Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men goda tvillingen lever väl? Märkligt att den inte röstat på LenaH så hon inte kunde hamna i duell?Eh okej, LenaH vann självmordsbombarförmågan och drog med sig Lobelia?
Goda lyan är detDog alla? Eller upptagna i lyan?
Får jag vara med?Goda lyan är det
Var inte Lena så väldigt noga med att påpeka att hon inte kunde varit i duell? Eller det kanske var före denna duell iofs... men ja det var ju otaktiskt av goda tvillingen. Nu får den väl inge mer info heller?Men goda tvillingen lever väl? Märkligt att den inte röstat på LenaH så hon inte kunde hamna i duell?
De jag är mest misstänkssam mot just nu är Kilauea, LenaH och Ceta. Möjligen Lobelia också.
Ser att det börjat trilla in röster på Kilauea och jag tänker faktiskt rösta där också idag. Iom första rösten på Harrysen i DL1, vilken även BSF följde men också mtp gårdagens röstning där hon la tredje rösten på Elo, vilken la upp Elo i lika ställning mot Ceta här i tråden. För att det skulle kunnat blivit en prisduell igår så måste onda röstfifflarens röst legat på Elo i tråden (+ extraröst använts) och Kilauea en potentiell kandidat som ond röstfifflare. Så Heffaklumpen röstar på Kilauea.
Röstlista DL 3 kl 21
18.39 Hedinn röstar på bollen
19.21 Goda lyan röstar på Kilauea
19.38 Ceta röstar på Kilauea
19.49 cirkus röstar på Ceta
19.49 Heffaklumpen röstar på Kilauea
20.00 LenaH röstar på Kilauea
20.03 Lobelia röstar på Kilauea
20.24 bollen__ röstar på Hedinn
20.53 Niyama röstar på cirkus
20.56 fio röstar på Kilauea
20.57 Kilauea röstar på bollen_
Lynchas: Kilauea var röstfifflarulv
Ok, nu har jag dubbelkollat och det som @Ceta tog fram tidigare idag (inlägg #460) verkar stämma. Eller jag kommer i alla fall fram till samma slutsats som Ceta...
I DL1 var det LenaH, Elo, qitis och Lobelia som inte fick några röster.
Två av dessa borde hamnat i duell och duellanter ska ha valts ut genom lottning (eftersom totala antal röster i leken och röster i lynchen är samma i DL1).
Elo kan vi redan nu stryka som den som vunnit käket, eftersom hon dog i DL2 lynchen (dvs kan inte ha käkat någon natt 2).
qitis tror jag inte har valt käket pga tror inte att hon käkat varken Harrysen eller sig själv (enligt tidigare teorier från idag).
Då är det LenaH och Lobelia kvar.
I DL2 var det Hedinn, qitis, cirkus, bollen__, och Harrysen som inte fick några röster och därmed är möjliga duellanter (förutsatt att det belv en duell igår kväll).
Harrysen hade två röster på sig i DL1 och därmed totalt en mer röst än Hedinn, cirkus och bollen__, så hon bör inte ha varit i duell.
Hedinn, cirkus och bollen__ fick varsin röst i DL1 och hade därmed totalt en röst mer än Q. Så någon av dessa tre borde duellerat mot Q.
qitis som vinnare och väljare av käket tycker jag att vi kan stryka här också pga samma anledning som ovan.
Det lämnar alltså Hedinn, cirkus och bollen__ som möjliga vinnare av käket igår (åter igen förutsatt att det öht blev en duell).
Edit: Glömde lägga in Harrysen under DL2.
Kom på en till sak men det är för sent att redigera inlägget. Men bollen__ och Hedinn röstade ju på varandra i DL3. Har dock ingen aning om det heller säger något, men det är i alla fall noterat.Sedan har vi ett gäng som inte röstade på Kilauea idag: Hedinn, cirkus, bollen__, Niyama (+ Kilauea själv, ofc). Så totalt 4 personer. Om jag räknat rätt så bör det vara två onda kvar i nuläget (förutsatt att de var 5 från början), så samtliga av dessa fyra kan inte vara onda.
Vet inte om detta säger något. Men Hedinn, cirkus och bollen__ är även de tre som potentiellt kunde vunnit käket i en vinstduell i samband med DL2, om det blev en sådan då. Det som gör det lite klurigt är väl att Hedinn röstade först igår kväll och när man röstar först är det ju alltid svårt att se vart lynchen är på väg att ta vägen (tror även att jag såg något om att hon inte var här vid DL sen). Cirkus lägger en förstaröst på Ceta, 4e rösten i ordningen och då Kilauea hade 2 röster. bollen__ röstar sist av de tre med en förstaröst på Hedinn när Kilauea hade 5 röster och bollen__ och Ceta en röst var. Svårt att säga något och känns som att detta kan betyda vad som helst: ulv som hoppas på att lynchen inte ska gå mot Kilauea, ulv som ser att det är kört för kollegan Kilauea och slänger in en förstaröst, god som är förvirrad och inte såg det skumma med Kilauea, god som såg vart det var på väg men ville "testa" och se vad som hände.
(Obs att jag inte har någon av röstmotiveringarna i minnet)
Ytterligare en grej jag såg nu: Hedinn var först i DL2 med att lägga en röst på Lobelia i ett läge där Ceta och Elo hade lika många röster. Sedan ändrade cirkus och Niyama till Lobelia, vilket la upp Lobelia med 3 röster mot Elo med 3 röster, och "knuffade ner" Ceta på endast två röster.DL2
19.56 bollen__ röstar på Ceta
20.08 Ceta röstar på Kilauea
20.42 Elo röstar på LenaH
21.18 Niyama röstar på Ceta
21.21 Heffaklumpen röstar på Ceta
21.25 fio röstar på Elo
21.25 Lobelia röstar på fio
21.25 LenaH röstar på Elo
21.26 cirkus röstar på Niyama
21.29 Kilauea röstar på Elo
21.29 Harrysen röstar på Heffaklumpen
21.30 Hedinn röstar på Lobelia
21.30 qitis röstar på Niyama
21.30 cirkus ändrar röst till Lobelia
21.30 Niyama ändrar röst till Lobelia
Lynchas: Elo - Bybo
Käkas: Harrysen - Pyrande siare
Käkas: qitis - Bybo
LenaH valde väl bomben i så fall? Och sparade till lämpligt läge?I första duellen var det Lena ond spion, qitis god, lobelia god och elo god.
Ingen valde nog käket så ska vi anta att den som vann valde att sia?
Ser dock inget som tyder på att någon av de goda valt en sia?
Kan Lena ha vunnit och valt en sia? Kan man vinna flera ggr då alltså?
Antingen har jag missförstått nåt igen (mycket möjligt ) eller så har goda tvillingen missförstått nåt. Eller så är goda tvillingen inte så god. Det känns smått obegripligt att onda tvillingen inte hade fler röster? Bara en enda, från en bybo om jag minns rätt. Så goda tvillingen har inte röstat där en enda gång då?Var inte Lena så väldigt noga med att påpeka att hon inte kunde varit i duell? Eller det kanske var före denna duell iofs... men ja det var ju otaktiskt av goda tvillingen. Nu får den väl inge mer info heller?
Oj som fan.Eh okej, LenaH vann självmordsbombarförmågan och drog med sig Lobelia?
Alltså min hjärna.. Har vi räknat ut vilka dagar det borde varit duell? Är det två dueller vi tror?LenaH valde väl bomben i så fall? Och sparade till lämpligt läge?