Madick
Trådstartare
Gör de något (soc) och i så fall vad? Vilken info behövs?Ringa socialen varning... Är fan knappt kväll!
Hade inte varit okej om det var ett normalstört barn heller
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gör de något (soc) och i så fall vad? Vilken info behövs?Ringa socialen varning... Är fan knappt kväll!
Hade inte varit okej om det var ett normalstört barn heller
Antagligen gör det inget idag men de drar igång en utredning där de undersöker ifall föräldrarna behöver stöd (tex. Avlastning ibland)Gör de något (soc) och i så fall vad? Vilken info behövs?
Suck, nu är pappan plakat. Mamman är inte med på festen som för övrigt består av bara barnfamiljer.
Mamman är många mil bort, de verkar inte vara på god fot med varandra. Andra har tagit sig an barnet, jag har tre med mig själv och kan dessvärre inte ta på mig en till.
Mamman är många mil bort, de verkar inte vara på god fot med varandra. Andra har tagit sig an barnet, jag har tre med mig själv och kan dessvärre inte ta på mig en till.
Som mamma till ett (två) barn med autism kan jag säga att man väljer sina strider men aldrig någonsin kompromissa där någon annan kan fara illa så som du beskriver.
Om ett annat barn rör min sons leksaker så kan han utan tvekan smälla till det andra barnet så där tycker jag du ska ha koll på ditt barn om dom sagt åt att inte röra sakerna (?) för dom verkar ha samma problematik med sitt barn. Och nej, det går inte att säga till, om man inte vill få ett hysteriskt utbrott så håll erat barn borta istället, framförallt om dom inte har koll på sitt barn så behöver ni inte hamna i en otrevlig situation.
Vi väljer definitivt våra strider och har precis lämnat ett midsommarfirande med tioåriga sonen gråtandes och halvt hysteriskt men vi kunde locka med att köra förbi bilhandlaren på vägen hem för att lugna så vi har precis stått och glott på bilar en stund. Nu är allt bra igen. Eller ja. Han vägrar lämna bilen så jag står och väntar ut honom just nu...
Att lämna sitt barn vind för våg för att dricka är extremt oansvarigt oavsett om barnet har autism eller inte, men det känns värre i det här fallet eftersom barnet har behov av mycket mer tillsyn än ett normalstört barn.
Vi har ständig koll på våran son. Skulle aldrig i livet våga lämna så som du beskriver det.
Några frikort existerar inte, det handlar om att inte göra situationen ännu värre.
Undrar du något så fråga
Precis mina funderingar.För kanske en månad sedan var jag i en klädaffär och tittade på kläder. Helt plötsligt får jag två hårda slag bakifrån. Vänder mig chockat om och där står en pojke på kanske sex-sju år. Jag är så chockad att jag bara stirrar, men en annan människa säger "sådär får man inte göra!". Då kommer en storasyster på åtta-nio år som säger "han har en sjukdom, han kan inte hjälpa det. Han brukar göra så!". Några föräldrar fanns inte i närheten.
Jag kan självklart inte bli sur på grabben, men jag undrar hur föräldrarna tänker där? Ett barn som uppenbarligen brukar gå fram och slå främlingar hårt (jag fick blåmärken), håller man inte koll då? Jag hoppas att förälderna i vanliga har koll och kan stötta barnet i dessa situationer. Annars när han blir äldre, om han någon gång slår någon som slår tillbaka?
Jag är så imponerad av dig. Du skriver så fantastiskt om sonen och hans problem och jag bara baxnar och blir överväldigad över dig och ditt förhållningssätt. Han har tur som har dig som förälder
Med tanke på pappan känns det egentligen inte som om diagnosen är det som borde diskuteras här. Problemet ligger liksom någon annanstans.
Jag är så imponerad av dig. Du skriver så fantastiskt om sonen och hans problem och jag bara baxnar och blir överväldigad över dig och ditt förhållningssätt. Han har tur som har dig som förälder