Banankontakt! *ULVLEK*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har återgått till metoden "leta goda" och har väl några funderingar där men vill inte riktigt skriva ut dem eftersom jag inte vill peka åt ulvarna. :meh:

Det finns lite för många olika konstellationer än så länge iom att det verkligen bara är dag 3! Dag 4 brukar det klarna betydligt.

Jag vidhåller att jag inte tror på @quarter4ever i lyan men jag är inte 100 på att hon inte är onda spionen även om hon själv anser det glasklart att Snurris siat henne god.

@Habina är som vanligt rätt svårläst för mig (i förra leken trodde jag inte på henne som ond) vilket gör att jag blir lite fundersam på hennes misstankar mot q.

Övriga är lite för inaktiva för att jag ska kunna bilda mig en uppfattning?

@fio för helvete, du har typ färre inlägg än LL!

• Gilla
Reactions: fio
Sedan så undrar jag vilka 4 du har som kandidater till att vara onda , för även onda spionen räknas ju med i vinstvillkoren denna gången....
Du har bara listat 3 som du funderar över ?
och om du misstänker de tre du tar upp, dvs mig, fio och hemlig så måste du ju ha de andra 4 som mest goda i leken då?

Jag har flera i leken som jag inte har någon känsla för alls än så länge. De är neutrala och där kan det absolut dölja sig en ulv.

Skulle jag vara ond spion för att jag lägger min röst på dig? Fio röstade ju på dig i DL1, även om hon sen ändrade röst till Sookie. Varför skulle inte hon kunna vara ond spion lika väl? Det känns som att du är lite väl säker på henne som ulv, varvid jag känner att min röst ikväll var rätt vald. Den enda som kan veta om nån annan är ulv så tidigt som du skrev det första gången är en annan ulv.
Får se om jag överlever natten, hur min röst går imorgon.

Här är kommentaren från hemlig som fick mig att haja till igår. Hon försöker slå ifrån sig teorin jag hade om att hon eller lilltess var ond spion pga de var de enda som la uddaröster i dl1. Men hon försöker få det till att det är pga att hon röstade på mig (vilket är totalt irrelevant).

Hur hon sedan får för sig att jag är säker på fio som ulv (för det är jag verkligen inte!) tycker jag också är intressant, att hon försöker misstänkliggöra mig, det är ulvigt!

Alltså - jag har lärt mig att inte ta @quarter4ever s godförklaringar av sig själv (för det är det du sysslar med även om du försöker få det till nåt annat) på så stort allvar men normalt sett så skulle det få min ulvometer att plinga i taket.

Fast jag börjar tröttna lite på att vi är samma spelare som granskar varandra - det vore kul med lite mer input från övriga så vi kan lyfta blicken lite. :)

Alltså helt ärligt. :banghead: Min hjärna är ur funktion. Blev alldeles kall nu för jag kom på att jag inte blötlagt betforn som ponnyn ska få när hon går in om tio minuter. Rusar nedför trappen för att blötlägga. Då är det blötlagt redan. O_o Jag behöver sova...

jag håller på att lägga den minsta och ska plocka in Powie & Bowie så avviker en stund
Fö så håller jag med @LenaH - det behövs input från flera för att kunna skapa sig en bättre bild helt enkelt.

Jag måste sova... :( Kommer inte kolla till leken något mer idag, har försökt att bidra och teoria men jag blir inte så mycket klokare.

Förutom det jag nämnt innan, tycker jag det är graverande att quarter4ever verkar försöka få det till att hon är siad som god, när det finns flera andra som snurrfian skriver om som lika gärna skulle kunna vara siade goda. Samtidigt vacklar jag i att rösta på någon jag tror är ond som skulle kunna vara god.

Nä, det får bli hemligs knepiga reaktion på att jag teoriade om att hon eller lilltess kunde vara ond spion. Där hon sprider misstankar omkring sig istället för att sakligt förklara varför jag har fel i min teori (vilket hon försöker få fram genom att hävda att fio också röstade på mig?!).

Habina röstar på hemlig

Nu börjar det bli dags att tänka. Vi måste verkligen lyncha en ond idag. Så det är viktigt vi samlar våra röster.

Habina och Q misstankar mot varandra gör mig mest förvirrad. Två goda? En ond? Jag tror inte de är onda ihop (iallafall inte i lyan). Jag behöver fundera mer här. Jag vill inte sätta det åt ena eller andra hållet än.

Q: Jag hade missat kommentaren "det är väl de två det står mellan" (eller hur hon formulerade det. Jag får hålla med om att det lät lite konstigt men annars är det likt Q att våga ta ställning och lägga en avgörande röst. Är hon ond så tror jag inte hon är ulv då hon verkligen vill höra vad andra har att komma med. Senast Q var ulv så tyckte jag hon fjäska med mig (som då var spion). Men det upplever jag inte i denna leken att hon fjäskar för någon hon tror är god.

Habina: Hennes goda vibbar av P i början av leken var konstiga då det var så tidigt i leken. Sedan vet jag inte vad jag tycker om hur hon går på Q då jag inte håller med om att Q fiskade efter tvillingarna. Sedan undrar jag varför hon inte protesterade mer när vi lynchade Lilltess om hon trodde hon var siare. Men samtidigt tycker jag inte Habina känns ond (vilket är ganska ovanligt)

Fio. Jag vet inte. Skulle behöva se mer av henne. Men jag funderar på den betydelselösa rösten igår och hennes kommentar precis innan Sookie lynchades.

Lena är grym på att hitta ulvar. Vi har haft liknade tankar (genom våra röstningar). Det gör mig nojig men jag vill inte att Lena ska vara ond.

Bumpo vet jag inte. Hon har röstat som mig (Eller snarare har jag röstat som henne). Så hon har reagerat på samma saker som mig.

Hemlig vet jag inte vad jag tycker om. Känns som jag missat henne. Jag skulle behöva kolla igenom hennes inlägg.

Paddington: Tycker jag verkligen letar ledtrådar utan att sprida misstankar. så jag tror inte hon är ond men jag vet inte. Hon kan ju luras.

Så jag skulle mest vilja fundera på fio men nu ser jag att Habina röstat på hemlig. Så det känns viktigast att granska henne nu. Då vi som sagt måste samla rösterna. Även om jag är osäker på Habina.

Att Habina hoppar på mig direkt gör mig bara mer misstänksam mot henne.
Paddington har jag tyckt reagerar rätt starkt igenom hela leken, inte likt henne och jag funderar på om hon därför är raggig.
Artline har jag svårt att placera, hennes frånvaro i inlägg gör inte att jag kan gå för att hon är god i nuläget, hon gör liksom inget för att försvara sig.

LenaH har jag också svårt att placera. Q4 har uppenbarligen hittat nåt eftersom hon försökte ändra röst igår (även om hon inte hann), vilket gör att jag måste kolla mer på LenaH.

LenaH har jag också svårt att placera. Q4 har uppenbarligen hittat nåt eftersom hon försökte ändra röst igår (även om hon inte hann), vilket gör att jag måste kolla mer på LenaH.
Fast det var ju att q läste fel och det har hon tagit tillbaka. Hon trodde jag skrev att jag trodde hon var i lyan när jag skrev att jag INTE trodde det. :p

Fast du får gärna kolla mer på mig ändå. :)

Jag har backat om LenaH sent inatt när jag läste om leken, iaf på det jag tyckte mig uppfattat igår som gjorde att jag ville röständra :o

Att Habina hoppar på mig direkt gör mig bara mer misstänksam mot henne.
Paddington har jag tyckt reagerar rätt starkt igenom hela leken, inte likt henne och jag funderar på om hon därför är raggig.
Artline har jag svårt att placera, hennes frånvaro i inlägg gör inte att jag kan gå för att hon är god i nuläget, hon gör liksom inget för att försvara sig.
Jag förstår att du har svårt att att placera mig men jag hoppas jag hinner visa mig mer ikväll. Men jag tycker tvärt om om Paddi. Jag tycker hon brukar vara uppmärksam och reagera på saker. Dock kommer jag inte ihåg hur hon brukar vara som ond.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar