Bäst i test (ulvlek)

Fortfarande - jag hade ALDRIG vågat vänta med käket ytterligare en dag, vare sig jag var god eller ond.
Tycker det känns lite långsökt att tro att någon skulle det faktiskt, som ond riskerar du att sias och som god att bli käk.
Fast som god var ju det viktigaste att välja käket, inte att använda det. Tror ju knappast nån god valt att käka som ren chansning när den inte måste.
 
Är jag inte? :o

Du styckeindelar ju ordentligt och allt så det gör verkligen inget. :)
Minns att du sa det någon gång för lääääänge sedan, men det var när jag fortfarande lekte under ett annat nick så det måste vara minst 4 år sedan :)

Har försökt tänka lite på att hellre dela upp det i 2-3 inlägg istället för att maxa antalet ord Buke tillåter i ett och samma inlägg, pga tänkt att du nog inte var den enda som hade tänkt den tanken då. Men vad bra att det inte blir allt för jobbigt med mina en mil långa inlägg i alla fall :)
 
Du får jättegärna citera nåt där jag försökt få dig till skum och hittat saker som inte finns. Jag reagerade på din röst igår, men det var jag ju inte direkt ensam om.
Här är ett par exempel.


Vilka onda tänker du skulle kunna alibirösta på det svarta fåret? De känner ju inte till vem det är? Harrysen hade dessutom två röster själv och skrev ju motiveringen för att med säkerhet rädda sig själv. BSF hade dessutom tre röster då, vad kunde Harrysen gjort som inte innebar att själv riskera att åka? Även om ulvarna känt till fåret så hade det varit en fullt rimlig röst i sammanhanget skulle jag säga. Utan att känna till fåret är ju inte en alibiröst aktuell alls - så jag tycker det är snabbt gjort att sätta Harrysen som god baserat på den rösten?

Edit: Läste för snabbt (sitter med mobilen). Uppfattade det som att det var Harrysens röst på BSF som gjorde henne god. BSFs röst på Harrysen har du ju helt rätt i vore onödig om Harrysen var ulv!
Här, det är fråmst första stycket, du verkar mest inte läsa utan leta efter något att kasta på mig. Sen inser du att det inte direkt finns fog för det i och för sig.


Hedinn röstar på Lobelia

Att rösta på fio för att ”nån som röstat på BSF borde vara ulv” utan, vad jag läst, djupare tanke än så varför just fio är mest trolig känns jättemärkligt?

Det var inte en jättemärklig röst, det är sådan röstmotiveringar som görs jämnt och ständigt i ulvlekar- i synnerhet i början innan folk börjar få koll på leken och det hade diskuterats tidigare i leken. Du vinklar ett röstförfarande som jättemärkligt när det i själva verket är ganska vanligt. Det fanns gott om tveksamma röster med lika stor eftertanka och djup i vid DL2. Sen är det inte alls en märklig motivering du gör heller.


Det är inte neutrala ögon du försökt analysera leken genom som jag uppfattar det utan jag misstänker att du har valt ut mig som möjlig ond och letar stöd för det. Jo jag kan ha fel men det bidrar inte till att uppfatta dig som god direkt. Goda brukar leta förutsättningslöst. Nu är det här inget övertydligt utan mest exempel på vad som bidrar till att jag känner att du kanske inte letar efter ulvar utan folk satt misstänka som ulvar.
 
Fast som god var ju det viktigaste att välja käket, inte att använda det. Tror ju knappast nån god valt att käka som ren chansning när den inte måste.

Varför det? Jag hade väl valt spioninfo eller sia eller beskydd om jag var i den sitsen. Varför skulle jag välja ett käk som god?
 
Vi var 14 deltagare från början.
1/3 av 14 är ≈4.6, så det bör vara 4-5 onda från början.
Det finns 5 namngivna onda roller i lekstarten, så jag tänker att det mest troligast var 5 onda från början.
Av dem 5 bör 2 onda vara utanför lyan (onda spiontvillingen och svarta fåret) och 3 av dem i lyan.
Det bör även varit 9 goda från början, eftersom 9+5=14.

Vi har haft ut det svarta fåret, två bybor och den pryande siaren.
Så 10 levande deltagare kvar.
Ställningen borde alltså stå 6-4 (goda-onda).

Alltså borde det inte bli en avgörande lynch ikväll, däremot skulle det kunna bli det imorgon kväll.
Så för att vara på säkra sidan så vore det så klart bäst om vi lyckas få ut en ond i kvällens lynch.



Vilka de onda är har jag dock inte vetskap om.
Känner även att jag har alldeles för många potentiellt onda på min lista.
Nu ska jag i alla fall ta en paus från leken! Återkommer senare :)
 
Ledsen, lite svårt att släppa dig när du fortsätter så..

Det ser ju ut som att du vet att extrarösten hamnade på mig, när du säger ”då ulvarnas extraröst hamnade på dig”, vilket ju verkligen inte borde vara ett tecken på att jag var ulv i så fall?
Vet och vet, här korrigerar jag mig. Jag har hela tiden förutsatt att den hamnat på Elo. Du hade ju två röster om jag inte missminner mig. Däremot var du länge den som var uppe till lynch och hade flest röster.

Nej, fel av mig, extra rösten hamnade om jag har rätt på Elo. Jag var lite snabb där.
 
Varför det? Jag hade väl valt spioninfo eller sia eller beskydd om jag var i den sitsen. Varför skulle jag välja ett käk som god?
Jag tänker att man som god väljer käket bara för att ulvarna inte ska kunna ta det vid ett senare tillfälle? Sedan lär man väl inte chansa och använda det på någon bara för att man har det, men då har man i alla fall förhindrat att ulvarna får ett extra käk.

Och sen är det bara en bonus om man fortfarande lever längre in i leken när man är (mer) säker på någon ond - som man i så fall kan försöka käka.
 
  • Gilla
Reactions: fio
Varför det? Jag hade väl valt spioninfo eller sia eller beskydd om jag var i den sitsen. Varför skulle jag välja ett käk som god?
För att slippa bli käkad, jag antar du dessutom kan använda det, men det har jag inte kollat upp.

Sen är det troligen andra duellen vi talar om, och det finns bara en av var.
 
Fast som god var ju det viktigaste att välja käket, inte att använda det. Tror ju knappast nån god valt att käka som ren chansning när den inte måste.

Jag tänker att man som god väljer käket bara för att ulvarna inte ska kunna ta det vid ett senare tillfälle? Sedan lär man väl inte chansa och använda det på någon bara för att man har det, men då har man i alla fall förhindrat att ulvarna får ett extra käk.

Och sen är det bara en bonus om man fortfarande lever längre in i leken när man är (mer) säker på någon ond - som man i så fall kan försöka käka.
Jag hade nog inte tänkt så :o utan som @fio - sia eller spioninfo.
 
Varför det? Jag hade väl valt spioninfo eller sia eller beskydd om jag var i den sitsen. Varför skulle jag välja ett käk som god?
För att hindra ulvarna från att få ett extra käk. De har ju redan en fördel när det gäller att hamna i duell: de kan se till att sprida röster på goda.

Men sen när den goda valt käket tror jag ju knappast att nån skulle använda det om den inte var säker.
 
Här är ett par exempel.



Här, det är fråmst första stycket, du verkar mest inte läsa utan leta efter något att kasta på mig. Sen inser du att det inte direkt finns fog för det i och för sig.




Det var inte en jättemärklig röst, det är sådan röstmotiveringar som görs jämnt och ständigt i ulvlekar- i synnerhet i början innan folk börjar få koll på leken och det hade diskuterats tidigare i leken. Du vinklar ett röstförfarande som jättemärkligt när det i själva verket är ganska vanligt. Det fanns gott om tveksamma röster med lika stor eftertanka och djup i vid DL2. Sen är det inte alls en märklig motivering du gör heller.


Det är inte neutrala ögon du försökt analysera leken genom som jag uppfattar det utan jag misstänker att du har valt ut mig som möjlig ond och letar stöd för det. Jo jag kan ha fel men det bidrar inte till att uppfatta dig som god direkt. Goda brukar leta förutsättningslöst. Nu är det här inget övertydligt utan mest exempel på vad som bidrar till att jag känner att du kanske inte letar efter ulvar utan folk satt misstänka som ulvar.
Alltså, hade jag velat utmåla dig som skum hade jag ju knappast rättat mig själv efter att jag läste igen? Jag hade såklart kunnat ändra hela inlägget men jag tycker inte det känns sjysst i en ulvlek när nån hade kunnat hinna läsa, då lägger jag hellre till min ändring och står för mitt misstag. :)

Jag tyckte du hade kommit med jättevettiga tankar under dagen igår, därav att jag reagerade på din röst som jag upplevde kom helt utan koppling till sånt du skrivit under dagen. Och som sagt, jag var ju inte ensam, det var i alla fall tre till som reagerade på samma sätt. Jag har aldrig påstått att det inte fanns flera svaga röster? Tvärtom har jag ju skrivit att de flesta verkade famla i mörker. Men nånstans måste man ju rösta och det gäller ju både dig och mig.
 
Alltså jag blir helt kollrig av alla tankar på den här duellen och vilka som eventuellt kunde ha duellat och inte. Vilka som borde gjort si eller vilka som borde gjort så. Jag vet inte om det blev mer fokus på något som KUNDE ha hänt än på själva röstlistorna? Sen tänker jag att det är omöjligt att veta vad man skulle valt och så. Om LLs behöver träda in och duella åt någon offlinespelare, väljer de också priset? Varför skulle inte en god kunna välja ett käk tex? Känns som att vi kan vrida och vända på det där länge men vet inte om det ger oss så mycket? För min del så är det helt okej om ni vill granska mig idag, jag vet att jag varit off och i morgon är jag nog inte heller så aktiv pga fyller år. Men ska försöka.
 
Min upplevelse är att du går hårt åt mig, jag menar inte att det är fel, det är en observation. Jag kan dra vissa slutsatser utifrån det. Som god skulle du exempelvis troligen inte gå hårt åt en annan som du vet är god, men väl en du misstänkte är ond eller inte har koll på.

Om din spelstil inte är att gå hårt emot folk, så kan jag fråga mig varför du går hårt ut mot mig och varför, eller om vi helt enkelt har olika uppfattning om vad det innebär.
Ledsen om jag varit hård, jag avskyr själv att känna mig attackerad i dessa lekarna, så förlåt om det har känts så! 💕

Sen hade jag givetvis inte ifrågasatt dig som god om jag visste att du var god, det säger ju sig självt, men nu är jag ju ännu inte övertygad om att du är det :)
 
Jag har lite annat att göra under kvällen och vill inte riskera att behöva lägga en sista minuten-röst som igår, så röstar nu.

Baserat på att det ändå är mer sannolikt att ett extra käk förvärvades igår än sparades från DL1 och det i så fall innebär att jag, cirkus eller bollen varit involverade och jag upplever att cirkus varit betydligt mer grävande än vad bollen har så ser jag det som mest sannolikt att bollen var i duell och vann käket och därmed är ond.

Hedinn röstar på bollen
 
Heeeej 👋👋👋👋👋 Goda lyan här :)

Vi har brutalt blivit bortkopplade från etern under lekens gång och eliminerade :down: men har iaf tack och lov fortfarande uppkoppling till att kunna göra vår röst hörd - det visade sig vara ett smart val att välja att gömma telefonen i kistan👍 så de onda kan inte tysta oss helt

Vi här i goda lyan tycker att iaf vi bevisligen har visat att vi är bäst i test :D så här långt.
Goda lyan röstar på Kilauea då vi finner att dels det att BSF valde att röständra till vår eminenta medlem av goda lyan @Harrysen efter kilauea lagt en första röst där är djupt graverande för att kunna vara en ulv
Dels det Kilauea lägger en tredje röst på Elo i gårdagens Lynch då Elo också förolyckades

Vi finner därmed starka incitament för att en dold röst KAN ha medverkat till att den eminenta medlemmen av goda lyan @Elo förolyckades i gårdagens Lynch
Vi hoppas vi har rätt annars tar vi nya tag imorgon
 
Senast ändrad:
Ledsen om jag varit hård, jag avskyr själv att känna mig attackerad i dessa lekarna, så förlåt om det har känts så! 💕

Sen hade jag givetvis inte ifrågasatt dig som god om jag visste att du var god, det säger ju sig självt, men nu är jag ju ännu inte övertygad om att du är det :)
Jag bryr mig inte om du är hård eller inte, jag mest reflekterar över det och varför och att, det var länge sen jag blev upprörd av det i en lek :). Det har hänt att jag sett folk leta efter saker att misstänka hos någon, alltså inte letat efter misstänkta saker generellt utan mer som jag behöver teorier om denna person. Ganska ofta är det en ulv, och ibland är jag ute och reser. Obs, nu känner jag inte det från dig, men sen kan jag fundera över varför ändå.


Vad tänker du om DL2 du var ju på väg att bli lynchad, sen vänder det helt plötsligt det verkar som elo har en extraröst från röstfifflarrösten då det ser ut som det blivit en duell bland de som fått lägst antal röster- i vart fall blev det ett extrakäk. Jag är fundersam över ett par saker. De ena är att tydligen röstfifflarens röst följer den öppna rösten. Då är en av de 3 som röstade på Elo per automatik röstfifflare. Vem tror du kan vara ond av dessa. Eller tror du att det blev en lottning mellan mig och Elo?

21.25 fio röstar på Elo
21.25 LenaH röstar på Elo
21.29 Kilauea röstar på Elo

Den andra är varför röstfifflaren lägger rösten på elo. Personligen tror jag att det är för att rädda dig, men ett alternativ kan ju vara att förvirra eller någon slags missräkning. Har du några tankar här? För mig står det mellan LenaH och Kil som ev ulv, det lutar mest åt kil. mest för att det är sista rösten och mycket nära DL.
 
Blev det ingen duell låg extrarösten på Elo och då är aningen Killmhem.ulv eller så är jag eller LenaH ulv. Jag vet min roll så då står det mellan LenaH och Killhem
Med tanke på dubbelt käk och hur LL förtydligade att extrarösten funkar så måste ju alltså du, LenaH eller Kila vara ulv? Eller hur? För eftersom nån vann käket igår så blev det ingen duell om vem som skulle lynchas.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 976
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 313
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp