Bäst i test (ulvlek)

Med tanke på dubbelt käk och hur LL förtydligade att extrarösten funkar så måste ju alltså du, LenaH eller Kila vara ulv? Eller hur? För eftersom nån vann käket igår så blev det ingen duell om vem som skulle lynchas.
Vi kan ju inte vara 100 men det är högst troligt att käket vanns i går kväll. Och jag håller med om din slutsats att följaktligen borde Lena eller Kil vara ulv.
 
Jag bryr mig inte om du är hård eller inte, jag mest reflekterar över det och varför och att, det var länge sen jag blev upprörd av det i en lek :). Det har hänt att jag sett folk leta efter saker att misstänka hos någon, alltså inte letat efter misstänkta saker generellt utan mer som jag behöver teorier om denna person. Ganska ofta är det en ulv, och ibland är jag ute och reser. Obs, nu känner jag inte det från dig, men sen kan jag fundera över varför ändå.


Vad tänker du om DL2 du var ju på väg att bli lynchad, sen vänder det helt plötsligt det verkar som elo har en extraröst från röstfifflarrösten då det ser ut som det blivit en duell bland de som fått lägst antal röster- i vart fall blev det ett extrakäk. Jag är fundersam över ett par saker. De ena är att tydligen röstfifflarens röst följer den öppna rösten. Då är en av de 3 som röstade på Elo per automatik röstfifflare. Vem tror du kan vara ond av dessa. Eller tror du att det blev en lottning mellan mig och Elo?

21.25 fio röstar på Elo
21.25 LenaH röstar på Elo
21.29 Kilauea röstar på Elo

Den andra är varför röstfifflaren lägger rösten på elo. Personligen tror jag att det är för att rädda dig, men ett alternativ kan ju vara att förvirra eller någon slags missräkning. Har du några tankar här? För mig står det mellan LenaH och Kil som ev ulv, det lutar mest åt kil. mest för att det är sista rösten och mycket nära DL.
Jag skrev lite om det i morse, och tyvärr förstår jag det inte själv. Tycker röstningen igår var väldigt märklig generellt, både snabbröstningen på Elo, och den på dig. Högst medveten ty det gör att jag ser misstänkt ut, jag hade själv misstänkt mig j det läget. Men jag vet min roll och kan inte riktigt förstå varför det var bättre att lyncha Elo. Kanske trodde lyan att jag var ond spion eller nått?

Om du är ond så tänker jag att extrarösten säkert legat på Elo, precis som du säger. Om du är god så behöver den ju inte nödvändigtvis ligga där, utan kan lika gärna ligga på mig (varför de nu skulle lägga upp mig för lottning när jag redan såg ut att åka dock..) eller någon helt annan.. Utan att veta ifall det blev duell eller inte (eller rättare sagt vilken duell det blev) så tycker jag det är svårt att säga var extrarösten hamnade.
 
Jag kommer inte att kunna svara på frågan varför du i mina ögon kunde vara god igår mer än vad jag gjort utan att hinta. Jag ville av det skälet inte rösta på dig, trots att jag upplever dig som skum och att du går onödigt hårt åt mig som om du ville få mig misstänkt och tänkte att det kanske är din spelstil. Jag tror inte vi spelat så mycket.


Nu misstänker jag dig för att vara ulv då ulvarna lade en extraröst på dig (det blev ju duell troligen). De kan ju ha gjort det för att förvirra också. Om det är så eller inte vet jag inte.
Antagligen nummer 45 på bollen men jag fattar inte varför du skriver detta till Ceta? Extrarösten bör väl ha lagts på Elo? Och som en möjlig räddning av Ceta?
 
Antagligen nummer 45 på bollen men jag fattar inte varför du skriver detta till Ceta? Extrarösten bör väl ha lagts på Elo? Och som en möjlig räddning av Ceta?
Exakt du är nog ungefär 518 på den bollen, jag har korrigerat mig ett par tre gånger vid det här laget.
 
Goda lyan röstar på Kilauea då vi finner att dels det att BSF valde att röständra till vår eminenta medlem av goda lyan @Harrysen efter kilauea lagt en första röst där är djupt graverande för att kunna vara en ulv
Jag kan inte hitta nån röständring av BSF i röstlistan? Nån annan som hänger med?
 
Jag vill som vanligt rösta tidigt för mitt måendes skull. Misstänker att jag kan sitta lite löst ikväll så vill rösta på någon som redan har en röst.

Misstänkte Kilauea redan igår, dels på grund av potentiell följande av BSF i DL1, tredje rösten på Elo igår samt att hon legat lite lågt genom leken. (Ja jag är medveten om att jag upprepar goda lyans motivering :) )

Ceta röstar på Kilauea
 
Baserat på att det ändå är mer sannolikt att ett extra käk förvärvades igår än sparades från DL1 och det i så fall innebär att jag, cirkus eller bollen varit involverade och jag upplever att cirkus varit betydligt mer grävande än vad bollen har så ser jag det som mest sannolikt att bollen var i duell och vann käket och därmed är ond.
Vet att det skrivits om det här vilka som kan varit i duell igår men det var en del felaktiga antaganden också, är det utrett nu att det var två av Hedinn, cirkus och bollen? Ingen mer? Om det redan är utrett behöver jag inte gå igenom röstlistorna själv tänkte jag.
 
Röstlista DL 3 kl 21
Hedinn röstar på bollen
Goda lyan röstar på Kilauea
Ceta röstar på Kilauea


Bollen 1
Kilauea 2
 
Fortfarande - jag hade ALDRIG vågat vänta med käket ytterligare en dag, vare sig jag var god eller ond.
Tycker det känns lite långsökt att tro att någon skulle det faktiskt, som ond riskerar du att sias och som god att bli käk.

Nej, jag hade ingen möjlighet att duellera igår, jag hade ju en röst.
Jag fattar fan inte vem som kan vara i duell. Jag trodde det totala (minsta antalet) röster i leken räknades. 🤷‍♀️
 
Hallå LL
Förklara gärna för mig om duellen sker mellan de med totalt minsta antalet röster eller minsta i just den aktuella DLen.
 
Hallå LL
Förklara gärna för mig om duellen sker mellan de med totalt minsta antalet röster eller minsta i just den aktuella DLen.
Jag tycker det framgått i trådstarten. Det är i första hand de med minst röster i DL, men om fler har samma antal färst röster väljs två duellanter ut av dem med färst totalröster. Ska se om jag hittar citatet där LL förtydligade det :)
 
Jag tror jag går på min magkänsla att Ceta blev räddad igår genom en trolig extraröst på Elo.
Känns dumt att chansa på vem som ev kan ha lagt den så..

Cirkus röstar på Ceta
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 313
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp