Bäst i test (ulvlek)

Jag skrev lite om det i morse, och tyvärr förstår jag det inte själv. Tycker röstningen igår var väldigt märklig generellt, både snabbröstningen på Elo, och den på dig. Högst medveten ty det gör att jag ser misstänkt ut, jag hade själv misstänkt mig j det läget. Men jag vet min roll och kan inte riktigt förstå varför det var bättre att lyncha Elo. Kanske trodde lyan att jag var ond spion eller nått?

Om du är ond så tänker jag att extrarösten säkert legat på Elo, precis som du säger. Om du är god så behöver den ju inte nödvändigtvis ligga där, utan kan lika gärna ligga på mig (varför de nu skulle lägga upp mig för lottning när jag redan såg ut att åka dock..) eller någon helt annan.. Utan att veta ifall det blev duell eller inte (eller rättare sagt vilken duell det blev) så tycker jag det är svårt att säga var extrarösten hamnade.
Om jag försöker se det utifrån och logiskt. Varför skulle Lyan lägga en extraröst på elo för att rädda mig långt innan jag fått röster? För att de planerade att lägga sina röster i sista stund på mig (Hedinn och/eller Niyama och/eller Cirkus)? Eller tror du att de hunnit det under de sista hektiska sekunderna?
 
Röstlista DL 3 kl 21
18.39 Hedinn röstar på bollen
19.21 Goda lyan röstar på Kilauea
19.38 Ceta röstar på Kilauea
19.49 cirkus röstar på Ceta
19.49 Heffaklumpen röstar på Kilauea
20.00 LenaH röstar på Kilauea
20.03 Lobelia röstar på Kilauea
20.24 bollen_ röstar på Hedinn

Kilauea 5
bollen__ 1
Ceta 1
Hedinn 1
 
Jag hänger inte med på ditt resonemang.

Du går på magkänslan att Ceta blev räddad (jag antar du menar skulle bli räddad) av en trolig extra röst och sen vill du inte chansa på vem som lade den eventuella extrarösten. Det är lite som du både vill ha kakan och äta upp den när extrarösten först gången i ditt inlägg är trolig och den andra eventuell. Hur ska du ha det?

Sen förstår jag att du misstänker Ceta, det gör jag också.
Herregud vad du märker ord.

Jag tänker att det är bättre att rösta på den som ser ut att ha blivit räddad av en extraröst och Niys och min röständring. Gissar att ulvarna inte vågade outa sig genom att den som lagt extrarösten skulle ändrat sin röst i leken.
 
Om jag försöker se det utifrån och logiskt. Varför skulle Lyan lägga en extraröst på elo för att rädda mig långt innan jag fått röster? För att de planerade att lägga sina röster i sista stund på mig (Hedinn och/eller Niyama och/eller Cirkus)? Eller tror du att de hunnit det under de sista hektiska sekunderna?
Nej, där har du rätt. Det behöver ju inte varit för att rädda dig, snarare för att se till att Elo åkte i så fall.
 
Röstlista DL 3 kl 21
18.39 Hedinn röstar på bollen
19.21 Goda lyan röstar på Kilauea
19.38 Ceta röstar på Kilauea
19.49 cirkus röstar på Ceta
19.49 Heffaklumpen röstar på Kilauea
20.00 LenaH röstar på Kilauea
20.03 Lobelia röstar på Kilauea
20.24 bollen__ röstar på Hedinn

Kilauea 5
bollen__ 1
Ceta 1
Hedinn 1
 
Jag tyckte du hade kommit med jättevettiga tankar under dagen igår, därav att jag reagerade på din röst som jag upplevde kom helt utan koppling till sånt du skrivit under dagen. Och som sagt, jag var ju inte ensam, det var i alla fall tre till som reagerade på samma sätt. Jag har aldrig påstått att det inte fanns flera svaga röster? Tvärtom har jag ju skrivit att de flesta verkade famla i mörker. Men nånstans måste man ju rösta och det gäller ju både dig och mig.
Då blir min undran över röstningen stor. Du väntar till de sista minuterna innan DL och rösta och väljer att rösta på någon som du anser haft vettiga tankar. Hur tänker du där? Det var ju inte så att jag skrev någon blopper som placerade mig i lyan direkt. Om du misstänkt mig sen innan hade det varit mer förklarligt.
 
Jag har ingen uppfattning om Ceta men måste det ens vara så att hon blev räddad? Både Elo och hon kan vara goda?
Fullt möjligt, röstfifflaren kan ha lagt rösten bara för att förvirra. Det är en möjlighet, men åh andra sidan så är det en risk att avslöja sig också. Det behöver man också väga in.
 
Fullt möjligt, röstfifflaren kan ha lagt rösten bara för att förvirra. Det är en möjlighet, men åh andra sidan så är det en risk att avslöja sig också. Det behöver man också väga in.
Fast röstfifflaren kan ju ha röstat innan det stod klart hur många röster ceta skulle få?
 
Niyama röstar på cirkus
dels är hon en av dem som kan ha vunnit käket, dels tycker jag det är skumt att hon röstar på Ceta idag för att hon kan ha blivit räddad (det är ju guld för ulvarna om det föll sig så att det ser ut som att en god blev räddad) istället för att titta på nån av dem som högst troligt måste vara onda röstfifflaren.
 
Röstlista DL 3 kl 21
18.39 Hedinn röstar på bollen
19.21 Goda lyan röstar på Kilauea
19.38 Ceta röstar på Kilauea
19.49 cirkus röstar på Ceta
19.49 Heffaklumpen röstar på Kilauea
20.00 LenaH röstar på Kilauea
20.03 Lobelia röstar på Kilauea
20.24 bollen__ röstar på Hedinn
20.53 Niyama röstar på cirkus

Kilauea 5
bollen__ 1
Ceta 1
Hedinn 1
cirkus 1
 
Fast röstfifflaren kan ju ha röstat innan det stod klart hur många röster ceta skulle få?
Jag vet, på vilket sätt menar du att det inte går ihop med "Fullt möjligt, röstfifflaren kan ha lagt rösten bara för att förvirra. Det är en möjlighet, men åh andra sidan så är det en risk att avslöja sig också. Det behöver man också väga in."?
 
Jag kommer rösta som jag ändå tror att harrysson försökte få fram efter sin sia do k väldigt otydligt och det var att BSF följde ulven killhem. Nu när goda lyan la sin röst där blev det ännu tydligare.

fio röstar på killhem hemlig kilauoe eller vad hon nu heter
 
Det känns som jag lär ryka oavsett hur jag väljer att rösta.
Kilauea röstar på bollen__ då hon varit för anonym för att jag ska hitta nåt gott där.
 
Jag vet, på vilket sätt menar du att det inte går ihop med "Fullt möjligt, röstfifflaren kan ha lagt rösten bara för att förvirra. Det är en möjlighet, men åh andra sidan så är det en risk att avslöja sig också. Det behöver man också väga in."?
Jag menade att det skulle inte varit avslöjande om Elo bara fått en eller två röster.
 
Röstlista DL 3 kl 21
18.39 Hedinn röstar på bollen
19.21 Goda lyan röstar på Kilauea
19.38 Ceta röstar på Kilauea
19.49 cirkus röstar på Ceta
19.49 Heffaklumpen röstar på Kilauea
20.00 LenaH röstar på Kilauea
20.03 Lobelia röstar på Kilauea
20.24 bollen__ röstar på Hedinn
20.53 Niyama röstar på cirkus
20.56 fio röstar på Kilauea
20.57 Kilauea röstar på bollen_

Kilauea 6
bollen__ 2
Ceta 1
Hedinn 1
cirkus 1
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 310
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp