Bäst i test (ulvlek)

Det vet e katten, jag skrev nog snabbare än jag tänkte, jag tro jag menar käket/vinsten i duellen. Mina tankar flyger hela tiden till extrarösten.
Ledsen, lite svårt att släppa dig när du fortsätter så..

Det ser ju ut som att du vet att extrarösten hamnade på mig, när du säger ”då ulvarnas extraröst hamnade på dig”, vilket ju verkligen inte borde vara ett tecken på att jag var ulv i så fall?
 
Cirkus
Röstar på Hedinn i DL1. Lägger första rösten i hela leken...
La en märklig kommentar till Harrysen, som jag aldrig riktigt förstod. Du får gärna förklara den @cirkus :), eller peka mig mot rätt inlägg om du redan förklarat och jag inte hittat det!
Röstar på Niyama trots att hon verkar tycka Lobelia är skummare. Om Lobelia visar sig vara ond så skulle cirkus med kunna vara i lyan...
Jag funderar lite på detta, hur kommer du fram till kopplingen mellan cirkus och Lobelia? Jag ser inte riktigt hur cirkus är trolig lyamedlem om det visar sig att Lobelia är ond?
 
Jag funderar lite på detta, hur kommer du fram till kopplingen mellan cirkus och Lobelia? Jag ser inte riktigt hur cirkus är trolig lyamedlem om det visar sig att Lobelia är ond?
Du, jag ser att det var ett rätt orimligt antagande faktiskt. Min tanke var att hon eventuellt lät bli att rösta på en lyankompis, men det hade ju varit jätteskumt att i så fall peka ut henne som skum och sen rösta på någon annan 🙈
 
I stridens hetta misstänkte jag en kupp från lyan. De kan ha fått koll på min roll. Då det verkar som lyan använt sig av extrarösten på Elo (det verkar så i och med dubbellynchen) så känns det som en planerad kupp verkar kontraproduktiv, varför riskera att outa sig och inte följa upp med extrarösten utan lägga den på någon annan. Visst kan det vara ett sätt att försöka sprida förvirring också men jag tror nog mer på individuella och i mina ögon förhastade beslut i sista miunt.
Okej, ja jag förstår att man kan slänga ur sig saker i stundens hetta. Been there, done that.
 
Du, jag ser att det var ett rätt orimligt antagande faktiskt. Min tanke var att hon eventuellt lät bli att rösta på en lyankompis, men det hade ju varit jätteskumt att i så fall peka ut henne som skum och sen rösta på någon annan 🙈
Okej, jag förstår nog fortfarande inte men du säger ju själv att det var ett orimligt antagande så tänker att vi inte behöver gräva mer i den tanken. Tankevurpor gör vi alla emellanåt, oavsett sida eller roll :)

Med det sagt så är jag dock inte övertygad om din godhet, men det är mest för att jag fortfarande ser det som en trolig möjlighet att du blev räddad i gårdagens lynch.
 
Ok, en kort stund över innan jag måste avvika igen.
Har fortfarande inte hunnit gå igenom vad som faktiskt hände igår vid lynchen. Kändes som så många röster och ändringar på kort tid.

Då tänker jag försöka läsa ikapp och som tur är så är det inte jättemycket.
Många hakade på min teori om att någon vinkat till en ulv och det är minst sagt intressant att den som rök var fåret - inte den som blev vinkad TILL, så då är ju frågan om BSFs röst på samma som Kil röstade på strax innan är en vinkning? En annan tanke så här är Heffa och Niyama som röstar på varandra, kan det vara tvillingarna?
Nog för att vi vill ha ut onda, men gillar ändå inte riktigt att du pekar ut ev tvillingar. En av dom är faktiskt god liksom.


Nej jag tror inte på något sparat käk iallafall. Tror inte ulvarna skulle riskera att missa ett käk faktiskt om den dött i dl2.

Harrysen var siare och jag kan inte hitta nått egentligen som tyder på att hon siat någon ond så att som många andra tror jag hon siat någon god. Inte för att det är särskilt tydligt heller.
De enda jag hittar är att hon pratar mkt om att BSF följde en ulv i detta fallet Killhem. Hon pratar om det ända in i det sista och sedan lägger hon en röst på heffa? Trots att killhem faktiskt redan hade en röst. Vet inte vad det säger om killhem.

Killhem lade dock en 3 röst på elo i sista minuten där ceta hade 2 röster. Fanns ingen möjlighet för henne att hinna se att cirkus och niyama ändrat till lobelia. Elo rykte och är killhem ulv kanske hon räddade ulven ceta.

Annars stod det 3-3 mellan lobelia och Elo och då skulle en duell avgöras.

Blev det ingen duell låg extrarösten på Elo och då är aningen Killmhem.ulv eller så är jag eller LenaH ulv. Jag vet min roll så då står det mellan LenaH och Killhem

Den enda som vet om det varit en duell är ju @Lobelia och ulven med extrarösten plus spionerna som uppenbarligen inte lyckats få varandra ututröstade.
Varför skulle Lobelia veta om det var en duell?

Nej jag fick fel på vilka som kan ha varit i duell det ska vara Boll, Hedinn och Cirkus (hoppas jag har rätt)

Boll har jag noll koll på, hon har varit ganska inaktiv tror jag så jag skulle gärna ha lite mer input här

Cirkus såg gill synes ut att kasta sig över mig, men jag har vid närmre eftertanke inga ondvibbar från henne. Hon verkar genuint leta onda och förhastade sig nog lite, när jag mest röstade slumpmässigt på någon där jag kunde få en teori. Idag hade jag nog följt med på ett drev på Ceta. Igår hade jag en tanke om att hon kunde vara god

Hedinn tycker jag beter sig lite skumt, dels med allt tjatet om den onda spionen, och sen hade jag en känsla av att hon ville ha mig till skum och hittade saker som inte fanns. Jag behöver titta mer på henne och boll. Jag har en misstanke om att det är bland de två duellens extraröst hittas.
Du säger att du hade en tanke om ceta som god igår men inte idag. Varför?

Vad gäller Harrysen tror jag också hon siat nån god, annars hade hon varit mycket tydligare i röstningen tror jag.
 
Alltså, det bara snurrar runt i hjärnkontoret med alla tankar och idéer och teorier osv 😵‍💫 🤪

Så i ett sista försök att försöka få någon form av överblick på leken ger jag mig på en kort sammanfattning ur minnet. Sen måste jag ta en paus från datorn pga har suttit här alldeles för länge :p


1. LenaH - En av de möjliga vinnarna av duellen i DL1, därmed också kandidat för att ha tagit hem priset och käkat inatt vilket även gör LenaH till en potentiell ulv. I övrigt har jag inget riktigt grepp om LenaH. Lite dålig aktivitet i början pga renoveringar IRL vilket givetvis inte hjälper i att få en uppfattning om hennes roll/sida. Nämnde igår (?) att hon, om hon vann duellen i DL1, skulle valt sian. Det säger mig dock ingenting och kan mycket väl vara ett spel för galleriet :p.

2. Niyama - Tycker jag har resonerat vettigt genom leken. Har i alla fall inte reagerat överdrivet på något hon skrivit. Eller jo, jag reagerade på hennes röst på mig i DL1 pga tyckte att motiveringen var rolig. Har dock ingen aning om vart jag har Niyama för jag tycker att hon resonerar vettigt oavsett roll.

3. Hedinn - Möjlig kandidat som vinnare av prisduellen i DL2 (förutsatt att det blev en sådan då), vilket även gör henne till potentiell ulv. Tycker att hon haft en del tankar genom leken och det enda jag reagerat på var det om goda vs onda spionen igår (?). Har alltid svårt att placera Hedinn, men tycker ändå att vi haft en del liknande tankar idag?

4. Blacksmithfarm - Svart får

5. Kilauea
- La första rösten på Harrysen i DL1 vilken svarta fåren BSF sedan följde. Nu när vi vet Harrysens roll så känns det väl inte jättebra att Kilauea la en förstaröst på Harrysen i DL1. La även tredje och sista rösten på Elo i DL2, 1 min innan DL. Rösten på Elo la även upp Elo i lottning/duell mot Ceta (sedan trillade fler röster in och rösterna på Lobelia och röständringarna kom in, vilket gjorde att Ceta slutligen fick 2 röster i tråden) och eftersom Elo var den som slutligen rök så får det väl ändå ses som en avgörande röst. Nu finns det möjlighet att det låg en röst på Elo dolt, och i så fall blev ju rösten på Elo än mer avgörande eftersom det då knuffade upp Elo på 4 röster, mot Cetas 3 röster. Kan inte utesluta att Kilauea ingår i lyan här och var med och försökte rädda Ceta.

Annan random notering som inte är direkt kopplad till Kilauea: Om det stämmer att Elo hade 4 röster och det inte blev någon duell mellan Elo och Lobelia, så hittar vi den onda röstfifflarens röst bland rösterna på Elo (enligt LLs inlägg #494 ska den dolda rösten vara en kopia av rösten i tråden, dvs rösten i tråden räknas två gånger). De som röstade på Elo igår är fio, LenaH och Kilauea.

6. Elo - Bybo

7. qitis - Bybo



Fortsätter i ett nytt inlägg för att undvika att detta blir allt för långt.
 
