jag tycker att hon även gräver en del/kommer med olika infallsvinklar. Hennes förstaröst på Paddington blev rätt ”omtalad”, men jag ser inte att det säger något om hennes roll. I sammantaget tycker jag att hon känns genuin, och jag har inte reagerat på någon detalj eller så när jag gått igenom leken.

Cirkus – Som jag skrivit tidigare, det som talar emot att cirkus är ulv är att hon var första ”man” att gå på Habina. Jag uppfattade det i och för sig inte som att cirkus misstänkta Habina så hårt till en början i deras diskussion vad Habina egentligen menade, men vart eftersom Habina snurrade in sig själv, så röstade cirkus där. Men jag tänker mig att cirkus som ulv lika gärna kunnat lägga sin röst någon annanstans, och framförallt kanske inte reagerat så mycket åt Habinas ”godförklaring” av cirkus? Det tycker jag talar till cirkus fördel. Sedan finns det andra saker som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka, som jag skrev om i mitt tidigare längre inlägg.

Mirtai – Hon har mig helt gått förbi. Det som jag främst reagerat på är hennes röst på Paddington, eller snarare hennes motivering kring rösten. Nu har hon förklarat, och det var dessutom nyår, så visst jag har förståelse. Men det är ändå en enkel röst/motivering. Jag håller dessutom med cirkus om att Mirtai verkade vara lite avigt inställd mot att rösta på BM Paddington, men att hon ändå valde att rösta där. Hennes röst på cirkus dagen efter detta, är också rätt dåligt motiverad.
Mirtai röstar på cirkus

För jag tror hon kan vara ond och påpekade igår att det visst kunde finnas info om P. Det är ju sant men ändå, jag upplevde det som att hon ville få fram att hon visste att det var så

I övrigt tycker jag att hon syns väldigt lite.

FiaM – Lite samma sak här som Mirtai ovan. I hennes röst på Paddington hade hon ingen direkt motivering, å andra sidan hade hon skrivit ett längre teoriinlägg dessförinnan. Nu har jag också sett att hon skrivit ett långt inlägg idag, dock enbart med ren sammanfattning och inget om hennes tankar. Så jag hoppas att hon kommer in med det.

Hennes uddaröst igår tycker jag talar lite till hennes fördel, eftersom en ulv kanske valt att inte lägga en röst som sticker ut?

Ferrari – Det främsta jag inte riktigt gillar med Ferrari är att hon, i mitt tycke, försöker misstänkliggöra BSF. Då efter BSF’s röst på Paddington. Ferrari följer dock inte strömmen, vilket kanske talar till hennes fördel, å andra sidan kanske inte alla ulvar röstade på Paddington? Dessutom har vi sedan teorierna mot cirkus. Jag håller inte med henne här om att cirkus och BSF är i maskopi.

Jag har inte hunnit med mer om Ferrari, och måste rusa nu så får ta det senare. Lobelia och Snurrfian har jag kvar att teoria om.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare