Bäst i test (ulvlek)

Vet att det skrivits om det här vilka som kan varit i duell igår men det var en del felaktiga antaganden också, är det utrett nu att det var två av Hedinn, cirkus och bollen? Ingen mer? Om det redan är utrett behöver jag inte gå igenom röstlistorna själv tänkte jag.
Det är väl inte korrekt, Q hade som enda av de som kan vara aktuella 0 röster båda omröstningarna. Jag tolkar det som att det var hon och någon av Hedinn, cirkus och bollen som duellerade. Sen verkar det som hon förlorade. Jag har svårt att tro att hon käkade varken sig själv eller Harry under käket där hon dog. Hon kan ju möjligen ha vunnit duellen i och för sig och valt något annat och käket kommer från den troliga duellen i DL 1
 
De jag är mest misstänkssam mot just nu är Kilauea, LenaH och Ceta. Möjligen Lobelia också.

5. Kilauea - La första rösten på Harrysen i DL1 vilken svarta fåren BSF sedan följde. Nu när vi vet Harrysens roll så känns det väl inte jättebra att Kilauea la en förstaröst på Harrysen i DL1. La även tredje och sista rösten på Elo i DL2, 1 min innan DL. Rösten på Elo la även upp Elo i lottning/duell mot Ceta (sedan trillade fler röster in och rösterna på Lobelia och röständringarna kom in, vilket gjorde att Ceta slutligen fick 2 röster i tråden) och eftersom Elo var den som slutligen rök så får det väl ändå ses som en avgörande röst. Nu finns det möjlighet att det låg en röst på Elo dolt, och i så fall blev ju rösten på Elo än mer avgörande eftersom det då knuffade upp Elo på 4 röster, mot Cetas 3 röster. Kan inte utesluta att Kilauea ingår i lyan här och var med och försökte rädda Ceta.

Annan random notering som inte är direkt kopplad till Kilauea: Om det stämmer att Elo hade 4 röster och det inte blev någon duell mellan Elo och Lobelia, så hittar vi den onda röstfifflarens röst bland rösterna på Elo (enligt LLs inlägg #494 ska den dolda rösten vara en kopia av rösten i tråden, dvs rösten i tråden räknas två gånger). De som röstade på Elo igår är fio, LenaH och Kilauea.
1. LenaH - En av de möjliga vinnarna av duellen i DL1, därmed också kandidat för att ha tagit hem priset och käkat inatt vilket även gör LenaH till en potentiell ulv. I övrigt har jag inget riktigt grepp om LenaH. Lite dålig aktivitet i början pga renoveringar IRL vilket givetvis inte hjälper i att få en uppfattning om hennes roll/sida. Nämnde igår (?) att hon, om hon vann duellen i DL1, skulle valt sian. Det säger mig dock ingenting och kan mycket väl vara ett spel för galleriet :p.
9. Ceta - Inte en möjlig vinnare av någon prisduell men ändå en möjlig lyakandidat i mina ögon. Dels pga vad som hände i DL2, där hon potentiellt blev räddad av lyan och Elo rök istället. Men också pga gårdagens inlägg där jag (och några fler) tolkade det som att hon snabbt ville godförklara sig själv pga att hon la första rösten på BSF i DL1 (se inlägg #261 för utförligare förklaring). Det är möjligt att det är ett missförstånd eller att det hon menade bara inte kom ut/tolkades som hon hade tänkt sig, men det är ändå "en droppe som hjälper till att fylla hinken" (vet inte hur jag ska säga det i ord, men tänk er bildligt en hink som fylls på). Har kommit med en del tankar under morgonen och vi har tänkt lika framför allt kring möjliga vinnare av duellerna, men att räkna på möjliga duellanter utefter röstlistorna i tråden tänker jag att onda likväl som goda kan göra.

Ser att det börjat trilla in röster på Kilauea och jag tänker faktiskt rösta där också idag. Iom första rösten på Harrysen i DL1, vilken även BSF följde men också mtp gårdagens röstning där hon la tredje rösten på Elo, vilken la upp Elo i lika ställning mot Ceta här i tråden. För att det skulle kunnat blivit en prisduell igår så måste onda röstfifflarens röst legat på Elo i tråden (+ extraröst använts) och Kilauea en potentiell kandidat som ond röstfifflare. Så Heffaklumpen röstar på Kilauea.
 
Röstlista DL 3 kl 21
Hedinn röstar på bollen
Goda lyan röstar på Kilauea
Ceta röstar på Kilauea
cirkus röstar på Ceta
Heffaklumpen röstar på Kilauea

Kilauea 3
bollen__ 1
Ceta 1



(Jag sitter med mobilen så ser inga klockslag)
 
[...]

De dag-DL det inte är duell kommer LL istället att kalla de två spelare som fått minst antal röster i dagens omgång till en extra utmaning i form av duell. Nu finns det fina priser. I potten ligger ett (1) exemplar av alla de specialförmågor som förekommer i leken. Så läs rollistan! :p Där står vad du kan vinna.

