Att sticka?

Sv: Att sticka?

:love: så häftiga........

Imrahills vantar är så läckra....:love:

Det går trögt här med nättröjshistorien som man håller på med :cool:
 
Sv: Att sticka?

Mer vantar på gång!
Denna gång orandiga:) eller dom har rosa+grönrandig mudd och kanske likadan tumme, men resten är brun. Ska tovas som de andra vantarna och jag tänkte försöka brodera söta små rosa linneablommor på dom i en slinga runt om handleden.
 
Sv: Att sticka?

jag råkade filta skiten ur dom, så det blev ett par rätt små vantar:) Jag får på mig dom (dasslockhänder!) men det är bra tight. fast jag antar att jag har vantar så det räcker ändå:rofl: har bara hunnit brodera den ena, men den blev jag jättenöjd med så jag ska fixa den andra ikväll.
30551823.jpg


Så har jag börjat på ett par med bladmönster.
30551825.jpg
 
Sv: Att sticka?

Dom här rackarna har jag äntligen repat upp! Den ena blev dubbelt så stor som den andra:(
29866095.jpg

Har kommit på något finare att göra med garnet.

Om någon är sugen på att sticka trollkarlsvantar så kan ni låna mitt mönster
30564670.jpg

Bara att anpassa till lämplig vantmodell! Jag brukar sätta en av mittengubbarna på tummen.
 
Sv: Att sticka?

KL


Och jag har inte gjort många knop vad det gäller stickeriet. Men tagit tag i att repa upp en misslyckad bebismössa och fästa trådar i en grön halsduk och gjort fransar på den. Halsduken är stickad i resårstickning och är ett två år gammalt projekt som blivit liggande. Sambon ville ha en halsduk. Nu ligger den inte kvar där jag lade den så jag gissar på att han tog den till jobbet i morse.
 
Sv: Att sticka?

Ojoj, mönster:angel:

Här har bladmönstervantarna blivit klara.
30591842.jpg

30591843.jpg

Tyvärr syns inte bladmönstret så bra som jag skulle önska, men jag ska pröva igen och använda det gröna garnet från trollkarlsvantarna istället för det mörkare jag använde nu.
30591844.jpg

Här är dom efter filtning! De krympte rejält men passar mina händer. Vet inte riktigt vem som ska ha dem.

30591845.jpg

Så började jag på ett par mer mönstrade i blått och rosa. Bårdmönstren har jag sett i en bok nån gång och ritat av i mitt rutblock.

(Och nej, det är varken åderbråck eller en misslyckad fängelsetatuering på min hand, bara en komihågnotering i kulspets..:D)
 
Sv: Att sticka?

Som vanligt skitsnygga vantar!


Och nu tänker jag gnälla. För det får man väl när man kör efter biskvi?;)

Jag har stickat för löst. Får repa upp det mesta. Skit.:mad:
 
Sv: Att sticka?

Åh vad drygt när det blir fel och man får repa upp!
Jag började på en sjal som heter Candle flame som mer eller mindre varenda stickbloggare har gjort, men det var inte lätt. Har börjat om en fem-sex gånger nu utan att komma någon vart. Ska låta det vara några dagar innan jag prövar igen, ibland blir det rätt då.

Dom rosa-blå vantarna lyckades irritera mig till max och hotas nu av upprepning, istället har jag stickat ett par små söta vantar i brunt och turkos som jag tror passar en kompis med små händer och smak för turkost.
Har även börjat på ett par i grått och regnbågsfärgat, bild kommer när jag lyckats ladda telefonen. Köpte några nystan Drops Delight för att jag gillade färgen:)
 
Sv: Att sticka?

Jag började också om flera gånger på Candle Flame, men när jag väl kom på hur mönstret fungerade och lärde mig det var den rolig och lättstickad. Ha tålamod!:)
 
Sv: Att sticka?

Åh, har du några hemliga tips? Det verkar ju finnas flera olika varianter på mönstret upplagda på diverse sidor men sen cirkulerar det ett gäng "rättade" versioner, antar att jag har nån som inte funkar. Eller så är det bara jag som klantar till det:)

black coffe, om du googlar candle flame shawl hittar du massor av folk som har gjort den.
 
Sv: Att sticka?

Ja nu har kollat in den och det var juuuu såååå snygg......men jag tror inte att jag skulle klara ut det faktigst......:(......

Kollade in beskrivning men det var på engelska och det är ju tyvärr inte min starka sida...vet ni om det finns på svenska? :)
 
Sv: Att sticka?

Ja, jag tror att den finns på svenska. Testa kompisen Google.;) Annars är det inte så svårt att sticka efter engelska beskrivningar som man kan tro vid första anblicken. Det finns bra ordlistor på hemsidorna för Garnstudio, Sticka och/eller Stickamera. Själva mönstret är rätt lätt när man har fått kläm på vad förkortningarna betyder. Hör av dig igen om du inte hittar ordlistorna så försöker jag översätta förkortningarna.
 
Sv: Att sticka?

Onda männska!!!!



Jag som SKA genomföra de projekt jag håller på med innan jag börjar med nåt nytt och så kommer du här med frestande länk och får mig på andra tankar.:mad:



*morrr*
 
Sv: Att sticka?

J

Kollade in beskrivning men det var på engelska och det är ju tyvärr inte min starka sida...vet ni om det finns på svenska? :)

Det finns översättning i min stickbok från svenska till engelska så att man fattar vad förkortningarna betyder. Den boken borde alla stickare ha. Heter nog kort o gott "Sticka mera".
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 361
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 886
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 977
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 097
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp