Best in Show (Ulvlek)

DL 4 - 21:00
18:28 cirkus röstar på Mirtai
20:15 Sasse röstar på Mirtai
20:37 Lobelia röstar på Mirtai

Mirtai: 3

Eftersom jag inte är jätteförtjust i drev...

Ferrari röstar på FiaM
Dels pga hennes röst på Paddington som hon motiverade med att "Bsf skulle inte sticka ut hakan så mycket om hon inte hade info" och dels pga hennes udda-röst på Snurrfian i gårdagens lynch. Varför en udda-röst sådär i dl3? Rösten på Snurrfian säger hon själv är en nonsensröst, och teorin är att hon skriver så lite för att hon inte letar efter onda. Jag har vansinnigt svårt att placera FiaM, men jag tycker det känns som om något inte stämmer.

20:46 Ferrari röstar på FiaM

Mirtai: 3

FiaM: 1

Om jag tänker rätt nu så borde det inte finnas någon info som berättar vem som är ond kvar nu (om inte ringb äraren sparat sin sia) Allt som goda lyan får veta leder dem till goda - eller??

Hursom.
Jag tror inte att dagens röstning är baserad på info om någons ondhet.
Men jag har själv inte så mycket bättre idéer än vad som redan vädrats.

Mirtai och FiaM var de två som hade kortast motiveringar och la sena röster på Paddi.
FiaM "fegade ur" dagen efter och har ännu inte skrivit några egna reflektioner, med snart 10 min till DL.

Så för att röra om lite och bryta drevet, se vad som händer så väljer jag att rösta på den av de två jag misstänker mest som inte ännu har en röst. För att det förhoppningsvis kanske ska kunna ge svar imorgon.

Blacksmithfarm röstar på FiaM

Då jag tycker att hon bidragit ännu mindre än Mirtai till att föra leken framåt

Jaha, vad ska man hitta på nu då?

Mirtai röstar på Lobelia

För att jag inte får något grepp om henne och för att jag tycker hennes röst på mig känns märklig. Det baseras på att hon inte tror att cirkus som ond de skulle valt att sia. Må så vara, men gör det mig verkligen till ulv att jag trodde det?

Mirtai ändrar röst till FiaM

För att rädda mig själv och för att hon visserligen skrev så långa inlägg nyss att jag inte hunnit läsa men innan det skrivit lite.

Lobelia tycker jag egentligen har kommit med bra inlägg under leken, hon ställer frågor, diskuterar och kommenterar andras inlägg men det känns lite som att jag saknar något. Jag sätter henne som neutral tills vidare men jag kommer att hålla ett öga på henne tillsvidare.

Snurrfian har haft dåligt med tid och det har märkts. Har tyvärr fått två lätta röster från mig då även jag har haft dåligt med tid. Av det som hon har bidragit med finns det egentligen inget jag reagerar på så jag sätter henne som neutral.

Mirtai har lagt lätta röster vid de första omgångarna och nu senast på cirkus som var den som ”hittade” Habina som ond fe. Kan det vara så att hon visste vem Habina för och försökte skydda henne?

Sasse har missat en röst men var med och röstade ut Habina, jag är osäker på om just det är positivt eller negativt. Jag tycker att hennes inlägg är bra, hon ställer frågor och kommenterar saker så att jag börjar fundera själv. Neutral mot försiktigt, kanske god. Det är ju trots allt Sasse…

Ferrari har jag fått en bra känsla av bortsett från inläggen om de tidiga rösterna ibörjan. Jag tycker att hon är en av dem som verkar ha tänkt igenom alternativ och funderat mest så här långt och är den som gett mig mest intryck av att verkligen leta. Därför sätter jag henne, försiktigt som god.

Cirkus är en spelare som alltid gör mig nervös. Jag är lite osäker på var jag har henne den här leken men trots allt var hon den som kom Habina på spåren vilket talar till hennes fördel. Det gör att hennes röst på Mirtai nu gör att jag tror att hon kan vara något på spåren även den här gången.

BSF hinner jag inte riktigt med nu utan får komma i ett eget inlägg.

Baserat på ovanstående så hamnar min röst på Mirtai idag, jag tror att cirkus är något på spåren här på samma sätt som hon lyckades leta rätt på Habina.

FiaM röstar på Mirtai

20:48 Blacksmithfarm röstar på FiaM

20:49 Mirtai röstar på Lobelia
20:50 Mirtai ändrar röst till FiaM
20:51 FiaM röstar på Mirtai

Mirtai: 4
FiaM: 3

:arghh: Jag vill inte hänga på ett drev, men samtidigt så finns det en del som talar för att Mirtai är ulv och när hon inte ens försvarar sig så blir det ännu troligare.. Möjligtvis har hon en god roll som bybo och tycker att det är bättre att hon själv åker än någon god som har en viktig roll, jag tror inte att hon har en viktig god roll åtminstone.
Mitt andra alternativ var FiaM som inte har kommit med så mycket matnyttigt och slänger ur sig lite knepiga röster, men då blir jag tvåa på bollen i och med att Ferrari redan har röstat där... Så vem tycker jag är ulvigast av de två? Och ramlar även BSF röst in på FiaM... Och nu nojjar båda (jag skriver samtidigt som jag kollar uppdateringarna...

Mirtai röstar på Lobelia med en rätt dålig motivering...

Men i och med att Mirtai inte riktigt ens försöker försvara sig själv så känns det som om det är minst risk att göra helt fel genom att rösta på henne. Snurrfian röstar på Mirtai i och med att jag misstänker att hon skulle kunna vara ulv som har försökt smita under radar och när hon dessutom svänger så kraftigt som flera har pekat på så är det ännu mer som talar för att hon är ulv.

20:53 Snurrfian röstar på Mirtai

Mirtai: 5

20:53 Snurrfian röstar på Mirtai

Mirtai: 5
Vad du jobbar, Mama! Själv börjar jag tröttna på tillställningen. Tacka vet jag att rida efter räv. Men det är klart, enklare att dricka champagne här vid ringside. (Men det börjar visst bli lite mycket...)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • En blick…
  • Adventskalendertråden 2024