Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Buketeam :D
Älsker't!

Själv har jag blivit lurad av min livmoder, den har hackad hjärnan och styr uppenbarligen kroppen, nervsystemet och alla andra signaler. Jag skulle bara ta en lunchpromme i solen, men har uppenbarligen köpt en gigantisk brownieaktig kaka (som heter fudgekaka) under tiden. Jag som inte ska äta kolhydrater efter lunch... PMS, anyone?

Hormoner är härliga grejjer ;) :D

*kl*
Intensiv dag. Först 45 min dressyr + stalljobb, sen köra hem och byta om kvickt för att sen cykla ner på stan och luncha med cili. Och sen 45 min Sh'Bam! Jag är ganska trött nu :D Ska duscha och sen se om jag har nåt måste innan lillan ska hämtas om en timme :)

Jag överlevde. Men nu dör jag smärtdöden.
Körde 25 min ben imorse, sen akupunktur följt av 35 min armar. Nu kommer knäsmärtorna ikapp. Har suttit och vrålat rakt ut i bilen (med en stackars kollega i telefon...), tar mig knappt fram alls just nu. Och jag ska jobba 5h till. Hur fan ska det gå?!

Jag överlevde. Men nu dör jag smärtdöden.
Körde 25 min ben imorse, sen akupunktur följt av 35 min armar. Nu kommer knäsmärtorna ikapp. Har suttit och vrålat rakt ut i bilen (med en stackars kollega i telefon...), tar mig knappt fram alls just nu. Och jag ska jobba 5h till. Hur fan ska det gå?!

Stackars dig. :( Du har ingen smärtstillande som kan ta udden av det värsta, åtminstone?

*lånar egna knappen*

Några soliga bilder vid Hjälmaren!

1743491_370240949784258_977630338_n.jpg

1619617_370239496451070_556376635_n.jpg

Nästan två dygn förra gången. Så det lär bli minst ett. Har benträningsförbud så länge det gör ont, som om jag skulle kunna träna några ben med den här smärtan...

Dagens gymbild, från armpasset efter akupunkturen men innan det började göra djävulskt ont
6066bda89e1d11e3919e124f792e77d9_8.jpg

Man ska vaddera ömtåliga saker, har jag hört. Så jag har virat in mina muskler i ett trivsamt lager fett ;)
Planen är att tighta till kroppen mer och bygga muskler. Ju mer jag kollar på kort på mig själv ju mer inser jag att jag inte ser ut som jag tror. Att jag inte behöver gå på någon svältdiet "för att bli smal".

Nä precis, svårt att bli något man redan är! ;) Du är ju verkligen superfin, fokus på att bli stark tror jag gynnar dig på många fronter och dessutom kommer kroppen se tightare ut :)

Precis! Träna bra och äta vettigt är planen.
Idag har jag ätit rödkål för första gången i mitt vuxna liv. Och det var inte ens äckligt. Planerar att dra ner kolhydraterna rejält nån vecka för att se hur kroppen mår av det. Tänkte bara testa glutenfritt först men kommer köra hela vägen ut när det bara gäller en kort period, funkar det bra så kommer jag fortsätta på det spåret (främst för att jag då tvingas att lära mig äta grönt).
Beach 2014 känns inte alls omöjligt. Testade bikinis för nån vecka sen och kände att jo, det här kan jag snart visa mig i utan att vara det minsta osäker

Det där med skavsåren känner jag för övrigt igen, framförallt skav under armarna, och jag tror nog att du är på rätt spår med värmen.

Det lustiga är att jag åkte loppet i sprillans nya pjäxor (mina gamla gav som sagt upp på KortVasan i fredags), tvärt emot alla rekommendationer och sunt förnuft, men fötterna har inte en skråma. Istället får jag skavsår av en underställströja som jag tränat i typ hela vintern.... Värst är det runt kanterna av sport-BH:n; kan ju säga att jag förmodligen inte kommer kunna ha BH den närmsta veckan eller så. Ikväll ska jag rida; det kommer bli mycket intressant att se om jag kan sitta ner i traven eller om skumpfaktorn blir för hög (och då har jag inga enorma tuttar precis). Haha, vilka problem man kan ha...

Min kille fick fotodokumentera igår, känsliga tittare varnas:
https://twitter.com/wintersnowdrift/status/438328352672198656/photo/1

Kul att höra hur det gick, bra kämpat! :) Jag är lite sugen på att lära mig åka längdskidor men det lär ju finnas något humanare lopp än Vasaloppet till en börja med i så fall :D 9 mil är verkligen vansinnigt långt, är imponerad av alla som klarar det!

Shit, starkt kämpat under skitförhållanden! :bow: Du är verkligen inspirerande med all din träning och kämparglöd. :)

Tack, vad snälla ni är! Jag är också imponerad av alla som klarar Vasaloppet faktiskt, särskilt de som kanske inte är lika träningsvana som jag är. Min pojkvän åkte sitt första lopp (tvångsanmäld av mig; han fick en start i födelsedagspresent :angel: ) och han kom in precis under 10 h. Arg som ett bi för att skidorna hade så dåligt glid, och dessutom har han två krånglande knän (det ena opererat efter en väldigt allvarlig olycka förra sommaren, det andra förföljs av ett löparknä) men med facit i hand tror jag att han är nöjd över att ha kämpat sig i mål. Det är liksom en mental prestation lika mycket som en fysisk.

Långpass blev det här! 9 km på 61 minuter, det råkade bli så att jag ökade tempot något i stort sett varje kilometer :p Ett tag blåste det onödigt mycket men annars var det skönt om än lite stumt i benen mot slutet, kan i och för sig ha haft något att göra med att jag sprang sista kilometern i 6 min-tempo... :D

Du skulle fixa 15 km idag (eller ok, imorgon då eftersom du redan sprungit idag), lätt! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
42 43 44
Svar
879
· Visningar
25 847
Senast: fryckan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 315
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
877
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka