Bäst i test (ulvlek)

Min enda invändning mot Ceta som ulv är mitt citat ovanför. Varför röja dem båda? Jag nojar att Ceta är en god som lyan lyckats få att se ut som en räddad ulv.
Kan vara så, men då hade det väl varit mer värt att få ut ängeln?
De måste ju vetat om att extrarösten skulle sippra fram?
 
Kan vara så, men då hade det väl varit mer värt att få ut ängeln?
De måste ju vetat om att extrarösten skulle sippra fram?
Fast röstläget då såg väl inte alls ut som det var möjligt att få ut ängeln? Dock risk att extrarösten skulle bli uppenbar när hon la en tredjeröst, så enda anledningen till att lägga en tredjeröst bör vara att rädda kollegan.
 
Fast röstläget då såg väl inte alls ut som det var möjligt att få ut ängeln? Dock risk att extrarösten skulle bli uppenbar när hon la en tredjeröst, så enda anledningen till att lägga en tredjeröst bör vara att rädda kollegan.
Nej och våra ändringar kom sent. Så om både Elo och Ceta är goda, finns ju ingen anledning alls att lägga extrarösten iom att den kan röja henne. Hon hade ju bra ett begränsat antal?
 
Jobbigt att vi måste lyckas lyncha ulv både idag och imorgon för att annars blir det duell och det är ju typ som lottning.
 
Nej och våra ändringar kom sent. Så om både Elo och Ceta är goda, finns ju ingen anledning alls att lägga extrarösten iom att den kan röja henne. Hon hade ju bra ett begränsat antal?
Ja just det, glömde bort att det var begränsat antal. Goda lyan verkade veta att det var en extraröst som avgjorde, just nu vet jag dock inte hur? Men i så fall måste ju Ceta vara ond.
 
Hedinn 1
Cirkus 1
bollen 1
q 0
LenaH 1
Men isåfall har ju någon av dessa duellat och valt käk. Det borde varit någon som duellat mot q, (alltså om vi ska anta att fio visste nått och att käket inte vanns DL1 av LenaH och sparades). Jag vet att jag inte varit i duell så jag kan ju genast sortera bort mig själv. Då är det Hedinn, cirkus och LenaH. Tja antingen tog Lena käket här då och har vunnit en duell till för bomben eller så är hedinn alt cirkus ulv.
 
Ceta ena ulven och så den andra nån av de som kan valt käket: cirkus, Hedinn eller bollen?

I så fall känns cirkus kanske minst trolig just nu pga verkar pigg på att se Ceta som ulv. Hedinn kanske mest misstänkt?
 
Ceta ena ulven och så den andra nån av de som kan valt käket: cirkus, Hedinn eller bollen?

I så fall känns cirkus kanske minst trolig just nu pga verkar pigg på att se Ceta som ulv. Hedinn kanske mest misstänkt?
Ja, jo är benägen att hålla med men cirkus är ju som fan på att luras alltså. Känns svårt detta.
 
Men isåfall har ju någon av dessa duellat och valt käk. Det borde varit någon som duellat mot q, (alltså om vi ska anta att fio visste nått och att käket inte vanns DL1 av LenaH och sparades). Jag vet att jag inte varit i duell så jag kan ju genast sortera bort mig själv. Då är det Hedinn, cirkus och LenaH. Tja antingen tog Lena käket här då och har vunnit en duell till för bomben eller så är hedinn alt cirkus ulv.
Jag fattar ingenting. Trodde det var klarlagt att käket måste ha valts av Hedinn, cirkus eller dig?
 
Jag ska äta middag nu. Hoppas hinna in innan DL men risk att det blir tight on tid finns. Så jag röstar nu.

Heffaklumpen röstar på Ceta pga mina tankar i citatet nedan. Men kort sagt så vill jag inte rösta på Niyama, någon av cirkus, bollen__ och Hedinn borde vara ulv, men jag är inte säker på vem. Ceta är just nu den jag är mest säker på pga potentiella räddningen i DL2 osv.
Här är mina tankar från igår, har bara tagit med de som fortfarande är levande och tänker att jag ska fylla på lite.





Niyama har inte varit i någon duell i varken DL1 eller DL2 och är därmed inte en potentiell vinnare av käket. Hon har röstat på mestadels deltagare som fortfarande är levande, vilket gör att det är svårt att dra några slutsatser utifrån röstningen. Men hon har inte heller skrivit något som jag reagerat något vidare på och jag tycker ju som sagt att hon resonerat vettigt.

Jag tänker inte rösta på Niyama idag, så länge hon inte typ råkar posta ett lyameddelande i tråden. Jag är inte övertygad om hennes godhet, men Niyama är den som dykt upp minst frekvent i mina teorier/tankar och om jag ska placera alla i lyan så blir den överfull.





Jag är fortfarande misstänksam mot Ceta och nu med röstraden såhär så känns det kanske typ... lite för bra för att vara sant? I DL1 lär hon visserligen inte vetat om att BSF var ond, så där borde det varit tur. I DL2 la hon första rösten på Kilauea, så det hade ju kunnat vara ett fint alibiförsök. I DL3 röstade hon också på Kilauea, som nr2 i ordningen. Har inte detaljerna i huvudet men kanske såg lyan vart det höll på att gå? Och då brukar ju i alla fall någon ulv vilja vara snabb på att haka på. Så ja, absolut möjlig lyakandidat för mig.




















Jag känner att det bara blir upprepning om jag ska ska skriva separat om Hedinn, cirkus och bollen__ pga detta med käket. Men egentligen är alla tre möjliga lyakandidater ur synvinkeln av det extra käket natt2. Jag tror dock inte att det finns mer än en ulv här, helt enkelt för att jag tror att Ceta kan vara ulv och i så fall finns det bara en ulv kvar efter det. Vem som är mest trolig som ulv i så fall vet jag inte. Hedinn känner jag att jag har sämst koll på trots att hon har skrivit en hel del. bollen__ känner jag också att jag har väldigt dålig koll på men hon var bortrest och har inte skrivit lika mycket. cirkus är jag inte säker på heller och vet att hon lurat mig tidigare så jättesvårt att säga, men har nog ändå lite bättre uppfattning om henne än Hedinn.

Känns även som att Hedinn är den som dykt upp mest frekvent i mina tankar, men jag vet inte om det säger något eller om det är jag som hakat upp mig.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 302
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 458
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp