Banankontakt! *ULVLEK*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår att du har svårt att att placera mig men jag hoppas jag hinner visa mig mer ikväll. Men jag tycker tvärt om om Paddi. Jag tycker hon brukar vara uppmärksam och reagera på saker. Dock kommer jag inte ihåg hur hon brukar vara som ond.
jo hon brukar uppmärksamma , men jag håller faktiskt med hemlig lite där, Hon har känt ovanligt bitsk snabbt tycker jag. Hon brukar kunna resonera mera tycker jag...
Dessutom så kan ju liksom inte alla ni andra jag funderar över vara goda - typ- så det börjar bli att man sorterar ut bara på uteslutningsmetoden sas
och på min karta så är det Artline , Paddington, LenaH , Habina fio och bumpo jag funderar över .
Bland er finns det två goda och resten är onda som jag ser det.

hemlig har jag faktiskt inte reagerat på i leken, tycker vi tänker rätt lika -så hon är den jag för stunden känner att jag litar mest på av er alla som god. Jag har alltså inte glömt av hemlig utan helt enkelt sorterat henne på min sida pga det hon gjort och sagt i leken
Jag tror att hon följde min röst på Habina igår för att hon höll med mig om att habina var misstänkt, och hennes uddaröst i första DL tolkar jag som en som inte vill avgöra i första DL, hon har ju inte lekt så många lekar ännu och man brukar tycka att det är jobbigt i början att våga lägga andra röster tex

Jag får ju tillstå att jag tycker att Paddington och LenaH inte känns som sina "vanliga goda jag" direkt, och jag reagerar lite på att de båda två inte alls kommer in med tankar eller röster tidigt igår med tanke på att de skulle vara upptagna enligt vad de sagt innan? -
jag hade inte tid att vara inne tidigare igår, jag hade fullt upp IRL. Sedan hade jag skrivit att jag skulle titta på Eurovision igår och därför vara vaken länge - men inte att jag inte skulle kunna delta i leken.

nu ska jag försöka läsa ikapp vad som hänt

Alltså det är ju jättesvårt att luska i detta, det har ju inte hänt någonting.. Det enda som hände igår som var intressant var ju helt fel :D

Jag läser oxå in flera som snurrfian kunnat sia som goda, inte just enbart Q, hon skrev ju bara att Q var den som kändes mest ärlig och verkligen försöker leta ulvar men så är det ju alltid vilken roll Q än har. JAG tar inte det som självklart att det var just Q hon siade även om det självfallet kan vara så.

Paddington i topp pga hennes förstadagsröst på mig, och avsaknad av teorier och hon lägger en röst på habina igår i sista minuten där den inte gör skillnad när Lilltess leder ändå- känns klart lite lagom ulvmedglidande öht i denna leken är mitt samlade intryck- det var lika i den första lynchen- röstar på någon annan än den som åker - vilket i båda lyncherna var en god.
Avsaknad av teorier? Jag låg 2a i inläggstatistiken igår och du anser att jag inte är aktiv?

21:13 lilltess röstar på quarter4ever
23:20 Snurrfian röstar på Lilltess
23:22 bumpo röstar på Lilltess
23:27Habina röstar på quarter4ever
23:44quarter4ever röstar på Habina
23:45Fio röstar på Artline
23:48LenaH röstar på Lilltess
23:57hemlig röstar på Habina
23:59Artline röstar på Lilltess
00:00Paddington röstar på Habina
00:01 Q4 röstar på LenaH

Jag liksom dig röstar på Habina - Habina har tre röster och Lilltess fyra när du tycker det är bättre att ändra till LenaH - en röst som inte spelar någon som helst roll för resultatet??
Jag tycker du kastar sten i glashus faktiskt.

Och din s.k. röständring sticker verkligen i ögonen i om ditt inlägg ovan.

Sedan anklagade du mig i första DL för att jag inte röstade på Sookie och nu för att jag inte röstade på Lilltess - varför tycker du att jag skulle rösta på de som åkte? Ingen av dem var någon jag misstänkte mest varken i Dl1 el dl2, så varför är det så viktigt för dig att poängtera att jag borde ha röstat på dem och det är udda att jag inte gjorde det?

jo hon brukar uppmärksamma , men jag håller faktiskt med hemlig lite där, Hon har känt ovanligt bitsk snabbt tycker jag. Hon brukar kunna resonera mera tycker jag...
Dessutom så kan ju liksom inte alla ni andra jag funderar över vara goda - typ- så det börjar bli att man sorterar ut bara på uteslutningsmetoden sas
och på min karta så är det Artline , Paddington, LenaH , Habina fio och bumpo jag funderar över .
Bland er finns det två goda och resten är onda som jag ser det.

hemlig har jag faktiskt inte reagerat på i leken, tycker vi tänker rätt lika -så hon är den jag för stunden känner att jag litar mest på av er alla som god. Jag har alltså inte glömt av hemlig utan helt enkelt sorterat henne på min sida pga det hon gjort och sagt i leken
Jag tror att hon följde min röst på Habina igår för att hon höll med mig om att habina var misstänkt, och hennes uddaröst i första DL tolkar jag som en som inte vill avgöra i första DL, hon har ju inte lekt så många lekar ännu och man brukar tycka att det är jobbigt i början att våga lägga andra röster tex
Jag har upplevt paddis sådan förut när hon varit god. Jag ska försöka gå igenom Hemligt inlägg. Udda rösten i första lynchen tycker jag inte gör henne till ulv utan det skulle isådanfall vara ond utanför lyan. Men du tror inte på det alternativet? Annars känner jag inte att jag reagerat på hemlig och något håll. Jag skulle behöva läsa igenom hennes inlägg.

Jag har upplevt paddis sådan förut när hon varit god. Jag ska försöka gå igenom Hemligt inlägg. Udda rösten i första lynchen tycker jag inte gör henne till ulv utan det skulle isådanfall vara ond utanför lyan. Men du tror inte på det alternativet? Annars känner jag inte att jag reagerat på hemlig och något håll. Jag skulle behöva läsa igenom hennes inlägg.
Jag har en annan kandidat som ond utanför lyan- ja

Var det här menat till mig? Jag är inte säker på någon, förutom mig själv.

Att fio inte skulle vara ond spion utifrån min teori beror ju på att den går ut på att onda spionen inte vågar rösta på någon som kan åka ut. Dvs hålla sig i bakgrunden i dl1. Vilket fio inte gjorde. :)

Jag misstänker dig som ond spion för att du lade en uddaröst i dl1, inte för att den hamnade på mig.
jag måste fråga dig @Habina
har för mig att jag skrev ngt liknande tidigare oxå - men rent krasst i Dl1 så var alla röster udda fram till kl 23.55 när bumpo lade en andra röst på Sookie, så egentligen alla som röstade tidigare än dess lade udda röster:

.32 Lilltess röstar på paddington
21.41 Fio röstar på Habina
22.58 LenaH röstar på Schantana

23.05 Snurrfian röstar på Sookie
23.08 Habina röstar på LenaH
23.08 Schantana röstar på LenaH
23:21Habina ändrar röst till Quarter4ever
23:32 hemlig röstar på Artline

23:39 Sookie röstar på fio

Sedan var det flera som ändrade sina röster för att rädda sig själv bland annat, men varför kikar du inte bredare än Hemlig? Nu är det ju några av dessa som vi med facit i hand vet var goda - men ändå.

Vem? Vad tror du om fio?
jag skulle vilja se vad alla skriver innan jag kommer med mera. Fio är inte i topp på min misstänka lista kan jag säga utan kanske den som jag efter hemlig är mest villig att tro kanske är god- men med ett kanske .
Jag riktar in mig på onda spionen just nu då jag tänker att det kan vara smart att strypa dens möjlighet att kommunicera med lyan och nej fio är inte på min karta som spion iaf

Jag försöker läsa igenom hela leken igen. Jag har haft en riktigt dålig dag på flera plan men nu har jag två timmar bussresa framför mig så jag kommer kunna nörda leken rejält. Jag ber om ursäkt för mitt dåliga deltagande tidigare. Men som ni kanske vet så är det rätt mycket kaos i mitt privata liv för tillfället.

jag skulle vilja se vad alla skriver innan jag kommer med mera. Fio är inte i topp på min misstänka lista kan jag säga utan kanske den som jag efter hemlig är mest villig att tro kanske är god- men med ett kanske .
Jag riktar in mig på onda spionen just nu då jag tänker att det kan vara smart att strypa dens möjlighet att kommunicera med lyan och nej fio är inte på min karta som spion iaf
Vad besvärligt det känns när de jag vill kolla mest på är de du tror som mest goda.

Jo att bli av med spionen låter klokt. Eftersom den säkert vet vem ängeln är. Eftersom vi är så osäkra mot varandra så borde den ganska lätt kunna styra lynchen mot ängeln imorgon om vi lyckats lyncha en ulv idag.

Det känns bra att det är en stund kvar till DL. Men den tiden brukar gå fortare än vad man tror eftersom det känns som man har gått om tid. Sedan är det nog några stycken som måste rösta tidigt.

Jag har lite inlägg att läsa men jag vet knappt vart jag ska börja.

@Paddington har varit osynlig sen i natt, och verkade hänga upp sig lite på Q, frågan är hur hon tänker idag?
LenaH har visat upp flera sidor av sig själv i leken, men frågan är om det verkligen säger något om hennes roll?;)
Habina verka vilja vara sitt alterego, men inte heller det vet jag om det säger så mycket om hennes roll, det skulle vara om hon och LenaH är tvillingar men det finns ingen anledning för tvillingarna att vinka till varandra i leken så det känns väldigt långsökt.
Quarter verkar vilja föra leken framåt på ett ärligt sätt och känns som den som faktiskt letar ulvar i det allmänna kaoset.
Lilltess har inte skrivit så mycket men funderar lite åtminstone, även om jag inte håller med om hennes tankar om Q.
Fio verkar försöka bli en delfin :p, men frågan är om det är en ond eller god delfin? @Hedinn delfin var ju ond, men man kan väl inte döma Fio efter det tycker jag. :cautious:
Artline har inte heller dykt upp efter natten, och verkade rätt trött i natt.
Bumpo har skrivit ännu mindre och jag skulle vilja se mer vad hon tänker.
Hemlig gör ett tappert försök att sammanställa precis som jag försöker, det jag möjligtvis kan reagera på är att hon tolkar in ot saker som väsentliga, ex Fios besök på jaktmässa men det behöver inte betyda något egentligen.

Jag tycker att det är skumt hur @Lilltess hänger sig fast vid @quarter4ever :cautious: Men jag vet inte riktigt hur mycket jag ska läsa in i det.

Jag tycker att det är skumt att haka fast så hårt vid en spelare så här tidigt i leken och Lilltess är inte en nykomling som jag skulle ha förståelse för gjorde det. Samtidigt skulle hon kunna vara en god som helt enkelt har så pass mycket tidsbrist att hon inte har hunnit kolla upp resten. Men om jag ska välja mellan Q och lilltess så tycker jag att Q är den som jag håller som minst ond av dem, men det kan vara för att hon faktiskt verkar gräva efter ulvar och vrider och vänder på saker.
Snurrfian röstar på Lilltess för att jag tycker att det är skumt att hänga upp sig på en spelare och det brukar vara ulvar som slarvläser inlägg och det tycker jag att Lilltess gör med Qs inlägg. Det gör att jag tror att Lilltess är ond, antingen ulv eller ond spion.

Min fetning i citeringarna. Tom jag tycker det syns rätt tydligt att Snurrfian hade siat q4.
Det gör att jag, med tanke på Snurrfians roll, lägger q4 på den goda sidan.

Min fetning i citeringarna. Tom jag tycker det syns rätt tydligt att Snurrfian hade siat q4.
Det gör att jag, med tanke på Snurrfians roll, lägger q4 på den goda sidan.
Intressant men jag funderar om inte Snurr hade siat Paddi? Då hon stod överst, blev taggad och att snurr ville höra hennes åsikt? Om hon siat Q. Borde hon väl ha undrat över Habinas tankar också? Habina misstänkte ju också Q.

Men visst är det möjligt att du har rätt.

Eftersom jag i nuläget litar på quarter4ever så riktar jag in mig på de som hon håller som misstänkta, framförallt Habina, Artline, bumpo och Paddington.
Habina blir självfallet en ännu starkare kandidat eftersom hon röstat på mig.
Intressant men jag funderar om inte Snurr hade siat Paddi? Då hon stod överst, blev taggad och att snurr ville höra hennes åsikt? Om hon siat Q. Borde hon väl ha undrat över Habinas tankar också? Habina misstänkte ju också Q.

Men visst är det möjligt att du har rätt.
Taggad ja, men inget som säger att Snurrfian visste var hon hade henne. Däremot var hon hade q.

Fio röstar på (Habina)/Sookie; Artline
LenaH röstar på (Schantana)/Sookie; Lilltess
Habina röstar på (LenaH)/Q4, Q4
hemlig röstar på Artline, Habina
Bumpo röstar på Sookie, Lilltess
Artline röstar på Sookie, Lilltess
Paddington röstar på Q4, Habina
Q4 röstar på Sookie, Habina/
(LenaH)

LenaH, bumpo och Artline röstar alla tre på Sookie och Lilltess.
LenaH röstar först på Schantana och ändrar sedan till Sookie för att rädda sig själv.

Det känns inte helt sannolikt att bara onda skulle vara med i lynchningen av både Sookie och Lilltess.
Skrev om LenaH igår att det känns lite utstickande att Schantana som hon röstade på i Dl1 blev käket och att det kändes som om lyan försökte sprida misstankar mot Lena (speciellt som hon röstade på bägge nybörjarna och bägge försvann första speldygnet). Samtidigt gnager det lite att Lena brukar ha en jävulusisk ulvmätare som inte verkar ha gått igång än i den här leken.

Artline känns inte riktigt som sig själv i den här leken, är inte alls lika aktiv som hon brukar och det är olikt henne oavsett vilken sida hon spelar på, men det gör det svårt att få något grepp om henne. Dock sticker fios udda röst på Artline i DL2 ut och jag måste fundera på vad den innebär.

bumpo har inte heller skrivit särskilt mycket och är därför svårt att bilda sig en uppfattning om.
Jag vet att jag skrev tidigare att hennes 3e röst på Sookie var inte så utstickande som (var det Habina?) tyckte eftersom hon faktiskt teoriat om Sookie innan den rösten och innan Sookie fått fler röster. Men jag vet inte var jag har bumpo för det.

Fio röstar på (Habina)/Sookie; Artline
LenaH röstar på
(Schantana)/Sookie; Lilltess
Habina röstar på
(LenaH)/Q4, Q4
hemlig röstar på Artline, Habina
Bumpo röstar på Sookie, Lilltess
Artline röstar på Sookie, Lilltess
Paddington röstar på Q4, Habina
Q4 röstar på Sookie, Habina/
(LenaH)

LenaH, bumpo och Artline röstar alla tre på Sookie och Lilltess.
LenaH röstar först på Schantana och ändrar sedan till Sookie för att rädda sig själv.

Det känns inte helt sannolikt att bara onda skulle vara med i lynchningen av både Sookie och Lilltess.
Skrev om LenaH igår att det känns lite utstickande att Schantana som hon röstade på i Dl1 blev käket och att det kändes som om lyan försökte sprida misstankar mot Lena (speciellt som hon röstade på bägge nybörjarna och bägge försvann första speldygnet). Samtidigt gnager det lite att Lena brukar ha en jävulusisk ulvmätare som inte verkar ha gått igång än i den här leken.

Artline känns inte riktigt som sig själv i den här leken, är inte alls lika aktiv som hon brukar och det är olikt henne oavsett vilken sida hon spelar på, men det gör det svårt att få något grepp om henne. Dock sticker fios udda röst på Artline i DL2 ut och jag måste fundera på vad den innebär.

bumpo har inte heller skrivit särskilt mycket och är därför svårt att bilda sig en uppfattning om.
Jag vet att jag skrev tidigare att hennes 3e röst på Sookie var inte så utstickande som (var det Habina?) tyckte eftersom hon faktiskt teoriat om Sookie innan den rösten och innan Sookie fått fler röster. Men jag vet inte var jag har bumpo för det.
Fast jag tycker det är ofta jag inte är aktiv i början. Jag brukar behöva några dagar på mig att komma igång. Vissa lekar är dock undantag.

jag kan ju också se flera möjliga kandidater och personligen (precis som alla vill att hon siat just dem) så ser jag ju gärna att hon siat mig. Just eftersom den där taggningen som jag oxå frågade henne om igår om det fanns någon särskild anledning till.

Samtidigt gnager det lite att Lena brukar ha en jävulusisk ulvmätare som inte verkar ha gått igång än i den här leken.
Du är inte den första som kommenterat det men alltså - det är dag 3?!? Typ dag 4 brukar jag ha koll. ;) Jag börjar få koll på några goda roller även om jag är liiiite tveksam till två av dem när det blir så övertydligt åt vilket håll det pekas? Är det verkligen två goda som outar sig så eller är det ett magnifikt spel av lyan?

Det gör att jag faktiskt (!) börjar undra om jag har fel om @quarter4ever ?

Men de flesta verkar ju tycka att leken "har hållit på hur länge som helst!" ;)

Men, jag förstår precis vad du menar.
Ja, jag är också förvånad men inser ju att efter två lyncher så går det inte att veta så mycket utan specialinfo.

Vad tror du om mitt andra stycke?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 530
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 904
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar