Jag har lite tidsbrist och har inte hunnit gå igenom hela leken ännu, och således inte heller alla deltagare. Skickar med det jag skrivit upp än så länge.
Blacksmithfarm – Jag pallar inte rannsaka alla hennes typ 80 inlägg i leken. Men hon syns rätt mycket och jag tycker att hon även gräver en del/kommer med olika infallsvinklar. Hennes förstaröst på Paddington blev rätt ”omtalad”, men jag ser inte att det säger något om hennes roll. I sammantaget tycker jag att hon känns genuin, och jag har inte reagerat på någon detalj eller så när jag gått igenom leken.
Cirkus – Som jag skrivit tidigare, det som talar emot att cirkus är ulv är att hon var första ”man” att gå på Habina. Jag uppfattade det i och för sig inte som att cirkus misstänkta Habina så hårt till en början i deras diskussion vad Habina egentligen menade, men vart eftersom Habina snurrade in sig själv, så röstade cirkus där. Men jag tänker mig att cirkus som ulv lika gärna kunnat lägga sin röst någon annanstans, och framförallt kanske inte reagerat så mycket åt Habinas ”godförklaring” av cirkus? Det tycker jag talar till cirkus fördel. Sedan finns det andra saker som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka, som jag skrev om i mitt tidigare längre inlägg.
Mirtai – Hon har mig helt gått förbi. Det som jag främst reagerat på är hennes röst på Paddington, eller snarare hennes motivering kring rösten. Nu har hon förklarat, och det var dessutom nyår, så visst jag har förståelse. Men det är ändå en enkel röst/motivering. Jag håller dessutom med cirkus om att Mirtai verkade vara lite avigt inställd mot att rösta på BM Paddington, men att hon ändå valde att rösta där. Hennes röst på cirkus dagen efter detta, är också rätt dåligt motiverad.
Mirtai röstar på cirkus
För jag tror hon kan vara ond och påpekade igår att det visst kunde finnas info om P. Det är ju sant men ändå, jag upplevde det som att hon ville få fram att hon visste att det var så
I övrigt tycker jag att hon syns väldigt lite.
FiaM – Lite samma sak här som Mirtai ovan. I hennes röst på Paddington hade hon ingen direkt motivering, å andra sidan hade hon skrivit ett längre teoriinlägg dessförinnan. Nu har jag också sett att hon skrivit ett långt inlägg idag, dock enbart med ren sammanfattning och inget om hennes tankar. Så jag hoppas att hon kommer in med det.
Hennes uddaröst igår tycker jag talar lite till hennes fördel, eftersom en ulv kanske valt att inte lägga en röst som sticker ut?
Ferrari – Det främsta jag inte riktigt gillar med Ferrari är att hon, i mitt tycke, försöker misstänkliggöra BSF. Då efter BSF’s röst på Paddington. Ferrari följer dock inte strömmen, vilket kanske talar till hennes fördel, å andra sidan kanske inte alla ulvar röstade på Paddington? Dessutom har vi sedan teorierna mot cirkus. Jag håller inte med henne här om att cirkus och BSF är i maskopi.
Jag har inte hunnit med mer om Ferrari, och måste rusa nu så får ta det senare.
Lobelia och
Snurrfian har jag kvar att teoria om.