Bäst i test (ulvlek)

EXTRA, EXTRA!

Inte en natt till i sängar på 158 cm!

giphy.gif


@LenaH var ond spiontvilling.
@Lobelia var ängel

Natt-DL kl 9.00
Eh okej, LenaH vann självmordsbombarförmågan och drog med sig Lobelia?
 
Men goda tvillingen lever väl? Märkligt att den inte röstat på LenaH så hon inte kunde hamna i duell?
Var inte Lena så väldigt noga med att påpeka att hon inte kunde varit i duell? Eller det kanske var före denna duell iofs... men ja det var ju otaktiskt av goda tvillingen. Nu får den väl inge mer info heller?
 
Är det någon som sitter vid en dator som har röstlistor, helst färglagd. Jag har tyvärr bara mobilen
 
Okej, eftersom jag ändå inte verkar kunna sova tänker jag att jag lika gärna kan skriva ner lite hur jag tänker just nu.

I mitt röstinlägg misstänkte jag Kilauea, LenaH och Ceta. Det var ju skönt att misstankarna mot Kilauea stämde. Sedan visade det sig även att LenaH var ond (spiontvilling). Jag kanske är blind, men det var väl inte riktigt den rollen jag hade förväntat mig att LenaH skulle ha, trodde nog mer på henne som lyamedlem om jag ska vara ärlig.

Jag brukar dock inte placera in folk på specifika roller, utan mer övergripande "god/ond/ond utanför lyan/ond i lyan". Möjligen även "god specialroll/god bybo". Så det kanske var därför jag inte förväntade mig LenaH som ond spiontvilling. Idk.
De jag är mest misstänkssam mot just nu är Kilauea, LenaH och Ceta. Möjligen Lobelia också.





Ser att det börjat trilla in röster på Kilauea och jag tänker faktiskt rösta där också idag. Iom första rösten på Harrysen i DL1, vilken även BSF följde men också mtp gårdagens röstning där hon la tredje rösten på Elo, vilken la upp Elo i lika ställning mot Ceta här i tråden. För att det skulle kunnat blivit en prisduell igår så måste onda röstfifflarens röst legat på Elo i tråden (+ extraröst använts) och Kilauea en potentiell kandidat som ond röstfifflare. Så Heffaklumpen röstar på Kilauea.



Sedan har vi ett gäng som inte röstade på Kilauea idag: Hedinn, cirkus, bollen__, Niyama (+ Kilauea själv, ofc). Så totalt 4 personer. Om jag räknat rätt så bör det vara två onda kvar i nuläget (förutsatt att de var 5 från början), så samtliga av dessa fyra kan inte vara onda.
Röstlista DL 3 kl 21
18.39 Hedinn röstar på bollen
19.21 Goda lyan röstar på Kilauea
19.38 Ceta röstar på Kilauea
19.49 cirkus röstar på Ceta
19.49 Heffaklumpen röstar på Kilauea
20.00 LenaH röstar på Kilauea
20.03 Lobelia röstar på Kilauea
20.24 bollen__ röstar på Hedinn
20.53 Niyama röstar på cirkus
20.56 fio röstar på Kilauea
20.57 Kilauea röstar på bollen_

Lynchas: Kilauea var röstfifflarulv



Vet inte om detta säger något. Men Hedinn, cirkus och bollen__ är även de tre som potentiellt kunde vunnit käket i en vinstduell i samband med DL2, om det blev en sådan då. Det som gör det lite klurigt är väl att Hedinn röstade först igår kväll och när man röstar först är det ju alltid svårt att se vart lynchen är på väg att ta vägen (tror även att jag såg något om att hon inte var här vid DL sen). Cirkus lägger en förstaröst på Ceta, 4e rösten i ordningen och då Kilauea hade 2 röster. bollen__ röstar sist av de tre med en förstaröst på Hedinn när Kilauea hade 5 röster och bollen__ och Ceta en röst var. Svårt att säga något och känns som att detta kan betyda vad som helst: ulv som hoppas på att lynchen inte ska gå mot Kilauea, ulv som ser att det är kört för kollegan Kilauea och slänger in en förstaröst, god som är förvirrad och inte såg det skumma med Kilauea, god som såg vart det var på väg men ville "testa" och se vad som hände.
(Obs att jag inte har någon av röstmotiveringarna i minnet)
Ok, nu har jag dubbelkollat och det som @Ceta tog fram tidigare idag (inlägg #460) verkar stämma. Eller jag kommer i alla fall fram till samma slutsats som Ceta...

I DL1 var det LenaH, Elo, qitis och Lobelia som inte fick några röster.
Två av dessa borde hamnat i duell och duellanter ska ha valts ut genom lottning (eftersom totala antal röster i leken och röster i lynchen är samma i DL1).
Elo kan vi redan nu stryka som den som vunnit käket, eftersom hon dog i DL2 lynchen (dvs kan inte ha käkat någon natt 2).
qitis tror jag inte har valt käket pga tror inte att hon käkat varken Harrysen eller sig själv (enligt tidigare teorier från idag).
Då är det LenaH och Lobelia kvar.

I DL2 var det Hedinn, qitis, cirkus, bollen__, och Harrysen som inte fick några röster och därmed är möjliga duellanter (förutsatt att det belv en duell igår kväll).
Harrysen hade två röster på sig i DL1 och därmed totalt en mer röst än Hedinn, cirkus och bollen__, så hon bör inte ha varit i duell.
Hedinn, cirkus och bollen__ fick varsin röst i DL1 och hade därmed totalt en röst mer än Q. Så någon av dessa tre borde duellerat mot Q.
qitis som vinnare och väljare av käket tycker jag att vi kan stryka här också pga samma anledning som ovan.
Det lämnar alltså Hedinn, cirkus och bollen__ som möjliga vinnare av käket igår (åter igen förutsatt att det öht blev en duell).


Edit: Glömde lägga in Harrysen under DL2.
 
DL1
14.45 cirkus röstar på Hedinn
19.15 Hedinn röstar på bollen__
19.21 bollen__ röstar på Ceta
20.00 Elo röstar på Kilauea
20.29 Ceta röstar på Blacksmithfarm
20.49 Lobelia röstar på cirkus
20.55 Kilauea röstar på Harrysen
20.58 fio röstar på Blacksmithfarm
21.01 Blacksmithfarm röstar på Harrysen
21.04 qitis röstar på fio
21.06 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.07 Heffaklumpen röstar på Niyama
21.20 Harrysen röstar på Blacksmithfarm
21.27 Niyama röstar på heffaklumpen

Lynchas: BSF - Svart får
Käkas: Alla överlevde natten

DL2
19.56 bollen__ röstar på Ceta
20.08 Ceta röstar på Kilauea
20.42 Elo röstar på LenaH
21.18 Niyama röstar på Ceta
21.21 Heffaklumpen röstar på Ceta
21.25 fio röstar på Elo
21.25 Lobelia röstar på fio
21.25 LenaH röstar på Elo
21.26 cirkus röstar på Niyama
21.29 Kilauea röstar på Elo
21.29 Harrysen röstar på Heffaklumpen
21.30 Hedinn röstar på Lobelia
21.30 qitis röstar på Niyama
21.30 cirkus ändrar röst till Lobelia
21.30 Niyama ändrar röst till Lobelia

Lynchas: Elo - Bybo
Käkas: Harrysen - Pyrande siare
Käkas: qitis - Bybo


DL3
18.39 Hedinn röstar på bollen__
19.21 Goda lyan röstar på Kilauea
19.38 Ceta röstar på Kilauea
19.49 cirkus röstar på Ceta
19.49 Heffaklumpen röstar på Kilauea
20.00 LenaH röstar på Kilauea
20.03 Lobelia röstar på Kilauea
20.24 bollen__ röstar på Hedinn
20.53 Niyama röstar på cirkus
20.56 fio röstar på Kilauea
20.57 Kilauea röstar på bollen__

Lynchas: Kilauea - Röstfifflarulv
Också död: LenaH - Ond spiontvilling

Också död: Lobelia - Ängel
 
Sedan har vi ett gäng som inte röstade på Kilauea idag: Hedinn, cirkus, bollen__, Niyama (+ Kilauea själv, ofc). Så totalt 4 personer. Om jag räknat rätt så bör det vara två onda kvar i nuläget (förutsatt att de var 5 från början), så samtliga av dessa fyra kan inte vara onda.




Vet inte om detta säger något. Men Hedinn, cirkus och bollen__ är även de tre som potentiellt kunde vunnit käket i en vinstduell i samband med DL2, om det blev en sådan då. Det som gör det lite klurigt är väl att Hedinn röstade först igår kväll och när man röstar först är det ju alltid svårt att se vart lynchen är på väg att ta vägen (tror även att jag såg något om att hon inte var här vid DL sen). Cirkus lägger en förstaröst på Ceta, 4e rösten i ordningen och då Kilauea hade 2 röster. bollen__ röstar sist av de tre med en förstaröst på Hedinn när Kilauea hade 5 röster och bollen__ och Ceta en röst var. Svårt att säga något och känns som att detta kan betyda vad som helst: ulv som hoppas på att lynchen inte ska gå mot Kilauea, ulv som ser att det är kört för kollegan Kilauea och slänger in en förstaröst, god som är förvirrad och inte såg det skumma med Kilauea, god som såg vart det var på väg men ville "testa" och se vad som hände.
(Obs att jag inte har någon av röstmotiveringarna i minnet)
Kom på en till sak men det är för sent att redigera inlägget. Men bollen__ och Hedinn röstade ju på varandra i DL3. Har dock ingen aning om det heller säger något, men det är i alla fall noterat.

Alltså, det skulle också typ kunna betyda vad som helst. Att de är ulvar ihop som röstar på varandra för att ulvar inte skulle riskera dra uppmärksamhet åt sig på det sättet. Att de är ulvar tillsammans och det bara råkade bli så (jag vet tex att jag suttit i lyan en gång där alla utom en råkade rösta på samma person i DL1, det "bara blev så" :D). Att en är god och en är ond. Eller något helt annat.




DL2
19.56 bollen__ röstar på Ceta
20.08 Ceta röstar på Kilauea
20.42 Elo röstar på LenaH
21.18 Niyama röstar på Ceta
21.21 Heffaklumpen röstar på Ceta
21.25 fio röstar på Elo
21.25 Lobelia röstar på fio
21.25 LenaH röstar på Elo
21.26 cirkus röstar på Niyama
21.29 Kilauea röstar på Elo
21.29 Harrysen röstar på Heffaklumpen
21.30 Hedinn röstar på Lobelia
21.30 qitis röstar på Niyama
21.30 cirkus ändrar röst till Lobelia
21.30 Niyama ändrar röst till Lobelia

Lynchas: Elo - Bybo
Käkas: Harrysen - Pyrande siare
Käkas: qitis - Bybo
Ytterligare en grej jag såg nu: Hedinn var först i DL2 med att lägga en röst på Lobelia i ett läge där Ceta och Elo hade lika många röster. Sedan ändrade cirkus och Niyama till Lobelia, vilket la upp Lobelia med 3 röster mot Elo med 3 röster, och "knuffade ner" Ceta på endast två röster.

Jag vet inte, men kan inte låta bli att fundera på om det trots allt var någon form av räddningsförsök här på kollegan Ceta? Fast jag får inte riktigt in Hedinn och rösten på Lobelia i den bilden, hade lyan velat säkra, dubbelsäkra, trippelsäkra att Elo åkte hade ju Hedinn bara kunnat rösta på Elo + onda röstfifflarens extra röst. Så kanske hade lyan bara en enorm "tur" sedan att Lobelia fick två röstäbdringar på sig? Eller så blev det duell och detta var enda sättet att säkra upp Ceta på (om röstfifflarens extraröst inte var med i lynchen)?



Min slutsats är exakt som den alltid brukar vara: jag har för många potentiellt onda… 🙃
 
I första duellen var det Lena ond spion, qitis god, lobelia god och elo god.

Ingen valde nog käket så ska vi anta att den som vann valde att sia?
Ser dock inget som tyder på att någon av de goda valt en sia?

Kan Lena ha vunnit och valt en sia? Kan man vinna flera ggr då alltså?
 
I första duellen var det Lena ond spion, qitis god, lobelia god och elo god.

Ingen valde nog käket så ska vi anta att den som vann valde att sia?
Ser dock inget som tyder på att någon av de goda valt en sia?

Kan Lena ha vunnit och valt en sia? Kan man vinna flera ggr då alltså?
LenaH valde väl bomben i så fall? Och sparade till lämpligt läge?
 
Var inte Lena så väldigt noga med att påpeka att hon inte kunde varit i duell? Eller det kanske var före denna duell iofs... men ja det var ju otaktiskt av goda tvillingen. Nu får den väl inge mer info heller?
Antingen har jag missförstått nåt igen (mycket möjligt 😅) eller så har goda tvillingen missförstått nåt. Eller så är goda tvillingen inte så god. Det känns smått obegripligt att onda tvillingen inte hade fler röster? Bara en enda, från en bybo om jag minns rätt. Så goda tvillingen har inte röstat där en enda gång då?

Om tvillingrollerna står:
"Allt är inte svart/vitt-roller"
Nån twist vi inte vet om?
 
Eh okej, LenaH vann självmordsbombarförmågan och drog med sig Lobelia?
Oj som fan.
Här händer det grejer.
Det måste betyda att Lobelias utbrott häromsist var för att hon trodde hon borde åkt istf Elo? Kil hade lagt sin röst för tidigt och hennes fiffelröst låg där också (kanske) men varför bytte hon inte om hon visste vem ängeln är??

Håller för övrigt med Niyama, hur kan hennes goda tvilling inte ha röstat där? Och LenaH verkar inta ha röstat på sin tvilling heller? Är spioninfon så mkt värd?
 
UPPDATERING!
Även om @fio haft ett synnerligen ambivalent förhållande till sin tvilling @LenaH var det bara att erkänna – det var inte lika roligt utan henne! Allt hade förlorat sin mening när det dagliga gnabbet uteblev. Dessutom fick hon ju inte den roliga spioninfon heller nu. Näe, hur mycket det än tog emot att erkänna det hade allt förlorat sin mening.

Men det fanns en väg. En plats för värme och gemenskap. I goda lyan! Det var något som upprepades i den dröm fio hade under natten (för hon sov faktiskt lite). Det återkom hela tiden – ”gå till goda lyan!”. Som om någon suttit bredvid sängen och upprepat det. Så tidig morgon klädde fio på sig och gick till goda lyan där @Snurrfian villigt släppte in henne.

När programledarna senare letade efter fio hittade de en kasettbandspelare (från 1981) under sängen. Det var en av de där första rikta bergsprängarna där man kunde sätta en låt på repeat.

IMG_3148.jpeg


Någon måste ha hämtat den från rekvisitaförrådet och hjärntvättat fio under natten.

Fio var god spiontvilling.

DL kl 21.00
 
INFORMATION FRÅN PROGRAMLEDARNA!
Vi ser nu fram emot ett nytt lekdygn.

Vi har dock beslutat att leken kommer att avgöras senast imorgon (tisdag). Detta kan ske antingen på ”vanligt” sätt, men om det är lika efter nästa natt-DL kan slutduell användas. Denna går till så att två kombattanter, en för goda och en för onda, möts i en duell och resultaten skrivs direkt i tråden (av LLs)

Kombattanterna måste vara levande spelare.

Men nu är det först vanlig lynch och den sker kl 21.00.
 
Senast ändrad:
DL1
14.45 cirkus röstar på Hedinn
19.15 Hedinn röstar på bollen__
19.21 bollen__ röstar på Ceta
20.00 Elo röstar på Kilauea
20.29 Ceta röstar på Blacksmithfarm
20.49 Lobelia röstar på cirkus
20.55 Kilauea röstar på Harrysen
20.58 fio röstar på Blacksmithfarm
21.01 Blacksmithfarm röstar på Harrysen
21.04 qitis röstar på fio
21.06 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.07 Heffaklumpen röstar på Niyama
21.20 Harrysen röstar på Blacksmithfarm
21.27 Niyama röstar på heffaklumpen

Lynchas: BSF - Svart får
Käkas: Alla överlevde natten

DL2
19.56 bollen__ röstar på Ceta
20.08 Ceta röstar på Kilauea
20.42 Elo röstar på LenaH
21.18 Niyama röstar på Ceta
21.21 Heffaklumpen röstar på Ceta
21.25 fio röstar på Elo
21.25 Lobelia röstar på fio
21.25 LenaH röstar på Elo
21.26 cirkus röstar på Niyama
21.29 Kilauea röstar på Elo
21.29 Harrysen röstar på Heffaklumpen
21.30 Hedinn röstar på Lobelia
21.30 qitis röstar på Niyama
21.30 cirkus ändrar röst till Lobelia
21.30 Niyama ändrar röst till Lobelia

Lynchas: Elo - Bybo
Käkas: Harrysen - Pyrande siare
Käkas: qitis - Bybo


DL3
18.39 Hedinn röstar på bollen__
19.21 Goda lyan röstar på Kilauea
19.38 Ceta röstar på Kilauea
19.49 cirkus röstar på Ceta
19.49 Heffaklumpen röstar på Kilauea
20.00 LenaH röstar på Kilauea
20.03 Lobelia röstar på Kilauea
20.24 bollen__ röstar på Hedinn
20.53 Niyama röstar på cirkus
20.56 fio röstar på Kilauea
20.57 Kilauea röstar på bollen__

Lynchas: Kilauea - Röstfifflarulv
Också död: LenaH - Ond spiontvilling

Också död: Lobelia - Ängel
Käkas: fio god tvilling
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 303
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 458
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp