R
roslagen
Sv: Avel Med Recessiva Anlag
Det känns inte för mig som att man, från det hållet man skriker högst om hur förfärligt orättvist detta är, ens har läst det svar som kommit från myndigheten.
Som tillägg till detta vill jag ytterligare en gång, inte till dig, utan till alla andra poängtera vad som faktiskt är skrivet i myndighetens utredning om att om liknande problem upptäcks hos andra raser kommer man ta ställning till det då.Angående obligatorisk provtagning för OLWS så yttrade ordföranden(även uppfödare) i Svenska Paintföreningen som var emot det följande: DET MAN INTE VET, LIDER MAN INTE AV.... Det yttrandet (som finns dokumenterat i flera tidningar) visar på en inställning till avel/uppfödning som strider emot allt sunt förnuft, och en inställning till djur/hästhållning som jag inte vill vara med om.
Det är möjligt att sån inställning är accepterad i USA, men i det upplysta Europa förfasas vi över sån inställning
Det känns inte för mig som att man, från det hållet man skriker högst om hur förfärligt orättvist detta är, ens har läst det svar som kommit från myndigheten.