Beach 2014 del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del IV

Min kille fick fotodokumentera igår, känsliga tittare varnas:
https://twitter.com/wintersnowdrift/status/438328352672198656/photo/1

Ajajaj!! :eek: Fy, stackare. Tips från coachen: rid lätt i traven så kanske du klarar dig utan bh ändå :D

Du skulle fixa 15 km idag (eller ok, imorgon då eftersom du redan sprungit idag), lätt! :)

Det känns bra att du tror på mig! Efter idag så tror jag också att jag skulle klara att smyga runt 15 kilometer, jag ska öka längden på långpasset lite allt eftersom så borde jag vara uppe i 15 km om inte allt för lång tid. :)

KL

Blir lite halvsugen på att satsa på en halvklassiker (.. kanske så småningom en helklassiker? :eek: ) som ett framtida projekt och mål för träningen.

Hur lägger ni som klassiker-satsar upp träningen? Och hur lär man sig simma? Jag antar att man inte simmar bäst med bröstsim á la tant i sjö? :p Vad har man för cykel? Skidor? Bra utrustning som passar motionären?

Det lustiga är att jag åkte loppet i sprillans nya pjäxor (mina gamla gav som sagt upp på KortVasan i fredags), tvärt emot alla rekommendationer och sunt förnuft, men fötterna har inte en skråma. Istället får jag skavsår av en underställströja som jag tränat i typ hela vintern.... Värst är det runt kanterna av sport-BH:n; kan ju säga att jag förmodligen inte kommer kunna ha BH den närmsta veckan eller så. Ikväll ska jag rida; det kommer bli mycket intressant att se om jag kan sitta ner i traven eller om skumpfaktorn blir för hög (och då har jag inga enorma tuttar precis). Haha, vilka problem man kan ha...

Min kille fick fotodokumentera igår, känsliga tittare varnas:
https://twitter.com/wintersnowdrift/status/438328352672198656/photo/1

Aj. Som. Fan. Ser ju ut som att underställströjan och sport-BH:n liksom samarbetat för maximal effekt.

KL

Blir lite halvsugen på att satsa på en halvklassiker (.. kanske så småningom en helklassiker? :eek: ) som ett framtida projekt och mål för träningen.

Hur lägger ni som klassiker-satsar upp träningen? Och hur lär man sig simma? Jag antar att man inte simmar bäst med bröstsim á la tant i sjö? :p Vad har man för cykel? Skidor? Bra utrustning som passar motionären?

Min plan ser ut som följer:

1. Halvvättern. Har kört spinning och trainer under vintern, ska ta loss landsvägshojen från sitt trainerfängelse så fort det blir torrt och börja köra ute. Genrep en månad innan loppet då jag kör ett annat lopp som är lika långt men här på hemmaplan. Träningen kommer bestå av tre-fyra pass i veckan på mellan en och tre timmar, plus lite långpass emellanåt.

2. Vansbro Halvsim. Jag kan plaska mig fram hjälpligt, men tänker köpa kort på badhuset så fort jag kommit igång ordentligt med cykelträningen. Våtdräkt ska införskaffas framåt sommaren och åtminstone sista månaden innan loppet ska jag simma i öppet vatten, typ Hjälmaren.

3. Lidingö 15 km. Så fort cyklingen är avklarad kör jag igång med löpningen, har tre månader på mig. Har grundkondis för att kunna jogga säkert en mil så jag känner mig lugn att fixa det.

4. Engelsbrektshalvan (försök nummer två!). Kanske provar rullskidor efter att ha gjort klart simningen, men framförallt ska jag igång så fort det blir snö. Jag har konditionen och styrkan för att åka tre mil men jag behöver bli stadigare på skidorna.

Jag kommer alltså träna max två grejer åt gången, för parallellt med det där ska jag också hålla igång lite styrketräning.

Men som vanligt, mina planer är just bara planer... :angel:

Har du rullskidor eller hade du tänkt köpa isf? För jag har från flera säkra källor hört att rullskidor är något av det värsta/tråkigaste man kan ägna sig åt och de jag vet som har det har verkligen fått TVINGA sig att köra lite med skiten, typ så. Haha:p

snow: Heja dig! Grymt jobbat i skidspåret, låter riktigt tufft. AJ på skavsåren, vilken ironi att det var den gamla tröjan som gav skav och de nya pjäxorna funkade perfekt:cautious:

*kl

Löpning i 4,5 km efter jobbet idag. Soligt och härligt! Försökte undvika backar för var trött i benen men lyckades bara springa i fler backar så det gick ju sådär;) Riktigt fint att vara hemma innan 17 med och redan vara klar med träning och allt!

Såg att du kör styrkelabbets träningsprogram. Har du kört Starting Strength eller något av de andra programmen där innan? Har det funkat bra?

Funderar nämligen på att byta träningsprogram. Trivs jäkligt bra med det jag har nu men är väldigt dålig på att dokumentera plus att det ligger på 4 dagar i veckan och jag kommer få svårt att få ihop det tror jag. Mitt nuvarande innehåller också så väldigt många olika övningar och det tar ju en jäkla tid med vila och allt.

Jag har inte kört något annat program därfirån innan! Men kört de övningarna och tyckte detta programmet verkade bra:) Tycker det var riktigt trevligt att köra lite mindre antal övningar men köra de övningarna riktigt ordentligt istället! Bättre fokus liksom.
Detta programmet är ju på 3 dagar i veckan med så det kanske skulle passa dig med då:)

kl

Det blev backträning idag, 10 gånger uppför en brant backe, jobbigt men ändå skönt att känna att jag har lite styrka i benen:) Efter gjorde jag 40 utfallssteg bara för att:D

Snow: Faan vad duktig du är och det såg plågsamt ut, hoppas det läker snabbt!

Zass: Bra med långlöpningen:)

Cili: Snygg kropp!!!

Tass: Jäklar vad grejer du ska hinna med, du är typ superwoman i mina ögon :D

Aj aj aj aj aj aj aj aj.
Men grattis till ett bra genomfört lopp. Jag kan tänka mig att det inte var det trevligaste av lopp och jag är så imponerad av dig (och alla andra) som tar er igenom det, särskilt när förhållandena är så dåliga.

Cili: fin du är. Hoppas det snart känns bättre.

Kl
Nu byta om och iväg på träning.

Snow: Åh fy tusan vilka skavsår, men starkt av dig att jobba dig i mål ändå! Vilken utmaning det måste vara att hålla igång så länge, fysiskt såklart men även psykiskt! Vete tusan om jag hade fixat det faktiskt... Jag är grymt imponerad!!

Cili: Shit vilken snygg kropp du ska ha då! Kan man få din midja eller?

Zassoo och Emtherlia: Mycket bra jobbat med löpningen båda två! Så härligt vårpeppade vi känns här i tråden just nu, jag blir så glad av att läsa era inlägg! :)

KL

Jag kan också sprida lite glädje och stoltsera med ett superlyckat benpass på gymmet idag! Det var liksom ett sådant där pass som nästan inte fick ta slut, och jag kände bara att jag nästan orkade mer och mer efter varje övning! Fick säga till mig själv på skarpen till slut för att jag inte skulle bli kvar hela kvällen, haha. Inledde passet med att testa en ny 20-minutersklass på gymmet som de kallade Absolute Tone. Det var ett ganska skönt helkroppspass där varannan övning var cardio och varannan styrka, men det var inte riktigt tufft tillräckligt för mig tycker jag. Hade hellre gjort hälften så många övningar dubbelt så länge, men det var lite mysigt sådär som det var idag och om inte annat bra uppvärming inför mitt eget pass. Jag är nöjd, och trött, och nöjd! :)

*knapp*
Okej, klippor, högklackat och klänning och +5 ute och snålblåst! Jag fryyyyyyyyser! Men sååååå värt det!!

Ni ska få veta så småningom! :D

Idag har maten funkat bra iaf :) Ingen träning för det varit fullt upp ändå idag. Imorgon väntar nog gymmet tror jag, om jag inte ska toksova....

Imorgon väntar nog gymmet tror jag, om jag inte ska toksova....

Höhö, det där beslutet brottas jag också med just nu... Ska ut med några vänner ikväll och det kan bli rätt sent så en del av mig känner bara för att hålla dagen oplanerad fram tills att jag ska jobba vid 16, medan en annan del är lite gymsugen... Tror jag gör så att jag låter bli att ställa klockan trots allt - det kommer förmodligen sluta med att jag vaknar rätt tidigt ändå (som vanligt när jag tänkt sova) och så kör jag gymmet då i så fall! :p

Löpning i 4,5 km efter jobbet idag. Soligt och härligt! Försökte undvika backar för var trött i benen men lyckades bara springa i fler backar så det gick ju sådär;) Riktigt fint att vara hemma innan 17 med och redan vara klar med träning och allt!

Fail på backarna där! :D Skönt att vara klar med allt så tidigt! :up:

Det blev backträning idag, 10 gånger uppför en brant backe, jobbigt men ändå skönt att känna att jag har lite styrka i benen:) Efter gjorde jag 40 utfallssteg bara för att:D

Puh, låter tufft! Ska leta upp en bra backe jag med, det är ju väldigt effektivt.

Så härligt vårpeppade vi känns här i tråden just nu, jag blir så glad av att läsa era inlägg! :)

Verkligen vårpepp! :bump:
Vad kul med ett så lyckat pass!

Okej, klippor, högklackat och klänning och +5 ute och snålblåst! Jag fryyyyyyyyser! Men sååååå värt det!!

Jag trooor nu att jag kan gissa vad det handlar om :D Spännande!

*kl

Förresten, räknat kalorier nu ett par dagar.. Fett jobbigt!:D Väga allt, räkna osvosv. Liiite kul med, men mycket jobbigt! Lagt en gräns på max 2000 kcal/dag samt minst 120 g protein/dag men ätit en bit under kalorimässigt både igår och idag. Dock klarat av att möta proteinmålet så det känns ändå ok:) Krävs dock en proteinshake á 28 g protein för att komma upp i det..
Får se hur länge jag räknar! Känns ändå som att jag har ganska bra koll, är ju inte så att jag planerar jättenoga vad jag ska äta just nu, utan jag bara räknar det jag äter sas och det verkar ju fungera bra!

Ni som räknar typ.. ofta. Ni måste dock ha en bra rutin på det eller?

Svar till alla som ojat sig över mina skavsår: tack för medlidande! Såret känns faktiskt bättre redan, lyckades till och med duscha idag utan att gråta ;).

Och zassoo, jag trodde att det endast skulle bli lättridning men hästen var så jäkla fin idag att jag kunde sitta ner utan problem! Mitt bästa pass hittills tror jag; lyckades få ihop henne bättre än någonsin (hon vill helst gå lite lång och låg) och det är så himla mäktigt att sitta på en häst som går att samla. Trodde att jag skulle vara helt körd med tanke på gårdagens bravader men faktiskt hjälpte Vasaloppet mig lite mentalt i ridningen - när hästen signalerade att "äh, jag orkar inte" så kontrade jag med "du åkte inte nio mil skidor igår - kom igen, du fixar det!" och det gjorde alltså susen :).

För att filosofera lite vidare kring tankens kraft så tror jag att fysiska prestationer - som ju faktiskt är minst lika mycket mentala - stärker en i alla möjliga aspekter. Jag tänker ibland när jag t.ex. sovit dåligt att "eftersom jag kan gå upp mitt i natten och åka 9 mil skidor så klarar jag av den här dagen också". Tycker man märker på flera här i tråden att träning på rätt nivå har positiva psykiska effekter. Tänker t.ex. på Mineur som hade en sån pissig PT-upplevelse nån gång i höstas att jag kände att jag ville skriva något i tråden. Du skriver jättemånga glada och peppade inlägg numera (jag uppfattar dem som väldigt genuina), det tycker jag är fint att se!

Haha, det ÄR jobbigt att räkna kalorier. Men ganska kul :)

KL

Jag har inte räknat kalorier idag inte. Vettig frukost, proteinshake och bra soppa. Sen gick det utför med mintchokladkaka och sen tapas och en öl :d
Gymmet en timme imorse! Heja! :D

Men gott! :D

Kl

Jag shoppade motivation idag.
"Be fast or be last" står det. Det är dessutom lite väl tight nu, så jag har lite att jobba för!

Ignorera att jag ser gravid ut på bilden, jag fick ta en lite konstig vinkel för att lyckas med att inte få med min underdel endast iklädd trosor :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
42 43 44
Svar
879
· Visningar
25 847
Senast: fryckan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 315
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
877
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka