S
swebec
Sv: Avel Med Recessiva Anlag
Det står lite grann om det under sabino1 testen på UC Davies hemsida. Tyvärr vet jag inte så mycket mer, men genom Sofia Mikko på Husdjursgenetik vet jag SLU jobbar hårt med bla splash anlaget, och att man samarbetar med UC Davies. Hur långt arbetet har framskridit med att identifiera fler sabinoanlag vet jag inte heller, jag vet bara att det är inkluderat i forskningen...
ohh det visste jag inte att man hade fått fram...nu vaknade Anneli med ett stort leende. Har du nån länk att hänvisa till för mer läsning??...blir som leld och lågor då detta bekräftar något jag misstänkt länge.Ingen trodde ju på vad jag själv gissade på om arvsmassan hos sabinos...förräns det blev bekräftat a paintföreningen(USA) i deras efterforskningar.Det dyker upp nya saker hela tiden...
Tack för att du noterade och förtydligade detta!
Citerar mej själv;
Det står lite grann om det under sabino1 testen på UC Davies hemsida. Tyvärr vet jag inte så mycket mer, men genom Sofia Mikko på Husdjursgenetik vet jag SLU jobbar hårt med bla splash anlaget, och att man samarbetar med UC Davies. Hur långt arbetet har framskridit med att identifiera fler sabinoanlag vet jag inte heller, jag vet bara att det är inkluderat i forskningen...