Om en spelare anmält i förväg att hen behöver en sekond (=inte kommer att vara inne vid DL) duellerar Artline eller jag i spelarens ställe. Om anmälan inte gjorts går vi vidare i listan. Om fler spelare med lika litet antal röster finns väljs kombattanterna baserat på 1) antal röster genom leken totat och 2) lotten.

Vinnaren väljer själv sitt pris. Detta får sparas. Men bara så länge spelaren lever.

[...]
@cirkus + eventuella fler undrande

Dagens omgång gäller. Om det är fler spelare som är aktuella görs urvalet enligt 1 och 2.

Jag vet inte om det kan bli tydligare.
 
Jag tycker det framgått i trådstarten. Det är i första hand de med minst röster i DL, men om fler har samma antal färst röster väljs två duellanter ut av dem med färst totalröster. Ska se om jag hittar citatet där LL förtydligade det :)
@cirkus sorry, hittar inte citat som stöd för detta :(
 
Det är väl inte korrekt, Q hade som enda av de som kan vara aktuella 0 röster båda omröstningarna. Jag tolkar det som att det var hon och någon av Hedinn, cirkus och bollen som duellerade. Sen verkar det som hon förlorade. Jag har svårt att tro att hon käkade varken sig själv eller Harry under käket där hon dog. Hon kan ju möjligen ha vunnit duellen i och för sig och valt något annat och käket kommer från den troliga duellen i DL 1
Ok, då är Hedinn, bollen eller cirkus troligtvis en ulv som vann käk dag 2 då.

Kila, LenaH eller fio är röstfifflarulv.

Nu har jag fått saker rätt va? 😅
 
Jag tror jag går på min magkänsla att Ceta blev räddad igår genom en trolig extraröst på Elo.
Känns dumt att chansa på vem som ev kan ha lagt den så..

Cirkus röstar på Ceta
Jag hänger inte med på ditt resonemang.

Du går på magkänslan att Ceta blev räddad (jag antar du menar skulle bli räddad) av en trolig extra röst och sen vill du inte chansa på vem som lade den eventuella extrarösten. Det är lite som du både vill ha kakan och äta upp den när extrarösten först gången i ditt inlägg är trolig och den andra eventuell. Hur ska du ha det?

Sen förstår jag att du misstänker Ceta, det gör jag också.
 
Give me a brain please
259dd751-b4f3-4f57-8ed5-cff42d566a19_text.gif
 
Jag håller med om att jag, @fio eller @Kilauea bör vara röstfifflare och jag vet att det inte är jag och jag har svårt att tro att det är fio för hon har resonerat som en god hela leken (och jag brukar ha koll) så min röst faller på:

LenaH röstar på Kilauea
 
Röstlista DL 3 kl 21
18.39 Hedinn röstar på bollen
19.21 Goda lyan röstar på Kilauea
19.38 Ceta röstar på Kilauea
19.49 cirkus röstar på Ceta
19.49 Heffaklumpen röstar på Kilauea
20.00 LenaH röstar på Kilauea

Kilauea 4
bollen__ 1
Ceta 1
 
Vad kan åskådarna veta egentligen? Pryande siaren är där men sen bara bybor där, ingen spioninfo? Q röstade så tidigt så kändes som hon vet nåt? Även om inlägget var konstigt med en påstådd röständring.
 
Jag har lite annat att göra under kvällen och vill inte riskera att behöva lägga en sista minuten-röst som igår, så röstar nu.

Baserat på att det ändå är mer sannolikt att ett extra käk förvärvades igår än sparades från DL1 och det i så fall innebär att jag, cirkus eller bollen varit involverade och jag upplever att cirkus varit betydligt mer grävande än vad bollen har så ser jag det som mest sannolikt att bollen var i duell och vann käket och därmed är ond.

Hedinn röstar på bollen
Jag reagerar ändå på detta. Om det nu är helt klarlagt att det är någon av oss tre som varit i en duell och jag vet att jag inte varit det så är det isåfall cirkus och hedinn. Problemet är ju att jag tycker att cirkus verkar helt lost gällande duellandet och isåfall fattar jag inte vem hedinn skulle duellat mot för det är inte jag. Meeen ändå. Jag vill inte riktigt hänga på bland alla röster på Kila**** eftersom jag fortfarande känner mig lite för oinsatt. Trött i bollen. Glömt tvätten så ska kila iväg till den och vill inte glömma att rösta. Därför röstar jag såhär. Om nu en ulv duellat och vunnit och det är nån av oss tre som ska vara ulven, så tror jag att det är hedinn och att hon försöker sprida misstankar mot mig här dårå. Jag tänker att jag kanske är ett lätt mål för ulvarna eftersom jag inte varit aktiv (vilket jag ju flaggat för före lekstart också).
bollen röstar på hedinn
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 313
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp