Banankontakt! *ULVLEK*

Status
Stängd för vidare inlägg.
UPPDATERING
Vem hoppar och hojar?
Och jazzar och plojar?
Jo balla Trazan Apansson.
Vem älskar bananer?
Och svingar i lianer?
o balla Trazan Apansson.

Vänta lite nu... Älskar bananer?! Det är det väl ändå bara ondingar som gör? Stadsborna vänder sig mot Trazan och inget han säger kan övertyga dem om hans godhet.

SNURRFIAN var TRAZAN (siare)

DagDL 0:00
NattDL 11:00
Illa att de onda har sådan bra lek:(
och om jag har rätt när jag tror att det är 3 ulvar+ en ond spion( som dessutom räknas med i vinstvillkoren i denna leken) så bör det vara ett lika läge..... Är det färre ulvar än 3 så är det ju tacknämligt, men känns inte som det mest balanserade med tanke på hur rollistan såg ut från start
Jag känner att det är livsviktigt att få ut en ond annars är det game over :cool:

Jag fortsätter gå på känsla och ska kolla igenom röstlistorna igen tänkte jag.
Illa illa att käket lyckades och att det var siaren som blev tagen.

Känns absolut så ja!

Med tanke på att hon röstade på en god Lilltess så är det nog så.

Jag blir inte klok på vad du skrev i natt? Misstänker du LenaH eller inte ? Jag såg att du ändrade dig något sent i morse men fick inget grepp om detta?
Vad det gäller LenaH så ja jag greppade det lite fel det jag reagerade på igår, vilket jag upptäckte när jag läste om. Dock vet jag inte vart jag har LenaH ,men ville poängtera att jag inte längre reflekterar över henne med riktigt samma sak i huvudet som under natten innan jag läste igenom allt igen.
Den som jag utan tvekan känner mig mest misstänksam emot är Habina och det är nog där jag kommer lägga min röst !

de roller som finns kvar i leken är
Goda
tvillingarna ( 2st)
ängel
bybo minst 1

onda
ulvar 2-3 - mest troligt 3
onda spionen

får jag det till iaf!

Nej! :crazy:

Då kan jag avslöja att jag igår trodde Lilltess var siare och siat quarter4ever som ond, därav min oro när vi var på väg att lyncha henne.

Ska läsa igenom vad snurrfian skrivit, men kommer inte in mer förrän ikväll.
Här är jag nyfiken på varför du fick den tanken?

Här är jag nyfiken på varför du fick den tanken?

Jag var redan innan inställd på att du är ond, så jag hade känselspröten ute. När hon sedan lägger en "tidig" röst på dig, utan särskilt mycket till teori, då tänkte jag att du måste vara siad ond. :)

Nu är jag lite mer kluven, jag tycker det är synd om du röstar på mig ifall du vill ha ut en ulv. Men är du ulv blir förstås rösten mer logisk... ;)

Jag var redan innan inställd på att du är ond, så jag hade känselspröten ute. När hon sedan lägger en "tidig" röst på dig, utan särskilt mycket till teori, då tänkte jag att du måste vara siad ond. :)

Nu är jag lite mer kluven, jag tycker det är synd om du röstar på mig ifall du vill ha ut en ulv. Men är du ulv blir förstås rösten mer logisk... ;)
Och hur tänkte du om snurrfian igår då?

Men seriöst - har det bara varit 2 DL? Det känns som om den här leken pågått forever. :o Det gör det rätt knepigt att försöka få sammanhang änsålänge.

jag ska åka in och hämta barnen nu så avviker en stund för att återkomma senare :)
För min del så behöver jag föröka pussla lite för att sortera ut de 4( troliga) onda som är kvar
Jag funderar fortfarande mest på Paddington, Artline & Habina och sedan är det ju vilken som kan vara den fjärde på onda sidan :idea: Eller om någon av de jag funderar på som ska bytas ut mot en annan?
:arghh:

Det känns som jag bara står och stampar. Håller med @LenaH har inte leken pågått längre? O_o

Då jag inte sovit vettigt öht senaste veckan och leken inte precis hjälpt på den fronten (:angel:) så kommer jag rösta om en stund och sedan gå och sova. Mina tankar har inte ändrat sig nämnvärt sedan igår, jag är fortfarande misstänksam mot Quarter4ever för hennes beteende leken igenom (valde mellan sookie och LenaH, försökte hitta tvillingarna, kommer med mothugg som inte känns likt henne, vrider om mina ord så det blir felaktigt).

Fio blir jag inte heller klok på, men hon BORDE inte vara i lyan. Eller så har de andra ulvarna övertalat henne att inte käka mig, för då blir det så uppenbart att hon är ulv. :idea:

Slutligen hemlig som reagerade rätt häftigt igår när jag kallade henne ond spion, vilket får mig att undra om jag kanske är helt rätt ute? :cautious:

Det känns som jag bara står och stampar. Håller med @LenaH har inte leken pågått längre? O_o

Då jag inte sovit vettigt öht senaste veckan och leken inte precis hjälpt på den fronten (:angel:) så kommer jag rösta om en stund och sedan gå och sova. Mina tankar har inte ändrat sig nämnvärt sedan igår, jag är fortfarande misstänksam mot Quarter4ever för hennes beteende leken igenom (valde mellan sookie och LenaH, försökte hitta tvillingarna, kommer med mothugg som inte känns likt henne, vrider om mina ord så det blir felaktigt).

Fio blir jag inte heller klok på, men hon BORDE inte vara i lyan. Eller så har de andra ulvarna övertalat henne att inte käka mig, för då blir det så uppenbart att hon är ulv. :idea:

Slutligen hemlig som reagerade rätt häftigt igår när jag kallade henne ond spion, vilket får mig att undra om jag kanske är helt rätt ute? :cautious:
blir full i skratt- vem tror du Snurrfian siade igår som god egentligen :rofl: ?

@Habina Här är snurrfians inlägg som du själv kommenterade att hon nog siade en god första natten
@Paddington har varit osynlig sen i natt, och verkade hänga upp sig lite på Q, frågan är hur hon tänker idag?
LenaH har visat upp flera sidor av sig själv i leken, men frågan är om det verkligen säger något om hennes roll?;)
Habina verka vilja vara sitt alterego, men inte heller det vet jag om det säger så mycket om hennes roll, det skulle vara om hon och LenaH är tvillingar men det finns ingen anledning för tvillingarna att vinka till varandra i leken så det känns väldigt långsökt.
Quarter verkar vilja föra leken framåt på ett ärligt sätt och känns som den som faktiskt letar ulvar i det allmänna kaoset.
Lilltess har inte skrivit så mycket men funderar lite åtminstone, även om jag inte håller med om hennes tankar om Q.
Fio verkar försöka bli en delfin :p, men frågan är om det är en ond eller god delfin? @Hedinn delfin var ju ond, men man kan väl inte döma Fio efter det tycker jag. :cautious:
Artline har inte heller dykt upp efter natten, och verkade rätt trött i natt.
Bumpo har skrivit ännu mindre och jag skulle vilja se mer vad hon tänker.
Hemlig gör ett tappert försök att sammanställa precis som jag försöker, det jag möjligtvis kan reagera på är att hon tolkar in ot saker som väsentliga, ex Fios besök på jaktmässa men det behöver inte betyda något egentligen.

Sedan så undrar jag vilka 4 du har som kandidater till att vara onda , för även onda spionen räknas ju med i vinstvillkoren denna gången....
Du har bara listat 3 som du funderar över ?
och om du misstänker de tre du tar upp, dvs mig, fio och hemlig så måste du ju ha de andra 4 som mest goda i leken då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar