8. cirkus - Ytterligare en som jag har väldigt dålig koll på och har svårt att placera. Men liksom LenaH och Hedinn är cirkus en möjlig vinnare av prisduellen (DL2, så det förutsätter att det blev en sådan) och därmed även möjlig vinnare av käket. Jag har väl inte reagerat jättemycket på något cirkus skrivit, inte vad jag minns på rak arm i alla fall. Men jag vet inte om hon är god för det och jag vet att cirkus har lurat mig rejält tidigare. Men ja, en möjlig lyakandidat.
9. Ceta - Inte en möjlig vinnare av någon prisduell men ändå en möjlig lyakandidat i mina ögon. Dels pga vad som hände i DL2, där hon potentiellt blev räddad av lyan och Elo rök istället. Men också pga gårdagens inlägg där jag (och några fler) tolkade det som att hon snabbt ville godförklara sig själv pga att hon la första rösten på BSF i DL1 (se inlägg
#261 för utförligare förklaring). Det är möjligt att det är ett missförstånd eller att det hon menade bara inte kom ut/tolkades som hon hade tänkt sig, men det är ändå "en droppe som hjälper till att fylla hinken" (vet inte hur jag ska säga det i ord, men tänk er bildligt en hink som fylls på). Har kommit med en del tankar under morgonen och vi har tänkt lika framför allt kring möjliga vinnare av duellerna, men att räkna på möjliga duellanter utefter röstlistorna i tråden tänker jag att onda likväl som goda kan göra.
10. bollen__ - har varit väldigt anonym hittills, ser dock att hon varit bortrest så det har antagligen bidragit. Men jag ser fram emot att höra mer från dig när du får tid
@bollen__!
Är hur som helst en potentiell vinnare av prisduellen i DL2 (åter igen, om det blev en då), vilket gör henne till en potentiell ulv. Röstade på Ceta igår med en, i mina ögon, ganska lätt teori som hon även hade "lånat" från mig. Kan inte säga något alls om bollen__s roll i nuläget men ser som sagt fram emot att höra mer från bollen__ själv.
11. fio - har jag väldigt dålig uppfattning om, men inte huvudmisstänkt för mig just nu i alla fall. Tycker väl att hon spelat "som vanligt", men det säger mig egentligen ingenting eftersom jag tycker att hon brukar spela så oavsett roll
Enda är väl att jag är lite nojjig över att jag fokuserar in mig på andra för mycket och att jag det gömmer sig en ulv här, men som glöms bort pga så mycket fokus på alla andra. Var ju även en av de tre som röstade på Elo i DL2, vilket gör henne till en möjlig röstfifflarulv i scenariot av att det inte blev någon lottning/duell igår.
12. Harrysen - Pryande siare
13. Heffaklumpen -
14. Lobelia - Liksom LenaH möjlig vinnare av duellen och tillika käket i DL1. La en, i mina ögon, enkel röst på fio igår och nu när jag läst om allt idag så kan jag förstå att folk reagerade på den och att hon fick röster på sig pga den. Har reagerat på en del saker hon skrivit, tex det om röstningen igår (se inlägg
#503 för bättre förklaring) och hur Ceta var god igår och ond idag. Får inte ihop det om extrarösten på s.26 heller. Jag vet inte, men det är en del jag inte får ihop och det gör mig misstänksam, kan med andra ord tänka mig att det kan finnas en ulv här.
Nu blev det skitlångt i alla fall, förlåt
@LenaH! Vet att du inte är överförtjust i mina "wall of text"