Att sticka?

Sv: Att sticka?

Do it! det är helt vanliga virkade vantar, funkar även med stickade. På dom på bilden är öron och horn virkade, och ögon, mular och fläckar ditbroderade. Funderar på att sy dit rosa filtbitar till mule på nästa par. Svansen är en fläta med tofs i slutet. Hornen är lite stoppade.

Jag åkte ifrån min vantstickning och skulle vara hos en kompis i två dar. Såklart jag fick hög feber och skallebank:( så jag är kvar hos kompisen tills jag mår mindre trafikfarligt, men nån stickning blir det inte tills dess.
 
Sv: Att sticka?

KL

Nu har jag äntligen stickat klart min tröja. Jag tror alltid jag ska ha lärt mig via mina tidigare misstag att jag en dag ska kunna göra en perfekt tröja. Ack vad jag bedrog mig... Jag gjorde helt fel mönster längst ner, så är det fult måste ni säga till - på nätet kan man vara ärlig! Dessutom blev den lite liten. Jag drog ut den när jag tvättade så den passar, men jag vill ju ha den över en annan tröja. Isländskt garn är ju stickigt. Men vi får se hur det blir när jag sätter i blixtlås. Jag tänkte göra det när jag är på Island så att jag kan få hjälp av en kompis.
Men annars tycker jag att den är fin. Jag gillar mönstret och färgerna! Och det tog bara två månader att göra, så det var helt ok.

DSC_3391.jpg


DSC_3392.jpg


P.S. Jag hann inte redigera bilderna, men ville få visa ändå!
 
Sv: Att sticka?

Åh, vad fin! Nu blev jag ännu mer sugen på att sticka en islandströja:love: Jag tycker inte att mönstret nertill ser konstigt ut. Men jag vet ju inte vad du hade tänkt göra där:)

Jag stickar vidare på vantarna.
 
Sv: Att sticka?

Den är ju jättefin :love:......det kan du bära med stolthet :banana:....

Hmm själv har jag börjat med nån slags nättröja :eek:....hmmm vi får se hur den blir...
 
Sv: Att sticka?

Jättefin tröja!

Någon dag ska jag ta tag i ett sådant projekt. (Måste bara avsluta dem jag påbörjat...).
 
Sv: Att sticka?

Det ska bli en mössa till min brorson med förhoppningsvis en drake på. :)

Ja, färgen är :love:! Jag hittade den tillsammans med lika skrikiga rosa och orange nystan och kunde ju inte låta dem ligga kvar. :D
 
Sv: Att sticka?

Nu har jag gjort klart ett par vantar som skall byteshandlas mot en väska:

30480048.jpg

Åh vad fina :love:


Blev så inspirerad av dina tidigare vantar att jag tog din beskrivning och stickade ett par egna "Imrahil-vantar" :D
Så här blev dom:

vantar.jpg


vågade inte tova dom så mycket eftersom de blev rätt små från början...men dom blev tjocka och goa ändå.

Tack för inspirationen :bump::bow:
 
Sv: Att sticka?

Tack :) ja blommor är ju nice!
Fast jag är tyvärr en klant på att brodera...får öva lite till :p

min mamma stickade fina vantar som hon broderade blommor på, på 70-talet...hittade kort på dom häromdan:

mvantar.jpg


inte min grej riktigt, men jag tycker dom var fina :love:
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 361
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 886
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 976
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 097
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp