Ja, eftersom alla överlevde natt1 och det går att anta att Lobelia skyddade sig själv då, så är det ju inte helt omöjligt att lyan visste att hon var ängel. Visst fanns chansen att det även fanns ett beskydd från prisduellen, men även med två beskydd så hade de ju ändå haft 50% chans att lyncha ängeln i så fall.Tack @heffaklumpen för sammanställning av allt möjligt.
Jag är mest fundersam på varför lyan inte passade på att lyncha Lobelia DL2. Min och Niyamas röst kom iofs väldigt sent men ändå. Jag tror fortfarande på att en möjlighet är en räddning av en kollega.
Om man ställer det mot risken att råka ta den enda goda utanför lyan (LenaH) så känns det som en chansning som hade kunnat vara värt det.
Men samtidigt fick ju Lobelia sin första röst 21.30 och eftersom extrarösten skulle vara en kopia av rösten i tråden så hade det ju krävt att Kilauea även hann reagera och lägga in en röständring innan klockan slog över till 21.31. Kanske lite väl risky för Kilauea att ändra röst till Lobelia och riskera att den dessutom blir försenad? Speciellt när det är så stor chans att det är ängeln så lär ju hon blivit totalgranskad (och lynchad) dagen efter. (Vilket hon visserligen blev i DL3 ändå)
Låter rimligt! Ser inte varför Lobelia som ängel skulle valt att bomba sig själv och LenaH, även om LenaH var ond. Även om LenaH hade suttit i lyan så kan jag tycka att det hade varit mer värt att ha ängeln kvar och istället försöka få ut LenaH i lynch i så fall.När det gäller duell (och allt annat också)!så behöver jag också gå igenom både bollen och Hedinn for obviuos reasons. Lobelia bör inte ha vunnit och valt käk. LenaH måste ha vunnit igår efter DL3 och bombat.
Reagerade också på det. Ceta har röstat på onda 3/3 dagar. DL1 var nog mer tur, men ändå, lite för bra för att vara sant?Den jag har som huvudmisstänkt dvs Ceta har ju en väldigt snygg röstrad. Hon kan inte vetat att BsF var fåret men alibiröster på en kollega gör ju att en lätt kan få en stämpel om att vara god.
Iofs tror jag att jag bara röstade på onda i förra leken så jag kanske inte ska säga så mycket