Menar du att qitis och Harrysen kunnat vara i prisduell och valt käk och käkat den andra? Eller tänker du att käket var sparat från dag 1 (varför skulle i så fall qitis ha förlorat den här)?
Jag räknade upp de som kunnat vara i duell, nu kom någon på att harryson inte borde vara med på listan och jag höll med.


Q borde varit i duell däremot- hon är de enda med 0 röster i båda lyncherna (om jag inte sett fel), däremot är det högst tveksamt och hon haft urymme att käka då hon blev käkad och hon skulle knappast valt Harryson så hon har troligen förlorat. Sen kan det ha varit att någon sparat sin vinst från första lynchen och använt den.
 
Ok, jag förstår fortfarande inte, och ännu mindre efter andra stycket 😂
Min spelstil är generellt inte alls att gå hårt om folk, men jag försöker bara förstå hur du resonerar kring mig. När leken är över får du gärna förklara, när du inte längre begränsas av hintningsregeln 😁
Min upplevelse är att du går hårt åt mig, jag menar inte att det är fel, det är en observation. Jag kan dra vissa slutsatser utifrån det. Som god skulle du exempelvis troligen inte gå hårt åt en annan som du vet är god, men väl en du misstänkte är ond eller inte har koll på.

Om din spelstil inte är att gå hårt emot folk, så kan jag fråga mig varför du går hårt ut mot mig och varför, eller om vi helt enkelt har olika uppfattning om vad det innebär.
 
Fortfarande - jag hade ALDRIG vågat vänta med käket ytterligare en dag, vare sig jag var god eller ond.
Tycker det känns lite långsökt att tro att någon skulle det faktiskt, som ond riskerar du att sias och som god att bli käk.
 
Hahaha, ja men det förklarar mycket! :rofl:

Jag har nog också läst "pyrande siare" hela tiden, men har inte reflekterat något vidare över det. Har liksom bara avfärdat det med att det är mitt ordförråd som brister och att det säkert finns ytterligare en betydelse av ordet "pyrande" som inte jag känner till. Men "praktiserande siare" låter ju betydligt mer logiskt :laugh:
@Myrten är så gammal att det hette pryo på hennes tid... :rofl:
 
8. cirkus - Ytterligare en som jag har väldigt dålig koll på och har svårt att placera. Men liksom LenaH och Hedinn är cirkus en möjlig vinnare av prisduellen (DL2, så det förutsätter att det blev en sådan) och därmed även möjlig vinnare av käket. Jag har väl inte reagerat jättemycket på något cirkus skrivit, inte vad jag minns på rak arm i alla fall. Men jag vet inte om hon är god för det och jag vet att cirkus har lurat mig rejält tidigare. Men ja, en möjlig lyakandidat.

9. Ceta - Inte en möjlig vinnare av någon prisduell men ändå en möjlig lyakandidat i mina ögon. Dels pga vad som hände i DL2, där hon potentiellt blev räddad av lyan och Elo rök istället. Men också pga gårdagens inlägg där jag (och några fler) tolkade det som att hon snabbt ville godförklara sig själv pga att hon la första rösten på BSF i DL1 (se inlägg #261 för utförligare förklaring). Det är möjligt att det är ett missförstånd eller att det hon menade bara inte kom ut/tolkades som hon hade tänkt sig, men det är ändå "en droppe som hjälper till att fylla hinken" (vet inte hur jag ska säga det i ord, men tänk er bildligt en hink som fylls på). Har kommit med en del tankar under morgonen och vi har tänkt lika framför allt kring möjliga vinnare av duellerna, men att räkna på möjliga duellanter utefter röstlistorna i tråden tänker jag att onda likväl som goda kan göra.

10. bollen__ - har varit väldigt anonym hittills, ser dock att hon varit bortrest så det har antagligen bidragit. Men jag ser fram emot att höra mer från dig när du får tid @bollen__! :) Är hur som helst en potentiell vinnare av prisduellen i DL2 (åter igen, om det blev en då), vilket gör henne till en potentiell ulv. Röstade på Ceta igår med en, i mina ögon, ganska lätt teori som hon även hade "lånat" från mig. Kan inte säga något alls om bollen__s roll i nuläget men ser som sagt fram emot att höra mer från bollen__ själv.

11. fio - har jag väldigt dålig uppfattning om, men inte huvudmisstänkt för mig just nu i alla fall. Tycker väl att hon spelat "som vanligt", men det säger mig egentligen ingenting eftersom jag tycker att hon brukar spela så oavsett roll :laugh: Enda är väl att jag är lite nojjig över att jag fokuserar in mig på andra för mycket och att jag det gömmer sig en ulv här, men som glöms bort pga så mycket fokus på alla andra. Var ju även en av de tre som röstade på Elo i DL2, vilket gör henne till en möjlig röstfifflarulv i scenariot av att det inte blev någon lottning/duell igår.

12. Harrysen - Pryande siare

13. Heffaklumpen
- 🙋🏻‍♀️

14. Lobelia - Liksom LenaH möjlig vinnare av duellen och tillika käket i DL1. La en, i mina ögon, enkel röst på fio igår och nu när jag läst om allt idag så kan jag förstå att folk reagerade på den och att hon fick röster på sig pga den. Har reagerat på en del saker hon skrivit, tex det om röstningen igår (se inlägg #503 för bättre förklaring) och hur Ceta var god igår och ond idag. Får inte ihop det om extrarösten på s.26 heller. Jag vet inte, men det är en del jag inte får ihop och det gör mig misstänksam, kan med andra ord tänka mig att det kan finnas en ulv här.



Nu blev det skitlångt i alla fall, förlåt @LenaH! Vet att du inte är överförtjust i mina "wall of text" :sorry:
 
Alltså, nu när vi vet Harrysens roll och att hon var pryande siaren (tror det blev rätt nu? :laugh:), funderar jag på om det är något hon försöker få fram här?

Just orden "I och med att jag vet min egen roll och vilken roll som åkte ut så tycker jag nog att jag har mer koll än vanligt på DL1, och kan fundera lite mer på BSFs inlägg och vad andra tycker om det." (det fetade) är det jag funderar på.

Det jag menar är att som siaren så borde hon i alla fall siat en person natt1 och eftersom ingen dog så borde hon även fått ett svar. Det finns dock en möjlighet att det blev en testbild som svar, men det går ju inte att utesluta att hon faktiskt fått något svar.

Iom att jag vet min egen roll så vet jag att hon är fel ute angående mig.

LenaH var ju en av de som vi, enligt tidigare diskussioner idag, kom fram till var en kandidat för vinstduell i DL1. Så där finns det en möjlighet att hon tog hem duellen och valde käket, och att det är därför både Q och Harrysen dog inatt. Så henne vill jag inte avskriva från potentiella-ulv-listan. I alla fall inte i nuläget.

Kilauea hade precis som jag själv en röst på sig i DL1 och en röst i DL2. Så hon bör inte ha varit i någon vinstduell (pga fanns deltagare med 0 röster). Så hon kan inte ha vunnit något käk. Kilauea la förstarösten på Harrysen i DL1 och BSF la andrarösten på Harrysen, så visst finns det möjlighet att BSF följde ulven Kilauea för att visa sig för lyan. Å andra sidan vet jag inte eftersom jag generellt sett tycker att det letas vinkningar i rösterna i DL1 och i svaren på obligatoriska frågan, trots att där sällan finns några vinkningar. Men visst är det en möjlighet.

Skulle behöva läsa om både LenaHs och Kilaueas inlägg för att se om jag kan bilda mig en bättre uppfattning om dem.
Fortfarande - jag hade ALDRIG vågat vänta med käket ytterligare en dag, vare sig jag var god eller ond.
Tycker det känns lite långsökt att tro att någon skulle det faktiskt, som ond riskerar du att sias och som god att bli käk.
Sen har vi hela scenariot med vem som vann duellen och käkade ett extra käk. Vilka fanns där? @heffaklumpen du verkade ha koll. Pls help. Visst var det Hedinn, LenaH, bollen__ och jag?
Nej, jag hade ingen möjlighet att duellera igår, jag hade ju en röst.
 
Ytterligare en som jag har väldigt dålig koll på och har svårt att placera. Men liksom LenaH och Hedinn är cirkus en möjlig vinnare av prisduellen (DL2, så det förutsätter att det blev en sådan) och därmed även möjlig vinnare av käket. Jag har väl inte reagerat jättemycket på något cirkus skrivit, inte vad jag minns på rak arm i alla fall. Men jag vet inte om hon är god för det och jag vet att cirkus har lurat mig rejält tidigare. Men ja, en möjlig lyakandidat.
MEn nu får flera av er sluta skriva fel! Jag kunde INTE ha duellerat igår!
 
MEn nu får flera av er sluta skriva fel! Jag kunde INTE ha duellerat igår!
Sorry! Det blev otydligt, vad jag menade där var att cirkus precis som du och Hedinn är möjlig duellvinnare av käket. Att DL2 är med i meningen var enbart för att cirkus hade chans på duell i DL2, om det blev en sådan då, och just det med DL2 hade egentligen inget med dig att göra.

Ser dock att det blev otydligt formulerat och ber om ursäkt för det! :sorry:
 
Skulle ulvarna lagt en extraröst på ulven ceta för att få duell mellan goda Elo och ulven Ceta? Varför? Och i så fall skulle det ju inte blivit nån prisduell alls?
Jag hänger inte alls med i dina tankegångar här…
Nej, fel av mig, extra rösten hamnade om jag har rätt på Elo. Jag var lite snabb där.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 976
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 313
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp