Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag ser inget syfte alls med denna tråden annat än att du använder den för att mästra och besser-wissra alla andra.
Dessutom talar du emot dig själv gång på gång på gång i frågan om skrämselpropaganda som det heter när du vaktar dina egna raser mot oss andra, men när du och joice kommer med vad ni kallar absoluta sanningar "för det har minnsann en forskare i USA kommit fram till" då ska vi bara säga ja tack och Amen.
Fundering på detta med westernaveln..
Avlar man på färger enbart???
AM
Jag ser inget syfte alls med denna tråden annat än att du använder den för att mästra och besser-wissra alla andra.
Dessutom talar du emot dig själv gång på gång på gång i frågan om skrämselpropaganda som det heter när du vaktar dina egna raser mot oss andra, men när du och joice kommer med vad ni kallar absoluta sanningar "för det har minnsann en forskare i USA kommit fram till" då ska vi bara säga ja tack och Amen.
Varför denna fruktansvärt tråkiga attityd?! Du hoppar på två människor som faktiskt vet vad dom pratar om! Och -tro det eller ej- värnar om all avel i Sverige. Du skulle nog behöva läsa TS första inlägg fler gånger.
Det är inte fråga om skrämselpropaganda, det är frågan om vad människor med inte så mycket insikt i sakfrågan-men med makt att lagstifta- kan ställa till med för ALL avel i Sverige.
Varför inte tänka till och samarbeta innan det är försent?
Då menar jag inte att alla måste tycka lika....
Det är inte fråga om skrämselpropaganda, det är frågan om vad människor med inte så mycket insikt i sakfrågan-men med makt att lagstifta- kan ställa till med för ALL avel i Sverige.
Jag anser att om avelsbasen är liten så kan det finnas skäl att avla på individer med ett recessivt anlag, självklart skall man då undvika parning av två individer med detta anlag. Jag anser också att man självklart testar om gentest finns. Detta har inte med rastillhörighet att gör. Dock finns väl vissa anlag MER i endel raser än i andra och det är ett hänsyn att ta vid avel.
Du säger att ni har mycket erfarenhet guess what det har även vi andra även om vi inte ägnar oss åt western.Varför denna fruktansvärt tråkiga attityd?! Du hoppar på två människor som faktiskt vet vad dom pratar om! Och -tro det eller ej- värnar om all avel i Sverige. Du skulle nog behöva läsa TS första inlägg fler gånger.
Jag vet inte vad du menar med westernavel...
JAg menar flerfärgade hästar som oftast används i sådan sportgren. Quarter bla
AM
Du säger att ni har mycket erfarenhet guess what det har även vi andra även om vi inte ägnar oss åt western.
JAg menar flerfärgade hästar som oftast används i sådan sportgren. Quarter bl.a.
Det jag undrar igentligen om är att varför överhuvud taget avla på individer som har sådana konstiga sjukdomar??
Enbart för att då få fram en viss färg?
Har skummat igenom tråden och det ser ju nästan ut som det är så.
Men någon kanske kan förklara bättre för mig att det inte är färg som styr i så fall.
Eller generaltestning av all avelsmaterial.
Anlagsbärare?? Bort med den.
AM
Tycker att det nu mest verkar som om fokus står på att man är upprörda över att så mycket bra hästar inte kan användas i avel p.g.a. denna regel...och inte så mycket i hur fortsatta målen ser ut för rasens bästa.